Jutan dieetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä lueskelin noita jutan juttuja ja siitä olevia kokemuksia. Kun jotkut sanovat että nälkä tulee tuolla dieetillä ja että se on yksitoikkoinen koska rahkaa on paljon.

Mielestäni tuosta saa tosi monipuolisen koottua kun vain käyttää erilaisia kasviksia ja marjoja. Ja kalaa ja lihaa erilailla ja eri maustein.

Onko täällä nyt joku tällä kuurilla ja miten on mennnnyt? Itse liikun paljon ja teen fyysistä työtä niin vain mietin että onko hiikareiden määrä liian pieni? Ajattelin lisätä itse pari ruisleipäsiivua levitteellä tai pari hedelmää päivässä just hiilareitten takia.

Liikakiloja nyt ei hirveästi ole mutta viisi-kuusi kiloa ajattelin tiputtaa. Olen jo yli nelikymppinen, jonkin verran lihaksia omaava ja 167/64.

Olen ollut ja ilmoittauduin mukaan Jutan Superdieettiin joka alkaa 7.5
Minuakin nuo rahkat tökkii, kerro miten niistä saisin tehtyä erilaisia versioita.....
aamupalapuuro ihan ok

Mua kiinnostaisi. Mutta tiedossa tuon 6 viikon aikana kaksi iltajuhlaa joista ei voi enää kieltäytyä. Meneekö ihan mönkään koko homma jos kaksi päivää joutuu olemaan ohjelmasta poissa? En viittis maksaa hintaa vain tajutakseni että ei kannata.

Itse olen tiputtanut tällä dieetillä 17 kiloa. Ruokavalion lisäksi tähän kuuluu aerobista liikuntaa sekä säännöllistä kuntosaliharjoittelua oikeilla menetelmillä. Palautusjuomia käytetään saliharjoittelun jälkeen. Voit suhteuttaa esim. tunnin tasasykkeisen aerobisen liikunnan ja saliharjoittelut omaan elämääsi ja uskon ettet tarvitse ylimääräisiä leipiä sun muita. Käytät tarvittaessa palautusjuomaa. Jos haluat laihtua täytyy syödä vähemmän mitä kuluttaa.

[QUOTE="vieras";26095861]Banaani in niin sokerinen tapaus että aivan sama kuin söisit ihan mitä muuta tahansa, vaikka suklaapatukan.[/QUOTE]

no just...höpö höpö....:laugh:

Mua kiinnostaisi. Mutta tiedossa tuon 6 viikon aikana kaksi iltajuhlaa joista ei voi enää kieltäytyä. Meneekö ihan mönkään koko homma jos kaksi päivää joutuu olemaan ohjelmasta poissa? En viittis maksaa hintaa vain tajutakseni että ei kannata.

Ei ne hommaa kaada mutta eivät laihduttamiseen kuulukaan. Mieti onko sinun pakko syödä ja juoda sitä mitä muutkin? Juhliinhan voit aina mennä mukaan!

Olen ollut ja ilmoittauduin mukaan Jutan Superdieettiin joka alkaa 7.5
Minuakin nuo rahkat tökkii, kerro miten niistä saisin tehtyä erilaisia versioita.....
aamupalapuuro ihan ok

Kuten joku jo mainitsikin, lorauta sekaan sokerittomia mehukeittoja, tippa fun lightia tai popsit pelkälteen. Usko pois, makuun tottuu ja eri valmistajien tuotteissa on makueroja! Itse en ole aiemmin sietänyt raejuustoa yökkimättä ja päivä päivältä tuo helpotti ja nykyään jopa tykkään siitä! Eikös ne mukavat jutut ole syöty jo silloin kun ollaan kilomme hankittu, joten nyt on aika maksaa ja olla valittamatta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Onnea ja menestystä;26096085:
Et tule onnistumaan, jos asetelma on jo alussa tuollainen; lipsut "sovitusta" ruokavaliosta!

Joo ajattelinkin olla tällä dieetillä pitkään. Siksi muunnan sitä itselleni sopivaksi. Oma ongelmani on muutaman liikakilon kanssa se että syön päivällä huolimattomasti ja illalla tulee tehtyä sitten "vielä yksi" voileipä ja sitten niitä kuluu enemmän kuin olisi järkevää.

Eli itse en noudata pilkun tarkasti vaan aion tehdä tästä pysyvän ruokavalion. Eli Kasvikset kala ja liha tulee tästä lähtien olemaan rahkan ohella ruokavalion perusta!

[QUOTE="vieras";26095673]Tässä lueskelin noita jutan juttuja ja siitä olevia kokemuksia. Kun jotkut sanovat että nälkä tulee tuolla dieetillä ja että se on yksitoikkoinen koska rahkaa on paljon.

Mielestäni tuosta saa tosi monipuolisen koottua kun vain käyttää erilaisia kasviksia ja marjoja. Ja kalaa ja lihaa erilailla ja eri maustein.

Onko täällä nyt joku tällä kuurilla ja miten on mennnnyt? Itse liikun paljon ja teen fyysistä työtä niin vain mietin että onko hiikareiden määrä liian pieni? Ajattelin lisätä itse pari ruisleipäsiivua levitteellä tai pari hedelmää päivässä just hiilareitten takia.

Liikakiloja nyt ei hirveästi ole mutta viisi-kuusi kiloa ajattelin tiputtaa. Olen jo yli nelikymppinen, jonkin verran lihaksia omaava ja 167/64.[/QUOTE]

Piti vielä se lisätä ettei tuolla ruokavaliolla nälkä tule. Koko ajan pitää syödä (kolmen tunnin välein) ja juoda vettä runsaasti. Eväitä saa mukana kantaa kun vähän väliä on ruoka-aika :)

Joo ajattelinkin olla tällä dieetillä pitkään. Siksi muunnan sitä itselleni sopivaksi. Oma ongelmani on muutaman liikakilon kanssa se että syön päivällä huolimattomasti ja illalla tulee tehtyä sitten "vielä yksi" voileipä ja sitten niitä kuluu enemmän kuin olisi järkevää.

Eli itse en noudata pilkun tarkasti vaan aion tehdä tästä pysyvän ruokavalion. Eli Kasvikset kala ja liha tulee tästä lähtien olemaan rahkan ohella ruokavalion perusta!

Pysyvämmän ruokavalion siitä saisit kun opettelisit heti alkuun noudattamaan pilkuntarkasti jolloin sallitut ja ei sallitut menee suoraan selkäytimeen. Myöhemmin kun tavoiteltu paino on saavutettu voidaan esim. syödä viikonloput vapaasti tai muuten soveltaa itselle sopivaksi ruokavalioo, mutta missään nimessä se ei ole alun hommaa! Huomioithan myös sen että saatat kitkuttaa ruokavaliolla vaikka kuukauden ja sitten ihmettelet kun ei paino tipu. Syy saattaa olla ihan pienissä naposteluissa tai erikoiskahveissa tms.

Ensin laihdutetaan sitten ylläpidetään.

[QUOTE="hmm";26096189]Pysyvämmän ruokavalion siitä saisit kun opettelisit heti alkuun noudattamaan pilkuntarkasti jolloin sallitut ja ei sallitut menee suoraan selkäytimeen. Myöhemmin kun tavoiteltu paino on saavutettu voidaan esim. syödä viikonloput vapaasti tai muuten soveltaa itselle sopivaksi ruokavalioo, mutta missään nimessä se ei ole alun hommaa! Huomioithan myös sen että saatat kitkuttaa ruokavaliolla vaikka kuukauden ja sitten ihmettelet kun ei paino tipu. Syy saattaa olla ihan pienissä naposteluissa tai erikoiskahveissa tms.

Ensin laihdutetaan sitten ylläpidetään.[/QUOTE]

Varmaan noin onkin, että kannattaisi noudattaa pilkun tarkasti. Mutta itseni tietäen ajattelen että näin on minulle helpointa. Harrastan jo muutenkin paljon aeribista liikuntaa, kuten pitkiä hölkkiä, vaelluksia, pyöräilyä sekä kuntosaliharjoittelua.

[QUOTE="tahdonvoimaa";26096088]Ei ne hommaa kaada mutta eivät laihduttamiseen kuulukaan. Mieti onko sinun pakko syödä ja juoda sitä mitä muutkin? Juhliinhan voit aina mennä mukaan![/QUOTE]

No meillä 10v hääpäivä.. en ihan viitti sanoa miehelle että vetelen rahkaa ja juon vettä.

Ilmottauduin kuitenkin.. 2 päivää 6 viikosta ei voi viedä tuloksia pois. Näin järkeilin.

Nyt on viikko takana. Kahdeksas päivä alkoi tänään. Paino oli aamulla 62.9 kg ja lähtöpaino oli 65.2kg joten 2.3 kg hävinnyt! Muuten en huomaa mutta ehkä vatsasta se ylimääräinen on pois.

Vaikein päivä tähän asti on ollut eilinen. Vaikka en lenkillä käynytkään niin silti päivällä lounaan jälkeen oli niin nälkä että kyläreissulla sorruin pullaviipaleeseen ja mokkakakun palaan! Ensin harmitti tosi paljon kun vanha mummo tuputti kahvin kanssa vaikka mitä mutta sitten ajattelin ettei tämä nyt niin tarkkaa voi olla.

Muutenkin kun liikun paljon, esim. lauantaina hölkkäsin 16km, illalla punttitreeni, sunnuntaina kova juoku 6km, ma 4km tosi kova eli vauhti/maksimikestävyyden välillä, niin olen joutunut syö ään dieetin ohjeen lisäksi 2 ruisleipää ja jonkun hedelmän päivässä lisää. Muuten ei olisi mistään tullut mitään.

Mutta ajattelin ainakin vielä jatkaa, ja jos pääsisin siitä leivän iltasyömisestä näin eroon. Mielestäni ruuasta on saanut ihan vaihtelevaa kun käyttää monipuolisia kasviksia eikä jää kurkku-tomaatti linjalle. Vaihtoehtoja on vaikka mitä.

Tällainen on ruokavalioni ollut: Kaurapuuro 1.5dl hiutaleita, sokeroitu puolukkasurvos 2 rkl, 100g raejuustoa, 2 kalaöljkapselia, pari lasia vettä

Kasviksia 200g, kalaa 150g, esim sei, tai kalapuikkoja 5 kpl hiukan raejuustoa tai munan valkuainen, vettä

Sama kuin edellinen mutta kalan tilalle broileri

Maitorahka 250g ja 100-150 g mansikoita, mustikoita ja lakkoja

Sama kuin edellinen

Lisäksi vettä kahvia ja rautatabletti

Vajaat kaksi viikkoa jaksoin tätä dieettiä. Kaksi ja puoli kiloa lähti helposti. Itselleni tuli tosi huono olo tuon jälkeen. Vatsa turposi, koko ajan janotti vaikka kuinka joi vettä ja kaikista kurjinta oli ummetus.

Nyt liityin kalorilaskuriin ja olen pystynyt muuttamaan ruokailut niin ettei iltaisin tarvitse ahmia leipää. Eli just niinkuin alun alkaen halusin. Olen siis syönyt kaikkea mutta kalorit on tuossa 1500-2000 kohdalla, koska liiku paljon.

Joka päivä, tai ainakin 6 krt viikossa juoksulenkki sekä lisäksi pyöräilyä ja kotikuntosalia. Kotona on käytössä kahvakuulat ja "kotikuntosali" sek' painonnostopenkki joten aina kun ehtii niin 15-60 minuuttia kuluu lihaskuntoa tehdessä.

Itse en jutan dieetistä enää käytä kuin rahkaa ja raejuustoa enemmän kuin ennen. Mutta sen ruokailurytmin sain sopivaksi itselleni.

Yhteistyössä