Juotavat käsimatkatavaroissa lapsen kanssa:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Santtu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Santtu"

Vieras
Tietääkö joku minkä verran/minkä kokoisissa purkeissa saa olla lapsen (1v6kk) juotavat lentokoneessa mukana. Aikuisillahan max purkkikoko on 100ml ja yhteensä litran pussiin pitää pakata. Ollaan lähdössä 26.12. etelään ja lentoaika on 6h joten tuona aikana tarvittaisiin muutama pillimehu tai vastaava mukaan. Onko lentoyhtiöllä merkitystä? Lennämme Iberworld-yhtiöllä ja heidän sivuiltaan en löytänyt kysymyksiini vastauksia.

Ei kai sitä ole määritelty...? Ainakin mulla on ollut isoissa (225ml) tuttipulloissa vettä, eivätkä ole (Finnairilla) sanoneet mitään, kun oon vaan laittanut ne läpivalaisussa valmiiksi ulos kassista siihen tarjottimelle.

Annamme mieluummin tuolle pojalle sellaisia smoothie-pillijuomia, taitavat olla semperin merkkisiä, enkä usko että niitä olisi myynnissä lentoasemalla. Kaupassa ovat lastenruokahyllyssä. Lennämme Turusta joten lentoasemalla on todella pieni myymälä turvatarkastuksen jälkeisellä alueella. Mutta kaiketi pitää vaan ostaa sokerimehuja sieltä sitten.

[QUOTE="Noo";22717073]Saa olla pillimehuja mukana, näytät vain ne turvatarkastuksessa.

Meillä on ostettu isommille lapsille niitä turvatarkastuksen jälkeen.[/QUOTE]

Mä olen joutunut avaamaan ja maistamaan kaikki lasten eväät ja juomat turvatarkastuksen yhteydessä, sen jälkeen ne on saanut mukaan. Riippuu ilmeisesti myös tarkastajasta ja lentokentästä, kokemusten perusteella.

Ostan siis vastedes juomat turvatarkastuksen jälkeen kentältä :)

Yhteistyössä