Just joo, kiva kiva.. kaveri pyysi kummiksi lapselleen,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veeetuttaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veeetuttaaa

Vieras
ei vaan huvittais alkaa koko hommaan. sanoin että mietin. mulla itsel 2 lasta, oon yh, mulla rahat tällä hetkellä ainakin tiukoilla. ei siinä mitään jos kelpais vähempikin, mutta kun mulla kaikuu sanat vaan päässä "miran (heiän aiempi lapsi) kummi osti joululahjaks yhen pilipalilelun millei tee mitään, katoin netistä niin sen hintakin oli vaan 24.90?" :o :o :o

MINKÄ HINTANEN KUMMIN OSTAMA LAHJA TARVII OLLA ETTÄ KELPAA??

ei oikeesti yhtään sit kiinnostais..

:/

no ensinnäkin kummin tehtävä ei oo ainoastaan ostella lahjoja ja toisekseen sun kaveri on ,anteeks vaan,tyhmä ja kolmanneks jos et kummiks halua niin kieltäydyt kohteliaasti.

Voi! Minä antaisin melkein mitä tahansa, jotta saisin kummilapsen!

Tosin tuo äidin asenne tässä on aikas ikävä.. :/ En minäkään miksikään rahastusautomaatiksi halua. Rakkautta vaan riittäisi vielä yhdelle lapselle ainakin!

Mua pelottaa jo lahjamäärät mitä mun lapsi saa:/ Ja yhden kummin kanssa eilen juttelin että voisi rajoittaa lahjojen ostoa...

Ehkei niitä lahjoja tarvi. Mutta tarvii kivan kaverin kummiksi? Mulla oli muuten lapsuudessa sellainen kummi ettei se koskaan ostanut mulle mitään mutta ompeli paidan ja housut jne. :-D

Voit varmaan kieltäytyä nätisti. Mun lapsen kummeilta en odota yhtään mitään "lahjuksia" lapselleni. Jos ostavat OK, mutta ei se ole se juttu, enkä ketään sen takia ole kummiksi pyytänyt. Harmillista tollanen et kummi olisi joku "rahoittaja" ja lahjojen ostaja!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Kieltäydy, voit perustella. Älä ihmeessä ala jos et halua, se on niin väärin lapsenkin kannalta.

lapsen puolesta kyllä mut ton äidin käytöksen perusteella en. mä en halua samanlaista arvostelua osakseni.

Mä en lahjojen hintoja mieti. Tärkeämpää, että henkilö tykkää lapsista. Kumma juttu, vieraat ovat joskus kommentoineet lasten lahjojen hintoja tyyiin: "Kyl ihmettelen, että noin halvan lahjan ostaneet, vaikka ovat kummeja. Vaikka et itse sitä mietikään, mutta pelkkää halpaa vaatetta tai leluja tms."
Olen vaan todennut, ettei todellakaan tartte miettiä rahajuttuja.
Yhdellä lapsella myös alle 18 v kummi ja hienoa, kun muistaa synttärikortin laittaa ja leikkii lapsen kanssa aina kun meillä.

Mikset sano suoraan ettei sulla ole yksinhuoltajana varaa panostaa kummilasten lahjoihin, jos kelpaat kummiksi ilman lahjoja niin lähdet mielelläsi, muuten voi ettiä sellasen kummin jolla on ylimääräistä rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset sano suoraan ettei sulla ole yksinhuoltajana varaa panostaa kummilasten lahjoihin, jos kelpaat kummiksi ilman lahjoja niin lähdet mielelläsi, muuten voi ettiä sellasen kummin jolla on ylimääräistä rahaa.

Näin juuri!
Itse olen aikoinaan kieltäytynyt kummiudesta juuri siitä syystä että kaveri odotti kummeilta vaan huippukalliita lahjoja.Aina oli joka joulu ja synttäri lahjalista valmiina josta jokainen kummi sai valita mitä ostaa.

Kieltäydy !
sanot nätisti että et halua kummilapsia ( lisää ? )
Itse olen kans yh ja kuuden kummi. 2 viimeisestä en saanut suutani auki ja suostuin. Nyt niin harmittaa !!!!

Ei kummilahjojen tarvitse olla kalliita ja esim. kultasepän liikkeiden ristiäismuistot (esim. tinaset) voivat olla yllättävän edullisiakin (alle parin kympin). Lapselle voi kerätä vaikka hopeisia lusikoita -edullisimmillaan maksavat noin 10e/vuosi. Mutta ei minusta kummin tarvitse olla lahja-automaatti -kivahan se on, jos jotenkin joskus pienesti muistaa, mutta pääasia, että olisi läsnä lapsen elämässä. Kieltäydy, jos koet, että kaverisi asettaa mielestäni "edellytyksiä" (lahjanoston näkökulmasta) kummiudelle tai juttele etukäteen hänen kanssaan.

Olen tosi tyytyväinen, etten kelpaa kummiksi (en kuulu kirkkoon ). Koko systeemi on ihan kieroutunut. Jos raha ja lahjojen ostaminen on jutun idea, niin joutaisi lopettaa koko instituutio. Tajuaisin, jos edes joku olisi kummi antaakseen sitä arvokasvatusta ja ollakseen lapselle rakas ja läheinen aikuinen, mutta ainakaan tällä palstalla ei sellaista kuvaa asiasta saa :(.

Minä en ainakaan vaadi kummilta muutakuin, että on paikalla lapsen elämässä. Kolmella lapsellani on yksi sama kummi ja hän on köyhä. Mihin hän kykenee on olla lasten kanssa. Kummin tehtävä on aivan muu kuin ostaa lahjoja.

Mäkin sanoisin tälle äidille ihan rehellisesti että rahallisesti en pysty lapseen paljoa satsaamaan mutta rakkautta riittää :)
jos taas kummius ei muutenkaan kiinnosta, vähän kuulosti siltä, niin rohkesti vaan kieltäydyt! Paljon parempi niin kaikkien kannalta!

Olen tosi tyytyväinen, etten kelpaa kummiksi (en kuulu kirkkoon ). Koko systeemi on ihan kieroutunut. Jos raha ja lahjojen ostaminen on jutun idea, niin joutaisi lopettaa koko instituutio. Tajuaisin, jos edes joku olisi kummi antaakseen sitä arvokasvatusta ja ollakseen lapselle rakas ja läheinen aikuinen, mutta ainakaan tällä palstalla ei sellaista kuvaa asiasta saa :(.

Minäkään en kuulu kirkkoon, mutta kaveri, joka ei myöskään kuulu kirkkoon pyysi vähän aikaa sitten toisen lapsensa kummiks ja ei kiinnostais pätkääkään! lapsen puolesta tahtoisin kovasti mutta äidin en.. heidän ekalla lapsella 6 kummia ja kaikilta ovat koko ajan jotain vonkumassa, millon synttäri/joululahjoja ja millon rahaa lainaksi lapsen hankintoja varten..

aika kiva kaveri mulla.. :P

Alkuperäinen kirjoittaja mummi:

Minäkään en kuulu kirkkoon, mutta kaveri, joka ei myöskään kuulu kirkkoon pyysi vähän aikaa sitten toisen lapsensa kummiks ja ei kiinnostais pätkääkään! lapsen puolesta tahtoisin kovasti mutta äidin en.. heidän ekalla lapsella 6 kummia ja kaikilta ovat koko ajan jotain vonkumassa, millon synttäri/joululahjoja ja millon rahaa lainaksi lapsen hankintoja varten..

aika kiva kaveri mulla.. :P

No itse olen yhden lapsen epävirallinen kummi. Siinä on niin päin, että ovat niin varakkaita (siis oikeasti varakkaita ), että lasta on tosi hankala huomioida mitenkään. Aina kyselen kylään, menen heti heille, kun pyydetään jne., mutta on hyvin vaikea yksipuolisesti yrittää ylläpitää "kummisuhdetta" lapseen / nuoreen, jolle tavara ei enää ole minkään arvoista, rahaa ei todellakaan tarvitse eikä pidä mitään yhteyttä. Vanhempien erolla lienee asiassa merkitystä. Olen ollut molempien ystävä eikä kumpikaan ole nyt yhteydenpitoa ottanut asiakseen, vaikka mitään konfliktia tms. minun suuntaan ei ole koskaan ollut. Ikävää lapselle!

Yhteistyössä