Juoko joku PUNAISTA MAITOA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MAALAIS mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MAALAIS mamma

Vieras
Ajattelin, että pitäiskö alkaa juomaan. Tuota punaista maitoa on käsitelty vähiten noista maidoista. Meillä ei myöskään käytetä margariinia, vaan oikeaa voita :)

mieluiten suohraan tankista haen ja sonki ainoa maito mitä pystyn juomaan. kaupasta ostettua, käsiteltyä maitoa en voi jua ilman että maha on tosi kipeä. ja pelkästään oikeaa voita käytössä ja kermaa. joka päiväsessä ruan laitossa.

mieluiten suohraan tankista haen ja sonki ainoa maito mitä pystyn juomaan. kaupasta ostettua, käsiteltyä maitoa en voi jua ilman että maha on tosi kipeä. ja pelkästään oikeaa voita käytössä ja kermaa. joka päiväsessä ruan laitossa.

Juuri näin tekisin itsekin, jos olisi vain mahdollista! Mitä kermaa käytät ruoan laitossa? Ihmetyttää, kun nuo kaupan ruokakermat säilyy aivan törkeen kauan! Mitähän niihinkin on tungettu..

Mä en juo maitoa muuta kuin joskus harvoon kaakaossa. Joku aika sitten join lasillisen närästykseen ja kyllä maistui kummalta monen vuoden tauon jälkeen. Meillä käytetään kevytmaitoa.

Juuri näin tekisin itsekin, jos olisi vain mahdollista! Mitä kermaa käytät ruoan laitossa? Ihmetyttää, kun nuo kaupan ruokakermat säilyy aivan törkeen kauan! Mitähän niihinkin on tungettu..

kuohu tai vispikermaa. vispikermaa en juuri ruuan laitossa käytä mutta leivonnassa son hyvä . juoksettuu helpommasti ku kuohu. kevyt ja paksu 7% lentäs tässä talossa kartanolle. vain aitoa kermaa:saint:

Punasta maitoa meillä, en tosin itse juo vaan mies ja lapsi :) Itse käytän kahviin ja ruuanlaitossa kuohukermaa. Voita käytetään myös. Ja ajatella olemme kaikki hoikkia!

mun isä jois punasta, jos äiti antas sen juoda sitä :D Äiti vahtii rasvoja. mä itte juon rasvatonta maitoa, lapsille juotan kevytmaitoa ja piimää ja maitoruuat teen laktoosittomaan maitoon miehen takia. Voita käytän ruuanlaittorasvana, leivontamargariiniakin menee leivonnaisiin. kuohukerma ruuanlaittokermana. Meillä on aina ihan oma kauppalista maitohyllyä varten :D

Ja ah, kun sukulaisissa saadaan joskus tilan omaa, suoraan tissistä vain jääkaapin kautta maitoa...! Kesäinen mansikkamaito ei ikinä voi maistua yhtä hyvälle kaupan maidon kanssa. :)

Joisin jos sitä sais luomuna, mutta kun ei saa niin tyydyn kevyeeseen.

Muakin kiinnostais tietää millä ihmeen perusteella punainen maito on vähiten käsiteltyä?

Eihän se periaattessa ole, mutta lähimpänä tilamaitoa korkean rasvaosuuden ansiosta :) Rasvattomasta maidosta saa suhteessa aivan liika proteiina jos sitä juo kaloreina yhtä paljon kuin rasvatonta.

Mummu ja Pappa juo :D Ja aina kun siel on kylässä niin tulee itekkin juotua, aika kummallehan se maistuu. Kaveril taas tarjoillaan maitoa suoraan navetasta ja se maistuu mun suuhun samalle ku navetta haisee.

[QUOTE="heips";22468553]Eihän se periaattessa ole, mutta lähimpänä tilamaitoa korkean rasvaosuuden ansiosta :) [/QUOTE]

Jes, mutta yhteys "tankkimaitoon" on nimenomaan vain tuo rasvapitoisuus.

Kaikki kaupassa myytävä maito on iskukuumennettua ja ei-luomu myös homogenoitua. Lisäksi kaikesta maidosta otetaan ensin rasva pois, minkä jälkeen sitä lisätään ykkösmaitoon 1%, täysmaitoon 3,5% jne ELI maidon rasvapitoisuudella ei ole mitään tekoa sen kanssa paljonko sitä on käsitelty.

[QUOTE="heips";22468553]Eihän se periaattessa ole, mutta lähimpänä tilamaitoa korkean rasvaosuuden ansiosta :) Rasvattomasta maidosta saa suhteessa aivan liika proteiina jos sitä juo kaloreina yhtä paljon kuin rasvatonta.[/QUOTE]

Mutta siitäkin on vähennetty rasvaa... ja pastöroitu ja homogenoitu. Ei kestä meidän mahat. Itse juon luomua, mutta jos sitä olisi punaisena niin vaihtaisin siihen =)
Poika juo käsittelemätöntä vuohenmaitoa. Se on sille kaikista parasta, luulisin. Koostumus on kaseiinin ja protskujen osalta parempi ja rasvaa 2,8% sekä mikä tärkeintä, maitohappobakteerit on tallella. Koetamme siis torjua räkätauteja ja säästyä korvatulehduksilta sekä antibioottien hirvittävältä ylikäytöltä. Tavallisesta maidosta tulee ihottumaa.

Yhteistyössä