Juttua JALKASILSASTA ja siitä, miten siitä pääsis eroon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökkäävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yökkäävä

Vieras
Mulla on parisen kertaa ollu jalkasilsa, nyt ei onneksi pitkään aikaan, kopkop, koputan puuta ettei tuliskaan! Nyt kuitenkin aloin miettimään erinäisiä juttuja tähän sieneen liittyen kun pikkuvarvasta kutitti päivällä. Kauhistuin heti että apua, onko se sieni ilmaantumassa siihen taas! No ei siellä kyllä mitään sellaista näy, voihan sitä varvasta kutittaa muutenkin... ja meni tosiaan jo ohikin se kutina.

Niin, elikkä aloin miettimään että voiko tuo tauti levitä muihin perheenjäseniin/ruumiinosiin, esim. käsiin silleen, et kun olen pessyt jalkani --> kosken suihkun hanaa etc. jonka jälkeen muut koskee niihin... voiko se tarttua heidän käsiinsä, tai mun käsiin? Entäs sitten kun sanotaan että se voi olla piilevänä? Mitä jos mulla on se piilevänä ja levittelen sitä joka paikkaan vahingossa?

Onkohan mitään itua, jos alkais ennaltaehkäisevästi tekemään esim. kerran viikossa etikkajalkakylpyjä? Jotkuhan sanoo et se auttais sieneen? Mikä ihme tuon edes aiheuttaa, mulle sen ilmaantuminen oli shokki, koska olen aina pitänyt jalkahygieniastani huolen? Yök! Nykyään kuivaan jalkani todella tarkasti pesun jälkeen ja jätän paperisuikaleet varpaiden väliin niin pitkäksi aikaa kuin voin.

En tiedä tuliko tähän mitään järkevää tähän viestiin, mut jos löytyy joitakin joita silsa häiriköi joskus, niin kerättäiskö tähän vinkkejä siitä eroon pääsemiseksi...?

Laita ruuttapulloon etikkaa ja suihki sillä ympäriinsä vessassa lattiaa, pyttyä, lavuaaria. Tulee vessansiivous kaupanpäälle.
Varo kuitenkin laattojen saumoja seinillä, eli vaatii huuhtelua tai neutralisointia.

Apteekin pihkavoiteella on saatu pahojakin ihottumia kuriin, sienellä tai ilman, googleta!

Yhteistyössä