Juttelin kaverin kans mesessä ja tein varmaan virheen kun laitoon, että

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
ihanaa kun tulee ens viikon perjantaina tili. Kaveri vastasi, että toisille tulee ja toisille ei :( .

Niin no mä olen ollut nyt melkein kuukauden kokopäivääsessä työssä ja silti siinä sivussa tehnyt osa-aikaasta työtä. Eli siis ihan olen palkkani ansainnu kummastakin paikasta.

Tämä kaveri itte on pääasiassa työtön, mutta tietää että olen joutunut käymään sossussa hakemassa rahaa kesä- ja heinäkuussa kun ei ole ollut paljon tuloja.

Mä itte olen ollut iloinen hänen hehkutuksistaan kun hän on saanut palkkaa töissä ollessaan. Tässä vähän aikaa sitten huomasin työpaikan työkkärin sivuulla mihin mun kaverilla olis koulutus ja kerroin siitä hänelle. No tässä vähän aika sitten kysyin, että onko hakenut paikkaa. No ei ollut.

Olenko kamala jos mua vähän nyppii tuo kaverin kommentti "toisille tulee ja toisille ei :("

:snotty:

Mun mielestä et tehnyt virhettä siinä et kerroit olevasi iloinen, kun saat palkan.
Kaverisi on syystä tai toisesta työttömänä ja se tuskin on sinun syysi mitenkään päin.
Mut kannattaako sun ottaa siitä mitään pienintäkään hernettä mitä toinen tokaisee...anna mennä ja unohda toi kommentti.

Mulla on myös yksi kaveri, kun päästelee aina tuollaisia kommentteja. Kyllä teidän kelpaa tai jollakin on , jollakin ei.
Aina valitusta ja pitää itseään huonompana, kun muut.
Silti aina sitä rahaa löytyy ja heillä muutenkin ulkopuolisen silmin kaikki hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en mä jaksais tyypin kans jutella joka kehuskelee palkallaan/rahalla.

Onko toi sun mielestä kehuskelua jos tokaisee et on ihanaa, kun tulee liksa ?

On. Mikä tarve siihen mainitsemiseen on jos keskustelun osapuolet kuitenkin tietää, että toinen on töissä.

On. Mikä tarve siihen mainitsemiseen on jos keskustelun osapuolet kuitenkin tietää, että toinen on töissä.

Oletko kuullut käsitteestä "kuulumisien vaihtaminen"?

Niin oikeen kuukauden kokopäivääsessä työssä ja muuten pitää kituuttaa. Kaveri itte mulle hehkuttanut kun on saanut kivasti tiliä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Itsellä kans mahdollisuus ottaa toinen työ, päivätyön lisäks; onko kannattavaa, vai meneekö veroja paljon sivutyöstä?

Mulla on kyse kuukauden jaksosta jolloin on kaksi työtä joten en tiedä miten pidemmän päälle kannattaa tehdä.

Ai, no mä olenkin sit varmaan ihan tosi leuhka kun saatan tokaista kaverille, et ihanaa kun tulee kotihoidontuki tms. :laugh: :laugh:
Saati sitten kun palaan takaisin duuniin niin pääseekin oikein euronkiilto silmissä nauttimaan palkastaan :laugh: :laugh: :laugh: :whistle:

Kyllä muakin kaverina ottaisi päähän, tosin tietysti jos hän ei tee mitään työllistymisensä eteen, niin...

Itse varon aina kaikkea tuollaista. Ei tulisi mieleenikään hehkuttaa raskauden onnea lapsettomuudesta kärsivälle kaverille tai kehuskella rahoista ohuempilompakoiselle.

Molempi osapuoli sais vähän mietti. Tälläisen kirjoitus vietimisen takaa on vaikea arvioida ottiko kaverisi jotenkin herneen nenuun vai heittikö ikään kuin vain vastaukseksi jotain.

Sinuna nyt en takertuisi tuohon kommenttiin sen suuremmin. Ei sun nyt enää tartte loukkaantua siitä et toinen saattoi loukkaantua :o

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
itse kans joskus valitellut ettei jaksais mennä töihin ja vastauksena on tullu et " no joillain on töitä ja joillain ei.."

joo ei pitäs valittaa joo...

Mikään ei ole hyvin.

Mä kuitenkin sentään kerroon kaverille siitä työkkärin ilmootuksesta (jonka olis voinu itte huomata jos seuraas työkkärin sivuja! ) mutta eipä tuo hakenu sitä paikkaa vaikka olis ollut tiedossa kokopäiväänen työ!!!

Tällä samalla ajattelu-kaavalla ihminen ei voisi sanoa mistään pienestäkään onnen aiheestaan, sillä aina jollain voi olla huonommin tai asiat toisin...esim kerrot saaneesi mieheltäsi kauniin kukkakimpun, siihen voisi joku tokaista joko a)toisilla on mies tai b) toiset ne saa kukkia...ja taas tulisi siis mokattua.
Oletetaan kuitenkin jotta Scarletin ystävä on tietoinen jotta tämä pesti no vain 1kk kestoinen ja toinen on paiskinut kahta duunia...joten miksei sitä asiaa voi sanoa onnessaan jotta on ihanaa kun koittaa palkkapäivä ?
Eiköhän meillä kaikilla ole aina kuitenkin tarvetta rahalle niin ap:lla kuin meillä muillakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä kuitenkin sentään kerroon kaverille siitä työkkärin ilmootuksesta (jonka olis voinu itte huomata jos seuraas työkkärin sivuja! ) mutta eipä tuo hakenu sitä paikkaa vaikka olis ollut tiedossa kokopäiväänen työ!!!

Siis joo :headwall: Mitä sä puutut toisen työnhakuun??!! Vituttaahan se kun yks tulee kuin vähä-älyiselle neuvoon että työkkärin sivuilla on avoimia työpaikkoja ilmoitettu, vielä enemmän vituttaa kun se toinen katsoo tietävänsä mikä työ passaa -ja kaikista eniten se, että se vielä saatana kyttää hakeeko paikkaa vai ei!!!

Paskat sä sen kaveri olet. Sä haluut vaan holhota.

Vai tykkäisiksä jos mä alkaisin ettiin sulle lähärihommia ympäri suomen ja nalkuttaisin sulle että sä oot saamaton vätys kun milloin milläkin verukkeella jätät hakematta esim. vantaalta lähärin kokopäiväduunia?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Siis joo :headwall: Mitä sä puutut toisen työnhakuun??!! Vituttaahan se kun yks tulee kuin vähä-älyiselle neuvoon että työkkärin sivuilla on avoimia työpaikkoja ilmoitettu, vielä enemmän vituttaa kun se toinen katsoo tietävänsä mikä työ passaa -ja kaikista eniten se, että se vielä saatana kyttää hakeeko paikkaa vai ei!!!

Paskat sä sen kaveri olet. Sä haluut vaan holhota.

Vai tykkäisiksä jos mä alkaisin ettiin sulle lähärihommia ympäri suomen ja nalkuttaisin sulle että sä oot saamaton vätys kun milloin milläkin verukkeella jätät hakematta esim. vantaalta lähärin kokopäiväduunia?!?!

Siis mitä?!? :o :o

Mä laitoon linkin mesen kautta, että onko kaveri huomannut sitä ilmootusta. Sitten hakuajan mentyä kysyin kerran, että hakiko. Sen kummemmin ei ole asiasta puhuttu enkä ole kaverille työpaikkoja kattellut.

En todellakaan ole kattellut töitä ympäri Suomea vaan ihan yhdestä työpaikasta meidän paikkakunnalla kerroon. Enkä ole nalkuttanut, että hae sitä paikkaa.

Tuli mieleen, että onko sulla pikkuusen pinna kiriällä ja veditkö "vähän" vääriä johtopäätöksiä...

Yhteistyössä