juolulomalla hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrystä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrystä!

Vieras
Minkälaiset vanhemmat vievät lapset hoitoon kun toinen on kotona juolun välipäivät??? Ja miksi? Siksikö että on siihen oikeus vai siksi että pph ei saa pitää lomaa? Vai ettei jaksa olla kotona lastensa kanssa???

Jaa-a. Mä pidän mielelläni lapsen kotona kun mullakin on lomaa. Kerrankin on aikaa ihan kunnolla lapselle. Voidaan vaikka leikkiä aamusta iltaan tai ulkoilla koko päivä.

Ja mä todella mielelläni suon pph:lle vapaata vaikka me koko kuusta maksetaankin, en nyt sen takia alkaisi hoitoon viemään.... Mutta kaikki tavallaan.

Mä olen huomannu, että ihmiset ei useinkaan edes mieti koko hoitoon viemis juttua. Kun hoitopaikka on auki, lapset viedään hoitoon, kun hoitopaikka kerran on. Se koetaan lähes "velvollisuudeksi".

Itselläni on onneksi niin ihanat vanhemmat, että tuovat hoitoon vain silloin kuin tarvitsevat hoitoa. Mutta tiedän monia lapsia, jotka ovat aina hoidossa vaikka vanhemmilla olisi lomaa. Periaatteella, että maksavat kalliista hoidosta ja siksi tuovat. Lapset ovat kahdeksasta yli neljään joka päivä. Vanhemmat ovat sitten kotona ja tekevät omiaa, kun lapsille on viihdykettä. Ja moni joilla on itsellä lomaa ovat sitten kinumassa hoitomaksusta alennusta, kun eivät tarvitse hoitoa. Ja kyse on siis viidestä hoitopäivästä....

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
minä taas jemmasin lomiani että saan pitää lomani!! :) onhan näitä vanhempia jotka eivät jaksa hoitaa lapsiaan lomilla ja ne alennusmyynnitkin kun on..... ;)

En tiedä mitä meidän hoitaja tykkää kun joskus ilmoitan ettei lapsi tule hoitoon pariin päivään kun mummo on kylässä. Mummo siis tulee pitkän matkan päästä joten on kiva antaa lapsen ja mummon tehdä omia juttuja. Tällöin hoitaja saa pari vapaata jos muutkin lapset ovat vapailla. Joskus jopa kysyn hoitajalta, että miten muut ovat esim. perjantaina paikalla ja jos eivät ole hoidossa, pidän oman lapseni kotona järjestäen hoidon jotenkin muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko sinä se katkera pph joka ei saanutkaan lomaa, aika moni muukin on välipäivät töissä..

meillä tulee varalapsia omien hoitolasten tilalle tai jos ei omia alle kouluikäisiä lapsia joudut menemään päiväkodille töihin jos et pidä lomaa tai palkatonta ota sitten

ap:llä tilanne taitaa olla että luuli saavansa palkallisen vapaan ja toisin kävi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko sinä se katkera pph joka ei saanutkaan lomaa, aika moni muukin on välipäivät töissä..

meillä tulee varalapsia omien hoitolasten tilalle tai jos ei omia alle kouluikäisiä lapsia joudut menemään päiväkodille töihin jos et pidä lomaa tai palkatonta ota sitten

ap:llä tilanne taitaa olla että luuli saavansa palkallisen vapaan ja toisin kävi...

ypph ei mene päiväkotiin töihin ja voi pitää lomaa kun siltä tuntuu.

Itselläni on onneksi niin ihanat vanhemmat, että tuovat hoitoon vain silloin kuin tarvitsevat hoitoa. Mutta tiedän monia lapsia, jotka ovat aina hoidossa vaikka vanhemmilla olisi lomaa. Periaatteella, että maksavat kalliista hoidosta ja siksi tuovat. Lapset ovat kahdeksasta yli neljään joka päivä. Vanhemmat ovat sitten kotona ja tekevät omiaa, kun lapsille on viihdykettä. Ja moni joilla on itsellä lomaa ovat sitten kinumassa hoitomaksusta alennusta, kun eivät tarvitse hoitoa. Ja kyse on siis viidestä hoitopäivästä....

täällä meilläpäin vanhemmat saavat alennusta hoitomaksuun jos päivystysaikana pitävät lapsen kotona. eli päivystysaikaa on esim joulun välipäivät, kesäloma-aika jne.
Minä onnellinen olen säästänyt vuosilomia joulun alle joten lomailla saan ja myös lapset ovat lomalla!

Aaah, meillä on pojan kanssa neljän viikon loma. Ei tulis mieleenikään viedä hoitoon. EN jaksais ees yksin kotona möllöttää. Enkä jaksais sitä älytöntä rytmien mukaan menoa joululomallakin. Nyt poika saa valvoa hieman myöhenpään, niin se aamullakin nukkuu hieman pidenpään.. Saa mennä omalla aikataululla. On oma lehmäkin ojassa. :D Mutta kyllä lomalla (jos loma on) pitää olla lomalla, myös muksulla.

Meillä minä pidän lapset kotona joulun välipäivät, vaikkakin voisin hyvin viedä myös hoitoon kun tarha on auki. Ainoa asia mikä sapettaa on se, että siitä hoidosta joutuu maksamaan vaikka mukulat eivät olekaan tarhassa ja se on musta todella väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Meillä minä pidän lapset kotona joulun välipäivät, vaikkakin voisin hyvin viedä myös hoitoon kun tarha on auki. Ainoa asia mikä sapettaa on se, että siitä hoidosta joutuu maksamaan vaikka mukulat eivät olekaan tarhassa ja se on musta todella väärin.

oletkos varma ettei tule hyvitystä poissaolo päivistä, täällä meilläpäin uusien sääntöjen mukaan vanhemmat saavta hyvityksen poissaolopäivistä, jotka on päivystysaikan, eli sim joulun välipäivät, syysloma jne

Minä olen ollut sairaslomalla nyt 2kk, koska jalkani leikattiin. Aluksi pidin lapset kotona olostani huolimatta hoidossa, koska en pystynyt heitä hoitamaan.
Nyt jalka alkaa olla kunnossa, mutta on jalan kuntouttamisen vuoksi vielä sairaslomaa.
Silti olen vienyt lapset hoitoon lähes joka päivä, koska päivisin kuntoutan jalkaani uiden, kävellen tms. mikä ei onnistuisi lasten kanssa. Ja hoidan kauppareissut ja siivoilut ja kaikki kotihommat päivällä jolloin minulle jää ilta sit olla lasten kanssa. Ja lapset siis hoidossa 8.30-15.30, en todellakaan pidä loppuun asti.
Huomenna on heillä viimeinen hoitopäivä ennen joululomaa, sit hoitoon vasta tammikuussa.
Jos oma päiväkoti olisi välipäivinä auki, veisin lapset hoitoon päivänä taikka parina jos itse haluaisivat, mutta varahoitoon heitä en vie. Maksan hoidosta kuussa sen 440e joten mun mielestä mulla on oikeus silloin viedä ne hoitoon ja saada rahalleni vastinetta.

Kyllähän nuo maksut kirpasee, kun meilläkin poika ollut nyt joulukuussa ehkä 6 päivää hoidossa ja normaalin maksun maksan. Ja meillä vaan mies tienaa, minä saan hurjan korkean opintotuen, niin eipä se ole lystiä... mutta nautin silti LOMASTA, enkä jaksa stressata :)

Kivittäkää vaan mut meillä tyttö menee vuodenvaihteen jälkeen tarhaan vaikka isänsä on talvilomalla.
Meillä on sopimus 16pv/kk ja siitä siis makseaan vaikka ei olis kaikkia päivä tarhassa.
Ja nyt sit mulla on tammikuun lopulla viikon loma ja sen tyttö on mun kans kotona.
Mut isä saa rauhassa tehä remppaa kotona lomansa ajan.
Mut siis silloin tyttö on tollasia lyhyempiä päiviä, ei mitään 7-16.

Yhteistyössä