***JOULUTÄHDET 2005 MARRASKUUSSA***

moikka

poika unilla ja kohta ite perässä :whistle:
aamulla oiskin sitten Tatun eka kerhopv =) vähän jännitää miten menee vaikka on kyllä jo kysellyt että milon pääsee yksin kerhoon..

Peppi:
Mites teidän saunareissu meni?Jaksoiko Joonatan?
Juu siis tehdas missä mies töissä niin lopettaa ja kesään mennessä vaan 1/3 on töissä.. muut ripotellaan muille tehtaille ympäriinsä :| ja kaiken huippu että työntekijät saa moisen uutisen lukea netistä ennen kun minkäänlaista tiedotusta annetaan :headwall: saa sitten nähdä.. luultavasti tammikuussa lomautettaan porukka jos eivät saa heti siirrettyä tai jotakin.. en tiiä.. mut ei ois voinu huonompaan hetkeen enää tulla :/
mut niin kai tämä on vaan tätä päivää.. jatkuasti laitetaan porukkaa pihalle ja lappuja luukulle.. mieskin sanoi että ei se tunnu paljon miltään ennen kuin omalle kohdalle sattuu.

Smirgelaine
: Kiva jos voit vaihtaa vuoroa ja etenkin tykkäät tehdä =) mitä työtä teet?? en tiiä onko joskus ollut puhetta mutta en ainakaan muista :ashamed:

Huomenna lähdetään viettämään viikonloppua minun porukoille.. tuodaan tullessa yksi hylly Tatun huoneeseen ja sitten katotaan jos kehto otettas kans jo tulemaan vintille..

Sain tänään pikaseen siivottuakin niin on sitten mukava tulla kotiin kun siistiä =) ensi viikolla meenkin sitten töissä käymään.

Heips!

Piti tulla pikaiseen kertomaan, kun löysin yhden pelin, jonka Matiaksen kanssa askartelin viime talvena.. pelin jonka vois ottaa taas käyttöön. (Huom! Jellona)
Eli leikattiin viime vuonna lehdistä iso kasa Mattea miellyttäviä kuvia, jotka oli suht yksvärisiä (esim. vihreä auto tai punainen talo), liimasin ne ruudutetulle pahville ja laitoin kontaktimuovia päälle ja leikkasin ne sitten paloiksi. Sit laitoin pakastepurkkeihin värikoodit erivärisistä papereista ja sit leikittiin milloin värin tunnistamista, milloin muistipeliä (muistatko missä oli punainen kuva) ja sit välillä laitettiin kuvat aina oikean väriseen laatikkoon... (tälleen vois ainakin testata puna/vihreä-näköä).
Matte innostu siitä eilen niin kovin, että aattelin, että vähän laajennetaan sitä uusilla kuvilla ja uusilla väreillä ja ruvetaan harjoittelemaan.

Täällä ei muuten mitään uutta. Väsyttää, mut olo on suht hyvä. Ja Danjuska, väsymys johtuu just siitä, et Miika syö todella usein öisin. Ensin kahden tunnin välein, sit tunnin välein ja sit viimeiset tunnit onkin pelkkää kiehnäämistä. Uskon, että helpottaa kun saa parin kuukauden päästä ruveta maistelemaan kiinteitä. Ei taida mun maidon rasvapitoisuus oikein riittää, vaikka kasvaakin julmettua vauhtia.

Mitäs teillä on viikonloppuna ohjelmassa? Me käydään tänään kaupassa, huomenna mies menee mökille tarkastamaan rakennustilanteen (siis mun vanhemmat rakentaa ja mies on vastaavana) ja illalla meen yhden kaverin 30-sille, joita odotan kovin. Otan kyllä Miikan mukaan ja aion pitää sitä liinassa kuulosuojaimet päällä ja tuun aikaisin kotiin (autolla liikenteessä), mut tiedän, että siellä tulee olemaan tosi hauskaa. Sunnuntaina sit varmaan otetaan rauhallinen aamu, mennään lounaalle anoppilaan, kahville iso-anoppilaan ja iltapalalle mun vanhemmille. :LOL: Pelkkää syömistä koko päivä siis. Nyt pitääkin vielä paketoida lahjat ennen kuin haen Matiaksen puistosta. Pitää sen kanssa vielä siivota ja askarrella iltapäivästä kortit ennen kuin mies tulee kotiin. "Onneksi" on tänään vähän myöhempään reissussa, joten mulle ei tuu kiire.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

-k-

Hyvää isänpäivää kaikille joulutähtien iseille!! :flower: :heart:

Meillä sai Sami nukkua vähän pidempään (jos se nyt siinä metelissä pystyi nukkua :whistle: ), me poikien kanssa leivottiin pätkiskakku, katettiin aamiainen pöytään ja paketoitiin lahja, sitten sai Joonatan mennä herättämään isiä. Annettiin iskälle untuvatyyny ja joku tietokone-lehtinen, mitä oli toivonut :D Oltiin puristettu appelsiinista ja omenasta mehua yms. Pojat olivat tehneet päiväkodeissa aivan huippu-ihanat kortit, tai se Rasmuksen tekemä taisi olla taulu :heart:

Ajateltiin lähteä kohta Hoplopiin, siellä on tänään iseille ilmaiset kahvit =)

Iltapäivällä tulee mun isä avovaimonsa kanssa meille kakkukahville, en oo vielä varma, et tuleeko mun velikin.

Mulla on nyt sitten flunssa :snotty: Alkoi kovalla kurkkukivulla ja nyt on nokka ihan dukossa. Oli vähän vaikea nukkua, suu oli ihan kuiva yms. Pojat on onneksi terveinä. Samin iho jatkaa kuoriutumistaan :x Nahka lähtee käsistä ihan kokonaan. On käynyt siellä lääkärissä ja sai niihin rasvoja ja muita, jotka on kyllä jonkun verran auttaneet.

Mitäs muuta. Joonatan on nukkunut tällä viikolla vaan yhtenä päivänä päiväunet (päiväkodissa), ei oo oikein siellä nukahtanut, pyörinyt ja kurkkinut, ollut kyllä kiltisti omassa sängyssään, mut ei ole saanut unta. Iltaisin on nukahtanut sit aika nopeaan, ei kuitenkaan mitenkään erityisen aikaisin, siinä vähän ennen ysiä, mut on aamuisin nukkunut sit pitkään! (Ensimmäistä kertaa koko elämänsä aikana!). On herännyt vasta vähän ennen 9 aamuisin, no, tänä aamuna jo kasilta, mut kuitenkin. Eikä öisin heräile. Hyvät yöunethan siitä kertyy, 12h. Rasmus sit tietenkin heräilee edelleen ja on nyt nukahtanutkin vasta kympin aikaan, silti herää ennen Joonatania, siinä 7 pintaan, paitsi on sekin kyllä parina aamuna herännyt vasta klo 8 ja yhtenä aamuna vasta kasin jälkeenkin!

Danjuska, viime torstainen saunavuoro meni miten meni :whistle: Kuulu varmasti taas ylimpään kerrokseen asti, että perhe Kiljunen on saunassa :LOL: Eipä me kovin pitkään siellä oltukaan sit. Tosi harmi tota sun miehen työtilannetta :ashamed: Toivottavasti kaikki menisi loppujen lopuksi hyvin :hug:

Kaiza, kuulostipa kivalle tuo peli!

Mitäs muilla suunnitelmissa tänään? Mitä muiden tähtösten isät on tänään saaneet jne.?

Nyt mun on mentävä niistämään, kun räkä valuu pian suuhun asti :x :LOL: Ja sit meen auttamaan Joonatania palapelissä (se on innostunut niistä kovin, kuten myös laulamisesta, joka päivä lauleskelee eri lauluja, oikein kauniilla äänellä :'( :heart: ). Mut ihan just rupee maistumaan suussa pahalta :whistle: :LOL: :wave:

Morientes :wave:

Oikein hyvää isänpäivää kaikille isukeille!!

Meillä aamu alkoi seiskalta ja aamupalakin oltiin syöty jo kasilta :D Meidän pienet nahkavekkarit pitävät huolen, että aamuisin ei liian pitkään nukuta :D
Aamupalaksi laitettiin munia, pekonia (tai siis petonia, niinkö Julle sanoi :LOL: ) ja croissantteja :p Hyvin uppos! Kakkua tms herkkua meillä ei miehen pyynnöstä ole ja se onkin ihan jees minunkin kannalta! Ruoaksi laitetaan sitten kermaista kanaa vuohenjuustolla ja lisukkeeksi riisiä :p

Pojat olivat tehneet isille päiväkodissa lahjan ja kortin. Olivat tehneet sellaisen työjaon, että Werneri oli tehnyt kortin ja Julius avaimenperän. Kortissa oli kuva, missä pojat istuvat vierekkäin nojatuolissa :heart:
Minä ostin miehelle Burberryn tuoksun ja toalettilaukun. Edellinen tuoksu oli just loppumassa ja vanha toalettilaukku oli jo yhdestä kulmasta revennyt, kun oli liian pieni sille kamalalle tavaramäärälle, mitä mies siihen survoi :D Oikein tyytyväinen oli saamiinsa lahjoihin.

Meillä tauti vielä jylläilee. Wernerin yskä ja nuha ei ole yhtään parempana (välillä kyllä oli) ja Jullekin yksii välillä keuhkonsa pihalle. Mulla ääni pihisee ja yskittää ja nuhituttaa... Mutta jospa tää tästä ilman kuureja menisi ohi!

Kampaajalla kävin perjantaina ja teinpäs niin radikaalin (ja tyhmän!!!! |O ) tempauksen, että leikkautin hiukseni iiiiiiihan lyhyiksi!!! Hitto että harmittaa!! Mutta onneksi mun hiukset kasvaa niin nopsaan, että parin kk päästä ne voi olla jo ihan kivatkin...

Mutta nyt poikasille laittamaan pöperöä!

heips

täällä sataa vettä :| koko päivän tullut..

Meillä (tai siis mummolassahan oltiin) herättiin Tatun toimesta taas seiskalta |O
Antoi iskälle kortin joka tehtiin perhekerhossa ja avaimenperän jonka oli perjantain kerhossa tehnyt.. sitten tilasin netistä tekstillä olevan paidan jossa luki Tatun sanoin että "minun iskä!!" nykyään huuta joka pv noin kun iskä töistä tulee =)
Sen lisäksi sai karkkirasian ja aku ankan taskukirjan.

Gerberan suunnalla edelleen paranemisia! :flower:

Mitäs Kattinkalle kuuluu?? Entä Kuusikon äidille??

nyt jäi vähän lyhyeksi..

Huomenta!

Mä olen nyt saikulla sen selkäni vuoksi. Kävin perjantaina lekurissa kun toi selkä nyt sitten jumiutui tosi pahasti. Sain sitten Sirdaludeja ja Voltaren rapideja. Kummastakin kerkesin 6 tabua syödä ja sitten mun vatsa meni eilen TOSI sekaisin. Kuljin suurinpiirtein kaksinkerroin täällä. Joten oli pakko lopettaa nuo tabut. Lääkäri soittaa tänään tossa puolenpäivän aikaan, niin katotetaan mitä muita lääkkeitä se keksii. Kun toi oikeanpuoleinen selkälihas vielä vihottelee :/

Meillä tyttö oli tehnyt koulussa isitä muotokuvan kehyksiin ja poika oli liimannut lehtikortin ja tehnyt savesta siilin. Tosin se siili sai heti alkuun piikkisadon, kun poju repi siitä piikit pois. Suurin osa saatiin kyllä tungettua takaisin. Meillä syötiin pekonia ja keittettyjä munia ja itsetehtyjä muffinsseja aamupalaksi.

Kaikille kipeille pikaista paranemista.

Heipparallaatia :wave:

Täällä olen ihmeissäni, kun Juliuskin halusi päiväunille :D Nyt molemmat pikkupoikaset kuorsaa tuolla pylly pystyssä :heart: Herättiin tosin ennen kuutta, kun mies heräsi tuolloin ja ulkoiltiin aika pitkään, että sen takia varmaan unet tekee nyt maistuu!

Tosiaan mies taas aamusella lähti ja tulee torstai-iltana kotiin. Ensi viikko taitaa olla se kökkö viikko kun lähtee maanantaina ja tulee vasta lauantaina kotiin. Onneksi Joulun seutuun on lomalla melkein 3 viikkoa, jos ei mitään akuuttia hätää myyjlle tule!!! Jippii!

Joulusta kun tuli kerran jo puhetta, niin mitäs joululahjoja ostatte Joulutähtösille?
Monella tietysti on synttäritkin ennen Joulua, että lahjaa pukkaa joka suunnasta :D
Meillä ajatuksena on, että ostettais pojille yhteiseksi lahjaksi CD-soitin, sellaista kun ei poikasten huoneessa ole. Ja Julle tarviaa sukset ja luistimet, niin ne ostetaan. Wernerille en keksi mitään lahjaa :/ Leluja meillä on tuhottomasti, joten niitä ei itse haluttais enempää nyt ostella, vaatteita on niitäkin liikaa. Olisko teillä jotakin vinkkiä antaa? Aleksille ostetaan ainakin Simpson- pussilakanasetti.

Smirgen selälle pikaista paranemista!!

Nyt sohvalle lukemaan lehteä!

-G-

heips

miesväki kirjastossa. itse jäin jo huilimaan..
Käytiin ekaks metsässä ja pururadalla kävelemässä ja sitten oltiin vielä tuossa takapihalla.. melkein 2tuntia tuli oltua ulkona. Muuten ihan ok ilmakin mutta tulee tosi kovaa ja kylmästi.

Huomenna töihin.. saas nähdä kuinka poikki oon loppu viikosta kun tähän hieman rennompaan menoon jo tottunut.. kuitenkin iltavuoroa on ja aamusta pitää kaikesta huolimatta olla pojan samaan aikaan ylhäällä kun mies aamuvuorossa. ja kun meikäläisellä jestää ennen kun saan iltavuoron jälkeen unta. kun pääsen töistä 21.15 niin on jo suht myöhä kun oon syöny, käyny suihkussa ja saanu itellensä unen houkuteltua. no, mut ei oo kun tämä pätkä vana ja oikeesti ihan kivakin käydä.

Gerbera: Itse en ole kovin paljon joululahjoja vielä miettinyt.. eikä niitä varmaan paljon ostetakkaan.. meillä leluja ja romu on siinä määrin että ei kyllä lisää tarvita.. ainut mitä aateltiin rueta pojalle keräämään niin on brion junarata. tykkää kauheesti leikkiä kerhossa sillä ja se on kuitenkin semmoinen joka säilyy ja ei heti mene rikki vaikka välillä kiinnostus siihen lopahtaisikin. vaatetta kaiketi pitäis jotain katsella mutta en jaksa mihinkään hirmuiseen rumbaan rueta.. kun sukulaisiltakin tulee jo synttäreillä ja jouluna jo aivan tarpeeksi lahjoja pojalle =)

Smirge
: Löytyikö toinen lääke?

hups.. lähti vahingossa vähän kesken... :whistle:

Missäs Tintta on??

Tein tänään taas perunarieskaa ja voi kun meni hyvin kaupaksi makkarakeiton kanssa :D en ole vaaleaa leipää ostanut pitkään aikaan kaupasta kun nyt kerke eitsekkin tehdä.. haaveena ois joskus ruisleipää opetella tekemään mutta haaveksi taitaa jäädä...

nyt tuntui ovi käyvän joten :wave:

No se lekuri arveli että Volttareenit pisti masun sekaisin, joten neuvoi sitten että kokeilen pelkkää Sirdaludia. Joten kunhan lastenhuone hiljenee, niin otan yhden sellaisen.

Joululahjoista ollunna puhetta. Mulla ei mitään hajua. Autoistahan tuo tykkää, varsinkin "piipaa"-autoista ja harjakoneista. Että vissiin jotain sellaista. Yhtenä ideana on tullut mieleen pussilakanasetti, muumilaiva (kallis tosin ).

Meillä kun tuo tyttökin täyttää pian vuosia. Hän on toivonut jotain Littlest Petshop taloa. Ja sellaisen on luvannut. Kun hän päätti luopua Barbeista ja poneista, joilla ei ole koskaan leikkinyt.

Itse asiassa siivosin juuri tänään lastenhuoneen ylimmääräisestä tavarasta. Pojun tavaroita ei lähtenyt, koska ei tuolla vielä ole paljoa tavaraa. Itse asiassa luulen että meidän lapsilla on aikas vähän leluja, muihin kanssa sisaruksiinsa verrattuna.

Meilläkin on Brion-junarataa. Tyttö aikanaan toivoi sitä joululahjaksi (itse asiassa tasan 4 vuotta sitten ) ja nykyään Samikin sillä tykkää leikkiä.

Meiltä meinaa lähteä talo lentoon. Tuulee sopivasti mereltä päin, niin että olkkarin ikkunatkin ritisee tuulessa tosi kovaa. Eniten mua pelottaa toi keittiön ikkuna, se kun on tossa talon päädyssä ja me asutaan ylimmässä kerroksessa :whistle: , että se joku kerta vielä antaa periksi ja tulee sisään...

ihan pikasesti nettipätkinnästä koitan ilmottautua.
villen kans jouduin lähtee sairaalaan iltamassa kun sai jonku hiivatin kohtauksen, kovasti koitti haukoa henkee muta kun ei meinannu oikeen henki kulkee. no ei muuta ku astmalääkettä naamaan, pitkällätikulla arvontaa millä mennään.. no avaavalla asettu mut mentiin kuitenkin, oli tosi nuiva lääkäri -naama ei kerran siniseks menny ni hittooko te tänne tuutte???_ korvat on edelleen tulehtuneet. joopa.

anna on reipas ja hyvin kasvanu, 123cm ja 26kg, pipo jotai n.53cm, kypsä kouluun.

huomenna kierukan asennus, mä varmaan kiljun niin että kuuluu smirgen luo asti :ashamed:
Koitahan ystäväiseni parannella se selkäs, huspois lihas jumit! kannattaa kokeilla myös sitä relaxanttia, siis voidetta..

mitäs muuta mulla oli.. en muista. ukko on jossai hyppykupassa, huomenna menee lääkäriin.

Huomenet :wave:

Pojat vein aamulla hoitoon ja kävin itse ruokaostoksilla. Vitsit mä olen itsestäni niiiiin ylpeä, kun en ole kahteen viikkoon syönyt mitään herkkuja muulloin kuin namipäivänä (1x viikossa)!! Ja niistäkin karkeista olen antanut sit loput Aleksille, kun itselläni on alkanut koskemaan mahaan! Että en ole enää sokeririippuvainen :D Jippii!!

Junaradasta on ollut juttua. Meillä on Aleksin vanhat Brion osat tallella ja poikasten täti toi kesällä Ikeasta lisää osia. Varmistin ensin netistä, että Ikean osat käy Brion osiin. Ovat paaaaaljon halvempia kuin Briot ja hyvin pelittää! Tätsky on menossa Ikeaan nyt tän kuun lopulla ja ajattelin kysäistä viitsiskö se tuoda lisää niitä osia. Julius tykkää kovasti rakennella ja arvaatte varmaan mikä huuto alkaa, jos Werneri meinaa sotkea radan?!? :D

Kuinka moni on ajatellut ottavansa influenssarokotteen? Me ei olla koskaan otettu eikä taideta nyttenkään ottaa. Enkä osaa oikein perustella, miksei oteta.

Joko teidän lapsilla on talvikamppeet päällä? Meillä mennään vielä välikausihaalarilla ja villapuvulla sekä kumppareilla kera villasukan... Mietin vaan, kun päiväkodissa kaikilla lapsilla oli jo toppavermeet ja ollaan kuitenkin plussan puolella ainakin 5 astetta...

Minulle iski vissiin kyselyiän :D

Julius tuossa yhtenä iltana katseli ikkunasta ulos ja tuumaili, että "onpas pimeetä". Oli sitten vähän aikaa hiljaa ja kysäisi sitten minulta, että "kuka sammutti valot?". :D

Sit aamulla ennen päiväkotiin lähtöä haisteli tuossa eteisessä ilmaa ja kysäisi sitten, että "mikä täällä haisee?", minä sitten vastasin, etten tiedä. Julius vastasi kysymykseensä sitten itse ja sanoi, että "valmaan lemonttileiska". :LOL:

Ja siitäpäs pääsen vielä yhteen kyssäriin, että joko kaikilla tähtöisllä tulee ärrä oikein?
Meillä tulee aina silloin tällöin ihan oikeinkin ja kovasti sitä itse yrittää myöskin tietoisesti harjoitella. Joissakin sanoissa sitten ei ole yhtään edes yritystä, ihan niinkö tuossa remonttireiskassa.

Mutta nyt pyykin lajitteluun käypi tieni!

Heip.

Täällä lähtenyt viikko ihan kivasti käyntiin, Rasmuskin on jäänyt mukavasti päiväkotiin, kun tähän asti on melkein aina jäänyt itkemään :) Joonatan jäi kyllä tänään itkemään, mut päivä oli kuitenkin mennyt hyvin, oli kuulemma mukavasti ottanut kontaktia muihin lapsiin ja varsinkin yhden tytön kanssa oli kovasti rupatellut :D Aiemmin on kuulemma ollut vähän hiljaisempi, mut tänään oli avannut sanaisen arkkunsa ;) Oli sitten sanonut, että isillä on ollut näppylöitä, Joonatanillakin on huomenna, eikä voi tulla päiväkotiin :whistle: Ei ole tänään nukkunut päiväunia ja sen kyllä huomaa... Eilen oli kuitenkin nukkunut.

Ite oon edelleen vähän puolikuntoinen, nenä tukossa, kurkku kipeä, kauheet limat kurkussa jne. :x Mut kyllä tää tästä.

Smirgen selälle paranemisia, edelleen!

Gerbera, täyttelin vähän Jontun lahjalistaa tossa yks päivä, kun tuli joku lelukuvasto, jonka mukana tommoinen lista oli :whistle: Yksi, minkä Joonatan haluais, olis autoparkkihalli, mitähän muuta siinä oli... Jotain 2-osaisia yökkäreitä. Rasmukselle onkin sitten vaikeampi keksiä, kun sillä jo kaikkea on, tosin toi parkkihalli vois tietenkin olla yhteinen. Hirveesti tulee taas varmaan lahjoja kaikkialta, mä en mitään kummosta kyllä edes pojille halua, meillä on hirveesti tavaraa ja vaatettakin, paitsi Jontulle nyt jotain 98-senttisiä, mitä ei vielä hirveesti meillä ole. Me otettiin viime vuonna toi influenssa-rokote, enpä huomannut, että siitä olis apua ollut, ihan kiitettävästi oltiin silti kipeinä :whistle: En varmaankaan ota sitä tänä vuonna. Meillä oli viime viikolla pojilla toppavaatteet päiväkodissa, kun oli nollakelejä tai olikohan jopa vähän pakkasen puolella, tällä viikolla on taas ollu välikausikamppeet, kun on ollu reippaasti plussan puolella. Joonatan ei ärrää osaa sanoa vielä ollenkaan. Olikohan siinä kaikkiin vastaukset :D

Ja tosta junaradasta, mun äitillä on se ja Joonatan tykkää kyllä hirveesti leikkiä niillä siellä ollessaan, niitä on tota brioa ja sit muitakin.

Danjuskalle jaksamisia työviikkoon :hug:

Koivunkäpy, mistähän se Villen allerginen reaktio tuli?? :/ Miten meni kierukan asennus?? Mä en kyllä kuullu tänne asti ;) Kumpi kierukka laitettiin?

No nyt pitää jo kiiruhtaa :wave: Sairaala alkaa just ja pitäis pojille puuro laittaa!

Mökki pystyssä ja Kävyn kiljunta ei tosiaankaan kuulunut tänne asti.

R-kirjaimesta
poju on osannut sen aivan alusta asti. Tyttö "oppi" sen aikoinaan 4,5 vuotiaana.

Tää on nyt kamalaa mitä sanon, mutta mä olen nyt nauttinut näistä päivistä kun ei ole aamulla tarttenut lähteä kuudeksi siivoamaan. :ashamed:

Tiistai-iltoja!

tän työrumpan keskeltä jos hetken ehtis taas tännekin...saunaan käy kohta tieni. lapset on jo sängyissään.

gerberan, kyselytulvaan jos eka vastais...meillä ei ole kyllä mitään tietoa noista toppavaatteista. meillä ei ole vielä edes villajuttuja välikausihaalarin alla. paitaa ja gollegepaitaa seka housuja kaksin kappalein löytyy. karvakumppareita tai kuivemmilla keleillä on goretex lämpökengät. noilla vielä hyvin pärjätty. eipä meillä viime talvenakaan juuri toppavaatteita tarvittu kun pakkaset ja lumet oli kadoksissa.
joululahjoista ei ole vielä kauheesti hajua. aleksi haluaa pikkulegoja hirveesti ja niitä sit pyydetään sukulaisilta. mikkikselle ehkä jotain dublo osia. meillä on sitä ikean junarata juttua ja nykyään mikkiskin sitä kovasti rakentaa. Mikkis kattelee lelulehdistä kaikennäköisiä rekkoja sun muita..täytyy jotain sellaisia katsoa.
influenssarokotetta ei oteta. ja syy on vaan yksinkertaisesti se että tauti tulee jos on tullakseen. peppi, täälläkin päin enterorokkoa. toivon ettei meihin tarttuis.
ja R-kirjaimen Mikkis oppi todella varhain hiukka alle 2vee.

peppi, mukavaa että poikien päiväkoti päivät ovat menneet hyvin. paranemisia sinulle kovasti vielä. :hug:

Meidän (.) sen verran että Mikkiksellä on ollut eilen ja tänään hoitopäivät ja hoitaja on ollut itsekseen lasten kanssa. päivät ovat menneet hyvin. raivareita ei ole tullut. nukkuu päikkärit sohvalla. huomenna ja torstaina onkin vapaapäivät pojilla sit perjantaina hoitopäivä. viikonloppuna minullakin on vapaata. mies menee sellaiselle kansalaisopiston kivikurssille. =)
Makkaria täytyis alkaa joku päivä maalaamaan, kuhan nyt ensin sais ostettuu maalit ja tyhjennettyy loput tavarat pois tieltä.

danjuskalle, paljon pirteitä työpäiviä. jaksuja. :hug:

smirgen, selälle kovasti paranemisia. :hug:

käpy, kuis jakselet? eikä edes kuulunu tänne meille asti..

tänään yritin käydä lenkillä äitini kanssa, mutta aivan alkumatkasta äidin nilkka nyrjähti pahasti. onneki ei oltu vielä päästy kauas niin kävin hakee auton jolla hain hänet kotia. ja isänikin ehti tulla kotiin. siinä sit hoivattiin jopi jalkapuolta. menen sitten lenkille toisella kertaa.

nyt käyn katsastaa pikaseen bb tilanteen ja sit saunaan lämmittelee..

*synnyttävä käpy ilmottautuu* oksentamassa oon koittanu käydä muutamaan otteeseen koskee siis asteenverran. Hormonikierukka laitettiin, kera puudutuksen ja antibiootin (seköhän tuolla mahassa möyrii)

Smirge, ei tuo oo ollenkaan kamalasti sanottu, musta ei ois varmaan ikinä menemään 6 töihin :ashamed:

Lahjoista, ei niin mitään hajua mitä noille kersoille joulupukki vois tuoda.. jos se ei tois mitään ni oisin tyytyväinen, lapset ehkä ei ois tyytyväisiä.. :xmas:

Anna lähtee pe anopin ja appiukon kyydillä serkkunsa luo, ah, melkein rauhallinen viikonloppu!
Paitsi jos poika jatkaa tuolla linjalla mielensä kanssa niin lähetän senki sinne |O

Vaatteista, täällä kans vk-haalarilla tai sitten ohuella röntttäpuvulla, pakkasta ku ei oo ollu ku max -6, silloin oli päällä sukkikset ja t-paita ja kolitsit. sekä karvakumpparit ja villasukat.

Meillä on nyt plussakeleillä v-kausi haalari. Siellä lyhythihainen, gollegepaita ja -housut, sukat, ja villasukat, jos kumpparit, muuten Kuomat. Välihousuja ei ole, koska nuo kiskoo usiemmiten kurikset tohon päälle. Jos sitten ois kuivaa, mutta plussan puolella, niiin sitten välihousut. Pakkasaamuina olen laittanut toppapuvun, mutta sitten ensimmäisenä mainitun vaatevarustuksen.

Nyt vaan Käpy tekemään rohkeasti leikkihuoneeseen leluiventaariota. Ota yksi laatikko per ilta ja tyhjennä sieltä risat ja liian vauvamaiset lelut pois. Onko siellä teillä jotain kirpparia tai paikkaa mihin voisit kipata käyttämättömät rojut?

smirge, meillä ei ole enää laatikoita, ukko kippas kaikki lelut siihen puusohvaan..

Oli kiva työpäivä, tehtiin huovutusta vaille valmiiksi yksi huivi ja juotiin kahvia. onneks ei sen rankempaa, en ois kyenny mihinkään vaativiin suorituksiin, nyt alkaa olee ok olo, vihdoinkin.
ukko fiksaa koirankoppia, jos ite painus nukkumaan ni jaksas illan..

iltoja!

täällä mennyt vapaapäivä hyvinkin vauhdikkaasti. aamulla oltiin puistossa kuravellileikeissä. ja ehdinhän minä jo ennen ulkoilua imuroida sekä pestä melkein 2 koneellista pyykkiäkin. päikkäriaikaan pesin sit vessat. iltapäivällä käytiin taas pihalla. minä piipahdin pienellä sauvakävelylenkilläkin nopeaan, kun mies oli poikien kanssa pihalla. pojat oli sit niiiiin likaisia että ne piti ensin pestä ulkona vesiletkulla. ja siitähän ne tykkäs. :D vaatteet oli pakko laittaa kunnolla pesuun varsinkin kurahousut ja rukkaset. en ole niitä kovin usein pessyt, joten aikakin oli.
illalla pelailtiin tai siis Mikkis ja Aksu pelasi aku ankka-lottoa, minä seurasin sivusta että menee tappelematta. ja hyvinhän tuo sujui. :)

huomenna pitäis taas iltavuoroon rientää. isäni tai äitini tulee sit muksuja hoitaa iltapäiväksi.

juu ja meillä lähtee tehokkaasti leluja jemmaan, kun ei pojat osaa siivota jälkiään niin sit tulee äiti ja vie pois vähäksi aikaa tai jos riitaa tulee leluista niin ne lelut lähtee. aksun huone alkaa oleen aika tyhjän näköinen. :/

voi kun tansku ja tigru joskus ehtis rivin muutaman kirjoittaa. :wave: ja metkun taloprojektista olis mukava taas kuulla...? :wave: :wave:

mitäs hannamarin elämään? ei ole sieltäkään vähään aikaan mitään kuulunut. hannele kuinkas teillä sujuu?

meillä kaikki muut jo on sängyissä. mies koisinu jo ties kuinka kauan..on vähän kipeä kait. minä taidan surffailla hetken ja jos tv.tä tölläis. bbn vois kahtoa..

kauniita unia kaikille. kipeille kovasti paranemisia. :hug:

Ajattekin mutaman rivin kirjoittaa.

Lokakuussa oli parisuhteen vuosipäivä ja pari viikkoa sen jälkeen miehen kolmekymppiset.
Viime viikonloppuna oltiin kummitytön ristiäisissä ja huomenna tulee ystävä lapsineen viikonlopuksi entisestä asuinpaikastamme.

Viikot menee melko nopeasti, arkisin olen kotona (valveilla) n. 3h joten en konetta availe ja yritän antaa lapsille aikaa. Viikonloput menee työviikosta toipuessa ja kotia laittaessa + tietenkin lasten kanssa touhutessa.

Työtilanne on aika auki, sopimus kestää vuoden loppuun ja kiristynyt tilanne maailmalla/Suomessa ei kovin lupaile että työt jatkuisi tammikuussa.

Etsinkin siis koko ajan uutta ja pohdin kaikenlaista. Ahdistaa lukea synkkiä irtisanomis/lomauttamisuutisia. Moni perhe joutuu taas ahdinkoon :|

Peppi on kasvanut ja kehittynyt kovasti, välillä ei meinaa käsittää että äidin vauva on jo iso tyttö :heart: :'(

Nyt on mentävä, terveisiä ja haleja kaikille tasapuolisesti :wave: :hug:

Ajattekin muutaman rivin kirjoittaa.

Lokakuussa oli parisuhteen vuosipäivä ja pari viikkoa sen jälkeen miehen kolmekymppiset.
Viime viikonloppuna oltiin kummitytön ristiäisissä ja huomenna tulee ystävä lapsineen viikonlopuksi entisestä asuinpaikastamme.

Viikot menee melko nopeasti, arkisin olen kotona (valveilla) n. 3h joten en konetta availe ja yritän antaa lapsille aikaa. Viikonloput menee työviikosta toipuessa ja kotia laittaessa + tietenkin lasten kanssa touhutessa.

Työtilanne on aika auki, sopimus kestää vuoden loppuun ja kiristynyt tilanne maailmalla/Suomessa ei kovin lupaile että työt jatkuisi tammikuussa.

Etsinkin siis koko ajan uutta ja pohdin kaikenlaista. Ahdistaa lukea synkkiä irtisanomis/lomauttamisuutisia. Moni perhe joutuu taas ahdinkoon :|

Peppi on kasvanut ja kehittynyt kovasti, välillä ei meinaa käsittää että äidin vauva on jo iso tyttö :heart: :'(

Nyt on mentävä, terveisiä ja haleja kaikille tasapuolisesti :wave: :hug:

heippa täältäkin suunalta

jodpa nyt jaksais vähän kirjottaa..

Tatu siis hoidossa.. meni jo yhteentoista että ei päikkäri aikana tartte sitten herätellä ja viedä. jää hetki tähän huili aikaa mulle. Käytin koirat lnekillä ja veto on kyllä ihan kokonaan pois.
Töissä kiva olla mutta öisin en saa unta ja mietin kaikenlaista ja sitten ei uni tule sitä vähää... eilen meni myöhään kun olin Vilin kans siellä koirakoulussa, mutta *jipii!!!* se on tuottanut tulosta!!! Vetäjäkin sanoi että hän kyllä edistymiseen uskoi mutta että noinkin hyvin nyt meni.
Meillä siis (tai Vilillä) ongelmana että rähisee ja haukkuu muita koiria kun on niin epävarma ja pelkää.. eka kerta meni miltei koko ajna haukkuessa. nyt haukkui vaan alussa ja sen jälkeen piti suunsa kiinni ja keskittyi paremmin kuuntelemaan mitä mulla oli asiaa =) vielä olis tätä kurssi a3 kertaa jäljellä ja luulen että jatketaan seuraavalle kurssille jos oma olo antaa myöten.

Gerberan
kysymyksiin..
Tatulla käytössä nyt välikausihaalari ja kumpparit kera villasukkien.. jos on tarvis niin sitten ohutta villapaitaa lisäksi alle.. ja kurikset on kyllä tuiki tarpeelliset.
Toppavaatteita käytettiin sillin kun tuli ne lumet ja pakkasta oli välillä jopa 7 astetta.. mutta nyt on pysyneet taas naulassa. Jos pakkasen puolelle tai nollaan menee niin sitten toppapuku.

influenssarokotuksesta... en ole edes miettinyt.. ei varmaan oteta.. ei otettu viimeks kun Tatulla oli niitä yliherkkyyksiä niin tuskin tulee nytkään otettua..

Ärrää
ei täällä kuulu muuta kuin pyytämällä.. osaa siis sanoa mutta ei käytä puheessa.

Uneton: Kiva kun kävit kuulumisia kertoilee.
Toivottavasti uusi työ löytyis pian jos et vanhassa saa jatkaa.

On todella hirveää kuinka paljon ihmisiä menettää työnsä.
Mies soitti aamulla just töistä että eipä ne lomautakkaan jos eivät toiselle tehtaalle voi sijoittaa vaan tulee lopputili :/ turha tätäkään vatvoa.. ei se siitä parane mutta jos joutuu töistä pois niin ei täällä kyllä ole töitä.. pahimmassa tapauksessa talo myyntiin jos ei lähistöltä töitä löydy. mutta se on vielä suht kaukainen asia että yritän olla siitä stressaamatta. huokasuttaa silti...

Peppi: Hienoa kun Rasmus jäänyt hyvin päiväkotiin!
Miten teillä on yöt nyt menneet?

Kävyllä
tyntuu olevan aika karsee olo. :hug: Onko yhtään helpottanut?

jep, jep.. jos lähtis naaman laittaa kuntoon ja söis jotain ennen kun töihin pitää lähtee.. siellä sitten ollaanki klo 21.15 asti.. ja huomenna kans |O onneks lauantaina ei oo kun kuuteen :) Tatu saattaa lähteä mummolaan kun on niin pitkään sinne vinkunut että saattaa olla rentouttava la ja su tiedossa. maanantaina oliskin sitten rakenneultra.

Moikka.

Käytiin Rasmuksen kanssa korvakontrollissa ja sen keuhkokuumeen jälkeen piti kans käydä kontrollissa, kaikki oli kunnossa :)

Samilla oli eilen illalla/yöllä keikka, mua vähän jänskätti, että miten saan unta jne., mut hyvin nukuin =)

Pojilla on tosiaan mennyt tää viikko tosi kivasti hoidossa, Rasmus ei ole jäänyt itkien ja eilen meni jopa suoraan leikkimään, ei tarvinnut sylin kautta mennä (kun yleensä on jäänyt sit jonkun hoitotädin syliin) :heart: Oikein mukava on myös tää uusi lastentahranopettaja-sijainen! Ja sama lastenhoitaja on ainakin tämän viikon ollut, siis se sijainen. Jontun ryhmässä ei tällä viikolla olekaan sijaisia ollut, vakituiset hoitajat olleet kaikki töissä, mikä on kiva. Ovat käyneet kirjastossa musiikkituokiossa ja jumppaamassakin läheisellä nuorisotalolla :) Jonttu onkin nukkunut tällä viikolla monena päivänä päiväunetkin! (Nyt kotona näköjään takkuaa, kun ei meinaa millään nyt nukahtaa).

Eilen oli isojen puolen vanhempainilta, mentiin sinne Samin kanssa molemmat, pojat oli sen aikaa mun äitillä. Oli kiva nähdä vähän muitakin vanhempia, me kun ei niitä olla tuolla oikein nähty, kun tuodaan ja haetaan semmosina aikoina, et monet ei samoihin aikoihin lapsiaan tuo/hae :D (Olipas vaikeesti kirjoitettu :LOL: ).

jellona, toivottavasti te ette tosiaan tota enterorokkoa sais! Kiitos, mä voin jo paljon paremmin, vaikka nenä aika-ajoin onkin edelleen tukossa :snotty:

Koivunkäpy, mites jakselet? Ootko jo ennallas? :)

Uneton, tosi kiva oli teidänkin kuulumisia vähän lueskella :hug: Toivottavasti työ asiat selkiyisi ja menisi parhainpäin!

Danjuska, yöt, hävettää ihan niistä puhua :ashamed: Omaa saamattomuuttaan, kun ei vieläkään olla saatu aikaiseksi sitä unikoulua (taaaas) pidettyä Rasmuksella, mut kun vaan mietin sitä huutoa niin ei tee mieli edes aloittaa, vaikkei se tietenkään ikuisuuksia kestä ja sen jälkeen yöt olis varmasti parempia, mut mut... :ashamed: Eli meillä heräillään edelleen, viime yönä tais tulla 4 herätystä. Mut ne on aika pikaisia nykyään, et ei tarvi pitkiä aikoja hereillä olla! Kiva, kun koirakoulu on auttanut teillä!

Pitääpä mennä jatkamaan tota ruoan laittamista! Lähetäänkin poikien päiväunien jälkeen mun serkun luo (sen, jolla on 2 lasta), otetaan mun mummukin mukaan :)

Täällä ollaan. edelleen välillä koskee tajuttomasti mahaan, mutta jospas se tästä.

Ensiviikolla on pe vapaa ja ehkä seuraavalla viikolla ma-ti? mitkä on viel auki, riippuu koska pomo pääsee sairaalasta, sit onki 2-3vk ilman vapaita töitä. ainut haittapuoli on se että siihe osuu mun polttarit, mut onneks ne alkaa vasta klo 16 ni ehtii hyvin käydä. tosin kaverin luo yöks meno siirtyy johonki hamaan tulevaan..

Danjuska, toivottavasti ukkos saapi pitää työnsä.

Samoin uneton, otivotaan että työt jatkuu ja kiva ku ehdit hiukan kirjotella!

päätä särkee tajuttomasti... joku vois tulla meille siivoomaan... :ashamed:

Yölliset terkut

Heipsan kaikille,onkin aikaa kun viimeksi olen kirjoittanut :whistle:
On taas ollut yhtä hulinaa ja menoa joten on vähän jäänyt,olen kyllä käynyt pikaseen kurkkimassa teitä ;) Ihanaa että olette kaipailleet:)
Kiva että on uusi ketju taasen laitettu :)

Vastailen vaikka Gerbsukan kysymyksiin ensin: Olen ajatellut ostaa Oskarille joululahjaksi plaston tukkirekan ;)
Muuta en osta koska saa aikasta paljon lahjoja muutoinkin.
Talvikamppeita kaivelin esille jo aikaa ja ollaan käytettykin jo silloin kun tässä niitä pakkasia oli,nyt taas käytössä syysvaatteet.
Oskari sai influenssa rokotteen viime viikolla:)
Ja tuota ärrää harjoitellaan,välillä se tulee joihinkin sanoihin ja välillä ei ollenkaan :whistle:

Mullapa on ollut kauhean hankalaa viimiset 4 viikkoa,aloitin ehkäisypillerit ja siitä saakka on päätä särkenyt,nyt lopetin ne n. viikko sitten ja on säryt helpottuneet...en kertakaikkiaan jaksanut enää,vaikka lääkäri neuvoikin jatkamaan vielä kuukauden ennenkuin kokeillaan minipillereitä...paino mulla nousi ihan hiivatisti ja nyt ottaa tosissaan päähän kun on lihonutkin vielä kaiken kukkuraksi |O |O |O
Toi särky itseasiassa oli tosi kamalaa,en oikeastaan ole saanut mitään aikaiseksi viimeisen kuukauden aikana vaikka kokoajan olen lennossa johonkin....
No jospa se tästä....

Ensi viikolla on Annin kaverisynttärit,innolla odotan jo :eek: :D
Onneksi on jo päättänyt itse toimia seremonia mestarina ja touhuilla...joten mulle jää vaan tuo tarjottava puoli :)

Kiva oli lukea Unettomankin kuulumisia,jaksuja sinne arkeen :hug:

Aaah,kohta on sitten se joulukin taas...oletteko te kovia sisustamaan joulua kotiin?
Mä laittelen aina jonkin verran...maton vaihdan keittiöön,verhoja vaihdan ja muutamia koristeita saatan laittaa...en mitenkään tosi kauheesti mutta pikkuisen :)
Joululahjat ostan aina viimetinkaan :whistle:
Tosin nyt ajattelin että kävisin vähän aiemmin ostamassa lahjoja,mutta saas nähdä menenkö :D

Nyt pitää mennä suihkuun ja sitä kautta nukkuun joten hyvät yöt ja kirjoittelemisiin siskot :hug: :wave:

moikka

Täällä heräiltiin vasta ysiltä =)

Tatu meni siis eilen mummolaan ja oli aivan rauhallinen ilta kyllä meillä.

Eilen tosin jopuduinkin lähtemään töistä kesken päivän kun rupesi supistelemaan :/ soitin päivystykseen että tertteis sairaslomalapun niin ottivatkin päivystykseen ja polille ultraan.. makuuttivat ensin 1,5tuntia siellä että oli minun vuoro |O
sanoin jo heti ensimmäisenä että levolla tämä ohi menee että ei tartteis lääkärillekkään mennä mut puol väkisin sinne laittovat.. ja siitäkin 25e:n lasku sitten perään :whistle:
mut kaikki kuitenkin ok ja lääkäri sanoikin että lepoa vaan.. sen verran tympii tuo käynti että ite tiesin tuon saman.. hohhoijaa.. mut pikkuinen voi hyvin ja kädet ja jalat viuhtoi hurjasti.
sukupuolestakin saatiin hyvin varovainen arvio mutta siitä lisää huomenna kun ollaan oulussa käyty ja jos asia siellä varmistuu ;)

Käpy: olit huhuillu eilen :wave: olin telkkua tuijottamassa alakerrassa. Jospa satuttas samaan aikaan koneelle jollain aikaa.

Tintta:
Itellä oli sillon ihan raskausden alussa koko ajan pääkipeä ja verottaa kyllä voimia ja kiristää pinnaa kamalasti :(
:hug: ja jospa oireet tasoittus.. Itelle tuli kans vaikka minkälaisia oireita kun pillerit silloin aloitin.

Joulusta.. itse aattelin aloitella joulusiivousta tänään tai huomenna jos olo ei tästä huonommaksi mene. On tuo mies auttamassa ainakin tämän pv:n ;)
Kovasti odotan että vois alkaa jo joulujuttuja laittelemaan paikoilleen.. puhtaat matot lattioille, joitakin koristeita ja olkkaan ja keittiöön vaihdan verhot.
mut oon päättäny että ne laitan vasta joulukuun puolella.
Ois tarkoitus että koko talo ois käyty katosta lattiaan läpi Tatun synttäreihin mennessä.. pidetään varmaan 6pv.. on tuplapyhät niin pääse Tatun kummikin tulemaan kauempaa.

Rakastan joulua ja sitä fiilistä :D Ja varmasti maalle suunnataan jouluksi.. ei osaa täällä kaupungissa olla kun aina ollaan maalla joulu vietetty.. Pienempänä jaksoin jopa kaikille eläimillekkin erikseen paketit kyhätä naapurin koiria myöten :whitle: ja äitin käskin ostaa aina ison kasan omenoita jotka sitten aattona iltalypsyn aikaan paloittelein jaoin lehmille :D

Sillon 6pv olis myös miehen työpaikan pikkujoulut ja ajateltiin sen verran käydä että käydään syömässä.. Jääköön mies sitten sinne jos haluaa mutta itse en jaksa kovin myöhään olla. Sisko tyttö lupasi Tatua katsoa.

Tatu oli eilen hauska kun ennen töihin lähtöä kysyin että mitä ihmeessä me iskän akns tehdään kun sinä et oo täällä.. poika tuumi että "kuuleppas.. kuuleppas.. no, minä keksin kyllä jotain!!" :LOL: :heart:

Jos alkais tehdä lähtöä pienelle kävelylle. Maa on valkea ja pakkasta -4.

Yhteistyössä