jyrkkää alamäkiä mennään taloudellisesti..laskuja on kertyny aika hurjasti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton köyhä paska :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton köyhä paska :(

Vieras
lomautusaika kesti sitten neljä kuukautta ( miehellä, minä lasten kans kotona ), sinä aikana meni myös minun luottotiedot ja lisää vaan tulee kun autoki haetaan ( tai me viiään jonnekki..). tuntuu että mitään muuta ei enää elämässä olekkaan, yöunetki menee laskuja miettiessä ja että miten pärjätään.
ostettiin hyväkuntonen auto rahotusyhtiön avulla, minun nimissä. nyt ei sitten olla lomautusaikana pystytty maksamaan sitä eikä paljon muitakaan laskuja, joten on sitten oltu yhteydessä autoihin liittyvään perintätoimistoon ja he hakevat sen pois tai me viiään. asutaan pohjosessa josta tosi pitkät matkat joka paikkaan, auto olis aika välttämätön mutta eipä voi enää mitään. ja nyt mies päässy taas töitä jatkamaan, mutta talousasiat edelleen ihan hunningolla. eka palkkaki tullu mutta ei riittäny auton maksuun siitäkään kun tärkeimmät ensin ( vuokra,sähkö ruoka... )
kohta äitiysloma lopuillaan mullakin mutta mietin vaan että jos lähden opiskeluja jatkamaan oppisopimuksella, niin kannattaako jos "palkasta" menee iso osa ulosottoon eikä jää ees päivähoitomaksuihin..
mieli on aika matalalla ( lue: todella matalalla ), eikä päivänvaloa näy tähän risukasaan :(
en ole kehdannu kavereille tai meidän vanhemmillekkaan puhua mitään asiasta kun olen aina sanonu että teen mitä vaan ettei mene luottotiedot. miehellä ne on menny jo ajat sitten niin siksi olis tärkiä että mulla olis ollu puhtaat paperit..

Alkuperäinen kirjoittaja harmi:
kun ette madaltanut elintasoa kun lomautus alkoi. minä olen ollut 8v kotiäitinä ja ennakoin ja pihistän tarpeen tullen. pulaan en ole joutunut vaikka tiukkaa on.

No mitalihan sulle ääliö on sitten myönnettävä, hienoa, et tosin kylläkään paljon ap:ta vastauksellasi auttanut.

ei siinä auta kuin muu kuin vaihtaa auto halvempaan, laskut tärkeysjärjestykseen ja lopuilta velkojilta pyytää armoa. Vituttaahan se, mutta jos näin edessä olisi paremmat ajat. Auto on kuitenkin materiaa, vaikkakin tuiki tarpeellinen.

Kannattaa ehdottomasti olla ajoissa yhteydessä eri tahoihin, jotta tilanne ei luisu liikaa käsistä.

Hei!
Pyydä vanhemmiltasi apua. Myönnä että olette ongelmissa. Muuten menette vaan syvemmälle, kun korot juoksee kokoajan. Varmasti sun vanhemmat haluavat auttaa, kun vaan luotat ja kerrot niille. Sen jälkeen ryhdistäytyminen ja toteaminen, että opit tästä kerrasta, ettei luottotiedot enää mene!!! Tsemppiä asian selvittelyyn.

Ei mitään itsesääliä vaan toimintaa! Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja yhteyttä kaikkiin tahoihin joihin olet velkaa. Ne on edessä ne maksut kuitenkin, ja tosiaan apua voi läheisiltä pyytää hädän hetkellä.

Meillä oli melkonen patti tilanne tossa vuosi sitten... raha ei vaan riittäny ja laskupinkka kasvo kasvamistaa. Mulle tarjottiin melkosta rahallista mahdollisuutta ja elämä on kääntäny suuntaa. Mä haluun tarjota sulle ihan samaa jos kiinnostaa. Eli kysymys on kiinnostaako? jos kiinnostaa mailini on hanna.maaria@suomi24.fi

juu älkää vaan tinkikö elintasosta, ostakaa vaikka toinenkin auto! Oliko parempi vastaus tiina?

Ei kun kerro lisää miten hyvin SINÄ olet toiminut kaikissa asioissa, miten olet osannut ennakoida ja pihistää ja säästää ja miten hyvin SINÄ OLET HUOLEHTUNUT KAIKESTA.
Juuri sellaiset tekstit auttavat ap.ta tosi paljon, niin ja onhan se kiva aina joka sopivaan väliin kertoa miten hyvä SINÄ olet.

Alkuperäinen kirjoittaja pinkkinen:
Meillä oli melkonen patti tilanne tossa vuosi sitten... raha ei vaan riittäny ja laskupinkka kasvo kasvamistaa. Mulle tarjottiin melkosta rahallista mahdollisuutta ja elämä on kääntäny suuntaa. Mä haluun tarjota sulle ihan samaa jos kiinnostaa. Eli kysymys on kiinnostaako? jos kiinnostaa mailini on hanna.maaria@suomi24.fi

toivottavasti tämä ei ole joku huojaus/hyötymisyritys hädässä olevan ihmisen kustannuksella. ota ap varauksella, vaikka tietysti voi olla ihan hyväkin juttu.

ei olla koskaan haluttu mitään luksusta. enkä ymmärrä miten oltais voitu ennakoida lomautus paremmin? ei asia olis muuttunu miksikään siitä koska ei sitä autoa olis voinu laittaa mihinkään lomautuksen ajaksi..
autoa yritettiin tosin vaihtaa halvempaan moneen kertaan, mutta he olivat vailla isoa käsirahaa koska autolla on vielä velkaa niin paljon että liikkeellä ei ollu muuta mahollisuutta, ilman että varasto ( ? ) olis jääny miinukselle heillä.
armoa on anottu ja soittanu puhelinlaskut isoiksi velkojille maksuaikatauluista..
en usko että vanhemmiltakaan apuja sais nyt kun isälläkin oli lomautus samaan aikaan ja äitini aloitti vasta työt uudessa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
juu älkää vaan tinkikö elintasosta, ostakaa vaikka toinenkin auto! Oliko parempi vastaus tiina?

Ei kun kerro lisää miten hyvin SINÄ olet toiminut kaikissa asioissa, miten olet osannut ennakoida ja pihistää ja säästää ja miten hyvin SINÄ OLET HUOLEHTUNUT KAIKESTA.
Juuri sellaiset tekstit auttavat ap.ta tosi paljon, niin ja onhan se kiva aina joka sopivaan väliin kertoa miten hyvä SINÄ olet.

Kyllä siinä voikin vähän itseään kehua, kun onnistuu hoitamaan taloutensa ilman perintätoimistoja ja luottotietojen menetyksiä. Ainakin tällä palstalla, vaikka se muuten pitäisi olla ihan itsestäänselvää. mutta ei täällä... Täällä sotketaan itse itsensä suohon huonojen valintojen ansiosta. Mutta kuinka samat ihmiset voivatkaan tehdä aina vain lisää huonoja valintoja? Tyhmiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei olla koskaan haluttu mitään luksusta. enkä ymmärrä miten oltais voitu ennakoida lomautus paremmin? ei asia olis muuttunu miksikään siitä koska ei sitä autoa olis voinu laittaa mihinkään lomautuksen ajaksi..
autoa yritettiin tosin vaihtaa halvempaan moneen kertaan, mutta he olivat vailla isoa käsirahaa koska autolla on vielä velkaa niin paljon että liikkeellä ei ollu muuta mahollisuutta, ilman että varasto ( ? ) olis jääny miinukselle heillä.
armoa on anottu ja soittanu puhelinlaskut isoiksi velkojille maksuaikatauluista..
en usko että vanhemmiltakaan apuja sais nyt kun isälläkin oli lomautus samaan aikaan ja äitini aloitti vasta työt uudessa paikassa.

Säästäminen? Koskaan kuullut?

Alkuperäinen kirjoittaja no:

toivottavasti tämä ei ole joku huojaus/hyötymisyritys hädässä olevan ihmisen kustannuksella. ota ap varauksella, vaikka tietysti voi olla ihan hyväkin juttu.

uskallanko?? kiinnostaa kyllä kovasti mutta on vaikea luottaa ihmisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja no:

uskallanko?? kiinnostaa kyllä kovasti mutta on vaikea luottaa ihmisiin..

Älä nyt _taas_ tee huonoa päätöstä huonojen päätöksiesi ketjuun... Ilmaisia lounaita ei ole.

Miten ei tullut mieleen myydä autoa ja ostaa halvempaa?
Ja toimeentulotukeen on oikeutettu jokainen, jolla omat rahat ei riitä.
Pahoittelen, mutta multa ei paljon sääliä heru, koskapa tässä maassa on hyvät tuet, joilla kyllä pärjää väliaikaisesti kun tiukka paikka tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja :

no juu, olen kuullut mainittavan, vaan kun meillä ei säästöön jää rahaa sen enempiä. lapsien tilitki on nyt tyhjennetty kun sinne säästettiin pahan päivän varalle.. tyhjästä on paha nyhjästä.......

Alkuperäinen kirjoittaja :

no juu, olen kuullut mainittavan, vaan kun meillä ei säästöön jää rahaa sen enempiä. lapsien tilitki on nyt tyhjennetty kun sinne säästettiin pahan päivän varalle.. tyhjästä on paha nyhjästä.......
Sitten pitää tuloja lisätä tai menoja vähentää. Yksinkertaista. Vaatii tosin muutakin kuin jälkikäteen ihmettelyä palstalla, että kuinkas näin kävikään.

Niin varmaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja rahaton köyhä paska :(:
lomautusaika kesti sitten neljä kuukautta ( miehellä, minä lasten kans kotona ), sinä aikana meni myös minun luottotiedot ja lisää vaan tulee kun autoki haetaan ( tai me viiään jonnekki..). tuntuu että mitään muuta ei enää elämässä olekkaan, yöunetki menee laskuja miettiessä ja että miten pärjätään.
ostettiin hyväkuntonen auto rahotusyhtiön avulla, minun nimissä. nyt ei sitten olla lomautusaikana pystytty maksamaan sitä eikä paljon muitakaan laskuja, joten on sitten oltu yhteydessä autoihin liittyvään perintätoimistoon ja he hakevat sen pois tai me viiään. asutaan pohjosessa josta tosi pitkät matkat joka paikkaan, auto olis aika välttämätön mutta eipä voi enää mitään. ja nyt mies päässy taas töitä jatkamaan, mutta talousasiat edelleen ihan hunningolla. eka palkkaki tullu mutta ei riittäny auton maksuun siitäkään kun tärkeimmät ensin ( vuokra,sähkö ruoka... )
kohta äitiysloma lopuillaan mullakin mutta mietin vaan että jos lähden opiskeluja jatkamaan oppisopimuksella, niin kannattaako jos "palkasta" menee iso osa ulosottoon eikä jää ees päivähoitomaksuihin..
mieli on aika matalalla ( lue: todella matalalla ), eikä päivänvaloa näy tähän risukasaan :(
en ole kehdannu kavereille tai meidän vanhemmillekkaan puhua mitään asiasta kun olen aina sanonu että teen mitä vaan ettei mene luottotiedot. miehellä ne on menny jo ajat sitten niin siksi olis tärkiä että mulla olis ollu puhtaat paperit..

Eikö miehesi saanut liitolta rahaa lomautusten aikaan? Voitko itse mennä jonnekin töihin nyt kun äloma loppuu?

hurjalta kuulostaa tuo "tarjous, jos vain HALUAT"... taitaa olla viimeinen naula arkkuunn jos tuohon lankaan menet. jotain verkostomarkkinointia jossa ostat vain 1000e aloituspaketin velaksi 500% korolla ja loppu on pelkkää voittoa......

anteeksi skeptisyyteni mutta kuulosti MINUN (anteeksi taas minun) korvaani suomennettuna tältä!

Alkuperäinen kirjoittaja HÄH:
Miten ei tullut mieleen myydä autoa ja ostaa halvempaa?
Ja toimeentulotukeen on oikeutettu jokainen, jolla omat rahat ei riitä.
Pahoittelen, mutta multa ei paljon sääliä heru, koskapa tässä maassa on hyvät tuet, joilla kyllä pärjää väliaikaisesti kun tiukka paikka tulee.

niinkuin sanoin on yritetty kyllä vaihtaa halvempaan ja myydäkkin vaan kun ei onnistunu. ja toimeentulotukea saatiin koko aikana peräti hmm..1400 euroa. ja kun miehen liiton rahat tuli, niin sossu vei nekin, eli seki oli vaan lainaa. asumistukea ei saatu kun laskivat miehen vuositulojen perusteella, että eipä sitä rahallista apua ole tippunu nyt. yhden vuokran verran saatiin diakonissalta kun selitin tilanteen. se oli kyllä suuri apu. ruokalaskuki on jo yli tonnin.. vaikka sitäki välissä tietenki lyhennetty.onneksi kuitenki on lasku kaupassa ettei tarvinu olla ilman ruokaa.

Mulla meni vuosi selvitellessä sotkuja mitä tuli kun työt loppui ja sairastuin.
Viime kuussa sain kaikki maksuun,loputkin mitä oli.Eiköhän sitten pamahtanut tietokone ja pyörä varastettiin joten se siitä ajatuksesta että joskus pääsis vähän helpommalla.
Kahdet uudet lääkkeet pitäis hakee itelle ja pojalle ei vielä tiedä mitä sille joutuu hakeen.
Ei tarvi taas miettiä mihin lapsilisät laittaa kun ne ensviikolla tulee eikä riitä edes laskuihin.
Semmosta se on,ainaista vitutusta kun koskaan ei jää latiakaan säästöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaton köyhä paska :(:

Eikö miehesi saanut liitolta rahaa lomautusten aikaan? Voitko itse mennä jonnekin töihin nyt kun äloma loppuu?

juu sai, mutta sossu vei ne.. en usko että töitä löydän, mutta oppisopimusta olen harkinnut kyllä.

Yhteistyössä