juna ja bussimatka lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sarah

Vieras
miten ymmärrätte sen että alle 4v (bussi) tai alle 6v (juna) ILMAN PAIKKALIPPUA saa matkustaa ilmaiseksi...?
tarkoittaako sitä että mun pitää 3v istuttaa sylissä koko matkan jos en osta omaa lippua vai saako se istua siinä mun viereisessä penkissä jos tilaa on ilmaiseksi? ainakaan bussissa en usko että on niin täynnä et ois "pakko" istuu sylis.. mut miten ton siis nyt vois oikein ymmärtää..

Itse oon istuttanut lasta viereisessä penkissä sekä junassa ja bussissa, jos tilaa on ollut. Mitään ongelmaa ei ole ollut.
Nyt juuri hiljan matkustin junalla, ja konnari antoi mulle vinkin: kannattaa pienen lapsen kanssa junaan ostaa perhelippu, joka on saman hintainen kuin normaali junalippusi. Mutta silloin saa itselleen varattua ne molemmat penkit, eikä lapsen tarvii istua koko matkaa sylissä. Jos esim on juna tosi täynnä niin saa ainakin sitten ne pari penkkiä käyttöönsä.

Juurikin noin, eli jos on tilaa, niin voi istua penkillä, mutta jos tila loppuu, niin sitten sylissä.

Me mentiin kerran yksi väli Intercityllä niin, että mulla oli sylissä kolme lasta... Tosin kyse oli kymmenen minuutin matkasta, mutta oli siinäkin jo kahdeksan minuuttia liikaa... :whistle:

Aikuinen saa paikkalipun lapselleen ilmaiseksi, jos ostaa itselleenkin lipun (= eli yhteensä kaksi paikkaa).

Opiskelija taas ei saa lapselleen paikkalippua- eli jos opiskelija matkustaa lapsen kanssa täydessä junassa, hänen on pidettävä lasta sylissä. Tooosi reilua!

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Aikuinen saa paikkalipun lapselleen ilmaiseksi, jos ostaa itselleenkin lipun (= eli yhteensä kaksi paikkaa).

Opiskelija taas ei saa lapselleen paikkalippua- eli jos opiskelija matkustaa lapsen kanssa täydessä junassa, hänen on pidettävä lasta sylissä. Tooosi reilua!

Höh, ei me vaan saatu mitään ilmaisia paikkoja... :o

Yhteistyössä