Julki-imetysketju poistettu, tässä uusi.

  • Viestiketjun aloittaja Plaza-tiimi
  • Ensimmäinen viesti
taaperoimetetty taaperoimettäjä
Alkuperäinen kirjoittaja grosss:
Alkuperäinen kirjoittaja taaperoimetetty taaperoimettäjä:
Oma 1 vuotias poikani ei ole koskaan juonut tuttipullosta.. Niin, ja osasi juoda jo puolivuotiaana vettä nokkamukista ja 10 kk ikäisenä tavallisesta mukista.
ja nyt se on kuusivuotias, menossa tarhaan ja imetät yhä kun se on niin siistiii?
Niin, poikani on siis vuoden. Imetän yhä, koska hänellä on maitoallergia, eikä sopivaa apteekinmaitoa ole vielä löydetty. Ja tulee muuten yhteiskunnallekkin halvemmaksi, Kela kun korvaa 72 % näistä allergiamaidoista, jotka ovat todella kalliita.

 
luonnollista
APUA! äitini on minua imettänyt täysin julkisesti, enkä ole ikinä joutunut sitä häpeämään. Hän imetti myös nuorempia sisaruksiani, eikä mieleeni tullut ikinä hävetä. Meillä neuvolassa ei suositella tuttipulloa, koska imemisote saattaa kärsiä. Esim kun itseltäni ei maitoa tarpeeksi tullut, piti lisämaito antaa lusikalla. Lapsi siirtyy jo niin nuorena (4-6kk) kiinteään ruokaan, että kyllä isäkin pääsee syöttämään.
 
Marja*
Minusta Tajusiko kukaan mamma? kirjoitti ihan asiaa. Vaikka itsekin olen imettänyt julkisesti, niin en kyllä ymmärrä miksi siitä pitäisi tuollaista showta tehdä. Kyllä minua ainakin häiritsisi julki-imetys. Voisi sitä sen verran ottaa kanssaihmisiä huomioon, vaikka vauvalla nälkä onkin. Mutta tuo taitaa olla pääkaupunki seudun ongelma. Onneksi en ole ikinä itse joutunut näkemään sellaista.
 
Jeps vanhempi...
Marjalle: Vai kirjoitti asiaa.

OPETELKAA LUKEMAAN! Vai onko aivot pehmenneet äitiyden myötä, kun ei tajuta mitä ällöttävällä ja negatiivisella JULKI-IMETTÄMISELLÄ tarkoitetaan!
Pitääkö ihan oikeasti rautalangasta vääntää??????

Mielestäni todella asiaa kirjoittikin. Onpa todella fiksu kirjoittaja, no ehkä Marjan mielestä.

Jos tuota ei saa asiallisesti kirjoitettua, niin voisi jättää kokonaan kirjoittamatta. Ilmeisesti oli aivan mahdotonta kirjoittaa asiallisesti tyyliin.

" Tarkoitin vietissäni paljastelevaa julki-imetystä, enkä ns. hienovaraisesti tehtyä imetystä"
 
Marja*
No ok, ehkä se alku oli "vähän" liian aggressiivisesti kirjoitettu, mutta loppuviesti oli kyllä ihan asiallisesti. Ei jäänyt tuo alku mieleen, vaan itse asian sisältö. =)
Mutta muistutus kyllä oli tarpeen, vaikka toisella tapaan olisi voinut sen kirjoittaa, koska aika moni sotkee julki-imetyksen kaikkeen (julkiseen) imetykseen.
 
Äideille tiedoksi
MIKSI VELANAISIA SYYTETÄÄN ÄITIEN MOLLAAMISESTA?

Vapaaehtoislapsettomien palstalle kirjoittelee selvästi ATK-luokan pojat, ne kilpailee että kuka spämmää eniten ja kuka saa porukan suuttumaan ja naureskelevat sitten siellä itsekseen kun saavat naiset hiiltymään! Kehuskelevat vielä asialla.

Siis tottakai miehet ja pojat ne on jotka puhuu elävässä elämässä ja selän takana synnyttäneiden tisseistä suonitisseinä, lipeäkalanvärisistä riippareista ja ruskeapäisistä rupisista lautasnänneistä. Joten tästä voidaan päätellä että ketkä asialla!

Toisia naisia ei voisi vähempää toisten naisten tissit kiinnostaa.
 
XD
Mutta oletteko koskaan sattuneet näkemään dokumentteja Afrikan tai Aasian kansoista, joiden naiset tepastelevat tissit huljuen ja riettaasti imettelevät lapsiaan pitkin ja poikin. Oksensin telkkarin päälle viimeksi ja lopetin tv-luvan maksamisen XD
 
Lina*
Meikäläisen vauvat eivät kolmen kuukauden jälkeen ole suostuneet tissille sellaisessa paikassa, missä on paljon tapahtumaa ympärillä. Katselin kerran kateellisena, kun junassa eräs äiti imetti noin kahdeksan kuukauden ikäistä vauvaansa (hienovaraisesti, tissi piilossa). Omani oli samanikäinen, mutta pullo minulla oli mukana, koska ei vauva enää siinä iässä olisi malttanut rauhoittua tissille junassa.

Vaan en ole tällaisia tissinpaljastajia tässäkään kaupungissa nähnyt. Jos joku (tai itse) on imettänyt esim. kahvilassa, on se käynyt hienovaraisesti tissiä paljastamatta. Jo rintatulehdusvaarankin vuoksi olen peitellyt rauhasiani ja mennyt suojaiseen paikkaan, jos on ollut pakko imettää "julkisesti".

Mutta kukin tavallaan.
 
joskus äiti :)
Alkuperäinen kirjoittaja Äideille tiedoksi:
MIKSI VELANAISIA SYYTETÄÄN ÄITIEN MOLLAAMISESTA?

Vapaaehtoislapsettomien palstalle kirjoittelee selvästi ATK-luokan pojat, ne kilpailee että kuka spämmää eniten ja kuka saa porukan suuttumaan ja naureskelevat sitten siellä itsekseen kun saavat naiset hiiltymään! Kehuskelevat vielä asialla.

Siis tottakai miehet ja pojat ne on jotka puhuu elävässä elämässä ja selän takana synnyttäneiden tisseistä suonitisseinä, lipeäkalanvärisistä riippareista ja ruskeapäisistä rupisista lautasnänneistä. Joten tästä voidaan päätellä että ketkä asialla!

Toisia naisia ei voisi vähempää toisten naisten tissit kiinnostaa.
joo ihan selvästi huomaa että keskenkasvuisten miesten juttujahan nuo suonitissit ja muut värkit! samanlaista puhuivat viime vuonna kun olin vielä koulussa. vastasynnyttäneitä kun on kuulemma niin helppo provota, sanoivat nuoret miehenalut. kai niidenkin mieli muuttuu vielä joskus kun sattuu oma "rupsahtanut suonitissiämmä" tai "imetysnauta" kohdalle.
 
hellu2
Ylipäätään tuntuu että ihmiset jotka ottaa tästä hirveää hernettä nenään ovat jotenkin keskenkasvuisia. En siis puhu ekshibitionismista vaan lapsen ruokkimisesta kun lapsella on nälkä, hienotunteisesti mutta ilman kummempaa peittelyä. Häikkää omassa äitisuhteessa tai kehonkuvassa tai jotain sellaista. Mutta ravintola joka poistaa imettävän äidin tiloistaan, kyllä syyllistyy syrjintään. Lapsivihamielistä suhtautumista tapaa muutenkin ravintoloissa melko usein, onneksi poikkeuksiakin on. Hassua että tämä rvlatyöntekijä viittasi asiakkaiden viihtyvyyteen, aivan kuin se oksentava kapeakatseinen neurootikko olisi jotenkin enemmän asiakas kuin vieressä ruokaileva lapsiperhe..
 
Lalleri
Voi itku! Itselläni on 5kk poika, joka ei yksinkertaisesti huoli pulloa vaikka kuinka yrittäisi, ei edes isältä. Minä taas olisin jo aikapäiviä sitten tullut hulluksi ellen olisi ryhtynyt "julki-tissittelijäksi". Poika vaatii (siis VAATII) rintaa väh. kahden tunnin välein, vaikka kuinka ollaan kiinteitä maisteltu, ei kahvittelu tai muu sosiaalinen toiminta muualla kuin kotona neljän suojelevan seinän sisällä onnistu ilman välihuikkaa. Toki yritän imettää mahdollisimman huomaamattomasti, enkä iske tissiäni ensin tiskiin (mitenhän se tapahtuu?) ja usein onnistunkin ilman ahdistuneita katseita, mutta aina on niitä joiden mielestä joutaisin pimeään nurkkaan häpeämään lapseni kanssa. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että minun olisi kuulunut mielummin viettää useita kuukausia "sosiaalilakossa" kuin sortua julki-imetykseen? Yrittäkää itse ensin ja tuomitkaa sitten! Äidinmaito on kuitenkin alle puolivuotialle parasta ravintoa, eikö??



 
Miniä
ERITTÄIN YSTÄVÄLLINEN VINKKI ÄIDEILLE:

Älkää antako liikaa tissiä poikavauvoillenne, koska niiden tulevat vaimokkeet saavat sitten kärsiä heidän vaikeista ja sairaalloisen riippuvaisista roikkuja-luonteistaan kun pojat ovat yli parikymppisiä.

 
Saana-69
Alkuperäinen kirjoittaja Marsu76:
Heh. Mun täytyi kyllä nauraa tuolle Miniän jutulle. Eiköhän se ollut osin vitsi...
Eikä varmasti ollut provo, minulla myös kokemusta tällaisesta suhteesta jossa miehellä selvä äidinkaipuu ja sitten selkis että sitä oli imetetty liian kauan, äitinsä vielä leuhki imettäneensä sitä julkisesti tissit esillä kaikkien nähden. Ei ihme että miehestä tuli entistä hullumpi sekopää huumeidenkäyttäjä kun jätin sen. Huumeet olivat varmaan korvike tissille tai sitten julki-imetyksen häpeästä johtuvaa.
 
Marsu76
En provoks luullutkaan Miniän juttua. Mua nauratti se, että miehen äiti-riippuvaisuus voi tosiaan johtua pitkästä imetyksestä. Sanoin, että tais olla osin vitsi, mutta uskon kyllä täysin, että tuollaisia miehen lurjakkeita on. Tietysti joku nyt vastaa, että luuletteko, että kaikista pitkään imetetyistä pojista tulee myöhemmin äiti-riippuvaisia. Henkilökohtaisesti ymmärrän imetyksen pariin vuoteen asti. Sitä en ymmärrä, että isoja lapsia imetetään.

 
Vielä pulloista
Pakko kommentoida tuota pulloasiaa. Minun vauvani huoli kyllä pullomaitoa isältään ja mummoiltaan, mutta ei todellakaan minulta! Nosti vaan hirmu äläkän, että mitä hittoa se äippä nyt pelleilee!?! Tisua suuhun ja äkkiä!! Ja tissiä sai melkeinpä missä vain. Minä kun pidin oikeutenani liikkua ihmisten ilmoilla myös sen 5kk:n aikana, jona tyttö söi pelkkää maitoa ja vauvallani oli ja on mielestäni ihan yhtäläinen oikeus syödä kahvilassa kuin muillakin ihmisillä. Sitä tissiä en mielestäni erityisemmin esittele imettäessäni enemmän se esillä roikkuu monilla miniminimaalisiin nenäliinan kokoisiin riepuihin pukeutuvilla itsensä esittelijöillä.
 

Yhteistyössä