Joutsen untuvatakki - kellä on, kerro mitä tykkäät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joutsen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko untuvatakit helppo pestä itse, entä kun ei ole rumpukuivainta. Kannattaako mieluummin viedä pesulaan?

Onko Joutsenen takit laadukkaita? Etteivät rupea haisemaan pesun jälkeen, kuten halpatakit?

Joutsen-untuvatakit tulee pestä erillään, nurinpäin käännettynä, vetoketju suljettuna. Turkissomisteet tulee irrottaa ennen pesua.

Kastele tuote ennen pesua. Pesuohjelmaksi valitaan hellävarainen 30° C hienopesu. Pesuaineena on suositeltavaa käyttää Joutsen-untuvashampoota, joka on kehitetty erityisesti untuvatuotteiden pesuun. Pesuaineena voidaan käyttää myös jotain muuta neutraalia, valkaisuaineetonta pesuainetta. Pesuaineylijäämien välttämiseksi suositellaan käytettävän noin 1/3 normaalista pesuainemäärästä. Älä käytä huuhteluainetta.

Riittävän isorumpuisessa koneessa pesty takki suositellaan huuhdeltavan 3-4 kertaa runsaalla vedellä ja lingottavan täysillä kierroksilla mahdollisimman kuivaksi. Mikäli kuivauksessa käytetään rumpukuivaajaa, tulee lämpötilan olla alhainen ja kuivatusajan mahdollisimman pitkä, jopa 3-4 tuntia. Untuvatuotteet voidaan kuivata myös avarassa hyvin ilmastoidussa tilassa, edellyttäen, että tuote pöyhitään usein ja huolellisesti kuivauksen aikana.

Untuvatäyte tulee tasoittaa taputtelemalla pesun ja kuivauksen jälkeen.

Joutsen-untuvatuotteissa käytetään korkealuokkaisia, hengittäviä kankaita. Koska kankaat eivät ole täysin ilmatiiviitä, saattaa kankaan läpi tulla täytteen seassa olevia irtohahtuvia. Pienessä määrin ilmiö on normaali, eikä vaikuta millään tavoin tuotteen lämmitys- ja eristyskykyyn.

Löysin omani "vahingossa" alennusmyynnistä. Kolme talvea olen käyttänyt ensimmäistä joutsentakkiani, malli on lähes polveen ulottuva. Ihanan lämmin ja kestää pulkkamäet ja pesut. Kuivausrumpu on ihan ehdoton, jotta takin saa pesun jälkeen tasaisen pöyhkeäksi ja kunnolla kuivaksi. Tahrat (kaulus) olen esikäsitellyt sappisaippualla ja vedellä, pessyt ecoverin hienopesuaineella.
Kaveritkin pesettää untuvatakkinsa meillä, kun saa rumpuun kuivumaan... Samalla on tullut vertailtua. Eron halpistakkeihin huomaa siinä, että niistä tursuaa höyheniä kuivauksessa. Ja täytteet ei ole pehmeää untuvaa vaan kovaruoteisia höyheniä.
Katselin juuri, millaisia malleja nyt on myynnissä. Ostaisin mustan vähän hienompiin menoihin.

Kyllähän ne ovat ihania. Ukolla on - ja koska kummatkin me halusimme punaiset untuvatakit, mä valitsin sitten Canada Goosen, jotta ei olla ihan samanlaisia.

Mä käytin pesuun Joutsenen omaa untuvapesuainetta - se on koostumukseltaan erilaista kuin esim käsinpesuun tarkoitetut nesteet. Ahkera pöyhiminen kuivumisvaiheessa (mulla on kuivauskaappi)

Omani on jo vuosia vanha ja aina vaan yhtä hyvä. Muihin talvitakkeihin verrattuna se hyvä puoli, että sisätiloissakaan ei heti hiki valu kun avaa vetoketjun. Pesulan jäljiltä ollut ainakin kuin uusi. Suosittelen.

harmittaa vain kun olen laihtunut 20 kiloa ja untuvatakki on aikas iso mun päällä :/ Mutta pidän sitä vaikka pallolta näytänkin se päällä ;-D Aivan ihana ja -20 asteen ja yli pakkaset ei tunnu missään se päällä. En ole vielä pessyt sitä kertaakaan sillä takki on musta eikä ole pakkasilla päässyt likaantumaan. Käytän sitä vain paukkupakkasilla. Maksoi hunajaisesti, mutta teen työtä lasten kanssa ja ulkoilen paljon, joten se on aivan välttämätön.

Uskon että on laadukas ja pitkäikäinen ostos. Joutsenen tuotteet ovat ensiluokkaisia, just ostin surutta tyynyn 80 eurolla.
Mut monien vuosien investointi.
Mulla Espritin untuvatakki, hyvä sekin. Maksoi vain noin 150.

...suosittelen. Itsellä kolme erilaista Joutsenen untavatakkia; eri pituuksia ja värisiä. Olen tosi tyytyväinen ollut. Maksavat kyllä mutta mielestäni laatu- hintasuhde kohdallaan. Itse pesen ja kuivausrummussa kuivaan eikä ole pilalle menneet. Hyviä ostoksia. Ihania pakkasella... :)

Yhteistyössä