Jyväskylän "kylähullut"

  • Viestiketjun aloittaja "wonderi"
  • Ensimmäinen viesti
"wonderi"
Hei,

mitä ovat Jyväskylän "kylähullut"? muutin tänne ja haluaisin tietää mistä porukka puhuu, esim. moni on maininnut ympäri vuoden shortseissa liikkuvan miehen.

Jyväskylän Sokoksella liikkuu jatkuvasti pitkään vaaleaan trenssiin pukeutunut n. 50v mies, joka yleensä istuu Sokoksen ruokakaupan lähellä olevalla penkillä. Vaikuttaa pelokkaalta. Mikä on hänen tarinansa?

Jostakin pingpong-mestarista olen myös kuullut...
 
"joooo"
Farkkusortsimies on tuttu, tietääkseni oli yo-opiskelija joskus 10v sitten, tuli ainakin Seminaarinmäellä reppu selässä usein vastaan. Samoin trenssimies, joka näyttää mallinukelta, jos kyseessä sama. Ja myös tuo julistaja. Muitakin oli mutta en ole asunut siellä yli kuuteen vuoteen.
 
"wonderi"
[QUOTE="joooo";30067285]Farkkusortsimies on tuttu, tietääkseni oli yo-opiskelija joskus 10v sitten, tuli ainakin Seminaarinmäellä reppu selässä usein vastaan. Samoin trenssimies, joka näyttää mallinukelta, jos kyseessä sama. Ja myös tuo julistaja. Muitakin oli mutta en ole asunut siellä yli kuuteen vuoteen.[/QUOTE]

Ei heti tulisi mieleen, että näyttäis mallinukelta. Ohimolta alkanut kaljuuntumaan hieman, hiukset vedetty taakse. Enemmänkin hän on hämmästyneen näköinen. Tulee mieleen tiedemies.

Julistaja kuulostaa tutulta, ihan kuin oisin nähnyt hänet jossain.
 
"jkk"
Tää nyt ei silleen kylähullu oo, mutta varmasti monelle tuttu. Mies joka kiertelee joka päivä eri kauppoja ja ravintoloita ympäri kaupunkia ja huutaa ovelta kysymyksiä, esim. Moneenkos tämä kauppa on auki ja onko Minna tänään töissä, paljonkos kello on jne. Yleensä joka paikalle omat vakiokysymykset jotka käy päivittäin kysymässä ja lähtee sitten. Mukava ja sympaattinen mies :) sit on myös sellainen nainen joka myös kiertelee "työkseen" kauppoja ja ravintoloita ja joka paikassa tulee aina jotain ongelmaa kommunikoinnissa kun kukaan ei oikein ymmärrä mitä hän tarkoittaa esim tilatessaan ruokaa. Välillä saattaa olla ilmapallo tms mukana :D en tiiä onko noi mitään kuuluisia kylähulluja mut itse nähnyt ne niin monesti eri paikoissa eripäivinä.
 
"joooo"
[QUOTE="wonderi";30067384]Ei heti tulisi mieleen, että näyttäis mallinukelta. Ohimolta alkanut kaljuuntumaan hieman, hiukset vedetty taakse. Enemmänkin hän on hämmästyneen näköinen. Tulee mieleen tiedemies.

Julistaja kuulostaa tutulta, ihan kuin oisin nähnyt hänet jossain.[/QUOTE]

No toi tiedemies on mulle uusi :) Mutta mun silmiin ainakin osui keskustassa viihtynyt mies, joka oli tosi paljon mallinuken näköinen. Virheettömässä vaaleassa takissa tai puvussa ja suorissa housuissa ja lankatuissa kengissä, hiukset muistaakseni ruskeat ja äärimmäisen siistit ja lyhyet, ilme täysin muuttumaton jatkuvasti ja iho täysin virheetön, samoin muu liikkuminen. Ikää noin 40 silloin, nyt varmaan yli 50.

Mukavia persoonia suht harmaassa jyväskyläläisessä massassa :)
 
"wonderi"
[QUOTE="joooo";30067607]No toi tiedemies on mulle uusi :) Mutta mun silmiin ainakin osui keskustassa viihtynyt mies, joka oli tosi paljon mallinuken näköinen. Virheettömässä vaaleassa takissa tai puvussa ja suorissa housuissa ja lankatuissa kengissä, hiukset muistaakseni ruskeat ja äärimmäisen siistit ja lyhyet, ilme täysin muuttumaton jatkuvasti ja iho täysin virheetön, samoin muu liikkuminen. Ikää noin 40 silloin, nyt varmaan yli 50.

Mukavia persoonia suht harmaassa jyväskyläläisessä massassa :)[/QUOTE]

Toi sun kuvaus saattais osua kyllä tähän "tiedemieheen". Taakse kammatut hiukset, ruskeat, ikää n 50, ilme muuttumaton ja mielestäni hämmästyneen näköinen. Ja muut kuvauksesi osuvat kohdilleen. Itse ajattelen mallinuken näyttävän jotenkin adonikselta ja pitkältä, niin siksi en heti yhdistänyt. Sokoksella liikkuu varmaan aina, itse kun Sokoksella ruokakaupassa niin hän on joka kerta sen kaupan edustalla istumassa penkillä.
 
"joooo"
[QUOTE="wonderi";30067787]Toi sun kuvaus saattais osua kyllä tähän "tiedemieheen". Taakse kammatut hiukset, ruskeat, ikää n 50, ilme muuttumaton ja mielestäni hämmästyneen näköinen. Ja muut kuvauksesi osuvat kohdilleen. Itse ajattelen mallinuken näyttävän jotenkin adonikselta ja pitkältä, niin siksi en heti yhdistänyt. Sokoksella liikkuu varmaan aina, itse kun Sokoksella ruokakaupassa niin hän on joka kerta sen kaupan edustalla istumassa penkillä.[/QUOTE]

Oho, se on varmaan se sama, vanhempana vaan :) Silloin ilme oli neutraali kaiken aikaa.
 
"joooo"
Löytyi muuten mielenkiintoinen vanha ketju aiheesta, josta löytyy myös tuo muistamani keikarimies Jklstä: kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/941027-oman-paikkakuntasi-kylahullu/ Ja tosiaan usein seisoskeli Halosen edessä ikään kuin odottaen jotakuta.

Nykyaikana on toisaalta hyvä kun on erikoisia persoonia ja usein ovat jollain lailla tosi älykkäitäkin. Katoavaa luonnonvaraa.
 
"wonderi"
[QUOTE="joooo";30068693]Löytyi muuten mielenkiintoinen vanha ketju aiheesta, josta löytyy myös tuo muistamani keikarimies Jklstä: kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/941027-oman-paikkakuntasi-kylahullu/ Ja tosiaan usein seisoskeli Halosen edessä ikään kuin odottaen jotakuta.

Nykyaikana on toisaalta hyvä kun on erikoisia persoonia ja usein ovat jollain lailla tosi älykkäitäkin. Katoavaa luonnonvaraa.[/QUOTE]

Erilaisuudessa ei ole mitään vikaa, ja ovat älykkäitäkin vaikkakin erikoisia. Kiva ettei ole kaikki samaa harmaata massaa. Tuntuu keskustelun perusteella olevan paljonkin erikoista porukkaa Jyväskylässä...
 
jyväskylää
Se Sokoksen edessä istuva mies on kuulemma joskus voittanut lotossa tms. ja seonnut sitten siinä. Kaikki päivät viettää samaa kaavaa noudattaen.
Huhuja myös että vilkuilisi nuoria tyttöjä, mutta en nyt menisi vannomaan kuinka todenperäistä.
 

Yhteistyössä