JOULUTÄHDET 2005 SYYSKUUSSA

moro

tännehhän on tullut ekstiä :) etenkin Tintta ollut ihanan aktiivinen :D

Peppi: Varmasti hyvin viikko lähtee menemään. on se alussa rankan tuntuista mutta varmastikkin sulle tiukempi paikka kuin pojille. äkkiä varmasti mukautuuvat päiväkodin rytmiin.

Käpy:
Annalle paranemista! mikäs siellä on nyt vointi?


Tatu haettiin tänään kotiin ja ollut niiiin valtavan kiltti ja yli ihana koko päivän :heart: kova ikävä jo oli poikaa.

Eilen kun pääsin töistä niin käytiin pizzalla, otettiin päikkärit, käytiin lenkillä ja saunottiin mihen kans..
illalla mentiin sitten miehen kans minun työkaverin luo missä oli muitakin meikäläisiä.. (tai siis nyt ex-työkavereita.. ;) )sieltä sitten ajoin porukan baariin ja käytiin mekin vähän aikaa olemassa.
aamusta kävin lenkittä koirat ja sitten käytiinkin vuokraamassa leffa.. kateltiin sitä. ihanan rento aamupäivä oli =) ainut vaan että mulla on pää ihan tajuttoman kipee :/ tänään pahempi mitä muina päivinä.. liekkö sitten kuskin krapula vai mikä joka tulee liiasta valvomisesta.. mutta joka tapauksessa kiva oli käydä.
huomenna pitäis juosta asioilla.. työkkärissä, kaupalla hakemassa papereita ja sitten lupasin itselleni että varaan huomenna sen hieronta ajan. jos raskis viikonloppuna jonkun hoidon ottaa siellä kylpylässäkin.. niin ja neuvolakin olisi iltapäivästä.

tuntuu vähän hassulta että aamulla ei tartte laittaa kelloo soimaan :whistle:
 
Maanantaitervehdys!

Eipä pysyneet pojat ihan terveinä, vaan Joonas on nyt nuhassa... Alkuyöstä jo huomasi, että on kipeäksi tulossa, kun kitisi vähän väliä ja piti käydä rauhoittelemassa. Lepäsi hetken meidänkin välissä, mutta meni sitten kuitenkin omaan sänkyyn nukkumaan ja loppuyö onneksi sujui suht rauhallisesti. Kyllä siinä jo pari-kolme viikkoa menikin, kun pojat olivat terveenä

Halaus kaikille ja tulkaahan kirjoittelemaan!
 
Iltoja!

pieni hetki teidän seurassanne.

tintta on näköjään uupunut viikonlopu aikana, kun yksin täällä puurti. ;) kuis sun ne jutut etenee mistä oot mulle yv:ssä kirjoitellut? laita siis vaik yv:nä, jos ei muuten.

jonna, ihanaa kuulla sinusta. nyt harmittaa ihan vietävästi, kun en kysellyt sulta teidän lauantain ohjelmaa. oltiin silloin s-linnassa, niin oltais voitu vaiks nähdä jopa. laitoin sulle yv:tä. :hug: kovasti sulle. mukavaa omaa lomaa viikkoa. =)

niiskis, paranemisia Joonakselle. :hug:

minä olen jatkanut tänään edelleen mun raivaus järjestely puuhiani. mitähän kaikkea minä saan oikein hävitettyä, kun tätä vielä jatkan. no tällä hetkellä on hetki taukoa, kun pitää saada ensin yksi senkki ostettua keittiöön niin saa vähän tavaraa meidän makkarista pois ja sitten loppujen lopuksi koko hyllystön. tehokasta. =) Miikan vaatekaappi pitää laittaa vielä huomenna kuntoon, kun siirsin sille sopivahkon kokoisia vaatteita ylähyllyltä vaan läjään, joten huomenna se laitettava kuntoon. sit on otettava loput huone kuvat kameraan niin saa näytettyä muill sisustuskurssilaisille miten kauhistus retro vessa meillä on. :)

kuinkas pepin päivä on mennyt?

siru, mukava kuulla sinustakin. paljon ollut teillä ohjelmaa. :)

nyt taidan mennä lueskelee ja nukkuu...kauniita unia kaikille. :hug:
 
Iltoja!

Jospa sitä muutaman ( :whistle: ) rivin jaksais kirjoittaa =)

Mun päivä oli aika "rankka", tässä vähän oloja ja tunteita listattuna: vatsa oli sekaisin, päätä särki, paha mieli, itkuherkkyys katossa, levoton olo, kävin myös jatkuvasti pissalla :eek: Et semmosia, kaikki noi yhtäaikaa päällä niin ei kauheen hyvä olo :whistle: Jännitti siis ihan hirveesti et miten pojilla menee, ne oli jatkuvasti mielessä ja näin sit semmosia mielikuvia et kummallakin kauhee paha mieli, eivätkä uskalla mitään tehdä, edes itkeä, nyhjöttävät jossain nurkassa ja ikävöivät meitä :ashamed:

No joo, takaisin todellisuuteen. Pojilla meni ihan loistavasti hoidossa!!! :heart: Kummatkin rupes kyllä sydätäraastavasti itkemään hoitoon jätettäessä, mut olivat rauhoittuneet pian. Rasmus oli kyllä aamupäivän ollut vähän totinen ja halunnut olla hoitajien sylissä, mut ulkona oli alkanut jo hymyilemäänkin :heart: Olivat Jontun kanssa siellä peräkanaa menneet ja touhunneet :) Rasmus ei ollut kauheesti syönyt, mut Joonatan oli syönyt tosi hyvin! Rasmus oli nukahtanut 5-10 minuutissa, herännyt kerran, mut olivat saaneet takaisin nukkumaan. Joonatanilla oli nukahtaminen kestänyt vähän kauemmin, mut oli hiljaa ja nätisti omassa sängyssään ollut, oli sit nukahtanut ja viimeisten joukossa herännyt, suoraan olis nukkarista mennyt leikkimään, mut tädit oli sit kysyneet et josko ensin laitettais vähän vaatetta päälle :D

Välipalalla olivat kummatkin pojat, kun pois haettiin. Rasmus ei ruvennut iktemään, mitä olin ajatellut (rupes aina itkemään, kun puistotädiltä haettiin), kumpikin oli tosi iloisia ja hymyileväisiä ja hyväntuulisia, kun meidät näkivät.

Kotona ei oo tullut illan aikana ollenkaan kiukkua, Jonttu halus mennä sit mummulle leikkimään, kun sellaisesta eilen olivat puhuneet, mekin mentiin sit vähän myöhemmin sinne Rasmuksen kanssa.

Tosi hyvä mieli on kyllä, vaikka tiedän, että takapakkia saattaa ja varmaan jossain vaiheessa tuleekin. Mut olin niin huolissani ja stressasin niin kovin varsinkin tätä päivää! Toivottavasti huominenkin menis yhtä hyvin :)

Jellona, kiitos tsempeistä :hug: Mä haluun kans nähdä huoneista kuvia, kun oot ottanut!

Jonna, tosi kiva, kun kävit kirjoittamassa! Ihanan kuuloinen kesä teillä ollut :heart: Mukava, kun välit on alkaneet lämpiämään tyttöjen isän kanssa :hug:

Niiskuneiti, kiitos sullekin tsempeistä :hug: Pikaista paranemista ja kovasti jaksamisia sulle!

Siru, kiva, kun säkin kävit kirjoittamassa! Ja kiitos sullekin :) Tosi kiva, kun Otolla menee tarhassa hyvin =) Ja köy säkin toki useammin kirjoittamassa!

Danjuska, kiitos :) Ihanan kuuloinen viikonloppu teillä ollu :heart:

Mut nyt hetkeksi telkkarin ääreen ja sit nukkumaan :wave:
 
heippa!

Kerhosta palailtu kotiin ja poika päikyillä.
Viime yö meni niin huonosti kun olla ja voi |O ite pitää rampata vähän väliä vessassa mikä opn meikäläisestä aivan järkyttävää kun yö unet on mulle kuitenkin suhteellisen tärkeet :whistle: Oma kurkku äärettömän kipee ja siihen poika vielä hihkui millon mitäkin. Ihme että ei tämän pahemmin väsytä.

Peppi: siinäs näit että kyllä pojat pärjää jos vaan äiti ;)
ja tosiaan takapakkiakin saattaa tulla.. tatulla ainakin oli jossain veiheessa semmoinen kausi että jäi hiukan itkien hoitoon vaikka oli ollut siellä jo pidempään.
Mutta hienoa kun kaikki oli mennyt hyvin pojilla! =)

Joonakselle paranemista!

Jellona: täällä kans yhdenlainen raivaus operaatio menossa :wave:
tänään lähtee iso määrä tavaraa kierrätykseen ja lisää varmaan tulen vielä viemään.. eilen hommattiin olohuoneeseen uusi lasikaappi ja keittiöön ois kans tarkoitus vitriini tässä alkutalvesta ostaa. viimestään veropalautus rahoista..
Kaappeja haluaisin alkaa jo järkkäilemän uuteen uskoon mutta se saa vielä jonkun viikon odottaa kun tässä nyt näitä reissuja on niin ei jää sitten kesken.

Omaa napaa sen verran että eilen kävin neuvolassa ja vahvat sydänäänet löytyi heti :heart: neuvolantäti jopa naurahti että tuntuu kuuluuvan liikketkin kun imeisesti pikkuinen vauhdissa oli =) jospa sitä voisi pikku hiljaa alkaa nauttia tästä ja uskoa että totta tämä ainakin tähän asti on.

Kattinka, Käpy, Tansku, Tigru
ym.. tulkaahan kuulumisia kirjottelee!!

jos lähtis uuniin lisäämään.. aamulla oli reilut 3 astetta pakkasta :eek:
 
Hej pä dig! :wave:

Täällä rattoisaa kotipäivää vietellään :) Aamulla oli aika aikainen herätys, kun Jessen 1v-neuvola oli klo 8. Tosi reipas poika Jesse kuitenkin oli, vaikka piti kesken unien herättää, ei edes rokotusta itkenyt. Jessen 1v-mitat oli 10710g ja 75cm =) Sainpa minäkin rokotuksen, kun edellisestä Tetanus-rokotteen otosta oli jo 14 vuotta... :)

Joonas oli kotona isin kanssa. On jo lähes terve poika, kiitoksia vaan kaikille paranemistoivotuksista! :hug:

Mäkin sain tänään kuivausrummun, jee! :D Vielä se on paketissa tuossa eteisen lattialla, pitää sitten miehen kanssa kantaa se omalle paikalleen. Jos jo huomenna pääsisi sitä testaamaan :)

Ei ollut kovin lämmin täälläkään aamulla, kun neuvolaan lähdettiin, nollaa näytti auton mittari :eek:

Danjuskalle :hug: Ihanaa, että neuvolassa kaikki hyvin!

Illalla olis taas jumppa klo 19-21. Muutenkin olen nyt viime aikoina alkanut enemmän liikkumaan ja vähän syömisiä tarkkailemaan ja kyllä tulostakin on jo syntynyt :)

Nyt muihin hommiin, mukavaa tiistaita kaikille! :wave:
 
Minä täällä taas ;)

Rasmus kattoo Tomi traktoria, me ollaan Jontun kanssa koneella. Käytiin Facebookissa kattelemassa kuvia, Kaizan vauva oli huippusuloinen :heart: Ja Kattinkan tyttöjen kuvasta Joonatan sano: "Ihania vauvoja, Jonttu rakastaa niitä" :heart: :)

Pojilla oli mennyt tänäänkin hyvin hoidossa, Joonatan rupes enemmän viedessä itkemään, mut oli rauhoittunut nopsaan. Rasmuksen puolella lto (sijainen) rupes Rasmuksen kanssa heti hommiin, liimasivat kartongille kuvia meidän perheestä, vähän kulmat kurtussa Rasmus kattoi, kun lähdin, mut ei alkanut itkemään. Rasmuskin oli alkanut tänään nukkumaan ihan itsekseen :heart: Se on tähän asti kotona aina nukutettu :ashamed:

Danjuska, ihana, että neuvolassa vahvat sydänäänet kuului :heart: Paljos sulla nyt on viikkoja? Mä en pysy ollenkaan mukana :ashamed:

Niiskuneiti, kiva, kun Joonas on jo parempana! Onnittelut kuivausrummusta :D

Tulkaa nyt muutkin kirjoittamaan, käpyneeeeeeeen :attn: Oliko sulla eilen eka työpäivä?? Ja Villellä kunnon hoitopäivä, tuu nyt äkkiä kertomaan kaikki!

Oli täälläkin aamulla kylmä, auton ikkunat jäässä, mittari näytti +2, hrr. Tosi kaunista ulkona, kun on niin värikästä ja aurinkokin nyt paistanut :heart:
 
Heippa hei!

Sami on sellaisessa pienten ryhmässä ja ne lapset on järestään alle 4 vuotiaita. Sami puhuu sujuvasti, mutta ei sitten vissiin vaan malttanut mennä vessaan kun olisi pitänyt. Nyt onn taas mennyt monta päivää ilman pisuvahinkoja *koputtaa puuta* .

Samikin oli tuossa kipeä. Perjantaina soittivat tarhasta ukolle että pojulla on kuumetta. Mutta se meni onneksi nopsaan vrk:ssa ohi. Mites teillä Käpy voidaan?

Mulla oli tänään hamppilääkäri. Olipa pikkasen järeä puudutus kun se puudute vieläkin "tuntuu" tuolla huulessa ja siinä ihoalueella. :eek:
 
iltoja

piti tulla vielä kurkkimaan ;)

Päivä taas hurahtanut ohi. Tatun kanssa oltiin iltapäivä pihalla ja haravoitiin enimpiä lehtiä.. tai minä haravoin ja poika levitteli sitten läjän. välillä piti peittää lehtien alle piiloon jne..
aivan ihana ilma kyllä ollut. nyt jo tosin taas lämpötila lähentelee nollaa. hhrrr...

itse kävin hierojalla ja tttnuipa hyvältä! muutenkin olo alkaa tasaantumaan.. paitsi että semmoinen ihme tapahtunut että mulla tippunut paino.. ja se tuntuu hirveänä nälkänä. On tämä kotona olo rankkaa kun ei muista syödä tarpeeks :LOL:
vaikka ei sillä.. ei se nyt pikkuinen painon tippuminen haittaa.. mulle kun niitä kiloja tuppaa kertymään raskausaikana..

Peppi: hienoa että pojilla toinenkin pv mennyt hyvin! =)
täällä on nyt 15 rv menossa.

Smirgelaine:
Mitä ne sulle teki kun noin järeen puudutteen oot saanu??
Tatulla oli kans muistaakseni jossain vaiheessa semmoinen vaihe että ei yksinkertaisesti muistanut/malttanut mennä potalle tarpeekis aikaisin.
Hyvä että Sami jo parempana!

jep, ja kohta pakoa katsomaan.
 
JIIHAAA!!! saatiin kauan odotettu lähetys hollannista ja mun mekko saadaan valmiiksi!! B)

Huomenna eka työpäivä, että mä odotan innolla. Villellä oli käyny hoidossa tänää vahinko oli tullu pissit housuun, oli vähä ennen sitä käyny haahuilemassa vessassa mut ei ollu hoitaja tajunnu varmistaa et kävihän varmasti pissalla :D oli jätkällä ollu paidasta lähtee kaikki märkänä.
Anna parani jo, eikä oo pissatulehdus, voidaan lopettaa ab-kuuri!

DAnjuska, just ihan äskehä sä kerroit että sä oot plussannu??? :eek: ja kohta sä kerrot että lähet laitokselle ja sit se vauva on vuoden ja nää isommat mukulat on kohta eskari-ikäsiä jajajaja--- niin se aika kuluu..

Mä kävin tänään siis ANOPIN!! kans kaupungissa, parit kangaskaupat kierrettiin ja käytiin kahvilla. se jopa tarjos :eek:

Jotai muutaki oli.. nii ne renkaat.. ukon piti vaihtaa mun autoon kitkat jotta mulla ois turvallisempi olo ajella aamusin mut eipä sit tullu sanottuu sille tänää enää asiasta ni unohtui. täällä alkaa olee jo talventuoksu ilmassa ja ruskaki oli ja meni, liki kaikki lehdet tippunu jo pois..
 
torstaita!

jee, talo siivottu =)

sen lisäksi Tatun kans askarreltu ja pikaseen pyörähdettiin ulkonakin. nyt poika yrittää unta saasa. kovin on virkun oloinen kun huitas 11 tunnin yö unet.
Saa vaan illalla laittaa aikaseen nukkumaan kun aamulla aikainen nosu. lähdetään koirat viemään heti aamusta sinne hoitoon ja sitten tien päälle iltapäivällä :D

Käpy:
Itestä vaan välillä tuntuu että viikkoja vasta tämän verran mutta kun alkaa ajatella niin reilun kk:n päästä on jo puoliväli..
ja aivan liian äkkiä nämä mukelot kasvaa!! hirvittää ajatella että Tatu menee joskus eskariin.. saati sitten kouluun :LOL:
Tsemppiä ekaan työpäivään!!

Tatu alkanut puhumaan vauvasta paljon ja aamuisin kun ottaa vitamiinit ja ite otan d-vitamiinit niin tänäkin aamuna halusi itse mulle antaa ne tabletit. "minä haluan antaa vauvalle!!! yksi äitille, ja toinen vauvalle." ja työnti tablettia suuhun kun sylissä istui :heart:

Pitäis alkaa pakkailla.. huomenna ei varmaan enää ehdi.
onkin aika kiirettä kun sunnuntaina palataan kotia niint iistaina ilmeisesti lähdetään pojan kans sitten porukoille pitämään huolta isästä, siskosta ja eläinlaumasta kun äiti lähtee kuntoutukseen.
Mietin vaan että miten saisin sille reissulle mukaan pienemmän koiran.. kun tahtoo höyhentää leikkiessään tuota isompaa ja toinen reppana kun ei osaa näköjään komentaa kunnolla. ois päivät maalla sitten juoksemassa niin ei ois pahanteossa täällä kotona.
varmaan junassa menee mut ongelma on siinä että pitäis saada turvaistuin ja molempien kassit junaan jotenki.. mietin että jos rattaat ottasin niin kassit sais sinne mut entäs turvaistuin...?? ja kun mies on töissä eikä pääse viemään asemalla ja junan vaihtokin ois välissä.. no, jää mietintämyssyn alle..

tais tulla vähä aiheesta ja sen vierestä ;) :whistle:

taidan lähtee pikku hiljaa kaivamaan ompelukoneen esiin ja kahtoo saisinko jotain aikaseks...
 
Moi.

Vein pojat tänään hoitoon, ehdin just töihin, kun soitettiin, että Rasmuksella on lämpöä ja on itkuinen. Lähdin sit poikia hakemaan, Rasmuksella oli ihan punaiset posket ja semmoset kipeet silmät, mut siellä se vesiväreillä maalasi :heart: Nyt on poika päiväunilla. Eilen kun vietiin poikia aamulla niin hoitaja sanoi, että pienten ryhmässä on enterorokkoa, toivon todella, ettei toi olis Rasmuksella sitä...

Lisään vielä, että Rasmus kyllä nukkui viime yön toooodella huonosti, heräs 22 aikaan, nukkui tosi levottomasti, kunnes ei enää saanut ollenkaan unta... Mut ei se kuumeinen ollut, eikä vielä kotona aamullakaan. Aamupalakin maistui jne.

Joonatan nukkui toissayön huonosti, heräili, pyöri, näki unia, huusi jossain vaiheessa "mun hammasharja" moneen kertaan :eek: Sit oli kuuma, peitto oli kuuma, jalat oli kuumat yms. Huoh.

Smirge, sen takia tota puhumista mietin, kun siis Joonatan osaa puhua paljonkin, mut ei useinkaan vieraiden kanssa kauheesti puhele, mut näköjään tuolla päiväkodissa jo höpöttelee kaikennäköisiä juttuja :heart: Käy hoitajien kanssa päivää läpi, esim. pienten mennessä sisälle, sanoo, että "Rasmus menee nyt syömään ja sen jälkeen nukkumaan, kohta mekin mennään perässä, sitten äiti ja isi tulee hakemaan" :heart: Huomasitkos muuten, että kanatortilla on tullut heseen jäädäkseen?? :D :p Tänään oon jo yhden syönytkin :p :p

Danjuska, JO viikoilla 15!! Kauheen nopeesti aika menee!

Koivunkäpy, tuu nyt kertoo ekasta (ja tokasta) työ- ja hoitopäivästä!!! :attn:

Mulla on maha ihan järkyttävän kipee :x Menkat alko, vaikken niitä nyt just osannut odottaakaan (mä tiedän aina edellisenä tai edellisinä päivinä et menkat on just alkamassa, enkä ollu nyt huomannut! Vaikka olis se pitänyt arvata kun eilen niin reippaana täällä kaappeja järjestelin jne. :LOL: ). Koko ajan sattuu, ihan ku supistuksia tulis |O Vuodankin varmaan kuiviin :kieh: No, ehkä mä kestän ;)

Tintta, minnes sä oot kadonnut? :D

Lillukka, missäs te luuraatte? Et oo aikoihin käynyt ja mun kysymyksetkin on vailla vastauksia ;)
 
täälä ollaan, työpäivät on ollu niin rankkoja että huh :LOL: eilen siivosin naulakon, tänääk äytiin kaupassa ja tehtiin kakku. ja tein toki eilen ruuan :whistle:
huomenna pitää siivota ja laittaa ruokaa.
pojulla on menny hyvin hoidossa, tänää oli jopa nukkunu ku heräs aamulla 6.20, NÄLKÄÄN :eek: juu raukka ei saa kotona ruokaa..
mulla meinaa särkee päätä, mut ei voi mitää, ukko läks tekee kaverisa muuttoa, eli ostamaan huonekaluja, on se tuo poikamiehen muutto ekaan omaanomaan kotiin (ei soluun) muutto helppo. menee kalukauppaan ja valihtee mieleiset kamat :LOL:
 
Heippa!

onpahan taas ollut päivät. lapset tekee just mitä niitä kiinnostaa eikä yhtään mitään mitä pyydetään. varsinkin Aksun kanssa miettii mitä sitä on tehny kasvatuksessa väärin, kun ei mitään usko. taas otin käyttöön tarra järjestelmän, kun pukemiset on yhtä kivistä taivalta. |O ehkäpä se taas tästä. iltavuoroon pitäis kohta lähteä. äitini tulee hoitamaan poikia.

eilen oltiin puistossa niin Mikkis tippui sellaisista liukumäen portaista siitä korkeimmalta askelmalta, sillein sivuittain tippui. itki kyllä ja valitti poskea, mutta leikki sitten kuitenkin vielä ihan normaalisti loppuun asti. kotiin kun päästiin niin itki vaan ja vaikutti jotenkin oudolta. oli sitten minun sylissä, hetken päästä alkoi yökkäilemään. sain kannettua vessan pöntön päälle, mut sylkäsi vaan vähäsen suuhun noussutta limaa tms. sit halusikin vaan oman huoneen lattialle, laitoin tyynyn päälle, kun ajattelin että lepäilee vain, mut nukahtikin siihen, joten nostin sitten sänkyynsä. nukkui siinä tunnin jolloin heräsi taas yökkäilemään. äitini olikin jo silloin tullut, kun mulla oli eilen iltavuoro. loppupäivä oli mennyt ihan hyvin. eikä tänäänkään ole ollut mitään ihmeitä. eilen ei sen enempiä päikkäreitä nukkunut, mut hyvin oli mennyt siltäkin osin. näin jälkeenpäin luulen että sai jonkinlaisen aivotärähdyksen ehkä tuosta tippumisesta, vaikkei se mitenkään erityisen paha ollut.

tänään on siis taas vauhtia riittänyt, nytkin sotkevat aleksin huonetta minkä ehtivät. :whistle:

missähän tintta oikein on? vai tuletko sinä taas viikonloppuna kirjoittelemaan urakalla. saa sen tehdäkin, kun minä olen yövuoroissa niin on lukemista. :)

käpynen, hyvä että päivät ovat kaikilla teillä menneet hyvin. =)

jaahas kait se olis laitettava eväät ja syötävä jotain...sit työt kutsuu.kaikille mukavaa viikonloppua. :hug:
 

Yhteistyössä