Juhlat lauantaina, voiko kakut tehdä torstaina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jauhopeukaloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jauhopeukaloinen

Vieras
Kakkuina olisi juustokakku ja täytekakku, johon täytteet on vielä mietinnässä. Kerma ei varmaan säily, mutta mites esim rahka-vaniljakastikeseos? Tai voisiko nuo pakastaa ja ottaa torstaina sulamaan, kun ei ole mahdollitsuutta perjantaina tai lauantaina enää tehdä..Muuttuuko juustokakun maku pakkasessa?

Kyl voi tehdä. Mut en enää sunnuntaina söisi jämiä.. jos teet pursotukset pe iltana la aamuna ja täytät to iltana. Suklaakorsteet alkaa hikoilemaan niin en laittaisi niitä :)

Juustokakun voi tehdä jo tostaina.

Täytekakkuun voi tostaina tehdä pohjat. Perjantaina voi ja kannattaakin täyttää (jotta ehtii vetäytyä). Ja lauantaina sitten koristelut

Jos tämä ei mitenkään onnistu, niin luovu täytekakusta

Käytä esim. flora vispiä niin voit tehdä molemmat jo torstaina (mieluiten to-iltana). Suosittelen täytekakun täytteeksi jotain moussetyylistä/sellaista joka pysyy hyvin kasassa. Koristelun kyllä joudut tekemään vasta pe-iltana tai la-aamuna, jos haluat että on hyvännäköinen tarjoiltaessa.

Viimeksi muokattu:
Esim Sacher-kakku (ainakin mun käyttämällä reseptillä tehty) paranee vaan, jos sen tekee kolme päivää ennen syömistä, mutta samaa ei todellakaan voi sanoa täytekakusta...

Jos torstaina on pakko tehdä, niin valitse kakkuresepti sen mukaan!

[QUOTE="Eee";28608627]Esim Sacher-kakku (ainakin mun käyttämällä reseptillä tehty) paranee vaan, jos sen tekee kolme päivää ennen syömistä, mutta samaa ei todellakaan voi sanoa täytekakusta...

Jos torstaina on pakko tehdä, niin valitse kakkuresepti sen mukaan![/QUOTE]

No kyllä mulla on tapana täyttää kakku torstaina ja kermat laitan perjantaina illalla tai lauantaina aamulla. Ja lauantaina tarjoillaan.

Mun mielestä flora vispikin maistuu seuraavana päivänä jo ihan jääkaapilta, joten en todellakaan tekis kakkuja noin aikaisin. Tee vaikka Sacher, se tosiaan kestää paljon paremmin!