Jumissa oleva niska-hartia seutu, voiko aiheuttaa

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Arvelinkin tän olon johtuvan siitä et on ihan jumasessa toi yläselkä. Ja varsinkin kun istuu alas niin tuntuu et heittää päässä ja yököttää :x kun yrittää katsoa telkkaria tai olla tässä koneella.
Yritä nyt ensi alkuun venytellä perusteellisesti, muitakin lihaksia kuin hartianseutua. Sitten vaan tilaamaan aikaa hierojalle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Arvelinkin tän olon johtuvan siitä et on ihan jumasessa toi yläselkä. Ja varsinkin kun istuu alas niin tuntuu et heittää päässä ja yököttää :x kun yrittää katsoa telkkaria tai olla tässä koneella.
Yritä nyt ensi alkuun venytellä perusteellisesti, muitakin lihaksia kuin hartianseutua. Sitten vaan tilaamaan aikaa hierojalle..
oon yrittänyt venytellä ja pitänyt lämmintä vehnätyynyä tuossa harteilla. Tää on vissiin mun vaivana aina kun on perheessä pieni jota tulee kannettua ja pidettyä sylissä. Sain 3:n lapsen syntymän jälkeen lääkäriltä reseptin lihasrelaksanttiin joka oikeasti auttoi!!! Mut jostain luin ohjeeksi, että myös 5 päivän kuuri buranaa 3 kertaa päivässä auttaisi myös?
En mä varmaan mihinkään hierojalle pääse... Ja mulla on kaikenlisäks alhaiset verenpaineetkin niin olo on kyl tällä hetkellä aika kökkö.
 
Tee paljon 'hartiajumppaa'. Nostele hartioita nopeasti ylös alas, nosta käsiä ylös kohti kattoa vaikka painon kanssa (jos ei ole painoja niin vaikka maitopurkki tai joku riisipussi tms. käy myös), pöyrittele ja vanuuta ainakin 10 minuuttia. Saat veren kiertämään vaikka jumissa ja kipeät olisivatkin. Siihen päälle venyttely ja burana ja pidät tarpeeksi vaatetta niskassa, ettet saa niihin kylmää. Hierontakaan ei auta, jos ne on ihan krampissa
 
Voi todellakin.

Paras ensihätään olis kylmähoito.Esim kaurapussi pakkaseen ja se niskaan.Buranaa kolmasti päivässä,hoitaa mahdollisen tulehduksen.

Varovaiset venyytykset,lavanseutua saat ehottomasti parhaiten niin kun istut lattialla ja nostat jalan koukkuun ja vastakkaisella kädellä jalkapohjasta kiinni.Sitten työnnät jalalla eteenpäin ja venyytyksen pitäis tuntua lavassa.

Otse kävin fysioterapeutille pahan rintarankajumin vuoksi.
10 kertaa ei ees auttaneet...

Mutta kannattaa mennä hierottavaks,sillä jos pahoja jumeja ei niitä enää venyyttelyt tms avaa.
 

Yhteistyössä