Jumppavaatteiden pesu, kuinka usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuntoihmegimma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuntoihmegimma

Vieras
Kärsiikö materiaalit, jos pesee joka kerta jumpan jälkeen?
Käytän pesuaineena juuri urheilu- ja ulkoiluvaatteille tarkoitettua ainetta ja olen pessyt vaatteet jokaisen käyttökerran jälkeen, eli kahdesti viikossa. Huuhteluainetta en käytä noille.

Enemmän materiaali varmaan kärsii, jos hien ja lian antaa jäädä vaatteeseen. Toki vaatteet kuluvat pesussa eivätkä ole ikuisia, mutta noin tarkalla hoitamisella kestävät varmaan pitkään. Mä heitän urheiluvaatteet muun pyykin sekaan 40 asteeseen, käytän tavallista pesuainetta ja usein huuhteluainettakin ja ihan hyvin silti ovat kestäneet. Ainoastaan goretex tai muut kalvovaatteet pesen erikseen hienopesuaineella ja ilman huuhteluainetta.

En tiedä miten treenaat, mutta itse en ainakaan voisi kuvitella jättäväni urheiluvaatteita pesemättä jumpan/salin jälkeen...Nehän on aivan litimärät hiestä!! Kaikki heitän 60 asteen pesuun ja ihan tavallisella pesuaineella pesen ja tavallisella pesuohjelmalla. Alle 60 asteen pesu ei käsittääkseni poista kunnolla hienhajua. Hyvin on vaatteet kestäneet ja heitänpä pesun jälkeen ne vielä kuivausrumpuunkin... Ja tosiaan n. 5krt viikossa käyn treenaamassa ja omistan 2 settiä jumppavaatteita, joita käytän vuorotellen. Ei ole mitään hajonnut tai kutistunut edes, vaikka noin huolettomasti niitä olen pessytkin.

[QUOTE="vieras";27210292]En tiedä miten treenaat, mutta itse en ainakaan voisi kuvitella jättäväni urheiluvaatteita pesemättä jumpan/salin jälkeen...Nehän on aivan litimärät hiestä!! Kaikki heitän 60 asteen pesuun ja ihan tavallisella pesuaineella pesen ja tavallisella pesuohjelmalla. Alle 60 asteen pesu ei käsittääkseni poista kunnolla hienhajua. Hyvin on vaatteet kestäneet ja heitänpä pesun jälkeen ne vielä kuivausrumpuunkin... Ja tosiaan n. 5krt viikossa käyn treenaamassa ja omistan 2 settiä jumppavaatteita, joita käytän vuorotellen. Ei ole mitään hajonnut tai kutistunut edes, vaikka noin huolettomasti niitä olen pessytkin.[/QUOTE]

Ja tämä tekstini koski vain sisäliikuntavaatteita.

[QUOTE="Vieras";27210359]Aina reenin jälkeen pesuun. Millä pärjää kaksilla reenivaatteilla, jos reenit viidesti viikossa? Nimimerkillä montakymmentä reenivaatetta.[/QUOTE]

No meillä pyörii joka päivä pesukone, tai ainakin joka toinen päivä ja kuivausrumpu kuivaa vaatteet heti sen perään, joten hyvin pärjään 2 setillä. Ja ei siis pelkästään minun urheiluvaatteiden takia konetta pyöritetä, vaan meillä on monta pientä lasta ja mieskin urheilee, joten pestävää pyykkiä kertyy.

[QUOTE="vieras";27210372]No meillä pyörii joka päivä pesukone, tai ainakin joka toinen päivä ja kuivausrumpu kuivaa vaatteet heti sen perään, joten hyvin pärjään 2 setillä. Ja ei siis pelkästään minun urheiluvaatteiden takia konetta pyöritetä, vaan meillä on monta pientä lasta ja mieskin urheilee, joten pestävää pyykkiä kertyy.[/QUOTE]

Itse reenaan melkein joka päivä ja itse kyllästyn, jos samat vaatteet kiertävät liian usein. Rahaa kyllä menee, mutta tykkään kovasti 'jumppavaatteista'.

Sille ei mahda mitään, että ajastaan ne alkavat löyhkäämään.

Hiestä märän voi tuulettaa, ei tarvitse välttämättä pestä. Kunhan on ollut puhdas iho, jolla hikoillut.

[QUOTE="Vieras";27210431]Itse reenaan melkein joka päivä ja itse kyllästyn, jos samat vaatteet kiertävät liian usein. Rahaa kyllä menee, mutta tykkään kovasti 'jumppavaatteista'.[/QUOTE]

Heh, varmaan moni kyllästyisi, ymmärrän sen. Olen vähän askeettinen tapaus vaatteiden suhteen...en kehtaa edes kertoa kuinka vähän mulla on muuta vaatetta... Toki rahaa tässä säästyy kun ei niin usein ja paljoa ostele, mutta olenkin kotiäiti jo 5. vuotta. Kuntokeskuksen jäsenyys maksaa jo sen reilut 600€/vuosi, niin jossain sitä on sitten säästettävä. Ostan kyllä ihan laadukkaita vaatteita ja etenkin lenkkareissa en säästele, mutta tosiaan melko pitkään pyöritän noita 2 vaatesettiä, kunnes sitten viskaan roskiin ja hommaan uudet.

Yhteistyössä