Juhlakausi alkaa, mitkä määrittelette juhlavaatteiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Meillä on tänä vuonna nyt ensin 2 valmistujaiset ja sitten on kummipoikani rippijuhlat ja vielä yhdet häät, joten juhlatilaisuuksia riittää. Lapset ovat vajaa 3v ja reilu 6kk, poikia molemmat. Isompi laittaa juhliin varmaan siistit farkut ja jonkun siistin paidan, häihin luultavasti kauluspaita. Nuorempi laittaa myös jotkut siistit housut, farkut tai kangashousut ja siisti paita tai kauluspaita.

farkut eivät ole häävaate. Me ostimme Lindexistä pojalle harmaat housut ja liivin, valkoisen
paidan ja harmaan rusetin. Sitten myös mustat pikkukengät.
Menivät sitten häät, tarhan joulujuhlan ja joulun.
Meillä on ylppärit enkä sinnekään laita farkkuja vaan suorat housut ja kivan paidan ja pitää
ostat pikkukengät ei lenkkareita.

Mun pojalle ostettiin viime kesänä ihan oikea puku,kauluspaita ja juhlakengät. Meni useammat juhlat ja taitaa mahtua vielä tänäkin kesänä. On se vaan kivannäkönen kun lapsi on yhtä juhlaviin puettu kun muutkin vieraat. Tytöt onkin sit helpompia ku on niin paljon mekkoja ja kenkiä saatavilla ja vielä paljon halvemmalla.

[QUOTE="shihtzu";23796510]No viie vuonnakin oltiin häissä farkuissa ja siistissä t-paidassa, siis sellainen, jossa kiinteä slipoveri päällä ja jalassa sandaalit.[/QUOTE]

Eli se, että olet kerran mokannut lapsen pukemisessa juhliin, tekee siitä ok toisenkin kerran...?
Oikeasti siistit housut eivät maksa paljoa ja niitä löytää vaikka kirpparilta. Onhan teillä noita juhlia, missä niitä käyttää, kun hankit.

[QUOTE="shihtzu";23796510]No viie vuonnakin oltiin häissä farkuissa ja siistissä t-paidassa, siis sellainen, jossa kiinteä slipoveri päällä ja jalassa sandaalit.[/QUOTE]

Juuri sellainen asu, jota en pukisi lapselle juhlaan. Ei ole juhla-asu.

No mun puolesta lapsilla saa olla farkut! Ja kyllä mun mielestä on täysin ja tarpeeksi juhlavaa. Eli ilmeisesti on sitten kiinni siitä, että kenen juhliin olet menossa ;)

Ja lisään vielä, että itse en esim käytä koskaan kahdesti samaa juhlamekkoa eli tarkka olen kyllä sinällään pukeutumisesta :D

No mun puolesta lapsilla saa olla farkut! Ja kyllä mun mielestä on täysin ja tarpeeksi juhlavaa. Eli ilmeisesti on sitten kiinni siitä, että kenen juhliin olet menossa ;)

Ja lisään vielä, että itse en esim käytä koskaan kahdesti samaa juhlamekkoa eli tarkka olen kyllä sinällään pukeutumisesta :D

Viime vuonna oli ihan morsiammen käsky, että ei sitten tarvitse lapsella mitään pukua olla, tärkeää on se, että tulette ja tänä vuonna kyseessä kavereiden häät, mitkä ei todellakaan tule olemaan mitkään tiukkapipoiset pippalot :)
Ja vaikka noita juhlia on noin monet, niin tuo vanhin ei noihin kaikkiin mukaan lähde, jää ainakin toisista valmistujaisista pois.

Laittaisitko itse farkut päälle häihin? Jos et, niin miksi lapsi olisi eri asia...?

No ehkä siksi, että mulle ne farkut on arkivaate, mutta ei ainakaan meidän taaperolle... Ja mun mielestä lapset on aina suloisia, oli niillä päällä mitä vaan. Aikuiset sit taas päinvastoin :D

Tää on vaan mun mielipide. Mun puolesta mun häihin saa lapset tulla vaikka verskoissa. Sinä saat olla ihan sitä mieltä mitä itse olet.

Ja oon mä vielä niin sovinistikin, että miehellä ja pojalla ne farkut on siis ok, mutta ei tytöllä/naisella :D

[QUOTE="shihtzu";23796685]Itse naisena laitan hameen, mutta en pidä pahana sitä, että miehet ovat siistissä kauluspaidassa ja siisteissä farkuissa, niissä moni on yleensä paremman näköinen kuin puvussa.[/QUOTE]

Minä taas näen sen niin että pukeutumalla kuten pukeutua pitää arvostaa juhlaa. Farkkuihin pukeutumalla kukaan ei arvosta juhlaa, ei lapsi eikä aikuinen. Farkut ovat arkivaate.
Mutta on varmaan erilaisia häitä. Itse olen ollut vaan niissä juhlavammissa tilaisuuksissa, joissa kenelläkään ei varmasti ole ollut farkkuja.

farkut ovat arkivaate - no ei meillä kyllä lapsella ainakaan. Kaikkein vähiten mä ymmärrän vauvojen farkkuja - siis arkikäytössä eikä kerran kesässä muutamaa tuntia

Minä taas näen sen niin että pukeutumalla kuten pukeutua pitää arvostaa juhlaa. Farkkuihin pukeutumalla kukaan ei arvosta juhlaa, ei lapsi eikä aikuinen. Farkut ovat arkivaate.
Mutta on varmaan erilaisia häitä. Itse olen ollut vaan niissä juhlavammissa tilaisuuksissa, joissa kenelläkään ei varmasti ole ollut farkkuja.

"kuten pukeutua pitää"

Kukas sitä on määrittelemään? Me oltiin just juhlissa, missä mun miehellä oli mun pakottamana puku ja kaikki muut miesvieraat oli farkuissa ja kauluspaidoissa. Myöskin juhlien isäntä. Mutta mun mies siis oli pukeutunut oikein ja kaikki muut väärin? :D

[QUOTE="xxxx";23796727]farkut ovat arkivaate - no ei meillä kyllä lapsella ainakaan. Kaikkein vähiten mä ymmärrän vauvojen farkkuja - siis arkikäytössä eikä kerran kesässä muutamaa tuntia[/QUOTE]

Harvoin meilläkään poika farkkuja pitää päiväkodissa, mutta luokittelen farkut sellaiseksi vaatteeksi jolla kauluspaitaan yhdistettynä voi mennä vaikka päiväkotikaverin synttäreille. Mutta esimerkiksi päiväkodin kevätjuhliin jo liian arkinen vaate.

Jos et muuten tiedä, niin käytöksen kultainen kirja tai muu käytösopas kertoo sen kyllä sinulle :)

Ja siellä on eritelty, että "farkuissa ei pidä juhliman"? Mun mielestä farkut vaan on yks miljoona kertaa paremman näköiset kuin esim suorat housut ja mä oon tosi superjuntti, mutta mulle se ulkonäkö on tärkeämpää kuin joku kultainen kirja tai muu käytösopas.

Ja siellä on eritelty, että "farkuissa ei pidä juhliman"? Mun mielestä farkut vaan on yks miljoona kertaa paremman näköiset kuin esim suorat housut ja mä oon tosi superjuntti, mutta mulle se ulkonäkö on tärkeämpää kuin joku kultainen kirja tai muu käytösopas.

Jos on kyse rennommista syntymäpäivistä, lakkiaisista, häistä ym. on kutsujan fiksua siitä mainita. Meidän tuttavapiirissä on muutoin itsestään selvää että että miehillä ja pojilla on ainakin suorat housut ja kauluspaidat, naisilla housupuku, jakkupuku, tai juhlamekko ja tyttölapsilla parempi mekko. Kukaan ei tule lenkkareissa. Farkut kuuluvat lasten syntymäpäiville, päiväkodin ja koulun kevätjuhliin.

Yhteistyössä