Julki-imetysketju poistettu, tässä uusi.

  • Viestiketjun aloittaja Plaza-tiimi
  • Ensimmäinen viesti
Verta nenästä?
Alkuperäinen kirjoittaja pööhis:
hei plazatiimi!
voisitteko poistaa vela puolelta saman ketjun?alkaa olla sielläkin aika ala-arvoista tekstiä.
Mitä vapaaehtoislapsettomien palsta sinua kaivaa? Anna vapaaehtoislapsettomien keskustella rauhassa. Kaivat vaan verta nenästäsi jos et kestä lukea niitä juttuja.

Olen pienen lapsen äiti enkä koskaan imettänyt enkä imetä julkisesti, minä ajattelen aivan samalla tavalla asiasta kuin vapaaehtoislapsettomatkin, yllätys yllätys! Minua oksettaa katsoa toisten naisten rintoja julkisilla paikoilla. Hyvä jos jaksoin heti raskauden jälkeen omiani katsella saatikka sitten kantaa. Koskaan en nolaisi omia lapsia yleisellä paikalla paljastamalla intiimejä osia itsestäni!!
 
luonnollista
Huvittavaa kaksinaismoralismia!!! ihmiset kävelee kaduilla rinnat puoliksi ulkona ja se ei ole kauheata, mutta imetys on vaikka rinta ei edes näy kun on lapsi ja vaatteet edessä. Itse olen imettänyt julkisesti, usein kylläkin vähän sivussa melskeestä koska lapseni ovat seurallisia ja keskittyminen syömiseen vaikeaa.
On ihmisiä jotka eivät ole sinut itsensä kanssa, silloin rinnan antaminen on vaikeaa ja häpeällistä. Terve minäkuva kestää julkisen imetyksen näkemisen.
 
pööhis
joo, en tosiaan kaiva verta nenästäni, kunhan lueskelin kyseistä ketjua..vela puolella saa siis haukkua äitejä? onko se palsta olemassa sitä varten?aika surkeaa.rajansa kaikella, siksi lähinnä toivon, että tiimi poistaa ketjun.
 
ninnu2
Minua lähinnä huvitti koko alkuperäinen ketju eikä se herättänyt itsessäni juuri aggressioita. Mietin vain, että mikähän motiivi kirjoittajalla oikein oli ja mistä moinen katkeruus.
Julki-imetyksestä. Itse en ole koskaan kaivanut rintaa täysin julkisesti kahviloissa, ravintoloissa jne. Olen täysimettänyt ja pientä vauvaa voi mielestäni aivan hyvin imettää julkisesti, mutta kuitenkin intiimisti. Sen pystyy hoitamaan vallan hyvin vaikka ravintolassa, kun valitsee paikkansa ja asentonsa oikein. Jotkut naiset eivät koe tätä tarpeelliseksi, vaan imettävät täysin rinnoin sananmukaisesti kenen tahansa silmien alla missä tahansa. Kyllä minullakin voisi ruokahalut mennä, jos 3-vuotias taapero roikkuu äidin lerpahtaneessa (viittaan tässä tuohon alkuperäiseen viestiin) tississä täysin siekalematta. Meitä on niin erilaisia imettäjiä, tilanteita jne. Itselläni raja menee juuri siinä, että jos vauvalla ei todella ole muuta ravintoa ja nälkä yllättää, niin rauhallinen paikka ja tissi esiin. Kun taas sitten lapsi, joka saa jo muutakin ravintoa malttaa kyllä odottaa parempaa aikaa ja paikkaa. Näin itselläni ja tiedän, että on naisia, jotka haluavat imettää missä ja milloin vain ja lähes minkäikäistä vain.
 
Jaana123
Totta kai jokaisella on oikeus julki-imettää, jos siltä tuntuu. Mutta maailmassa on paljon asioita, joihin on oikeus, mutta kuitenkaan sitä oikeutta ei käytä, jos ei ole aivan pakko. Ja kyllähän äiditkin tässä asiassa voivat käyttäytyä provokatiivisesti. Mutta "julki-imetyksen" tosiaan voi suorittaa monella tavalla, niin kuin edellinen ninnu2:kin kirjoitti.

Itse en osaa imettää, jos joku muu katselee kuin lapseni isä.
 
hilipatihippan
Mä en ole IKINÄ nähnyt tissejä ravintolassa tai muissa julkisissa paikoissa!! tai no.. en siis ole nähnyt sellaisia tissejä, joista vauva syö. Imettäviä äitejä kyllä, jotka ovat hoitaneet hommansa näkymättömästi, mutta en niitä jotka LEVÄYTTÄVÄT rintavarustuksensa ravintolan pöydälle... niinkuin joku aiemmin asian ilmaisi. Mistäpäin suomea näitä löytyy???
 
...
Täältä löytyy kanssa yksi joka ei ole nähnyt levällään olevia tissejä yhtään missään. Olen nähnyt kyllä lukemattomia naisia jotka imettävät jättimäisen telttapaidan suojassa tai siististi harson alla tai muuten vaan huomaamattomasti. En ole huomannut edes perhekerhoissa tms yhteisöllisimmissä paikoissa mitään tissien levityksiä. Yksi päivä näin äidin ja jolla oli 1-vuotias lapsi sylissään ja olin jo jutellut hetken hänen kanssaan ennenkuin ehdin tajuta että siinähän on imetys menossa. En myöskään erityisesti vahtaa imettäviä naisia joten en sitten varmaan kiinnitä niihin levitettyihin tisseihin mitään huomiota. En itse pitänyt erityisesti julki-imettämisestä mutta en silti jaksa vahtia muiden rintavarustuksia.
 
julki-imettäjä
Ennen lapsia olen hävennyt jo ajatusta imettämisestä jopa oman äitini, saati vieraiden ihmisten nähden. Kuitenkin toisen vauvan kohdalla kävi niin, ettei hän suostunut ottamaan pullosta, vaan mieluummin paastosi, huutaen. Yritin aina löytää lastenhoitohuoneen jossa voisi istua, joskus imetin vessanpytyllä jonon kertyessä oven ulkopuolelle. Mutta on ollut tilanteita, joissa ei ole ollut muuta mahdollisuutta kuin "julki-imettää", esim. esikoisen leikkiessä puistossa syötin puistonpenkillä. Olen pyrkinyt ottamaan huomioon toiset ihmiset, ja ymmärrän hyvin jos esim yli 50-vuotiasta mieshenkilöä nolostuttaa nähdä imetystilanne. Mutta teitä nuoria naisia, vela tai muita, ja teidän arvosteluanne, en ymmärrä. Asettukaas nyt hiukan toistenkin asemaan. Miksi rasismi ja uskontoon tai seksuaalisuuteen perustuva syrjintä tuomitaan mutta lapsiin kohdistuva syrjintä ja suvaitsemattomuus on täysin hyväksyttyä?
Hohhoijjaa, luulisi että näillä leveysasteilla, nykypäivänä, tällainen keskustelu olisi jo aikansa elänyttä..
 
Janson79
Ainahan niitä löytyy ihmisiä joita joku asia toisissa ihmisissä ärsyttää. Ketä ärsyttää kovat äänet, ketä tuoksut, ketä rumuus. Ja joitakuita ärsyttää imetys. Ei sitä voi jokaista maailman ihmistä miellyttää, joten on vaan tehtävä niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. En ole minäkään nähnyt koskaan kenenkään imettävän äidin rintoja liikkuessani julkisilla paikoilla. Mutta jos asiasta tekee itselleen ongelman ja alkaa oikein kyttäämään imettäviä ihmisiä, niin ehkä niitä sitten joskus onnistuu näkemäänkin. Sinänsä se, jos joku imettelee vähän liian rempseästi, ei ole muiden imettäjien ongelma. Ainahan löytyy niitäkin, jotka eivät osaa vetää rajaa eri asioihin, kuten paljasteluun. Näitä paljastelijoita on kyllä minusta helpompi bongata muista kuin imettäjistä, jos siis erikseen haluaa itseään ärsyttää.
 
Ihan sairasta!
Ystävättäreni miesystävä oli järkyttynyt kun oli nähnyt julki-imettäjän kuukausi sitten paikallisella autonkatsastusasemalla. Nainen oli imettänyt n. muutaman viikon ikäistä vauvaansa odotustilassa, muutaman metrin päässä vuotavasta pakokaasupäästöletkusta, eli siitä isosta putkesta josta pakokaasut imetään ja saman aukon vieressä on oviaukko josta pakokaasuja pääsi myös takaisin siihen odotustilaan kun ovi kävi jatkuvasti ja autoja meni sisään ja ulos.

Tottakai oli valinnut imetysituaalilleen paikan missä kaikki äijät kävelee ohi katsellen ja ihmetellen ja kerjätäkseen huomiota, ja myrkyttää vauvansa samalla! Ihan sairasta tosiaan!
 
Nymfomaanikko
Alkuperäinen kirjoittaja hilipatihippan:
Mä en ole IKINÄ nähnyt tissejä ravintolassa tai muissa julkisissa paikoissa!! tai no.. en siis ole nähnyt sellaisia tissejä, joista vauva syö. Imettäviä äitejä kyllä, jotka ovat hoitaneet hommansa näkymättömästi, mutta en niitä jotka LEVÄYTTÄVÄT rintavarustuksensa ravintolan pöydälle... niinkuin joku aiemmin asian ilmaisi. Mistäpäin suomea näitä löytyy???
Pääkaupunkiseutu. Se on joku muoti täällä nykyään.

Mieluummin katselisin miehiä jotka esittelevät pulleita muniaan. Siis ihan oikeasti :p
 
joopatjoo
Alkuperäinen kirjoittaja jaa...:
vai sitä mieltä olet. Lapsia saatetaan imettää jopa 2-vuotiaaksi asti, eli heilläkö ei ole oikeus nähdä kuin oman kodin seinät?
Imetetäänkö sitä 2-vuotiasta 24 tuntia vrk:ssa? Jos näin on, niin silloin varmaan parempi imettää niitten kotiseinien sisällä.

 
heinis07
Aivan joo. Että ku lapsia tehdään, tarkottaa se luopumista omasta elämästä ja lapsen kanssa ei tartte minnekkään liikkua. Kotona vaan neljän seinän sisällä (mieluiten lukittuna) ruokaa laittaen ja siivoten. Kaupassa käydään sitte "omalla ajalla" ilman lapsia, ettei vaan kukaan häiriinny imettämisestä, saatika jos mukana on enemmän lapsia ja meteliä :) Tää on näitä taisteluita, joita kukaan ei voita. Lasta ei voi jättää ruokkimatta, ohikulkeva ihminen voi kuitenki kääntää päänsä. Kukaan ei pakota tuijottamaan niitä valtavia paljaita tissejä joista lapsi SYÖ.
 
ninnu2
Tuleepa mieleen oma tapaus. Vaavi oli noin 2 kk, rintamaidolla. Käytiin miehen kanssa silloin paljon ulkona syömässä. Ei olisi tullut mieleenkään mennä ravintolan vessaan imettämään lapsen herätessä. Suojaisa paikka ja kiva asento, joka suojaa rintaa ja lasta, ei häiritse ketään. Kerran vaihdoimme vähän syrjemmälle istumaan.
Jos joku ei ole nähnyt julki-imettäjää, joka kenties häiritsee toisen ruokailua, niin hyvähän se on. Omalle kohdalle on pari kertaa tullut kohdalle, ettei tiedä, mihin katseensa kääntäisi, kun samassa pöydässä imetetään minun näkökulmasta isoa lasta varsin julkisesti.
 

Yhteistyössä