Joulutähdet 2005 toukokuun pinoon

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia*****, Tampere
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
Kerhot - Kaksplus
 
Hip hei kaikille :wave:

Ja kiitos huhuilijoille. :hug:

Danjuska: Pepillä oli paha ihotulehdus johon saatiin tujut kuurit. Ja edelleen siis hänellä on paljon molluskoja, jotka on sitkeässä. Yölliset raapimiset on harmillisia, kun ne hidastaa parantumista. Mut kyll se tästä.
Pidän teille kovasti peukkuja ja toivon että vielä tärppää :heart:

Käpy: ihan kauhean paljon tsemppiä, jaksamisia ja parempien hetkien toivottelua! Oot kyllä niin arjen sankari kuin voi ikinä olla :flower:

Ihanaa että minulla on tänä vuonna oikein kunnon kesäloma, sitä kun ei ole ollut vuosiin.
Mitään ihmeempää ei olla vielä suunniteltu, tiettyjä perusjuttuja tehdään kuiteski esim. puuhamaa.

Peppi aloittaa syksyllä hoidon uudessa paikassa (sama hoitopaikka missä Tessa käy eskaria) ja menee ns. viskarien ryhmään. Eli siinä on lapsia sekä eskariopetuksessa ja sitten näitä 5-vuotiaita viskareita.

Noh, eipä tässä kait nyt muuta. Hyvää alkanutta toukokuuta kaikille :flower:
 
uneton, meillä molluskat läks osterivinokas kuurilla. toivotaan että tulehdus tokenee.

eilen käytiin mutka päivystyksessä, j sai allergisen reaktion antibiootista, on vieläki aika rajunnäkönen.

Kiva kuulla metkusta ja gerberasta!
Plussa tuulia kaikille sitä toivoville, mä käyn huomenna operoitavana, sen jälkeen on "triplaekäisy", ei tule tähän taloon enää pieniä. eli molemmille tehty sterilisaatio ja mulle tehdään myös lämpöpallohoito, toivottavasti onnistuu hyvin.

Täällä sataa lunta -.-
 
moikka

Uneton: toivottavasti Peppi paranee pian! Tuo yöllinen raapiminen/kutina on kyllä keljua : / ja kun ei voi olla raapimatta.
Meillä Tatun molluskat lähti thujalla. Myös tuosta Kävyn mainitsemasta osterivinokkaasta olen kuullut, että tepsii.

Me juhlittiin vappua ystäväperhen kanssa. Ihanasti meni lapsilla leikit =) Päästiin aikuiset helpolla ;) Ihanan rento ja mukava vappu siis oli..vaikka univelkaa tulikin.

Meillä Tatu lähtee huomenna mummolaan.. ukki pyysi mukaan johonkin lentonäytökseen niin on nyt kovin tohkeissaan :D
Ainut vaan että mennään vasta la perässä... kovin monta päivää on siinä välissä. Vaikka sanottiinkin että haetaan jos ikävä iskee ( poika siihen tuumasi että joo, mutta minä kyllä luulen ettei iske )

Tatu tosiaan pääsi tuohon lähellä olevan päiväkodin yhteydessä olevaan eskariin. Jenna alakertaan pienten puolelle hoitoon. Matkaa ei ole kuin n.0,5km :D ja minun työpaikka kans tässä miltei kadun päässä joten eipä autoa tartteta.

Meiltä joudutaan marsut antamaan sitten pois :'( Jenna alkanut koko ajan enemmän oirehtia ja nyt nousee ihan kamala reaktio aina kun marsun haluaa syliin hoidettavaksi :|
Harmittaa ihan kamalasti kun juuri on alkaneet kesyyntyä ja Tatu varsinkin kun on tuohon vanhempaan niin kamalan kiintynyt. yleensä aamun alottaa sillä, että ottaa Hessun syliin rapsuteltavaksi. Ja kyllä niihin on itsekkin kiintynyt niin kamalan paljon jo.

Huomenna ois sitten työpv.. Lupauduin 3pv tekemään tällä viikolla. Tarkottaa sitä, että miehen kans tehdään ovella vaihto kun töistä tulen.
joten kai tästä on iltahommille itekkin lähdettävä.
 
Hengissä ollaan.
operaatio meni hyvin, lääkäri oli viel kiva ja teki ensin lämpöpallohoidon ja sitten essurella sterilisaation, eli selvisin ilman puukon jälkiä ja toipua pitäs parissa päivässä. nyt on muuten olo ihan ok, paitsi joku on käyttäny mun vatsaa nyrkkeilysäkkinä taikka tehny sillä vatsalihasliikkeitä XD vähän on krapula vieläkin lääkkeistä mutta jos se tästä.
 
Hei!

Ostin niitä osterivinokas-kapseleita ja esikon känsät on vähentynyt puolella viikon aikana.
Pepin molluskat on sitkeessä, toivottavasti lähiaikoina katoaisivat.

Sain liikuttavia äippäpäivän lahjoja, Peppi oli tehnyt kassin painatuksella, Tessa tyynyliinan ja esikko sellaisen "monitoimilaitteen" :heart:

Kävin viime viikolla Tukholmassa risteilemässä, oli mukavaa. Vähän irtiottoa.

Kevät on kyllä ihanaa aikaa, on niin kaunista kun vihertää ja kukat kukkii :flower: =)
Aurinko on hellinyt useana päivänä :)

Hyvää viikon jatkoa kaikille :wave:
 
HYVÄ SUOMI :attn: :wave: :cool:
Aivan mahtavaa.

Osterivinokasta on nyt otettu reilut 2 viiikkoa, muttei vaan tunnu kyllä molluskoihin auttavan.
Mitä sanoitkaan danjuska käyttäneesi?

Peppi85 ihanaa, ihanaa :flower: :flower: :heart:
Niin upea uutinen :D

Eipä kait tässä muuta. Tulkaahan nyt immeiset kirjoittelemaan :attn:
 
Heippa hei!

Uneton, kiitos :hug: Muille siis (jotka ette fb:ssä ole), meillä oli eilen seitsemäs vuosipäivä ja sain aamulla 7 ruusua ;) :heart:

Meillä oli lauantaina yhteisen kaverin 30v. juhlat, pojat oli mun äitillä yökylässä. Joonatanilla alkoi la-su välisenä yönä vesirokko ja Rasmuksella kurkunpääntulehdus :kieh: :O Että semmosta! Vesirokkoa osattiin odottaa, kurkunpääntulehdus olis voinut jäädä tulematta :stick:

Rasmuksella tulee se edelleen n. 2 kertaa vuodessa. Pienempänä tuli vielä useammin. Viime yönä valvottiin aika pitkiä aikoja. Oli se hengittäminen sen verran työlästä, tiet oli ahtaina. Ja yskittikin. Seisottiin Samin kanssa vuorotellen Rasmus sylissä parvekkeella, missä R:n olo helpottikin. Aamuyöstä saatiin pari tuntia jopa nukuttuakin. Herätyskello mulla soi siihen aikaan, kun piti töihin ilmoittaa, etten sinne pääse. Siihen sitten vasta herättiin, pojat olis nukkunut varmaan vieläkin pitempään. Joonatankin oli yöllä hereillä, kun näki pahoja unia.

Sais tulla Rasmuksellekin toi vesirokko nyt samaan aikaan. Tai ehkä sitten, kun toi kurkunpääntulehdus on kokonaan ohi.

Kävin just hammaslääkärissä, kun poskihampaasta lähti perjantaina pala. Nyt on hammas paikattu ja koko toinen puoli naamasta puutunut. Inhan oloista ja tuntuista :D

Siinäpä meidän kuulumisia. Tulkaa tosiaan muutkin kirjoittelemaan!
 
Peppi, suosittelen semmosta höyrytintä mikä puhaltaa kylmää höyryä, makso gigantissa n.60e, ollu kyllä hyvä ostos.

Täällä ei ihmeitä, jäitä poltellessa :D

Uneton, en oo danjuska mut vastaampas silti, meillä meni 3vk niitä vinokkaita ja seuraavalla viikolla ne sit katos.
 
heips

Uneton: Meillä käytettiin thujaa.. on siis homeopaattinen valmiste. Muistaakseni annettiin noin viikko ja sitten iho puski kamalan voimakkaasti molluskoja ja iho kävi huonommassa kunnossa. sitten hävisivät omia aikojaan viikkojen kuluessa. Tuosta vaan kannattaa kysellä joltain luontaistuotekaupan myyjältä sitä määrää.. itse kun en muista enää.

Peppi: jaksuja sairastupaan! Minä olisin kans erittäin kiitollinen jos meille tulis versirokko nyt eikä sitten vuosien päästä. Tosin eipä ole mieskään sitä sairastanut...

Tänään lähti sitten meidän marsu pojat takaisin kasvattajalleen : / Ikävä niitä on. Illallakin aloin jo jääkaapista kaivella salaattia ja porkkanoita että käyn ruokkimassa, kunnes tajusin että eihän ne siellä vislaa ja huutele ruokaa..

Ihana sade! (vaikka pyykit tuolla narulla ei kyllä ainakaan kuivumaan päin ole.. ) Mutta kummasti siistiytyi talo sisältä kun ei ulos kehdattu mennä enää iltapäivästä :D
Tatu tosin kävi vähän aikaa leikkimässä ulkona kun halusi sadetakkiaan testata vieläkö toimii ;)
Jos vaan ei nyt viikko tolkulla satais niin saatais maalaus-projekti ihan urakalla käyntiin.

Enkä ole ollut ainut joka on noitten nurkkapielien väriä inhonnut alusta asti :LOL: naapurin tätikin oli hyvillään kun kuuli että väri vaihtuu takuun varmasti :LOL:

Lauantaina käytiin Tatun kans oulussa teatterissa katsomassa viiru ja pesonen.. Poika oli mielissään.. en tosin tiedä että oliko enemmän esityksestä vai linja-automatkasta :D
Jenna oli pärjännyt hyvin tätin kanssa ja kiltisti nukkumaankin mennyt.

Ja pitänee vielä hehkuttaa, että viimein meillä nukutaan yöt!! Viimeisin parin viikon aikana Jenna on miltei poikeuksetta nukkunut yöt heräämättä. nyt meinaa vähän taas poskihampaat vaivata, mutta ihana tunne herätä aamulla yhtenäisiltä unilta =)
Tatu ei yleensä heräile, mutta pomppaa aamuisin ylös aika usein ennen seiskaa.
 
Kovasti on hiljentynyt vuosien saatossa pinomme :( toki en itsekään ole viime aikoina aktiivinen ollut.

Täällä odotellaan kovasti kesää, Attekin on koko kesän pois hoitopaikasta ja syksyllähän sitten alkaakin eskari. Vieläkän emme ole saaneet tietoa, mihin eskariin poika menee, tulevat vissiin kesäkuun alussa päätökset.

Meillä myös riesana on nuo ontelosyylät, täytyykin kokeilla tuota vinokaskuuria jahka saadaan muut asiat selviksi. Atte on menossa lasten neurologille kesäkuussa, sitä ennen käydään eeg:ssä. Tuon sähkökäyrän piti olla huomenna, mutta sain tänään soiton ettei tuota voidakaan tehdä kun ei olekaan hoitajaa saatavilla : / Yritetään siis sulkea pois epilepsian mahdollisuutta, poika kun saa välillä sellaisia poissaolokohtauksia, ei näe eikä kuule saatika ymmärrä sillon mitään. Kestoltaan ovat alle kymmenen sekuntia, mutta niitä on ollut aika usein päivässä. Kovasti olen huolissani ja ymmälläni tilanteesta. Käytiin viime viikolla omalääkärillä, joka laittoi meidät sitten eteenpäin tutkimuksiin. Voitte uskoa, että ahdistaa kun ei tiedä mistä on kyse, tippa on ollut linssissä useammankin kerran kuluneen viikon aikana.

Vauvakuumeilija musta on myös tullut sitten ihan kunnolla ja onneksi tuo isäntä on mukana juonessa. Välillä kyllä ajattelen, että miksi ihmeessä sitä vielä haluaa siihen ralliin uudelleen, kun pojat ovat kovin isoja ja omatoimisia, mutta on ne vauvat vaan niiiiiin suloisia :heart:

Pääsykoekutsuakaan ei posti ole mukanaan tuonut, toki vielä on viikko aikaa. En jaksa uskoa, että sitä koskaan tulekaan, mutta toivotaan silti.

Tulkaahan muutkin taas kirjoittelemaan kuulumisianne, käyn täällä taas lähes päivittäin lueskelemassa juttuja :D
 
Minä täällä taas! :D

Sairastuvasta terveisiä. Joonatanilla ei ole nyt lisää näppyjä enää tullut, nyt 2 viime yötä mennyt paremmin, ostettiin apteekista semmosta vaahtoa, mikä auttaa kutinaan ja on tehonnut. On kyllä öisin tullut meidän viereen, muttei ole enää pyörinyt ja raapinut.

Mä olin eilisen töissä, Sami oli sitten lähtenyt poikien kanssa vähän pyöräilemään :O Siis joo, eihän noi kovin kipeiltä näin päiväsaikaan oo vaikuttaneet/olleet, mutta kun Rasmuksellakin oli se kurkunpääntulehdus just vasta alkanut helpottaa. No, kylmähän sillä tuli sillä reissulla ja viime yön taas yski :/ Ei niin pahasti, mutta sitä haukkuvaa yskää kuitenkin :headwall: Eikä nyt vesirokossakaan tarvis mihinkään pyöräilemään lähteä, ettei sit tuu mitään jälkitauteja...

Mitäs muuta tänne. Itestä alkaa tuntua että on taas elävien kirjoissa :D Tai siis ei väsytä yhtä paljoa, mitä muina päivinä on heti aamusta väsyttänyt. Aika monta yötä valvottiin ja kun meillä oli takana ne kaverin 30v. juhlatkin, mitkä osaltaan nekin väsyttävät :whistle:

Koivunkäpy, kiitos vinkistä! Pitääpä sellainen hankkia!

Danjuska, kiitos :) Ihanaa, kun teillä nukutaan yöt läpeensä! On se uni vaan tärkeetä. Ja nimenomaa myös semmonen katkeamaton uni :)

Metku, on tosiaan hiljentynyt tää pino, mikä on tylsää :( Vaikka moni fb:ssä onkin, mut tulee täällä silti vähän paremmin kerrottua niitä kuulumisia yms., mitä fb:ssä kirjoittaa. Harmi! Inhottavia noi Aten kohtaukset! Toivottavasti pian selviää, mistä on kyse :hug: Varmasti olet huolissasi. Ihanaa, vauvakuume :heart: Mullakin on, aina ;) Välillä meinaa ahdistaa, kun sen aika ei olis moneen vuoteen, vaikka niiiiiiin kovasti haluaiskin! Tsemppiä teille kuumeiluun jne. :D Mulla ainakin tuli pääsykokeisiin kutsu nippa nappa viikkoa ennen pääsykoepäivää. Kyllä se sieltä vielä tulee!

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan! Mulla on tylsää kotona, kun ei voida mihinkään lähteä ja pojat ainakin vielä toistaiseksi leikkivät hyvinkin sovussa :D Äsken pelasivat jalkapalloa, nyt alkoivat rakentaa junarataa tossa vieressä :heart:
 
kolmekymppis lahjaksi sain koko suomen juhlinnan :D

Metku itse olen noista poissaolokohtauksista kärsinyt nuorena ja kolme granmailia olen kokenut. muutaman vuoden lääkitys ja se oli siinä.

Peppi, täällä ovat sanonu että vesirokossa voi olla normisti jos ei kuumetta ole. toivottavasti teilekki jotai hyötyä höyryttimestä ois.

tylsää, pari päivää vettä losonnu taivaan täydeltä, vaikka nyt luonnolle hyvää tekeeki.
 
Onnea tätäkin kautta Jemma :flower:

Viikonlopun helteet sai aikaan mun ihon kärtsäämisen, en kai ikinä opi...

Nyt on ollu useamman päivän sateista ja koleaa, lämpöä ootellen.
Esikko ja kuopus on sairastanu, onneks pahin on nyt takana.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:
 

Yhteistyössä