jyväskylässä synnyttäneet

  • Viestiketjun aloittaja hitule
  • Ensimmäinen viesti
t i
Muistaisin, että yksi tai kaksi yhdenhengen huonetta löytyy koko isolta osastolta. Voin olla väärässäkin. Muuten siellä on kahden, kolmen ja neljän hengen huoneita. Itse olin kolmen hengen huoneessa, eikä siellä paljon rauhaa kyllä ollut.
 
hitule
no minä lähden sitten samantien kotiin jos täytyy monen ihmisen kanssa olla samassa huonessa..:D kahden hengen huone vielä menettelee mut oon niin ihmiskammoinen ettei tuu mitään jos niitä kuusikin on:O
 
"xXx"
Toisella käytävällä on ne 3-4 hengen huoneet ja toisella 2 hengen. Eli on niitä 2 hlön huoneita enemmänkin kuin 1... Mun mielestä sijoittavat mielellään ensisynnyttäjät ja/tai sektiolla synnyttäneitä noihin 2 hengen huoneisiin.
 
ei enää ikinä!
juu, kahden hengen huoneita. Mut se ei ole se isoin ongelma, ainakaan mulla ollut. Enemmänkin vitutti se, että en saanut mitään vitun kivunlievitystä synnytyksessäni ja mun tuskista ei piitattu. Olen siis todella synnytys-ja kipupelkoinen ja kävin pelkopolilla ja laitoin siihen toivelappuun, että ehdottomasti epiduraali ja kaikki mahdollinen, en halua olla kivuissa, kun ei tarvitse. Noh, mitään ei tippunut, vaikka epin olisi mulle voinut laittaa ja muutakin lääkettä antaa. Kätilöt vaan ignoorasivat mut jotenkin.. En tiedä miksi.

Oli aivan kamalaa, ihan teurastusta synnyttää ilman mitään lievitystä ja peloissaan, vaikka kaikki sinänsä hyvin menikin. Seuraava tulikin sektiolla, jonka saadakseni sain taistella aikamoisesti, mutta oli kyllä paljon mukavampi ja tuskattomampi kokemus.
 
vuu
mutta muista että kaikki kokee kivun erilailla..mullekaan ei ehditty antaa mitään enkä kyllä lopulta olisi tarvinnutkaan kun synnytys kesti "vain" 5 tuntia..pari kuukautta meni kyllä ajatellessa etten koskaan enää synnytä mut nyt taas kova vauvakuume:p
 
"kuu"
Onhan siellä monenlaisia huoneita. Ahtaita. Toivottavasti sun synnytys osuu hiljaisemmalle ajalle niin silloin osastolla on väljempää.

Ensisynnyttäjää valitettavasti jotkut kohtelevat huonosti eikä ensisynnyttäjän tuntemuksia huomioida tarpeeksi. Siellä täytyy pysyä vain jämäkkänä.

Oman esikoiseni olisin saanut varmaan synnyttää käytävän lattialle ellen olisi osoittanut suuttumuksen merkkejä, että katsokaa nyt perkele se alakerran tilanne (pyysin varmaan neljännen kerran)! Vihdoin yksi kätilö alkoi tarkistamaan tilannetta ja sanoi vielä samalla, että ensisynnyttäjällä voi mennä synnytyksessä kaksikin vuorokautta... Samalla joutuikin toteamaan, että kiireen vilkkaa synnytyssaliin, koska sä synnytät nyt! Mun synnytys kesti 5,5h kaikkineen.
Toisissa synnytyksissä osasi olla jämäkkä ja ajantasalla, kun tiesi mitä se synnyttäminen on.
 
[QUOTE="xXx";24278930]Toisella käytävällä on ne 3-4 hengen huoneet ja toisella 2 hengen. Eli on niitä 2 hlön huoneita enemmänkin kuin 1... Mun mielestä sijoittavat mielellään ensisynnyttäjät ja/tai sektiolla synnyttäneitä noihin 2 hengen huoneisiin.[/QUOTE]

no sit siellä on varmaan järjestelyt muuttunu tässä 3kk aikana, nimittäin siinä kun haetaan ruoat ja laitetaan ne ruksit niin siinä näkyy vain ja ainoastaan yksi 2 hengen huone, siis ainakin tuolloin 3kk sitten :D
 
Minä olin puoli vuotta sitten siellä synnyttämässä ja kaikenkaikkiaan jäi hyvä mieli paikasta. Itse olin kahden hengen huoneessa (vaikka kyseessä kolmas lapsi ja alatiesynnytys). Osasto oli ensimmäisen päivän kyllä tosi täysi, mutta eipä se siellä kahden hengen huoneessa haitannut mitenkään. Mietin vaan, että siihen huoneeseen missä olin ei kyllä seiniä kaatamatta kolmatta petipaikkaa mahtuisi.
 
"Höö"
Kannattaa toivoa etukäteen yhden hengen huonetta tai mahdollisimman pientä kuitenkin, niin ottavat huomioon toiveen ja pääset sellaiseen tai ainakin kahden hengen huoneeseen.
 
"joo"
Voisi Jyväskylä vähän panostaa enemmän synnyttäviin äiteihin! Ei ilokaasua, ei perhehuoneita, jonotat siinä käytävällä alapää kipeänä yhdessä isien kanssa ruokaa! Kotikalja saa vaatimalla ehkä tiskin alta. Eräskin keittiön emäntä tiputti kannen siihen kaljanjämään ja poimi sen sieltä sormillaan pois. Ei tehnyt enää mieli kaljaa sen jälkeen. On siellä kivaa henkilökuntaa ja itse sain ainakin olla kahden hengen huoneessa yksin. En tiedä montako niitä sitten on kaikenkaikkiaan.

Mut joo, voisivat panostaa vaikka onkin tämä synnyttäminen naisten alaa. Jos olisi miehistä kyse, niin olis asiat toisin!
 
"onnekas"
Synnytin siellä 6 vuotta sitten. Perhehuoneessa sain olla ja ruoka tuotiin huoneeseen... Mitähän erikoiskohtelua sain vai olikin enen vanhaan vaan kaikki paremmin ;) Tyksissä sitten olikin useamman hengen huone ja ruoka piti hakea itse - ei mtn palvelua! =D
 

Yhteistyössä