Juilinta munasarjoissa alkuraskaudessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hugoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hugoliina

Jäsen
06.12.2008
524
0
16
Tietääkö kukaan, että onko normaalia alkuraskaudessa (4+2) munasarjojen juilinta /paineen kaltainen kipu silloin tällöin munasarjoissa, lähinnä vasemmalla puolella mulla tuntunut? Ei ole mitään kovaa kipua, mutta tuntuu...johtuuko siitä keltarauhashormonin erityksestä vai mistä?

Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta näin alussa sitä niin tarkasti huomioi kaikki nippailut =). Kiitos vastanneille jo etukäteen =) :heart:

Miulla kanssa ollu juurikin vasemmalla puolella kipua/paineen tunnetta/juilintaa (mutta ei kokoajan), kuitenkin kun oon lukenut juttuja esimerkiksi kohdunulkoisesta raskaudesta, niin oon aika varma siitä, ettei ainakaan siitä oo kyse. Yleensä kohdunulkoisessa kipu on kovaa ja pistävää (ainakin jossain joku oli kuvaillut näin) ja kokoaikaista. Enemmän uskoisin, että kyse olisi tuosta keltarauhashormoonin erityksestä (ja jotain, mitä en muista enää tarkemmin)... Googlettamalla löytyi aika paljon tietoa ja keskustelua...

DsariaL ja Salarakas 4+3

Mulla oli edellinen raskaus kohdunulkoinen raskaus, eikä niitä kipuja voinut sanoa juilimiseksi. Oli meinaan sellasta kipua et en tajuissani meinannu pysyä ja sitä kesti kokonaiset 2 vkoa. Eli en usko että siitä on kysymys.

Tän hetkinen raskaus on menossa 15+1 viikoilla ja mullakin ihan alkuvaiheessa kunnon juilimista just munasarjojen kohdalla, pelkäsin että taas on kyseessä kohdunulkonen mutta ei onneksi ollut :)

Joten uskon että ihan normaaleja on noi tuntemukset :)