jumppatunnit raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 21+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 21+0

Vieras
Onks kellään kokemusta jumppatunneista raskauden aikana? Lähinnä ajattelin tässä vaiheessa ja olotilassa rauhallisempaa, venyttelyä yms. Tää maha alkaa vaan olla kohtalaisesti tiellä jo nyt, vaikka rv on vasta 21+0. antaako ne ohjaajat vaihtoehtoisia liikkeitä, jos vaikka venyttelyssä on sellainen liike mihin en taivu millään..

no ei todellakaan kannata tyytyvä mihinkään nyhvä venyttelyihin, venyttely ei ole urheilua tai liikuntaa!

Itse kaikki jumpat olen pystynyt tekemään ihan loppuun (rv 38-39) saakka kun vähän modifioin. Stepaerobicissa jättää hypyt pois, pumpissa jättää vatsalihakset pois tai tekee vinoina vatsoina, spinningissä ruuvaa ohjaustangon normaalia paljon ylemmäksi, ja zumbassakin voi jättää vähän hyppyjä väliin. Sitten kun pumpissa alkaa maha olemaan tangon tiellä (siinä rv 30+) niin voi vaihtaa kuntosaliin ja tehdä samat liikkeet siellä.

Synnytyksestä palautuminen on aivan toista luokkaa silloin kun on treenannut verrattuna siihen että on vain "venytellyt". Itselläni siis takana yksi terve urheiluraskaus, yksi "sairas" pakkoleporaskaus urheilukieltoineen ja nyt siis taas kolmas terve jumpparaskaus menossa.

Ei kannata tosiaan pelkkään venyttelyyn siirtyä, jos terveyden tila suinkin antaa myöden liikunnalle. Raskaana oleville naisille nimenomaan suositellaan liikuntaa ja itse olen kokenut näin raskauden aikana liikunnan äärimmäisen positiivisena asiana. Ihan tavallisilla jumppatunneilla ohjaajat antavat vaihtoehtoisia liikkeitä, jos kaikkea ei pysty tekemään. Kannattaa ennen tuntia kertoa olevansa raskaana. Ja aina voi soveltaa itse, jos joku liike ei tunnu mukavalta.

Yhteistyössä