Julkinen hammashuolto..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Kävin paikkauttamassa hampaan viime keväänä ja siitä saakka se on ollut kipeä+ vihlonut helkkaristi syödessä. Tänään kävin päivystyksessä: paikatun hampaan hermo oli jätetty puristuksiin ja se oli aluperinkin ollut tulehtunut joten tehtiin sitten juurihoito ja poistettiin koko hermo :kieh:

Ei siinä mitään, mutta sen lekurin asenne :snotty: Ensin hän sanoi suuhun katsomatta että ainakaan se paikattu hammas ei voi vaivata koska hän tuntee sen hammaslekurin ja hän on tosi tarkka. Luuli mun liioittelevan kipua ja vähätteli, ei meinannut edes avata paikkaa nähdäkseen mitä siellä on :O

Hyvää asiakaspalvelua ja silleen :headwall:

Mulle on käyny vähän samalla tavalla, ja juurihoito on kyllä paskamaisinta mitä voi olla!! Lääkäriltä tosin outoa käytöstä!

Se juurihoito ei tuntunut yhtään missään, enemmän se oli kipeä jälkikäteen.

Vaan se lekuri :headwall: Sitten se uskoi mun olevan kipeä kun pelkkä ilman puhaltaminen hampaaseen sai mut itkemään, sanoi vaan että no, katotaan sit mikä siellä on. Varmaan ilmatasku vaan :snotty:

Mulla paikattiin hammas ja seuraavalla viikolla sain mennä saman hampaan kanssa lääkäriin kun särky alkoi uudestaan. Juurihoito siihenkin tehtiin. Ja nyt otettiin kunnon kuvat hampaista - lähes kaikki muovipaikat pitää poistaa,koska niiden alle tai viereen on tullut kariesta, pari hammastakin poistolistalla tämän takia. Paikat vaihdetaan siihen amalgaamiin vai mitä lie onkaan.

Eiköhän tuo ole enemmänkin lääkäristä kiinni kuin siitä julkinen/yksityinen -asetelmasta. Mulla on nimittäin täysin päinvastaisia kokemuksia, yksityisellä on hoidettu miten sattuu ja julkisella taas hyvin. Mun mieheni joka oikeasti pelkää hammaslääkäriä, ei suostu enää käymään kenelläkään muulla kuin meidän omahammaslääkärillä tk:ssa. Se meinas saada slaagin kun kerran tämä oma lääkäri oli lomalla ja joutui toiselle. :D

Eiköhän tuo ole enemmänkin lääkäristä kiinni kuin siitä julkinen/yksityinen -asetelmasta. Mulla on nimittäin täysin päinvastaisia kokemuksia, yksityisellä on hoidettu miten sattuu ja julkisella taas hyvin. Mun mieheni joka oikeasti pelkää hammaslääkäriä, ei suostu enää käymään kenelläkään muulla kuin meidän omahammaslääkärillä tk:ssa. Se meinas saada slaagin kun kerran tämä oma lääkäri oli lomalla ja joutui toiselle. :D

Ei se varmaankaan ole siitä kiinni, yleensä mulla on mennyt tosi hyvin hammaslekurissa ( julkisella ). Se vaan oli jotenkin sellaista karjanajomeininkiä kun ensin jonotettiin jonotusnumeroa ja sitten jonotettiin sisään.
Ja ne lekurihuoneet olivat sellaisia parilla sermillä jaettuja loosheja- tuntui kuin olisi ollut tuli persiin alla siellä mennessä.
Kysyin että kerkeänkö saada puudutuksen jos hampaalle tehdään jotain, niin se lekuri tokaisi että hän ei turhaan puuduttele :kieh:

[QUOTE="Vastaus";24528768]Koska Suomen JULKINEN hallinto on persiistä. Asiakaspalvelua tai hyvitystä ei niissä tunneta.[/QUOTE]

niin on. silti mä aion valittaa :kieh: