Juhlaruoka ideoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ajattelin pyytää ainakin miehen.ja minun vanhemmat syömään. Ruokaa tulee laitettua mutten keksi mikä olisi sopivaa, vähän juhlavaa muttei mitään ravintola touhua. Ajattelin jos alkuruuaksi kanttarellikeitto ja hyvää leipää, monenlaisia levitteitä. Pääruoaksi jokin paisti? Perunoita ja mitä muuta? Jälkiruuaksi oma spesiaali mustikkapiirakka ja jtk ite tehtyjä suklaaherkkuja. Juomaksi viiniä, vissyä yms. Onko mistään kotoisin? Ideoita otetaan vastaan.

No sä varmaan tiedät paremmin, mistä sun perhe ja sukulaiset tykkäävät. Itse tykkäisin ruokalistasta, jossa olisi kermainen alkukeitto (esim. just kanttarelleista) ja sitten pääruokana kunnon pihvi/monta siivua paistia sekä perunoita. Jos perunat olisi tavallisia keitettyjä, niin lihalle jokin maustevoi. Salaattina kreikkalainen salaatti. Jälkiruokana kahvi ja marjapiirakka ja kermavaahto/jäätelö. Ruokajuomana viini, vesi.

Mä rakentaisin aterian kesäkauden tuotteiden pohjalle. Tarjolla on tosiaan jo sieniä, kotimaisia kasviksia useammassa muodossa (esim salaatteja sekä vaikkapa grillattuja kasviksia). Proteiiniosastossa voisi mennä grillatulla lihalla tahi kalalla. Tai jos mahdollisuus savustaa niin tuore savukala saa aina pointsit vierailta.

Jälkiruokana helpoin on marjasalaatti kotimaisista marjoista ja ohessa vaikka vaniljajäätelöä.