Jumalaut että mulla menee hermo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pix

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
3 692
0
36
|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Yhtä saamarin tappelua ton pojan kanssa nukkumaanmenot nykyään. Ei mene päiväunille, eikä yöunille. Tulee sängystä pois ainakin 50 kertaa joka nukkumaanmenokerralla, useamminkin.
Päiväkodissa nukkuu kiltisti parin tunnin päikkärit, mutta ei kotona, ei millään :kieh:
Ja yöunille sitä ei saa millään. Kerran kokeilin, kuinka kauan se jaksaa valvoa, menin ite makkariin lukee kirjaa ja annoin pojan rymytä pimeässä kämpässä, ja se saakeli kukkui hereillä pirteänä kuin peipponen vielä NELJÄLTÄ AAMUYÖLLÄ |O |O |O

MITÄ mä teen sille???????????
Kesällä riitti, kun vei sänkyyn, sanoi hyvää yötä ja halit ja pusut päälle, niin oli samantien unessa, sama päikkäreillä. Mutta nyt... :headwall: |O AAAARGH!

Meillä oli kanssa joku aika sitten sama homma. Ja aina nukuttamiseen meni vähintään puoltoista tuntia. Ja päikkäreitä ei sit enää nukkunu. Ikää oli sillon n 2.5v. Mut sit poika vaan yhtäkkiä taas kävi kiltisti nukkumaan. Hermoja koettelevaa hommaahan se oli mutta nyt onneks mennyt hyvin nukkumaan ja päikkäritkin maittaa joskus jos laitetaan. Helpommin onnistuu nukuttaminen jos itse pysyy rauhallisena (vaikeaa jos itekin väsy) ja vie vaan takas sänkyyn eikä puhu mitään. Voimia!! Kyllä se vielä helpottuu.

kuis vanha poitsu? meillä oli tota samaa pitkään! onneksi ei enään(paitsi päiväunet,mutta ne saa jäädä v'äliin jos on selvästi pirteä,menee illalla aiemmin nukkuu). minunkin piti silloin kerran kokeilla sitä kauanko menee että nukahtaa itestään ja kello 00 totesin että nyt mä en enään jaksa valvoa.

tiedän tunteen mutta en osaa neuvoa:( meillä autto aika...

^Poitsu täyttää kuukauden päästä 2v.
Ja saa muutenkin varsin megalomaanisia raivareita ihan pikkuasioista. Miten niin uhmaikäinen...? :whistle: Onneks päiväsaikaan kiukuttelee enempi itekseen omia juttujaan, vain nukkumaanmenoaikaan äiti on hirviö :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kersantti Pippuri:
Kerran kokeilin, kuinka kauan se jaksaa valvoa, menin ite makkariin lukee kirjaa ja annoin pojan rymytä pimeässä kämpässä, ja se saakeli kukkui hereillä pirteänä kuin peipponen vielä NELJÄLTÄ AAMUYÖLLÄ |O |O |O

*reps* *kops* :D :D :D anteeks, ei varmasti oo naurun asia mut kyllä repesin! :laugh:

meillä taisi alkaa just n.2v kunnon taistelu(ja ihan kaikkea muutakin) nukkumaan menoa vastaan.

sitten joskus 2v 7kk iässä taisi jäädä nukahtamaan yhtäkkiä ihan itekseen. väliin mahtui paljon huutopotkuraivareita kun ei olisi halunnut nukkua. sittenmin on ollut melko vaihtelevia iltoja,välillä helppoi,välillä vaikeita. mutta nykyään enemmän jo helppoja.

-anteeksi,on varmaan todella "helpottavaa" kuulla että meillä sitä kesti n.puolivuotta joka hiton ilta. toivottavasti se on teillä vähempi aikaista:)

Tuo kyllä kuulosti tosi huolestuttavalta, että annoit lapsen kukkua aamuneljään..Kyllä se on aikuisen tehtävä pitää huolta arjen rutiineista, ne tuovat turvaa. Meillä on kanssa nukahtamiset välillä tosi vaikeita, mutta niin varmaan kaikilla joskus. Pidä kiinni rutiineista, koita rauhoittaa tiannetta iltaa kohden,lämmin kylpy voi auttaa, nukuta silitellen ja laulellen. Toiv. et kovasti suuttunut kommentistani, en ole mikään superäiti, mutta toisin kun edellistä kirjoittajaa huvitti tuo että sun lapsesi jaksoi valvoa aamuneljään, mua ei ainakaan naurattanut.

Joo, ikävän tutulta kuulosti..meillä tytöllä oli kans tuollainen vaikeesti nukutettava kausi, mut onneks meni ohi..ainakin toistaseks. Tyttö nyt 2v. 5kk ja omaa tahtoa löytyy muutenkin.
Voimia!

meidän 2wee ihan samanlainen =( Mä en kyllä ymmärrä miten se ei nuku.Sit kiukuttelee vaan.Nyt oon alannu tehä niin että heitän pojan rappusille hetkeks jos ei ala kömpiä nukkuun.Nyt kahtena yönä tepsiny..kurjaahan se on,mutta emmä tiä mitä muutakaa voi.Pakko se on itekki saada nukkuu.

Yhteistyössä