Julki-imetysketju poistettu, tässä uusi.

  • Viestiketjun aloittaja Plaza-tiimi
  • Ensimmäinen viesti
grosss
Alkuperäinen kirjoittaja taaperoimetetty taaperoimettäjä:
Oma 1 vuotias poikani ei ole koskaan juonut tuttipullosta.. Niin, ja osasi juoda jo puolivuotiaana vettä nokkamukista ja 10 kk ikäisenä tavallisesta mukista.
ja nyt se on kuusivuotias, menossa tarhaan ja imetät yhä kun se on niin siistiii?
 
Tajusiko kukaan mamma?
OPETELKAA LUKEMAAN! Vai onko aivot pehmenneet äitiyden myötä, kun ei tajuta mitä ällöttävällä ja negatiivisella JULKI-IMETTÄMISELLÄ tarkoitetaan!
Pitääkö ihan oikeasti rautalangasta vääntää??????

JULKI-IMETTÄMINEN = "Katsokaa minun paljaita tissejä koko rahan edestä kun minä nyt imetän tässä niillä tätä mun lasta"

Eli EI käytetä harsoa eikä tehdä sitä hienotunteisesti selkä käännettynä yleisöön päin niin ettei juuri kukaan huomaa, vaan työnnetään tissi tai molemmat tissit kunnolla näkyviin yleisöä kohti ja nänni lapsen suuhun SHOWMAISESTI! Varmistetaan ensin että paikalla on tarpeeksi porukkaa ihmettelemässä.

Tätä esiintyy tosiaan Helsingin suunnalla yllättävän paljon kuten jotkut ovat todenneetkin. Lienevätkö äidit kännissä ja kuvittelevat olevansa baarissa kun luontaistoiminnasta tehdään näin suuri numero keskellä ostoskeskusta tai ruokaravintolaa?

Tämä on se toimintatapa, joka ärsyttää aivan takuuvarmasti 90% kansasta. Miehet kutsuvat kuulemma näitä tissityrkyttäjiä ekshibionisti-imetysnaudoiksi.
 
ÄÄÄSSH
No eikös tämä ala jo riittämään. Pitäisikö meidän "mammojen" nyt huutaa, että mene sinne teidän ikiomalle palstalle, tämä on meidän mammojen palsta. Pieni poikkeus kyllä löytyy, mutta jos et sitä ole vielä huomannut, niin turhahan tuota varmaankin on alkaa selventämään.

Katsos kun täällä ei puhuta veloista. Velojen palstalla taas tämä mammoista ja lapsista vaahtoaminen ja herjaaminen on ilmeisesti vakio käytäntö. Mutta koska sinua ilmeisesti velana ottaa kaikenlaiset lapsiaiheet pattiin, niin älä nyt ihmessä täällä vauvan hoitopalstalla kirjoitlele. Tai kuten velojen palstalla sanotaan, ällöttävät pallopäiset, paskaperseiset sikiöt.

Suoraan sanottuna, en halua tuota teidän palstanne saastaa tänne. Kohta minäkin ilmoitan asiattomista viesteistä. Saatpahan taas kirjoitella velojen palstalla, että siellä "mammojen" palstalla ei voi edes mammoja ja sikiöitä solvata, ilman että huudetaan palstapoliisia poistamaan kirjoitukset.

Itse en tuota ala-arvoista kirjoitustyyliänne tänne halua, aioin ilmoittaa palstapoliiseille, jos tyyli ei heti muutu!!
 
=)=)=)=)
Täälä pauhaa varmasti vain sellaiset, jotka on "omassa imetyksessä epäonnistuneet" vastaan "normaalit imettäjät"!
Menkääs nyt muualle sitä... aina ei voi onnistua... edes imetyksessä...tai toiset voi...
 
heinis07
Siis ilmeisesti tätä selventäjää ärsyttää juuri mun kaltanen imettäjä. En koe mitään tarvetta kääntyä poispäin muista tai suojata tissiä katseilta. Perhana, mun lapseni SYÖ jolloin muut voi antaa hänelle ruokarauhan ja olla tuijottamatta. Harvemmin kahvilat ym. paikat joista penkki löytyy perseen alle on täysin tyhjiä. Älä herranjestas tuijota koko rahan edestä niitä tissejä!!! Se on imettävälle äidille kaukana seksuaalisesta tapahtumasta. Ei tuota mielihyvää ja sairas täytyy miehenki olla, jos jää niitä tissejä tuijottamaan. Mut ainakin imettävä äiti saa hymyilemään ja ihailemaan, kun lapsi syö. En tuijota minkä kokosesta ja näkösestä tissistä lasta syötetään. Mä olen jopa niin kamala, etten käytä mitään imetyspaitoja, joten rullaan koko paidan toisen tissin kohalta niin ylös, että saan tissin esiin. JOPA mun läskimakkaroita voi samalla ihmetellä. Tosin vauva on sen verran kuitenki siinä edessä, ettei pitäis ihan kamalasti paljasta pintaa paistaa. Lapsen syödessä on vaikee ihan kokonaan tällasta f-kupin tissiä suojata. Imettäessähän ei pelkkä nänni ole lapsen suussa vaan koko nännipiha. Vauvalla on puoli tissiä suussa... Helpompaa on edelleenkin läsnäolevien kääntää katseensa jos imettäminen julkisella paikalla häiritsee. Ehkäpä tää nyt alunperinki on jotain kateellisten panettelua.
 
ninnu2
Kyllä minulle imetys tuotti nautintoa. En nyt sano, että seksuaalista nautintoa, mutta yhtä voimakasta ja intensiivistä hyvänolontunnetta kuin tuottaa kunnon seksi, johon liittyy voimakkaita tunteita: rakkautta, läheisyyttä, intohimoa. Minusta oli aivan ihana katsoa, kun vauva imi nautinnollisesti rintaa niin, että silmät pyöri päässä, tuhisi ja nöhisi ja se hymy, minkä sai palkinnoksi! Yksi elämän suurista onnista ja ymmärrän, jos se jollekin aiheuttaa ehkä tiedostamatontakin kateudentunnetta.
 
S.anni
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Alkuperäinen kirjoittaja jejee:
noniin... Katsokaa kaikki tänään Dr. Phil. aiheena mielipiteet kahtia jakava imettäminen julkisesti :)
Eikö ollut niin että imettäminen lueta itsensä paljastelurikokseksi Jenkeissä, ja Jenkeissä itsensä paljastelusta voi saada kovat tuomiot?
No siis voi hyvänen aika miten täällä asiat kääntyy ihan päälaelleen??
Yhdysvalloissa nimenomaan on LAILLA turvattu äidin julkisilla paikoilla imetys.

JA kun joku kysyi miltä imetys tuntuu (seksuaaliseltako) , niin olen ninnu2:n linjoilla.
En sitä osaa kuvata. Ei siinä mitään seksuaalista ole, mutta se tunne mikä kumpuaa on sanoinkuvaamaton. Pieni lapsi tekemässä sitä mikä pitää hänet hengissä. Siinä on niin suuri rakkauden tunne että. Mutta en minä noita asioita ajatellut yleensä kun kodin ulkopuolella imetin, silloin sitä vain "hoiti homman".
Kotona sitä sitten joskus tippa silmässä katseli pienokaistaan imuttelemassa :)
 
Mrs. Freud
Alkuperäinen kirjoittaja taaperoimetetty taaperoimettäjä:
Imetetty lapsi ei tarvitse tuttipulloa mihinkään. Oma 1 vuotias poikani ei ole koskaan juonut tuttipullosta..
Tässä taas nähdään, että "kaikki lapset eivät suostu syömään tuttipullosta" -mantra on itse asiassa seuraus siitä, että äiti ei halua opettaa lastaan tuttipullolle, vaan tarjoaa aina rintaa. Oisikohan yksi syy se, että imettäminen on mitä mainioin tapa käyttää valtaa ja saattaa itsensä lapsenhoidon kannalta korvaamattomaan asemaan. Äidin itsetunnolle tekee hyvää tietää olevansa se kaikkein tärkein henkilö ainakin yhden ihmisen elämässä. Sitävastoin terveen itsetunnon omaavien äitien ei tarvitse päteä imettämisellä, vaan he voivat vallan hyvin opettaa lapsensa tuttipullolle ja joskus jopa luovuttaa syöttämisvastuun lapsen isälle - tai herran jestas - anopille!
 
heinis07
Kaikki lapset ei kelpuuta sitä tuttipulloa ja piste. Meillä vauva sai laitoksella tuttipullosta lisämaitoa. Kotona oli luonnollista antaa rintaa, koska sitä maitoa tuli ja paljon. Miksi pitäisi antaa tuttipulloa, jos imettäminen onnistuu? Me yritettiin totutella pari viikkoa lasta juomaan tuttipullosta, kun mulla lähesty firman kesäpippalot. Satunnaisesti vauva suostu ottaa pullostaki. Sinä iltana joi jonkin verran pullosta, ku olin poissa. Sen koommin ei tuttipullo kelvannu. Korviketta ja velliä ei suostunu missään vaiheessa nielemään. Vauvaa oikein puistatti, jos sille sellasia tarjottiin. Vettä annettiin nokkamukista n. kolme kuisesta eteenpäin. Siitäkään ei kuitenkaan äidinmaito kelvannu, vaan se piti saada tissistä. Nautinnollisesti imien, muiden ihmisten läsnäollessa ;)
 
en ymmärrä
Miksi sinä heinis et käytä mitään suojaa tissin edessä? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn. Eikö vauva kelpuuta sitäkään? Minulla ei ole mitään ihmisten ilmoilla imettäjiä vastaan mutta miksi sitä tissiä pitää esitellä? En minä näytellyt niitä enne lastakaan joten en millään viitsisi vilautella nytkään. Itsellä oli e-kupin daisarit ja kyllä ne ihan nätisti sai piiloon jos halusi.
 
111
Sen verran tätä keskustelua luin, että täytyy itsekin vastata.

Täysimetän alle puolivuotiasta lasta. Olen joskus pakosta joutunut imettämään lasta julkisella paikalla, mutta olen visusti pitänyt rintani piilossa. En todellakaan halua, että muut tuijottavat paljasta rintaa. Ei se imetys mielestäni niin luonnollista ole, että tissin voi kaivaa paljaana esille missä vain. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että ennen raskautta omaa kroppaa ei näytellä julkisesti alasti, mutta raskausaikana voidaan olla jopa alastonkuvissa ja imetysaikana paljastetaan tissit koko maailmalle.
Kyllä harsolla tai jollain kevyellä peitolla voi suojata itsensä ja vauvansa muiden katseilta.

Niin ja kummallekkin lapselle olen yrittänyt opettaa tuttipulloa, mutta eivät ole oppineet. Tuttipullosta olisi hyötyä monessa tilanteessa.
 
heinis07
Kuten mitähän suojaa siinä edessä pitäisi lapsen lisäksi pitää? Paita jää kuitenki tissin yläpuolelle ja vauva syö siinä tissin edessä. Miten sitä tissiä pitäis piilotella? Laittamalla joku rätti vauvan pään päälle, jollon se ei sais kunnolla happea syödessään. En tissiäni esittele sillon ku syötän lasta. Sairaana pidän ihmisiä, joiden täytyy jäädä sitä tissiä kyttäämään. Ja mieluummin niin, että lapsi syö ihan missä vaan, kun se, että opetetaan rauhallisessa ja hiljasessa paikassa syömään ja sitte se lapsi ei suostu syömään muuta ku kotona hämärässä nurkassa. Omassa kodissaki syötän vieraiden nähden. Kukaan ei oo koskaan jääny kyttäämään mun tissejä...
 
mamma87
Alkuperäinen kirjoittaja heinis07:
Kuten mitähän suojaa siinä edessä pitäisi lapsen lisäksi pitää? Paita jää kuitenki tissin yläpuolelle ja vauva syö siinä tissin edessä. Miten sitä tissiä pitäis piilotella? Laittamalla joku rätti vauvan pään päälle, jollon se ei sais kunnolla happea syödessään. En tissiäni esittele sillon ku syötän lasta. Sairaana pidän ihmisiä, joiden täytyy jäädä sitä tissiä kyttäämään. Ja mieluummin niin, että lapsi syö ihan missä vaan, kun se, että opetetaan rauhallisessa ja hiljasessa paikassa syömään ja sitte se lapsi ei suostu syömään muuta ku kotona hämärässä nurkassa. Omassa kodissaki syötän vieraiden nähden. Kukaan ei oo koskaan jääny kyttäämään mun tissejä...

Juurikin näin
 
milleriina
Alkuperäinen kirjoittaja 1.Ihmettelijä:
Nyt tulee tyhmiä kysymyksiä -mut luulen, että aika moni haluais nämä kuitenkin kysyä. (Ja ihan aluksi: mun puolesta jokainen saa imettää missä vain sen parhaaksi näkee). Aina sanotaan, ettei imettäminen ole äidille seksuaalinen tilanne, eli äiti ei saa siitä seksuaalista mielihyvää -tai mitään muutakaan mielihyvää. Aivan kuin lukuisat rinnan hermonpäät puutuis lapsen suun koskettaessa niitä, eikä nainen tunne samanlaista mielihyvää kuin miehen käsitellessä niitä. Kuitenkin luin tässä juuri äitiyttä käsittelevän kirjan, jossa sanottiin, että imetys on nimenomaan osa naisen seksuaalisuutta, tuottaa seksuaalista mielihyvää ja auttaa kohdun palautumisessa supistamalla kohdun lihaksi. Onko näin? Koska jos näin on, niin aletaanpa puhua siitä, mikä oikeasti voi ijulkisen imetyksen vastustajia vaivata; se, että imettäessään äidistä lähtee sellaisia mielihyvän tunteita, jotka koetaan erittäin intiimeiksi. Niitä ei halua olla todistamassa.
Mut kun en ole imettänyt koskaan, niin kertokaa, että miltä se teistä tuntuu?
Sisareni kerran kertoi saaneensa orgasmin imettäessään, joten kyllä imetyksestä ainakin jotkut saavat ihan seksuaalistakin mielihyvää. Itse en ole imettänyt, joten en osaa kertoa omia kokemuksia...
 
jabadabablaablaa
Jos imettäjät joutuvat menemään piiloon kun joku ei kestä kattoa sitä touhua. Niin mun puolesta lihavat ihmiset voisivat myöskin mennä piiloon syömään hampurilaisiaan...se jos mikä vasta oksettavan näköstä on.
 
ninnu2
Alkuperäinen kirjoittaja Ohhoh mikä kirjoitus:
Ninnu2:lta. Jotenkin olin saanut sinusta käsityksen että olet tosi fiksu ja älykäs. No, tuo edellinen viestisi kyllä korjasi käsitykseni sinusta..

Aina ei voi voittaa ;) Mutta käytähän toki sinäkin nikkiä, niin minäkin pääsen seuraamaan tarkemmin ajatuskulkujasi. Jatketaan keskusteluja eriävistä näkemyksistä huolimatta. Tylsäksihän se kävisikin, jos aina samaa mieltä oltaisiin.
 
ninnu2
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs. Freud:
Alkuperäinen kirjoittaja taaperoimetetty taaperoimettäjä:
Imetetty lapsi ei tarvitse tuttipulloa mihinkään. Oma 1 vuotias poikani ei ole koskaan juonut tuttipullosta..
Tässä taas nähdään, että "kaikki lapset eivät suostu syömään tuttipullosta" -mantra on itse asiassa seuraus siitä, että äiti ei halua opettaa lastaan tuttipullolle, vaan tarjoaa aina rintaa. Oisikohan yksi syy se, että imettäminen on mitä mainioin tapa käyttää valtaa ja saattaa itsensä lapsenhoidon kannalta korvaamattomaan asemaan. Äidin itsetunnolle tekee hyvää tietää olevansa se kaikkein tärkein henkilö ainakin yhden ihmisen elämässä. Sitävastoin terveen itsetunnon omaavien äitien ei tarvitse päteä imettämisellä, vaan he voivat vallan hyvin opettaa lapsensa tuttipullolle ja joskus jopa luovuttaa syöttämisvastuun lapsen isälle - tai herran jestas - anopille!
Meillä on ostettu jos jonkin sortin pullot, tutit ja maidot. Kokeiltu ja harjoiteltu. Lapsi oli mieluummin juomatta kuin joi niistä. Harjoiteltu on. Lopulta luovutin ja ajattelin, ettei tämä nyt niin kauaa kestä, että jaksaisi koko energiansa laittaa pullon harjoitteluun. Nykyisin menee maito jo nokkamukista. Mutta kyllä minusta on ollut ihanaakin olla näin tarvittu. Vallankäytöksi en ole sitä kokenut enkä miksikään pätemiseksi. Minulla on ystäviä, jotka eivät imetä ja en pidä heitä yhtään huonompana äitiniä kuin itseänikään.

 
piilo-imettäjä
ite en imettäisi julkisesti kun olen sen verran ujo tapaus mutta ei mua vaivaa jos nään jonku muun niin tekevän.pienen vauvan imetys on maailman luonnollisin asia.mutta myönnän että mua oksettaa kun perhekerhossa yks äiti tosiaan leväyttää ne tissinsä esiin ja imettää yli 2-vuotiasta poikaansa..jos ollaan kyläilemässä niin menen aina eri huoneeseen imettämään.
 
toinen lapsi tulossa
Alkuperäinen kirjoittaja 1.Ihmettelijä:
Nyt tulee tyhmiä kysymyksiä -mut luulen, että aika moni haluais nämä kuitenkin kysyä. (Ja ihan aluksi: mun puolesta jokainen saa imettää missä vain sen parhaaksi näkee). Aina sanotaan, ettei imettäminen ole äidille seksuaalinen tilanne, eli äiti ei saa siitä seksuaalista mielihyvää -tai mitään muutakaan mielihyvää. Aivan kuin lukuisat rinnan hermonpäät puutuis lapsen suun koskettaessa niitä, eikä nainen tunne samanlaista mielihyvää kuin miehen käsitellessä niitä. Kuitenkin luin tässä juuri äitiyttä käsittelevän kirjan, jossa sanottiin, että imetys on nimenomaan osa naisen seksuaalisuutta, tuottaa seksuaalista mielihyvää ja auttaa kohdun palautumisessa supistamalla kohdun lihaksi. Onko näin? Koska jos näin on, niin aletaanpa puhua siitä, mikä oikeasti voi ijulkisen imetyksen vastustajia vaivata; se, että imettäessään äidistä lähtee sellaisia mielihyvän tunteita, jotka koetaan erittäin intiimeiksi. Niitä ei halua olla todistamassa.
Mut kun en ole imettänyt koskaan, niin kertokaa, että miltä se teistä tuntuu?
Minä en ainakaan kokenut imetystä millään tavalla seksuaalisesti. Vauva ei mitenkään lirputtele kielellään nänniä, niinkuin mies voi tehdä, vaan koko nännipiha on vauvan suussa ja nänni pitkällä kitalaessa ja imu on voimakas, ei seksuaalinen. EN toki kiellä, etteikö joku voisi tuntea sekuaalistakin mielihyvää, mutta mun kohdalla se oli kaukana. Rinnat olivat kyllä todella herkät imetyksen aiheuttamasta ärsytyksestä johtuen, mutta eivät sillä tavalla. Päin vastoin, en koko imetysaikana halunnut rintoihini kohdistuvan minkäänlaista kosketusta miehenikään taholta, koska nännit oli niin herkät, että pienikin kosketus tuntui ilkeälle. Vasta imetyksen loputtua rinnoista pikkuhiljaa tuli taas seksuaaliset.

Toki imetykseen liittyi muita vahvoja tunteita, etenkin ensi kuukausina. Oli ihanaa nähdä vauva syömässä ja imemässä hanakasti, se tuntui jotenkin niin maailman luonnollisimmalta asialta. Kuitenkin jouduin pian eri syistä johtuen vähentämään itse imetystä ja pumppaamaan maitoa ja antamaan pullolla suurimman osan ruokailuista. Tietyllä tapaa se harmitti, mutta siitä oli hyötyäkin. Mieskin sai syöttää, en ollut liian sidoksissa vauvaan, pääsin vaikka käymään jossakin, kun vauva söi pulloakin ja vauvan pystyi antamaan mummolaan hoitoonkin vähäksi aikaa.

Julkisesti imetystä olen nähnyt vain kerran Porvoossa, erään kahvilan terassilla. VAuvan ja rinnan suojana oli rätti ja äiti oli saksalainen. Ei mitenkään häirinnyt tuo tapahtuma. Itse en ole kahvilassa imettänyt, kylläkin kaupan pihalla autossa. Kylässä olen imettänyt ja antanut pulloa, riippuen kyläpaikasta. Lähimmillä tutuilla olen antanut rintaa ja mennyt toiseen huoneeseen, en oikein kehtaisi kenen tahansa edessä imettää, toisin sanoen ottaa rintaa esiin. Imettänyt olen vain mieheni ja vanhempieni edessä, tosin vanhempieni edessäkin olin hieman kiusaantunut, mutta yritin aina ajatella, että luonnollinen asia. Siitä huolimatta jonkin verran häpesin suuria rintojani, en imetystä.
 
Angelina Love
Alkuperäinen kirjoittaja heinis07:
Mä olen jopa niin kamala, etten käytä mitään imetyspaitoja, joten rullaan koko paidan toisen tissin kohalta niin ylös, että saan tissin esiin. JOPA mun läskimakkaroita voi samalla ihmetellä.

Kiitos myös minun ruokahalujeni pilaamisesta!

Lapsesi ovat varmaan sinusta tosi ylpeitä kun kerrot nämä stoorit heille isompina. Ei ihme jos eivät sen jälkeen halua nähdä sinua enää kun olet heidät noin törkeällä tavalla julkisesti nolannut.
 
Mother of 3
Alkuperäinen kirjoittaja S.anni:
No siis voi hyvänen aika miten täällä asiat kääntyy ihan päälaelleen??
Yhdysvalloissa nimenomaan on LAILLA turvattu äidin julkisilla paikoilla imetys.
Kanadassa on turvattu.

Amerikassa saa sakot.
Joissakin Amerikan osavaltioissa saa sakot jos sylkäisee kadulle.

Ystävättäreni oli imettänyt siellä erään hienon tavaratalon kahvilassa niin ettei mitään tissiä näkynyt, silti vartijat tulivat häätämään hänet ja uhkasivat että soittavat viranomaiset paikalle sakottamaan.
 
Kiitos kun huomioit muut
Alkuperäinen kirjoittaja piilo-imettäjä:
ite en imettäisi julkisesti kun olen sen verran ujo tapaus mutta ei mua vaivaa jos nään jonku muun niin tekevän.pienen vauvan imetys on maailman luonnollisin asia.mutta myönnän että mua oksettaa kun perhekerhossa yks äiti tosiaan leväyttää ne tissinsä esiin ja imettää yli 2-vuotiasta poikaansa..jos ollaan kyläilemässä niin menen aina eri huoneeseen imettämään.
----------------------------------------------------------------------------

Olet aivan selvästi tämän palstan fiksuin ja huomaavaisin äiti, joka osaa huomioida muutkin ihmiset ympärillään!

Hyvää ja iloista jatkoa sinulle ja pienokaisellesi :)))

---------------------------------------------------------------------------
 

Yhteistyössä