juustokakkua raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
pihla
Alkuperäinen kirjoittaja hermo menee näitten hysteerikkojen kanssa:
Ihme hysteerikkoja taas liikenteessä. Kyllä tuorejuustoja saa syödä myös raskausaikana, ne on pastöroituja, ääliöt!
No miks neuvolassa on kiellettyjen listalla sitten tuorejuustot..vastaapas ääliö!!

Alkuperäinen kirjoittaja hermo menee näitten hysteerikkojen kanssa:
Ihme hysteerikkoja taas liikenteessä. Kyllä tuorejuustoja saa syödä myös raskausaikana, ne on pastöroituja, ääliöt!
Juuri näin. kotimaiset maitotuotteet ovat pastöroituja joten niistä ei listeriaa saa. Ulkolaisia tuotteita kannattaa välttää.

ääliö vastaa
siellä neuvolan paperissa kyllä lukee että vältettävien listalla ovat pastöroimattomat maitotuotteet kuten tuorejuustot. Kaikki suomessa myytävät tuorejuustot on kuitenkin pastoroitu joten niitä saa syödä!!

??
Kuka tietää jonkun ihmisen joka olisi joskus elämässään sairastunut tuon listeriabakteerin takia? Ei kukaan? Millä todennäköisyydellä sä sitten nyt just sattuisit sen saamaan?

Just muuten vähänaikaa sitten oli yhessä kaupan kalavalmisteessa löydetty listeriabakteeri, joten se vedettiin pois markkinoilta nopsaan. Mut kyseessä siis käsittääkseni graavikala tms.
Että jos sellaista löydetään niin varmasti uutisoidaan, kuten tässä.

Harvinaista on! Mut silti jätän riskiruuat itse syömättä. Juustokakkua syön kyllä :p

ääliö jatkaa
Minä en ainakaan tiedä ketään. Itse söin raskausaikana tuorejuustoja hyvällä omalla tunnolla. Join myös navetan maitoa, joka on siis täysin käsittelemätöntä eli ei tosiaan ole pastoroitu. Terveenä pysyin. Myös äitini on juonut navetasta tuotua maitoa kaikkia meitä viittä odottaessaan, eikä listerioista tietoakaan. Ennen monilla oli navetta ja maitoa juotiin, eikä tiedossani ole että listeria olis ollut ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Kuka tietää jonkun ihmisen joka olisi joskus elämässään sairastunut tuon listeriabakteerin takia? Ei kukaan? Millä todennäköisyydellä sä sitten nyt just sattuisit sen saamaan?
enpä ossoo sannoo, kun aikuisella listeria voi olla oireeton. sikiölle se on vaarallinen :headwall:

Yhteistyössä