Juurihoito ja antibioottikuuri, onko silti mahdollisuus, ettei puudutusaine vaikuta kunnolla (paha tulehdus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Hammaslääkäri tiistaina ja pelottaa IHAN SIKANA, viimeksi ko hampaaseen ei yhteen juureen vaikuttanut puudutusaine ollenkaan, nyt se on pahasti tulehtunut ja uusi juurihoito edessä, antibioottikuuri lopuillaan. Hammas on siis jo vuosia sitten juurihoidettu ja nyt vaivaa taas.

Johtuiko tuo puudutusaineen vaikuttamattomuus silloisesta tulehduksesta ja nyt kun on ab-kuuri niin tulehdus on kurissa ja se puudutus vaikuttaa, sanokaa et on näin???

Pakkohan se on hoitaa auttoi puudutus tai ei, mutta se on jotain aivan järkyttävää kun se ei auta. Muut juuret sai hoitaa ihan ilman tuntoa, mut tää yks :mad:

Kun mulla poistettiin hammas, niin hammaslääkäri sano ettei puudutus välttämättä tehoa kun oli niin paha tulehdus. Sain antibioottia ja uuden ajan. Tulehdus meni pois ja puudutus toimi loistavasti.

Uskon siis että nyt sullakin puutuu. Jos mahdollista niin hammas kannattaa poistaa, noi juurihoidot on vaan ensiapua :)

Jos se otetaan pois, niin se ei enään koskaan vaivaa sun suussa sen jälkeen. Kun kuitenkin jo kerran hammas juurihoidettu ja taas juurihoidetaan, niin kannattaa ottaa pois. Ei se poisto olo sen kauheempaa kuin juurihoitokaan :)

Viimeinen alhaalla. Silloin kun se puudutusaine ei vaikuttanut niin lääkäri sanoi, että kyllä tän pitäis olla jo kuollut hammas (oli siis tehty jo yksi tai kaksi juurihoitokertaa siihen) mut kyllä siellä yhdessä juuressa se tunto vain oli :(

hampaassa saattaa olla myös ylimääräinen juurikanava jota ei ole huomattu ja näin ollen jäänyt hoitamatta ja se kipuilee.. toivotaan, että antibiootit toimii ja hammas puutuu.

Mistäs se nyt sitten näkee et onko siellä ylimääräinen juurikanava? Jostain hampaasta mulla on lääkäri hoitajan kanssa jutellut jotain tällaista "oiskohan siellä ylimääräinen juurikanava" tms... Josko se oli sitten tuo hammas..

Kuvien kanssa olen menossa yksityiselle tiistaina kun ei kunnallisella ollut kiireaikoja.

Pelottaa ihan sikana et joudun taas juurihoitoon ilman et se puudutusaine vaikuttaa :( Tai taas jää huomaamatta joku kanava :D jos nyt siitä on ollut kyse.

Hampaan vieressä oli joku valkoisempi kohta (paksumpi kuin juuri), jota lääkäri luuli ensin luunsiruksi viisaudenhampaasta, mutta ei siellä sit ollutkaan mitään luunsirua, kun se avattiin. Ei selvinnyt että mikä se oli. Se selvisi, että mätä jota sieltä vuosi olikin tuosta viimeisestä hampaasta.

minä en suussani kanna yhtään kuollutta hammasta vaan mielummin juuri näiden vaivojen vuoksi otatan ne pois, säästyn monelta vaivalta juoksemiselta ja turhilta maksuilta ;)

Vielä sellainen, et jos olen saanut ostopalvelusopimuksen yksityiselle ja sopimuksessa lukee " uudelleen juurihoito" niin voinko mä pyytää että se poistetaan, vai pitääkö niiden juurihoitaa se?

Sori tyhmä kysymys, mut en tiiä et miten nää menee

Mulle laittoivat tulehtuneeseen hampaaseen väliaikaisen paikan alle niin monta kertaa jotain hoitavaa mömmöä,
että tulehdus lähti ja juurihoitivat vasta sitten, kun puudutus toimi...

Samainen hammas jouduttiin juurihoitamaan uudelleen pari kuukautta sitten ja melko vahvastikin suosittelivat
heti kättelyssä koko hampaan poistoa. En kuitenkaan halunnut siihen vielä ryhtyä, koska olin juuri seurannut miehen prosessia hampaan poistoineen ja uuden hampaan "ruuvin" asennuksineen kaikkineen, eikä sekään tod. houkutellut. Saa nähdä kuinka hammas nyt kestää ja joudutaanko lopulta kuitenkin poistamaan... toistaiseksi hammas onneksi toiminut oikein hyvin :)

Yhteistyössä