Jumankauta tuota narttua!!

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Siit on tullu ihan omituinen leikkauksen jälkeen. Tohottaa menemään ku mikäkin duracellpupu ja aina ku silmä välttää, ni kipuaa sohvalle nukkumaan, vaikka ihan tasan tarkkaan tietää, ettei täällä ole sillä mitään asiaa sohvalle. Äsken rupesin miettimään, et mihin kummaan on menny, ni hipsin yläkertaan, ni siellähän se oli meitin sängyssä nukkumassa :o |O

Ennen leikkausta se oli tosi hissukka ja rauhallinen ja sillon vajaa 1,5 vuotta sitten ku tuli meille, ni muutaman kerran meni sohvalle ku edelilsessäkin kodissa sai, mut nopsaan oppi, ettei täällä päde samat säännöt.

Ja eilen oli huutanu sisällä koko sen ajan, ku mie kävin urosten kanssa ajelemassa. Sitäkään se ei oo ikinä tehnyt. Ja sunnuntaina ku olin poissa, ni oli raahannut omat vetovaljaansa mieheni luokse.

Aiemmin aina masentui juoksujen takia, eikä vetopuuhat pahemmin innostanut...

Voiko tuo leikkaus vaikuttaa tuollalailla?!?

Ja syömisen suhteen siitä on tullu kans outo. Ennen meni vaiks kuin paljon ruokaa ja nyt on menny ehkä muutama dl päivässä, ku ei vaan haluu syyä...

syömisestä sen verran, että sen energiatarve on pienentynyt, koska hormonitoiminnan ylläpitäminen ei enää vaadi osaansa. koira säätelee itse omaa syömistään, ellei ole kamalan laiha niin anna sen syödä mitä syö.

noista muista "oireista" mä en sitten osaa sanoo yhtään mitään, kun mulla ei koskaan oo ollu narttua

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
syömisestä sen verran, että sen energiatarve on pienentynyt, koska hormonitoiminnan ylläpitäminen ei enää vaadi osaansa. koira säätelee itse omaa syömistään, ellei ole kamalan laiha niin anna sen syödä mitä syö.

noista muista "oireista" mä en sitten osaa sanoo yhtään mitään, kun mulla ei koskaan oo ollu narttua

Koira on ollu koko meillä olo ajan sekä sitä ennen jo ylipainoinen ja sitä ei oo meinattu saada laihtumaan just tuon takia, ettei kiinnosta vetää eikä juosta. No nyt ainakin jos jo huutaa meitin perään ku lähdetään ajelulle ja kantaa omia valjaitaan miehelleni, ni vaikuttais siltä, et kiinnostusta vetämiseen vois taas ollakkin.

se voi olla että sen hormonitoiminta on ollut niin voimakasta ja siksi on juoksujen aikaan ollut apea. nytkun hormonimyrksyt on tasaantuneet, niin rupeaa se vetäminenkin kiinnostamaan ihan uudella lailla.

Valjaan päälle vaan ja kokeilemaan, voit yllättyä positiivisesti

Myös meillä leikattiin narttu, ja siitä tuli kanssa ihan duracell. Tää ei ole nuori koira (oli hätäleikkaus), ja ennen leikkausta oli melko laiska. Leikkauksen jälkeen taas kun nuori koira, vauhtia ei tosiaan puutu. Menee häntä tötteröllä pihalla omaa kivaa, leikkii hulluna leluilla ja koko ajan pitäisi "seurustella" ja touhuta. Ihan kakara.

Lääkäri varoitteli että leikkauksen jälkeen koiran ruokahalu lisääntyy. Hypin melkein riemusta, kun tää on aina ollut tosi huono syömään. No eipä alkanut tällä ainakaan ruoka maistuun.

Yhteistyössä