Juotteko kesken ruoan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja d u m b o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

d u m b o

Aktiivinen jäsen
14.09.2005
4 939
0
36
Mä juon aina ennen ja jälkeen ruoan tosi harvoin täytyy vettä ottaa kesken syömisen. Mun mielestä on inhottavaa, kun anoppi käskee lapsia ottamaan vettä/maitoa heti haarukan perään, jotta ruoka laskisi suusta nieluun. Mun mielestä ruoka pitää pureskella rauhassa kunnolla eikä laskettaa vedellä alas. Mutta tapoja on monia, kuten sekin, että anoppi ja appi syövät aina ruoalla leipää, meillä taas muutoin ei leipää ruoka pöytään tuoda, se kuuluu välipaloihin. Juu en hauku appivanhempia... :ashamed:

no meillä neiti huutaa vettä kesken ruokailun. joten sitä annetaan.

meillä kuuluu ruuan kanssa ruokajuoma: maito, vesi, kotikalja, vissy... ja ruualla on myös leipää tarjolla. ei se pelkkä välipala miun mielestä oo tuo leipä, kyllä se kuuluu myös ruuan kanssa tarjota.

mutta siis nämä oli miun omia mielipiteitä. jokainen tyylillään.

Ruokajuomana vesi tai maito yleensä. Ja lapsilla myös. Esikoista täytyy etenkin maidon kanssa kyllä hidastella, ettei juo lasillista kerralla jos ruokaa vielä reippaasti jäljellä. Leipää ei ole ruokapöydässä, mutta jos haluaa ruoan jälkeen syödä, saa toki. Ja sitten aamu- tai iltapalalla saattaa olla leipää, jogurttia, hedelmiä. Ja välipalana.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ruokajuomana vesi tai maito yleensä. Ja lapsilla myös. Esikoista täytyy etenkin maidon kanssa kyllä hidastella, ettei juo lasillista kerralla jos ruokaa vielä reippaasti jäljellä. Leipää ei ole ruokapöydässä, mutta jos haluaa ruoan jälkeen syödä, saa toki. Ja sitten aamu- tai iltapalalla saattaa olla leipää, jogurttia, hedelmiä. Ja välipalana.

Tismalleen samat sanat =) paitsi että mun ruokajuomana on yleensä vesi tai light cola, lapsilla maito tai vesi.

En ihan laske ruokaa juomalla alas, mutta kyllä nin hirveä jano on usein kesken ruuan, että ruokailun nautinto menis pilalle, jos ei saisi samalla juoda.
Tykkään voimakkaista ruuista ja vaikka oikein tulinen polte parhaiten meneekin vaalealla leivällä tai riisillä, niin kylä juomistakin pitää välillä saada.

Jonkinmoisen virallisen ohjeen olen joskus kuullut, että oikeasti pitäisi juoda vasta ruoan päätteeksi, jotta tulee pureskeltua ruoka kunnolla jne.

Mutta itse hörpin tarpeen mukaan. Jos tuntuu, että tarvii kesken ruoan, sitten juon kesken ruoan. Yleensä suurin osa jää sinne viimeiseksi joka tapauksessa... :)

itse en juo kuin vasta lopuksi jos ollenkaan..mutta mies juo jokasuupalan jälkeen..yäks! :x kun kuulema jää pala kurkkuun...mä kokeilin kerran ja en saanu sitä ruokaa ees pysymään suussa,sehän "liukuu"sinne lasiin..kyllä.. mies siis ei edes nielase sitä ruokaa ensin vaan kulauttaa heti päälle maitoa mä en tajua miten se edes pystyy siihen..lisäks sen ruoan makuhan tavallaan "lantraantuu" kun juo saman aikaisesti...no kukin tyylillään :D

Lapsena aina söin ensin ja lopuksi vasta join koko lasin, kun lautanen oli tyhjä :D Nykyään juon pitkin ruokailua...minuakin ällöttää se, että on vielä ruokaa suussa ja se huuhdotaan juomalla alas :x Isä ja veli syö niin :headwall:

Yhteistyössä