Jumankekkulis, että nuo miesten työt menee aina edelle lapsen sairastaessa!

• Viestiketjun aloittaja kapiaisen vaimo
  • Ensimmäinen viesti
kapiaisen vaimo
Tilanne se, että lapsi nyt kuumeessa ja mulla töissä älytön kiire. Mies on metsäleirillä jossakin (siis kapiainen). Soitin, että tuutkos hoitamaan lasta kun mun PITÄÄ päästä töihin huomenna. Siis kertakaikkisen kiire ja päivämäärät tulee vastaan. Ei kuulemma voi tulla, kun kukaan ei tule hänen tilalleen. Kysyin, että onko kukaan koskaan sanonut siellä, että sairasta lasta saa hoitaa kotona jompi kumpi puoliso olkoon toinen vaikka vinkuintiassa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Meillä onneksi vuorotellaan sairaslomat. Tai pääosin on kyllä mies jääny kotiin lapsen kanssa, koska sen on helpompi.
Meillä kyllä muuten näin, mutta eipä ole aikaisemmin tullut vastaavaa vuorottelua leirillä vastaan :). Elikkäs kun ei kaukana ole leirillä, niin voisi sieltä hilpasta kotiin hoitamaan lasta. Ei kuulemma voi! PItäisi mun mielestä!

Borkku
niin no jos sun mies on jossain iitinkuutsassa leirillä, niin ei sieltä ihan tosta vaan näppärästi kyl pois tulla, vaikka sellanen täytyyki sit hoitaa jos tilanne sitä vaatii, mut etkö myös sä aseta nyt oman työsi lapsen edelle myös koska sun on töihin päästävä.

Ikävä tilanne teillä, toivottavasti lapsi paranee pian.

muoks huomasin et olit jo kirjottanu et leiri ei oo kaukana

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
niin no jos sun mies on jossain iitinkuutsassa leirillä, niin ei sieltä ihan tosta vaan näppärästi kyl pois tulla, vaikka sellanen täytyyki sit hoitaa jos tilanne sitä vaatii, mut etkö myös sä aseta nyt oman työsi lapsen edelle myös koska sun on töihin päästävä.

Ikävä tilanne teillä, toivottavasti lapsi paranee pian.

muoks huomasin et olit jo kirjottanu et leiri ei oo kaukana
Kyllähän mä toki olen kotona, mutta periaatteessa ärsyttää kun oon ollu kaks viikkoa jo kahden kotona lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä onneksi vuorotellaan sairaslomat. Tai pääosin on kyllä mies jääny kotiin lapsen kanssa, koska sen on helpompi.
Meillä kyllä muuten näin, mutta eipä ole aikaisemmin tullut vastaavaa vuorottelua leirillä vastaan :). Elikkäs kun ei kaukana ole leirillä, niin voisi sieltä hilpasta kotiin hoitamaan lasta. Ei kuulemma voi! PItäisi mun mielestä!
No mutta jos yleensä on mennyt vuorotellen niin ei kai se tarkoita että miehen työ menee aina edelle?

Joskus nuo sairastelut vaan sattuu tosi huonoon aikaan, molemmille vanhemmille. Jos se miehen leiri nyt vaan on sellainen mistä ei pääse pois vaikka kuinka haluaisi?

Rahina
Alkuperäinen kirjoittaja kapiaisen vaimo:
Tilanne se, että lapsi nyt kuumeessa ja mulla töissä älytön kiire. Mies on metsäleirillä jossakin (siis kapiainen). Soitin, että tuutkos hoitamaan lasta kun mun PITÄÄ päästä töihin huomenna. Siis kertakaikkisen kiire ja päivämäärät tulee vastaan. Ei kuulemma voi tulla, kun kukaan ei tule hänen tilalleen. Kysyin, että onko kukaan koskaan sanonut siellä, että sairasta lasta saa hoitaa kotona jompi kumpi puoliso olkoon toinen vaikka vinkuintiassa.
Kapiaisen lapsena en muista isän hoitaneen mua lapsena kuin hmmm, no olisko kaks kertaa. Olin silloin terve. Kolmas kertakin olis ollut, kun äidin oli pakko lähteä töihin, mutta iskä unohti tulla ja siinä jokusen tunnin eteisessä odoteltuani lähdin naapuriin nukkumaan. Siihen aikaan melkein kaikilla oli sama meininki, että kai ne on siellä työkulttuurissa ne jäänteet naisen ja miehen velvollisuuksista ja tehtävistä edelleen, vaikka nykyään vapaa-aika kai ruukataan olla kotona, eikä työporukan kanssa.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mutta jos yleensä on mennyt vuorotellen niin ei kai se tarkoita että miehen työ menee aina edelle?

Joskus nuo sairastelut vaan sattuu tosi huonoon aikaan, molemmille vanhemmille. Jos se miehen leiri nyt vaan on sellainen mistä ei pääse pois vaikka kuinka haluaisi?
Mä kun en katso niitä leirejä niin älyttömän kiireisiksi kun joskus siellä maataan vain päivät sängyssä kun ei oo mitään tekemistä. Noh, vähän liioiteltua tietenkin ja epäitsekästä inistä miehen perään, mutta nyt kiireaikana ei ole pystynyt tekemään ylitöitä (niin kuin muut) ja nyt vielä tuo sairaus. Elikkäs hommat leviää kohta omassa työssä kotiin. Tällainen pitkä leiriputki vain rassaa niin aina! Selvittävä on ja mietittävä niitä päivärahoja sekä uutta vessaa niiden avulla joskus ;-).

Meillä taas mies mielellään olisi lasten s-lomat kotona.. ja muutenkin on sellainen, että ei työssä mitään sellaista ole, mikä estäisi lääkärikäynnit jne. Joskus hyvin harvoin on jotain "pakollisia" juttuja vieraalla paikkakunnalla, mutta muutoin on hyvin joustavat työajat ja -olot. Onneksi, kaikilla kun ei ole, jos mennään tiettyjen työvuorojen jne. mukaan.

Yhteistyössä