Jumatsuikka...mä tein sen! Tein nukenvaatteen ja se näyttää ihan yhtä hienolta, kuin kaupasta ostetut :) *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
...kunhan ei katso sinne taakse. Kun mä en oikeen tiennyt miten kuminauhakujaan kuuluu jättää aukko, niin mä jätin sen sitten silleen, miten jätin. Eikä se toiminut ihan täydellisesti. Mutta melkein ja se riittää :)

Toki, jos joku nyt ihan välttämättä haluaa kertoa miten (mihin?) se reikä kuuluu kumpparia varten jättää ja miten se sitten laitetaan umpeen, niin saa kyllä kertoa :)

Aikaa meni leikkuuseen ja ompeluun alta 15 min, mikä on TODELLA vähän mun mielestäni.

Vitsit, miten hyvä mieli tuli. Saas kattoon ehdinkö nukkua ensi yönä yhtään, kun huristelen housuja, paitoja, takkeja ja mekkoja pukinkonttiin koko suvun kersoille :D

On se vain hieno. Jotkut kaupan rätit eivät edes näytä noin siisteiltä. ! :)

Mä elän siinä toivossa, että itsetehdyt ois kestävämpiä. Ainakin barbien vaatteet meillä hajoo alta vartin. Joskin nyt meillä ei ole barbeja ja vaikka olisi, niin niin pienten vaatteiden näprääminen ei ole mun juttuni.

Mutta opn meillä niiden nukenvaatteidenkin suhteen ollut ajoittain kestävyysongelmaa.

Hienot pöksyt :)

Mä olen laittanu sen kuminauhaa varten tulevan reijän sinne housujen sisäpuolelle eteen tai vaihtoehtoisesti olen tehny tuon sivusauman silleen jännästi, että siihen jää rakonen (hirveen hyvin selitetty joo:D)...
enkä ole ommellut umpeen sitä reikää, vaikka vissiin "oikeaoppisesti" niin kuuluiski tehdä... (siitä reijästä on sit helppo vaihtaa se kuminauha, jos/kun se ajan myötä löpsähtää... eikä se siäl sisäpuolella silmää haittaa ;))

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24949452]*vinkki*

Oletko ajatellut tehdä noita joulumyyjäisiin tms.?[/QUOTE]

Voisin mielelläni tehdä. Mutta en mä tiedä missä ois joulumyyjäisiä. Ja ehken kuitenkaan ihan niin suurta määrää ehdi tekemään ennen kun semmoiset on (kai ne joulukuun alussa ois, jos semmoset täälläpäin on) eli mä tyydyn nyt tekemään näitä vain oman ja suvun tarpeisiin. Ja ehkä vähän ylitarpeeseenkin :)

Leikkasin juuri farkut...kohta pitää (tai siis saan) mennä taas ompelemaan :D

Hienot pöksyt :)

Mä olen laittanu sen kuminauhaa varten tulevan reijän sinne housujen sisäpuolelle eteen tai vaihtoehtoisesti olen tehny tuon sivusauman silleen jännästi, että siihen jää rakonen (hirveen hyvin selitetty joo:D)...
enkä ole ommellut umpeen sitä reikää, vaikka vissiin "oikeaoppisesti" niin kuuluiski tehdä... (siitä reijästä on sit helppo vaihtaa se kuminauha, jos/kun se ajan myötä löpsähtää... eikä se siäl sisäpuolella silmää haittaa ;))

Eli sä olet tehnyt kirjaimellisesti reijän siihen taitteen sisäpuolelle?

Mä tein sen niin, että ompelin sen kuminauhakujan, mutta jätin sen noin 2 cm matkalta ompelematta...siittä sain ujutettua kumpparin sisään ja toista kautta ulos. Sitten ompelin kuminauhan kiinni (en tiedä miten sekään kuuluisi oikeasti tehdä) päistpäistään, että siittä tuli rinkula. Ja sitten ompelin sen kumpparikujan loppuun.

Kyllä se mun silmän kestää, mutta voisi se ehkä siistimpikin olla. Nyt se ei ala ja lopu millilleen siitä mistä pitäis.

Aivan ihanat :D

Ja tuskin sen kujan pujotusaukon tyylillä muuten niin merkitystä, kun jää sisäpuolelle piiloon. En mäkään ompele umpeen, jotta saa tarvittaessa fiksattua nauhaa, siis jos se löpertyy tms.

Eli sä olet tehnyt kirjaimellisesti reijän siihen taitteen sisäpuolelle?

Mä tein sen niin, että ompelin sen kuminauhakujan, mutta jätin sen noin 2 cm matkalta ompelematta...siittä sain ujutettua kumpparin sisään ja toista kautta ulos. Sitten ompelin kuminauhan kiinni (en tiedä miten sekään kuuluisi oikeasti tehdä) päistpäistään, että siittä tuli rinkula. Ja sitten ompelin sen kumpparikujan loppuun.

Kyllä se mun silmän kestää, mutta voisi se ehkä siistimpikin olla. Nyt se ei ala ja lopu millilleen siitä mistä pitäis.

Ooooo, sä oot nähny vaivaa ja tehny noin hienosti sen! :D
Mä olen niin laiska, että teen vaan ihan kirjaimellisesti reijän siihen taitteeseen :ashamed: vaan en khyl tiä, että kehtaisinko lahjaksi tarkoitettuhin tehdä niin... omiin vaatteisiin kyllä :D
Jos pitää huomaamattomammin ja siistimmin tehä, ni jätän sinne sivusaumaan aukon, josta pujottelen kumpparin sisään ja ulos..

[QUOTE="vieras";24949566]Aivan ihanat :D

Ja tuskin sen kujan pujotusaukon tyylillä muuten niin merkitystä, kun jää sisäpuolelle piiloon. En mäkään ompele umpeen, jotta saa tarvittaessa fiksattua nauhaa, siis jos se löpertyy tms.[/QUOTE]

Mä vaan sitä pohdin, ettei se lähde sitten purkaantumaan? Siis jos sitä kangasta ei siitä aukon kohdalta päättele, kun sen leikkaa keskelle kangasta.

Farkkuihin jätin nyt kumpparinvaihtomahdollisuuden. Selkäpuolella on noin 1,5 cm ompeleeton kohta, mutta ehkä sen kestää :D

siis todella hienot pökät!

mä olen tehny vaan barbivaatteita toistaseksi mutta pitäis tehdä iso läjä myös nukenvaatteita (pukinkonttiin myös täällä :D ). mistä sä olet noi kaavat saanu/tehny? ootko tehny joitain valmiita nukenvaatteita käyttäen vai ihan jostain lehdestä?

ja mä teen ihan samallalailla tuon kuminauhakujan kanssa kun säkin, jätän sen ompelematta tietyltä matkalta ja sitten pujotan hakaneulan kanssa sen kuminauhan sinne sisään, sitte teen vaan solmun ja that's it, eli en vaivaudu eded ompelemaan sitä kuminauhaa lenkiksi niinkun sä olet tehny :D

Ooooo, sä oot nähny vaivaa ja tehny noin hienosti sen! :D
Mä olen niin laiska, että teen vaan ihan kirjaimellisesti reijän siihen taitteeseen :ashamed: vaan en khyl tiä, että kehtaisinko lahjaksi tarkoitettuhin tehdä niin... omiin vaatteisiin kyllä :D
Jos pitää huomaamattomammin ja siistimmin tehä, ni jätän sinne sivusaumaan aukon, josta pujottelen kumpparin sisään ja ulos..

Ei nämä vaatteet ole mihinkään "hienoihin piireihin" menossa, joten ei se nyt NIIN tarkkaa ole :D

Ja kyllä ne mut tuntee...mulla yleensäkään ei riitä into kovinkaan pitkälle, jos pitää jotakin pientä tohkata.

siis todella hienot pökät!

mä olen tehny vaan barbivaatteita toistaseksi mutta pitäis tehdä iso läjä myös nukenvaatteita (pukinkonttiin myös täällä :D ). mistä sä olet noi kaavat saanu/tehny? ootko tehny joitain valmiita nukenvaatteita käyttäen vai ihan jostain lehdestä?

ja mä teen ihan samallalailla tuon kuminauhakujan kanssa kun säkin, jätän sen ompelematta tietyltä matkalta ja sitten pujotan hakaneulan kanssa sen kuminauhan sinne sisään, sitte teen vaan solmun ja that's it, eli en vaivaudu eded ompelemaan sitä kuminauhaa lenkiksi niinkun sä olet tehny :D

Hain kirjastosta NUKEN OMAT VAATTEET kirjan...siinä on 39 kaavaa Baby born nukelle. Ja siellä on siis juurikin sellaista perushelppoa ohjetta, että tyhmempikin onnistuu siinä ompelussa :)

Jos tuota kirjaa ei saa, niin niitä kaavoja on myös käsityölehdissä.

Se solmu ei pullota? Jos ei, niin mähän saan taas yhden työvaiheen sitten pois tästä puuhasta :D

[QUOTE="Noo";24949725]Hienot on farkutkin, Rosa-nauhakin mukana.[/QUOTE]

Jotain piti tekaista, kun pelkät farkut oli vähän tylsät. Mulla ei vielä ole ompelumatskua kuin muutaman nauhan verran, joten näillä mennään, mitä on. Mutta onneksi kangaskauppoihin ei ole pitkä matka :D

Oijoi kun on upeat nuo farkutkin!

Ja siis joo, en miekään lähtis leikkelemään reikiä, vaan just päättelen jonkun sauman pään ja siihen jätän aukon. Voi että on hankala selittää :D

Hain kirjastosta NUKEN OMAT VAATTEET kirjan...siinä on 39 kaavaa Baby born nukelle. Ja siellä on siis juurikin sellaista perushelppoa ohjetta, että tyhmempikin onnistuu siinä ompelussa :)

Jos tuota kirjaa ei saa, niin niitä kaavoja on myös käsityölehdissä.

Se solmu ei pullota? Jos ei, niin mähän saan taas yhden työvaiheen sitten pois tästä puuhasta :D

hei kiitti mielettömästi kirjavinkistä! rupeen heti katteleen mistä sen sais lainattua (tai vaikka ostettuakin) :)

solmu ei pullota kun vetää sen kunnolla tiukaksi ja jos käyttää semmosta normaalia kapeampaa kuminauhaa (en tarkota siis kuitenkaan sitä semmosta pyöreää jota näkee jossain takin hupuissa yms.), eikun kokeilemaan siis :D

hei kiitti mielettömästi kirjavinkistä! rupeen heti katteleen mistä sen sais lainattua (tai vaikka ostettuakin) :)

solmu ei pullota kun vetää sen kunnolla tiukaksi ja jos käyttää semmosta normaalia kapeampaa kuminauhaa (en tarkota siis kuitenkaan sitä semmosta pyöreää jota näkee jossain takin hupuissa yms.), eikun kokeilemaan siis :D

Mulla on nyt käytössä vain leveää, mutta kunhan teen taas reissun kangaskauppaan, nin nappaan kapeampaa.

Joten kiitti itelles vinkistä :D

Joissain kaupan ihan aikuistenkin housuissa on nauhaa/kuminauhaa varten se kuja, ja siinä on kiristysaukko jätetty auki sinne sisään silleen pystysuuntaan. Ootko kurkannut vaikka jotain collareita kaupassa?

Sen reunan voisi ommella vähän niin kuin napinläven? (En ole ompelija, enkä pahemmin mitään käsitöitä muutenkaan tehnyt.)

Yhteistyössä