Jumppakuulat

  • Viestiketjun aloittaja MB
  • Ensimmäinen viesti
MB
Mistä saisin ostettua hyvät jumppakuulat ja minkä hintaisia ovat? Kävin eilen kysymässä apteekista, eivät kuulma välitä niitä enää.

Tulisi tosi tarpeeseen kahden synnytyksen jälkeen. Olen yrittänyt muuten jumpata, mutta tuntuu että edistystä ei tule. Teenköhän liikkeet väärin vai missä lie vika. Kun esim yskin, voi pissa lirahtaa pikkareihin, ei todellakaan kivaa..
 
esim.
Instrussa on ainakin ennen ollut, mutta niillä on melko paljon hintaa. Toki saat kuulia myös seksikaupoista, siellä eivät tosin ole virallisesti jumppakuulia, mutta toimivat samalla tavalla. Esim. FunFactoryn kuulat ovat todella laadukkaat, vaikkakin aika isokokoiset. Hintaa n. 20e. Suosittelisin joko niitä tai muita silikonipäällysteisiä kuulia, koska ne ovat hygieenisiä.
 
veera
Kokemusta 2 vuotta seksikaupasta ostetuilla Smartballs kuulista. Olin silloin juuri valmistunut sair.hoit.koulusta, ja siellä oli näistä auttavista apuvälineistä puhetta.
Apua sain vähäiseen inkontenssi vaivaani näistä kuulista, ja lirahtelu on loppunut kokonaan. Nyt ovat käytössä ""ilolihaksien"" treenauksen takia. Näissä on myös hygieninen silikonipinta, ja ovat lääkefirman suunnittelemat.
 
47 v
Ostin pari päivää sitten Instrusta Aquaflex kuulat. (Kaksi kuulaa, joiden sisään laitetaan eri kokoisia painoja) Maksoin 55 €. Hankin kuulat lähinnä inkontinenssi vaivan takia.

Nyt odotan innolla mikä vaikutus tulee olemaan ""ilolihaksiin"". Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. Voimistuuko esim. orgasmi. Viime vuosina orgasmi on ollut niin ""mieto"" - jos nyt yleensä tulee ollenkaan.
 
jumppaillut
Kyllä vaikuttaa. Orgasmit ovat tulleet lihasjumpan takia voimakkaammiksi, sekä kestävät pitempään.
Pari vuotta on tullut harjoiteltua kuulien kanssa. Toisaalta en tee muuta kuin laitan kuulat (seksikaupasta hankitut) sisään 1-2 tunnin ajaksi. Toimii näin ainakin minulla.
 
Kipa
Saako seksikaupasta myös painavia kuulia? Tähän mennessä olen nähnyt vain sellaisia kevyitä, joten niillä harjoittelu ei ole niin tehokasta kuin Instrun painavilla; ne kenyethän pysyvät sisällä ilman mitään ""jumppaa""
 
MB
Olen nyt hankkinut netistä Smatrballs -kuulat. On vain yksi ongelma, ne ei pysy sisällä vaan luiskahtaa koko ajan ulos. Onko minulla todella noin huonot lihakset? Siis tiedän, että ovat huonossa kunnossa. Vai vaikuttaako asiaan kohdunlaskeuma? Tuntuu, etten saa kuulia tarpeeksi syvälle.

Mutta olen sinnikäästi yrittänyt viikon ajan joka päivä...
 
sasu
mun kimma pian tuleva avo ni sil o kaks last ja on muo 4 vuot
vanhempi ja on kaks last synnyttäny ja sil tuntuu tiukemmalt ku
mu monel entiseel ja on täs ny ollu parisekymment suhetta ennoo kysyny onko jumpannu sil hän on tosi kiva tyyppi muuto ja toine naine kenest välitän ja eka jota voi sanoo et rakastan.
aiemminki ollu yhe toise synnyttänee kaa ja se ei välittäny naimisesta yhtää vaikka mitä olis tehny mut ei sekää mikää väljä ollu. yksi väljä o ollu ja se oli 22 vee synnyttämätö likka jota nain kaks kuukaut.
 
3:n äiti
Jos sinulla on kohdunlaskeuma, hakeudu asiaan erikoistuneelle fysioterapeutille. Lääkärin kautta pitäisi lähete tulla.

Ainakin minun Aquaflexieni ohjeessa sanotaan, että ei suositella, jos on kohdunlaskeuma.

Eli fysioterapeutilta saat ohjeet jumppaan, joka auttaa kohdunlaskeumaan, ja kun olet saanut sen hoidettua, voit jatkaa jumppaamista kuulien kanssa.
 

Yhteistyössä