Julki-imetysketju poistettu, tässä uusi.

  • Viestiketjun aloittaja Plaza-tiimi
  • Ensimmäinen viesti
Terveiset ravintolasta
Ravintola-alan työntekijä kirjoittaa näin:

Itse olen töissä tarjoilijana ja nähnyt vaikka mitä asiakkaat kehtaavat tehdä. Meillä kyllä puututaan heti jos salissa imetetään tai vaihdetaan vaippoja tai lapset häiritsevät muita asiakkaita.
Meidän on kuitenkin taattava kaikkille asiakkaille myönteinen ravintolakokemus ja imettäminen julkisella paikalla ja vielä ravintolassa on todellakin kielletty! En teidä onko laissa joku pykälä mutta kyllä ainakin se osoittaa sivistymättömyyttä ihmiseltä joka sitä kehtaa tehdä.

PS. eli älkää imettäjät ihmetelkö jos portsari tai vartija tulee saattamaan teidän ulos lapsinenne.
 
heinis07
Ihan tiedoksi vaan, että kaikki lapset eivät suostu syömään tuttipullosta! Meillä ei kelvannu vauva-aikana pullot eikä korvikkeet. Harvalla on muutenkaan heti alusta selvät ruokailurytmit, joten jos jonnekki haluaa liikkua, kulkee imettävällä äidillä ruoka koko ajan kätevästi mukana ja ihan sopivan lämpösenäki =)
 
ninnu2
Jaaha, mikäs ravintola on tuolla ravintola-alan työntekijällä. Minäpä mainostan tässä Fransmannia. Siellä loosissa imettelin ja mieheni maksoi samalla laskua tarjoilijalle, joka tarjosi meille molemmille kahvit vauvansaannin johdosta. Eli semmoinen ravintolaimetys. Juuri tuossa paikassa vaihdoimme "avopöydästä" loosiin, että sai pikkuinenkin ruokarauhan. Kerrohan ravintola-alalainen, missä työskentelet, niin ei sinne erehdy.
 
Imettävä äiti
Sinulle "ihan vinkkinä muuten vaan": Kaikki lapset eivät suostu juomaan pullosta, ja jos suostuvatkin, niin pullomaidon lämmitys ei onnistu joka paikassa! Et taida olla äiti, kun et tuota tiedä! Näin juuri junassa äidin imettämässä, ja parempi niin kuin antaa lapsen nähdä nälkää ja huutaa pää punaisena kanssamatkustajien iloksi!
Muutoinkin tuntuu järjettömän typerältä koko tämä spekulointi; luulisi maailmassa olevan paljon muutakin epämiellyttävämpää katseltavaa kuin imetys (esim. katuojissa makaavat spurgut, känniset teinit, paidattomat läskit ukot jne.). Ja ainahan voi kääntää katseen pois, ei tarvitse tuijottaa! Kyseessä kuitenkin pienen lapsen selviytyminen elämästä! Imetyksellä se pieni ihminen saa ruokansa, eikä tosiaankaan äidit pysty säätelemään missä ja milloin nälkä yllättää!

Hyvää kesää kaikille ja antakaa kaikkien kukkien kukkia!
 
..miimii
Alkuperäinen kirjoittaja heinis07:
Aivan joo. Että ku lapsia tehdään, tarkottaa se luopumista omasta elämästä ja lapsen kanssa ei tartte minnekkään liikkua. Kotona vaan neljän seinän sisällä (mieluiten lukittuna) ruokaa laittaen ja siivoten. Kaupassa käydään sitte "omalla ajalla" ilman lapsia, ettei vaan kukaan häiriinny imettämisestä, saatika jos mukana on enemmän lapsia ja meteliä :) Tää on näitä taisteluita, joita kukaan ei voita. Lasta ei voi jättää ruokkimatta, ohikulkeva ihminen voi kuitenki kääntää päänsä. Kukaan ei pakota tuijottamaan niitä valtavia paljaita tissejä joista lapsi SYÖ.
Aivan näin. Ja tuo sun loppukommentti oli aivan paras. Nauran sille vieläkin ;)

 
en ole nähnyt...
Huokaus. Jos joku ei ole nähnyt imettävää äitiä, hyvä. jos joku ei ole nähnyt vaipanvaihtoa ravintolassa, hyvä. Joku toinen on silti voinut nähdä ja jopa useampaan kertaan.
 
Aq
Pointti olikin siinä että tuskin kukaan vaihtaa vaippaa ravintolassa muualla kuin vessassa.... SINÄ tietenkin olet nähnyt sellaista vaikka kuinka monta kertaa.. Ainakin ajatuksissasi. Imetys tuskin on verrattavissa vaipanvaihtoon!
 
en ole nähnyt...
Ilmeisesti tuo ravintolatyöntekijä oli nähnyt, kun kerran siitä mainitsi. Tuskin olisi muuten asiasta maininnut. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, joista osaa ei koskaan tule näkemään, mutta joku toinen näkee useampaankin kertaan.
 
Satu.
Huoneenlämpöistä maitoa ei tarvitse välttämättä lämmitää. Itse olen monet kerrat syöttänyt tuttipullosta korviketta shoppailureissuilla, eikä mitään ongelmia ole ollut. Eli jos lapsi suostuu juomaan tuttipullosta, ei siinä silloin ole mitään vaikeuksia. Tällainen sivuhuomautus. Itse imetysasiaan. Ymmärrän kyllä jos joku on nähnyt jonkin törkeän imetystapahtuman, niin on saattanut tulla sellainen kuva, että julkisesti imettäminen on huono asia ja se pitäisi lopettaa/kieltää. Itse en ole nähnyt ja luulen muutenkin että suurin osa äideistä imettää niin "hienotunteisesti", ettei se varmaan häiritse muita.
 
imetys ihmetyttää
Onko tullut mieleen, että kaikki eivät halua käyttää vastiketta? Tai lapsi voi olla sille allerginen? Tai kuten sanottiin, ei juo tuttiplosta? Kyllä tavalliset äidit rajansa tuntevat. Julki-imettäjä tuskin haluaa pulloilla, mutta jos itse haluat, niin siitä vaan.
 
00
Hui kamala... minä olen varmaa tosi rivo , kun imetin lastani junassa ...enkä junan vessassa. Junassa ei valitettavasti ollut lastenvaunua joten jouduin olemaan ihan TAVALLISTEN ihmisten seassa ja siellä oli jopa miehiä. :) Ajattelin että on parempi vaihtoehto antaa rintaa kuin huudattaa lasta. Ei huolinut pulloa ja matka oli kuitenkin yli 6h..
 
Satu.
Imetys ihmetyttää:lle: Lue tuo minun kirjoitus sitten kun olet ottanut ensin sen herneen pois nenästä. Kerroin vain omasta kokemuksesta, kun aikaisemmin pohdittiin sitä ettei joka paikassa voi lämmittää maitoa. En missään vaiheessa ole väittänyt, että kaikkien pitäisi antaa korviketta tai ettei julkisesti saisi imettää. MYÖS tuttipullosta oli siellä maininta, joka taisi jäädä huomaamatta. Enkä myöskään näe järkeä lähteä luettelemaan eri asioita miksi korviketta ei anneta. Se asia kuuluu ihan toisen keskusteluotsikon alle.
 
Herkkävatsa
Ettekö te äidit voi yksinkertaisesti vaan käsittää että joillekin saattaa tulla OIKEASTI todellisia pahoinvointireaktioita kun näkee imettävän naisen????

Mitä jos vahingossa oksennan heidän vauvojen päälle, uskovatko vasta sitten että näin on?

Oksensin muuten vauvanakin äidinmaidon pitkin vaatteitani. Ehkä iljetys tulee siitä.


 
voi elämän kevät
Ehkä herkkävatsan olisi silloin parempi pysyä kotona!!??

hei ihan oikeesti, onks tää joku lobotomia-leikkauspotilaiden keskustelupalsta, mille olen eksyny??!! ;D joo ja mua oksettaa nähdä piukka puseroinen nainen jolla on isot rinnat.. itse kun olen tällainen lauta!! mulla aina henki salpaantuu ja rupee oksettaa, johtuu varmaan siitä, että äidilläni on isot rinnat ja kerran mua syöttäessä oli nukahtanu ja rinta paino nenänsieraimet tukkoon... no huudolla siitä selvittiin, kun äiti heräs. aatelkaa isotissit jos tulisin ja oksentaisin teidän rinnoille!! pysykää kotona hyi!! oksettaa!!
 
Superäiti
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän kevät:
Ehkä herkkävatsan olisi silloin parempi pysyä kotona!!??

hei ihan oikeesti, onks tää joku lobotomia-leikkauspotilaiden keskustelupalsta, mille olen eksyny??!! ;D joo ja mua oksettaa nähdä piukka puseroinen nainen jolla on isot rinnat.. itse kun olen tällainen lauta!! mulla aina henki salpaantuu ja rupee oksettaa, johtuu varmaan siitä, että äidilläni on isot rinnat ja kerran mua syöttäessä oli nukahtanu ja rinta paino nenänsieraimet tukkoon... no huudolla siitä selvittiin, kun äiti heräs. aatelkaa isotissit jos tulisin ja oksentaisin teidän rinnoille!! pysykää kotona hyi!! oksettaa!!
Toivottavasti sinulla ei ole jälkikasvua, sillä sinun päättelykyvylläsi pitäisi varmaan omasta mielestäsi jo saada Nobelin palkinto, ja olen todella pahoillani mikäli sinun jälkikasvusi perinyt nämä sinun "järjen jättiläisen geenit". *LOL*
 
Imettävä äiti
Jospa "herkkävatsa" et tuijottaisi imettävän äidin suuntaan, vai eikö pääsi käänny? Itse vältän spurgujen katsomista, koska NE saavat minussa pahoinvointitunteen aikaiseksi. Imetyksessä yhä ja VAIN kyse lapsen ravinnon saannista, tuskin kukaan äideistä tahallaan esittelee rintojaan.
Korvikemaidon tosiaan voi antaa huoneenlämpöisenä, mutta jotkut vauvat eivät suostu juomaan kuin lämmitettynä. Ja lopuksi "odottavalle" vinkki, että jos lasta odotat, niin avarrapa hiukan tietämystäsi lasten hoidosta/kasvatuksesta ja lapsista yleensä!!
 
????
Alkuperäinen kirjoittaja jejee:
noniin... Katsokaa kaikki tänään Dr. Phil. aiheena mielipiteet kahtia jakava imettäminen julkisesti :)
Eikö ollut niin että imettäminen lueta itsensä paljastelurikokseksi Jenkeissä, ja Jenkeissä itsensä paljastelusta voi saada kovat tuomiot?
 
mami5
Imettävä äiti & vauva ovat omasta mielestäni herkkä ja kaunis näky, siinä ei ole mitään vastenmielistä tai inhottavaa. Itse koen "tapahtuman" maailman luonnollisimpana asiana:)
Tosin taaperon imettämistä en ymmärrä minäkään, tapahtui se sitten kotona tai julkisesti.
 
imetysmyönteinen
Alkuperäinen kirjoittaja Odottava:
Miksi lapset eivät syö pullosta? Oletteko vanhemmat kasvattaneet ne niin huonosti??
Koska äidin tissistä maito tulee juuri sopivan lämpöisenä ja laatuisena ja lisäksi saa olla aivan liki äitiä ja äidin ihoa eikä pullon muovista tuttia. Vauva lienee päättänyt, että haluaa maitonsa juuri itselle sopivassa muodossa ja oikeasta paikasta.
 
1.Ihmettelijä
Nyt tulee tyhmiä kysymyksiä -mut luulen, että aika moni haluais nämä kuitenkin kysyä. (Ja ihan aluksi: mun puolesta jokainen saa imettää missä vain sen parhaaksi näkee). Aina sanotaan, ettei imettäminen ole äidille seksuaalinen tilanne, eli äiti ei saa siitä seksuaalista mielihyvää -tai mitään muutakaan mielihyvää. Aivan kuin lukuisat rinnan hermonpäät puutuis lapsen suun koskettaessa niitä, eikä nainen tunne samanlaista mielihyvää kuin miehen käsitellessä niitä. Kuitenkin luin tässä juuri äitiyttä käsittelevän kirjan, jossa sanottiin, että imetys on nimenomaan osa naisen seksuaalisuutta, tuottaa seksuaalista mielihyvää ja auttaa kohdun palautumisessa supistamalla kohdun lihaksi. Onko näin? Koska jos näin on, niin aletaanpa puhua siitä, mikä oikeasti voi ijulkisen imetyksen vastustajia vaivata; se, että imettäessään äidistä lähtee sellaisia mielihyvän tunteita, jotka koetaan erittäin intiimeiksi. Niitä ei halua olla todistamassa.
Mut kun en ole imettänyt koskaan, niin kertokaa, että miltä se teistä tuntuu?
 
taaperoimetetty taaperoimettäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Odottava:
Miksi lapset eivät syö pullosta? Oletteko vanhemmat kasvattaneet ne niin huonosti??
Imetetty lapsi ei tarvitse tuttipulloa mihinkään. Oma 1 vuotias poikani ei ole koskaan juonut tuttipullosta.. Niin, ja osasi juoda jo puolivuotiaana vettä nokkamukista ja 10 kk ikäisenä tavallisesta mukista.
 

Yhteistyössä