Ä
Ärsyttää ja hermot menee
Vieras
Taas yksi sukulaisten kanssa vietetty juhlapäivä ja olen niin vihainen sekä ärsyyntynyt veljeeni ettei mitään rajaa. Jouluna jo päätettiin, että on viimeinen kerta kun tulee meille jos ei voi olla selvinpäin edes muutamaa tuntia. Silloin oli todella raivoissani pitkään. Tuli meille humalassa, toi mukanaan monta pulloa viiniä ja repullisen olutta, kaatoi juomia, jätti viinilasejaan niin, että ne olivat monta kertaa 2 v lapsemme kädessä, kaatui lattialle ja lopulta sammui sohvalle. Kaikki tämä noin klo 13-18 välillä jouluaattona. Tänään tuli 85 v mummolleni jossa oli paljon muita sukulaisia todellla tukevassaa humalassa, huojui seistessään, naureskeli yksinään, välillä vain tuijotteli tyhjyyteen ja käytös oli muutenkin sellaista arveluttavaa. Paikalla oli myös 4 alle kouluikäistä lasta eli todella kiva kun yksi huojuu ja heiluu ilman tasapainoa.
Ärsyttää myös se, että esim. mummoni ja äitini vain halailevat veljeäni ja kertovat kuinka ihanaa kun tämä tuli paikallle vaikka varmasti oli vaikeaa. Jep, alkoholismi on sairaus mutta silti en vain jaksa veljeäni joka on todella vauhdikas humalassa, en vain halua, että lapset joutuvat ihmettelemään hänen käytöstään. Minusta ei ole mitään ihanaa, että veljeni tulee tuollaisessa kunnossa sukujuhliin. Tänään olen pohtinut josko vain jättäisin itse menemättä juhliin jos veljeni on tulossa. Tiedän, että lapset tykkäisivät juhlista ja on surullista kun jäävät niistä paitsi mutta ei sekään ole kiva, että aina kaikki pyörii veljeni shown ympärillä kun kaikki pelkäävät mitä tapahtuu seuraavaksi ja samalla haillaan kuinka ihanaa kun uskalsi tulla paikalle.
Ärsyttää myös se, että esim. mummoni ja äitini vain halailevat veljeäni ja kertovat kuinka ihanaa kun tämä tuli paikallle vaikka varmasti oli vaikeaa. Jep, alkoholismi on sairaus mutta silti en vain jaksa veljeäni joka on todella vauhdikas humalassa, en vain halua, että lapset joutuvat ihmettelemään hänen käytöstään. Minusta ei ole mitään ihanaa, että veljeni tulee tuollaisessa kunnossa sukujuhliin. Tänään olen pohtinut josko vain jättäisin itse menemättä juhliin jos veljeni on tulossa. Tiedän, että lapset tykkäisivät juhlista ja on surullista kun jäävät niistä paitsi mutta ei sekään ole kiva, että aina kaikki pyörii veljeni shown ympärillä kun kaikki pelkäävät mitä tapahtuu seuraavaksi ja samalla haillaan kuinka ihanaa kun uskalsi tulla paikalle.