Jumalasta lapsille ei voi kuulema neutraalisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ikätason mukaan kertoa. Koska halutaan tuoda Jumala sadistisena petona esille.

Joulupukki, joka on oikeasti pakanallinen nuuttipukki. Ja kaikkihan tietää että joulu ei todellakaan ole mikään Jeesuksen syntymäjuhla.

Ruman asusteen mukaan, nuuttipukki kierteli talosta taloon, juoden tarjottua viinaa ( tässä joulupukin toiminta on nykyäänkin hyvin samanlaista ) Hän saattoi juoda, ja pelotella lapsia.

Kilteille lapsille jakoi joskus lahjoja, ja tuhmille vitsaa = nykyajan pelottelukeino tonttuja käyttäen.

Koska lapsille kerrotaan Jumalasta se "oma totuus" niin eikö olisi aika kertoa se totuus pakanapukista?

Jos saisit valita kotiisi Jumalan vai joulupukin, niin kumman ottaisit?

Mun Jumalani on yhtä kiltti kuin mun joulupukkinikin.

Viis siitä, miten asia joskus on ollut (nuuttipukki ja ne iänikuiset jankkaukset kumpi oli ensin, muna vaiko kana, kuinka on oikein ja mikä on alkuperäistä, kumpi on aidompaa- pakanauskonnot vai niihin sovitettu kristinusko).

Mä sovellan tarvittaessa, enkä katso silmälaput päässäni vain jyrkästi yhteen suuntaan.

Joulupukin mäkin ottaisin.

Ja mä olen täysin eri mieltä siitä, etteikö Jumalasta (ja Allahista ja muista kavereista) voisi kertoa neutraalisti ikätason mukaan. Yksinkertaisimmillaan asiasta voi kertoa niin, että toiset uskovat Jumalan olemassaoloon, toiset eivät. Sama kuin kertoisi joulupukista, pääsiäispupusta tai hammaskeijusta.

Uskosta on vaikea kertoa "neutraalisti".
Jos kertoo uskovansa , "tuputtaa uskoaan."
Jos kertoo ettei usko, "tuputtaa uskomattomuuttaan".

Hatunnosto kaikille vanhemmille, jotka aidosti onnistuvat kannustamaan lapsiaan etsimään oman tiensä.

:)

Meillä menee tavallaan "neutraalisti". Koulussa lapset osallistuu uskonnon tuputukseen ja kotona minä taas kerron miten asiat oikeasti on. Siinä voi sitten ihan itse miettiä kumpaa uskoo.

Yhteistyössä