kaaduin lapsen kanssa ja mua syyllistetään siitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
tällasta voi varmaan sattua kelle vaan, kaaduin lapsen kanssa kotona, lapsi sylissä.

oon kertonut tutuille rehellisesti mitä kävi, silti jotenkin mua syyllistetään et en ollut tarpeeksi varovainen ,tarkka jne. olen suorastaan saanut huonon äidin maineen. et olethan nyt varmasti varovainen sen lapsen kanssa kotona, joka päivä saan kuulla. ettei vaan mitään enää käy. ei tunnu yhtään kivalta, oon vieläpä tosi varovainen äiti ja yritän kaikin puolin pitää huolta lapsestani. pahimpana sellaiset vielä syyllistää jotka itse ei huolehdi lapsestaa mut sanovat että en mä sentään kaadu lapsen kanssa ja sillei et sitä vielä sattuu. meillä tuli murtuma lapselle. itse selvisin ruhjeilla.

niin yhtäkkiä mulle on tullut kauhea syyllisyys noista muiden kommenteista, vaikka alunperin sellasta ei ollut. olisi muakin voinut sattua tosi pahasti. pitäskö vaan valehdella et lapsi ite kaatu eikä kertoa mitää ku tollei suhtaudutaan , vai pitääkö vaan antaa olla. helpommin sanottu ku tehty.

kuinka pitkä aika siitä on? ja kuinka hurjasti kaaduit?

en usko että yrittävät syyllistää, ehkä tunnet itse syyllisyyttä kun tulkitset sen noin? jos olisit ihan yksiksesi kaatunut vaikka portaissa ja murtanut luun, niin silti voisivat sukulaiset sanoa ihan ajattelematta enempää että voi olehan nyt varovainen portaissa ettei satu mitään. Ei se tarkoita että he ajattelisivat sinun olevan holtiton kaatuilija tai huono kävelemään ;)

Mä olen kerran meinannut kaatua lapsen kanssa pesuhuoneessa, lipesin lukkaalla lattialla. Jo siitä meinaamisesta tuli huono omatunto, joten voin vain kuvitella, miten paska olo ap:lle tulee muiden kommenteista, ihan kuin ei itse syyllistäisi itseään jo tarpeeksi.

Yhden kerran vaunut menivät nurin, kuopus oli niissä enkä ehtinyt estää esikoista, joka vahingossa sai ne kumoon. Anoppikin oli silloin paikalla, mutta ei hänkään ole yhtään pahaa sanaa sanonut, kaipa näki, että mun oli tarpeeksi paha olla ilmankin.

Ihmeellistä väkeä ap:n lähellä onkin, liekö heillä hallu peitellä jotain omia mokiaan ap:ta sormella osoitellessaan?

Olen mäkin kaatunut rappusissa, kun lapsi sylissä (selvinäin). Lapselle ei sattunut mitään, mut mulle tuli muutama mustelma. Yritin tulla tosi varovasti, mut puuportaissa jalka lipesi. Saattuhan noita.

Joo mäkin kolaroin kerran pyörällä kun lapsi oli kyydissä, mutta kun ei meille kummallekaan mitään käynyt, niin pysyin siitä keissistä hiljaa, kun en olisi jaksanut kuunnella sitä jälkiviisastelua, kun muiden mielestä pyöräilen ilmeisesti liian vauhdikkaasti...

tällasta voi varmaan sattua kelle vaan, kaaduin lapsen kanssa kotona, lapsi sylissä.

oon kertonut tutuille rehellisesti mitä kävi, silti jotenkin mua syyllistetään et en ollut tarpeeksi varovainen ,tarkka jne. olen suorastaan saanut huonon äidin maineen. et olethan nyt varmasti varovainen sen lapsen kanssa kotona, joka päivä saan kuulla. ettei vaan mitään enää käy. ei tunnu yhtään kivalta, oon vieläpä tosi varovainen äiti ja yritän kaikin puolin pitää huolta lapsestani. pahimpana sellaiset vielä syyllistää jotka itse ei huolehdi lapsestaa mut sanovat että en mä sentään kaadu lapsen kanssa ja sillei et sitä vielä sattuu. meillä tuli murtuma lapselle. itse selvisin ruhjeilla.

niin yhtäkkiä mulle on tullut kauhea syyllisyys noista muiden kommenteista, vaikka alunperin sellasta ei ollut. olisi muakin voinut sattua tosi pahasti. pitäskö vaan valehdella et lapsi ite kaatu eikä kertoa mitää ku tollei suhtaudutaan , vai pitääkö vaan antaa olla. helpommin sanottu ku tehty.

Miten sinä nyt sitten kaaduit sen lapsen kans?
No on sun sun pitäny aikalailla kaatua, jos lapselle on tullut murtuma?

[QUOTE="noo";26019978]Miten sinä nyt sitten kaaduit sen lapsen kans?
No on sun sun pitäny aikalailla kaatua, jos lapselle on tullut murtuma?[/QUOTE]

No johan ap sanoi! liukastui portaissa! kyllähän kenellä vaan voi pää haljeta, vaikka kaatuis tasaisella maalla asfalttiin. Ellet tiennyt. Siihen tarvitaan vaan vähän huono tuuria mukaan.

Suoraan sanottuna haistattaisin pitkät tuollaisille "ystäville", vahinkoja sattuu kaikille, myös äideistä parhaimmille. Meillä täyttää poika kesällä 5v ja vahinkojen ja onnettomuuksien kirjo on valtava ja tiedän että niitä tulee vielä lisääkin. Elämä on.

Yhteistyössä