juhlat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitäs mieltä ootte?

Olemme pitkään yhdessä ollut pari ja kaksi lasta.

Yleensä aina kun on jotain miehen tuttujen (sukulaisten/naapurien/kummilapsen joka ei ole sukulainen) juhlia.
Osallistumme kaikin juhliin.

Sitten kun on kyseessä minun puolelta jonkun sukulaisen tai muun tutun juhlia, useimmiten käy niin et minä lähden lasten kanssa, mies ei tule mukaan. (milloin syynä työkiiruut, liian kuuma, ei vaa muuten kerkiä).

Joudun selittelemään kaikkea mahdollista yleensä, kun en kehtaa sanoa ettei toinen halua tulla. (mikä taitaa olla useimmiten se syy).

Pitäskö olla tasapuolisesti mukana mun sukulaisten juhlissa, kun vaatimus on et kaikin mennään miehen tuttujen/sukulaisten juhliin. (On kuulemma noloa jos emme mene kaikin!)

Pitäisi olla! Meillä on sama ilmiö sillä erolla, että mies ei viitsi edes keksiä tekosyytä, vaan sanoo syyksi sen ettei "saa minun sukuni tapaamisesta mitään" :( Aikas itsekäs moukka siis...Avioliiton alkuaikoina jaksoi vielä tsempata, mutta nyt ei viitsi enää edes yrittää huomioida mun ja mun sukulaisteni tunteita. No enpä minäkään ole käynyt anoppilassa kuukausiin kylässä saatika kutsunut miehen sukulaisia meille. Olen vaan sanonut miehelle, että en saa hänen sukunsa passaamisesta mitään, kutsu ja passaa itse jos haluat...

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
onpas sullakin ongelmat. toi on aika pientä siihen verrattuna että olis sairas tai muuta vastaavaa. ole menemättä juhliin ja miehisi ei tule sun suvun juhliin!

Ai täälläkö ei saa tehdä aloituksia kuin kuoleman vakavista asioista? Hyvä tietää, ettei riko kaksplussan mammojen netikettiä. Töykeys tuntuu myös olevan "pääsyvaatimuksena" :(

Anteeks ny kovasti jos mä loukkasin joitakuita kysymykselläni?

Halusin vaan mielipiteitä, en loukata ketään.

Mua nyt vaan on pidemmän aikaa jo ihmetyttäny tää käytäntö.

Mies ja miehen suku ja miehen tutut on parempaa sakkia ku minäö ja mun suku ja tutut.
Mietin vaan et kumpaan ryhmään nää meiän lapset katsotaan?

Kyllä mä tää on lueskellu ennemmin yleensä muiden juttuja, nyt vaa aattelin kerrankin kysästä kans.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Pitäskö olla tasapuolisesti mukana mun sukulaisten juhlissa, kun vaatimus on et kaikin mennään miehen tuttujen/sukulaisten juhliin. (On kuulemma noloa jos emme mene kaikin!)
Sanot miehelle, että on noloa, kun emme mene kaikki sinne sinun sukulaistesi juhliin.
Työjutut voi väliin olla ihan oikea syy, mutta se ei, ettei satu huvittamaan.

Oletko kysynyrt mieheltäsi, että onko järjestely hänen mielestään tasapuolinen? Mitä vastaa?

Meilla siskon mies on samanlainen. Alkanut välit jatkuvan tulematta jättämisen johdosta rakoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja wwwwww:
Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
onpas sullakin ongelmat. toi on aika pientä siihen verrattuna että olis sairas tai muuta vastaavaa. ole menemättä juhliin ja miehisi ei tule sun suvun juhliin!

Ai täälläkö ei saa tehdä aloituksia kuin kuoleman vakavista asioista? Hyvä tietää, ettei riko kaksplussan mammojen netikettiä. Töykeys tuntuu myös olevan "pääsyvaatimuksena" :(

EI tarvi olla kuoleman vakava asia. Kunhan nyt vaan mietin että elämä on aika helppoa jos ongelmana on vain se että mies ei lähde naisen suvun puolen juhliin ja siitäkin pitää valittaa. Kunhan vaan sanoin mielipiteeni, töykeesti kyllä myönnän. Puhukaa miestenne kanssa, sillä tuo ongelma ratkeaa.

Yhteistyössä