Julia sylkitesti (ovulaatio)

Löytyisikö kokemuksia Julia-merkkisestä sylkitestistä? Se on siis ovulaatiotesti. Julia näyttäisi olevan jonkin verran edullisempi kuin Donna, joten olisi mukava kuulla miten hyvin sillä on ovis löytynyt.

Näkyykö ylipäätään noissa sylkitesteissä selvästi ovis? Olen kuullut todella usein valitusta tikkujen tulkitsemisesta, mutta on sylkitesti sen parempi.

Multa löytyy tuo testi. Se vaatii kyllä muutana kierron opettelua, jotta oppii tulkitsemaan sitä.
Mulla viime kierrossa testi näyttä hedelmällisintä kuviota kp 12-13 ja pissatesti näytti ovista kp 13-14. Kp 14 oli ovispäivä. Tuossa kierrossa sylkitesti siis näytti lähestyvän oviksen jo ennen pissatestiä, niikun sen ideaalisesti kuuluisikin.

Mulla on ollut ovuloimattomia kiertoja, ja sillon testi on voinut näyttää hedelmällisintä 2-3 kertaa kierron eri vaiheissa. Samaan aikaan muuten kun on tullut ovislimoja. Toisaalta semmoisessa kierrossa jo epäilinkin, että joku mättää. Sylkitesti näyttää sen kun estrogeenimäärä lisääntyy, ja hedelmällisyys olisi nousussa (saman asian voi tulkita ihan vetiseksi muuttuneesta valkkaristakin). Mulla lähes aina testi näyttää osittain hedelmällistä.

Sylkitesti siis ilmoittaa kun hedelmällisyys nousee, mutta tarkkaa päivää ei sillä saa. Ohjeen mukaan testi voi näyttää oviksen jo 3-4 päivää ennemmin. Sylkitestiä markkinoidaan myös hedelmällisyystestinä ehkäisymielessä, siihen en kyllä luottaisi.

Kiitos Ella kommenteista. Jäin ihmettelemään sitä, että sylkitesti näyttää ovista jo päivää tai kahta aiemmin kuin tikut. Tikkujenhan pitäisi näyttää ovista muistaakseni päivää-kahta ennen kuin ovis edes tapahtuu. Mutta toisaalta hyvähän se vaan on, ehtii hyvin hyödyntää "tärppiajan" ;)

Mulla on kierto vielä kierukan poiston jäljiltä vähän hukassa, joten olis kiva selvittää missä vaiheessa ovis on (jos ylipäätään on). Tikkuja varmaan kuluisi melkoinen määrä, kun kierron pituus vaihtelee, niin siksi ajattelin tuota sylkitestiä.

Vai että ehkäisyynkin... kaikkea sitä kuulee :/

Jo tuota markkinoidaan hedelmällisyystestinä, koska tunnistaa lisääntyvän estrogeenimäärän. Säännöllisellä kierrolla varmaan hyvin toimiikin..

Juu ovistikku tunnistaa virtsasta LH-huipun , joka on n. 12-48 h ennen ovulaatioita. Eri testeillä on eri ajat. Sylkitesti taas tunnistaa lisääntyvän hedelmällisyyden, eli kun estrogeeniä/LH:ta alkaan ylipäänsä erittyä. Ehkäisymielessä pitäsi seksistä pidättäytyä kun linssiin tulee vähänkin kidekuvioita. Mulla on pitkin kiertoa aina jonkun verran jotain näkyvissä. Vain muutama harva päivä olisi ollut linssi ihan tyhjä eli ns turvallinen päivä.. Tuo vie uskottavuutta :|

Yhteistyössä