Joulutähdet 2005 marraskuun pinoon

Joulutähdet 2005

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia, Turku
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
Kerhot - Kaksplus
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei! Ja hyvää marraskuuta kaikille!

Täällä melkein kaikki hyvin. Ensin poika sai virusflunssan, sitten silmätulehduksen ja nyt sitten jännätään tuleeko vielä korvatulehdus. Täytyy sanoa että niitteen silmätippojen laitto on aika haasteellista :whistle:
Just tossa laskettiin että pojan lekurikäynteihin yksityisellä on mennyt jo pikkasen päällle 200 euroa...

Odottaako teillä lapset synttäreitä? Meillä poika ainakin odottaa. Haluaa kutsua kavereita meille (mutta äitiä hirvittää ). Katsotaan nyt sitten että minkälaiset pippalot pidetään.

Onko joku jo ollut 5 vee neuvolassa ja lääkärissä. Mä oon enne saanut tilattua ne jo hyvissä ajoin, mutta nyt en ole vielä saanut aikaiseksi... puhumattakaan hamppilääkäristä!
 
Meillä neuvolaan mennään 7.12. ja viikko siitä on lääkärintarkastus. Varaan aina etukäteen, kun muuten se menis pitkälle kevääseen.

Smirge, meilä Peppi kyllä kyselee välillä että milloin hänellä on synttärit ja että saako pyytää muutaman kaverinsa. Mutta ei mitenkään erityisen paljoa.

Peppi85 ja muut tulkeehan nyt tarinoimaan ;) :wave:

Aamulla multa ei lähtenyt ääntä juuri ollenkaan ja nyt töissä ollessa välillä saa ihan normaalin äänen ja välillä ei tule kuin surkuhupaisaa piipitystä.
Jos tuo kipu kurkun/rinnan alueella ei helpota, niin pitää mennä päivystykseen kökkimään.

Viikon jatkoja kaikille :wave:
 
Meillä on neuvoa samaan aikaan molemmilla pojilla, ville ei ny nääkkään lääkäriä kun just oli se sairaalan osastojakso.

Täällä odotetaan juhlakalua ja osaa vieraista paikalle, tuleevat n.tunninpäästä, sit tarvii ite hakee pari juhlijaa kun ei kulje taksit tänne siihen aikaan kun pääseevät koulusta.
Keli on kerranki ihana, paistaa aurinko ja hätäseen plussalla. kun vielä lunta satas..
 
Kiitokset Unettomalle marraskuun pinosta :wave:

Nyt ne on ohi! Tentit siis, seuraavat olis sit joulukuussa ja kouluakin on vasta joulukuussa, ku ens viikolla alkaa se harjoittelu. Tän pvän tentti meni ihan hyvin, joitain asioita en muistanut, mut aika paljon kuitenkin. Eiköhän se läpi ainakin mennyt... Huomenna on vapaapäivä! Jes, tulee tarpeeseen :D

Smirge, Joonatan odottaa synttäreitään ihan hirveesti, vaikka ne on vasta joulukuun ihan lopussa. Tänä aamunakin heti ensimmäisenä kysyi, montako yötä niihin vielä on yms. :) Jotenkin se 5 on (omasta mielestäänkin) niin iso, tai siis sitten on jo iso poika yms. Mäkään en oo vielä tilannu sitä 5v. neuvolaa.. Voiskin nyt soittaa! Meijän neuvolantäti on jäänyt eläkkeelle :O Voi ei! Kuulemma vähän yllättäen, tai nopeammin, mitä oli suunniteltu : / Jos olisin tiennyt, niin olisin halunnut häntä jotenkin muistaa! Oon täälläkin muutamaan kertaan sanonut, mut tää sama neuvolantäti on ollut mun neuvolantätinä silloin parikyt vuotta sitten. No, sain toiselle nyt kuitenkin sen ajan varattua ja se on 14.12.

Unettomalle paranemisia! Ja muillekin, jotka on kipeinä!

Nyt rupeen vähän siivoamaan:wave: Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kuume, kurkkukipu ja puhekielto päällä, sain minäkin osani taudeista :eek:

Joululahjoja tuossa jo vähän paketoidaan, se on kivaa ja jännittävää :xmas:
Eilen taisi olla Vilin synttärit, onnea :flower:

Tulkeehan kaikki nyt kirjoittelemaan, jookos :)
 
Heissan piiiitkästä aikaa!

Muistaakohan minua edes kukaan... ;)

Minä olen edelleen kotona, kuntoutustuella kaksisuuntaisen takia. Keväällä katsotaan taas lääkärin kanssa haetaanko taas jatkoa vai yritänkö lähteä tutustumaan työelämään. Karsean takapakin kyllä nyt syksyllä lykkäsi, saa nähdä miten käy. Tulevaisuutta ei voi ennustaa mistään, välillä se vähän rassaa.

Maria on päivät päiväkodissa, kovasti jo odottaa esikouluun lähtöä. Pieni rimppana tyttö, pituutta on himpun päälle metri ja painoa 14kiloa. Eipähän tuo iso ollut syntyessäänkään :) Varsinaista uhmaikää ei vielä ole, tai sitten en vaan huomaa sitä isomman neidin kiukuttelulta :D Vanhin lapsista on "jo" nelosluokalla, keskimmäiset ykkösellä ja kakkosella. Aika helpolla jo pääsee kun ei ole enää sylissä kannettavia. Sterilisaatiossa kävin keväällä, oli yksi parhaimmista päätöksistä mitä oon osannu tehdä ;)

Enpä tässä nyt äkkiseltään osaa oikein muuta , ehkäpä yritän taas palata linjoille vähän ahkerammin. Iloista joulun odotusta kaikille :)

MammaRiia
 
Hello!

Pikaiset kuulumiset täältäkin suunnalta ennen kuin töihin tarttee kiiruhtaa.

Mammariia, kyllä me sut muistetaan oikein hyvin. ihanaa kuulla sinusta. kirjoittele vaan useammin. =)

joko uneton olet parantunut?

mikä koivunkävyllä on?

Me käytiin viikonloppuna pikareissu helsingissä la-su. Miehen siskolla oli sirkusaiheiset valmistujaisjuhlat la iltana niin siellä käytiin. pojat tykkäsivät hirveesti. saivat kokeilla kaikkia erilaisia jumppavälineitä yms. oltiin Miehen mummolla yötä ja tultiin sunnuntai aamupäivällä takasin niin että ehdin iltaan töihin.

eipä tänne muuta ihmettä kuulu...lunta on maassa ja lisää näyttää tulevan. ihanaa. mukavaa viikonalkua kaikille. joukolla kirjoittelemaan kaikki. :wave:
 
Jellona, matalapaine tekee sen että koskee vaan kovemmin.
sain tukipoihjalliset perjantaina ja pitää varailla aikaa fiksaukseen, pikkumatkan kun kävellee niin alkaa koskee toiseen polveen ja toisen jalan mikälie luuhun. mikä siis tulee nilkalta ukkovarpaalle.
Kyl se tästä.
 
Kotipäivää täällä vietetään. Päiväkodista soittivat eilen, että Joonatanilla on noussut kuume : / Oli aamupäivän ollut tosi reipas, olivat olleet jossain kirjaston aarteenetsinnässä, mutta sit päiväkodilla ruokapöydässä oli valittanut huonoa oloa ja kurkkukipua, kuumetta oli ollut 38.4 :(

Ei tässä muuten mitään, mutta kun Sami oli just melkein 2vkoa pois töistä, ku meillä oli se vatsatauti ja mun oli PAKKO käydä koulua :kieh: Harjoittelustakaan en sais periaatteessa olla kuin 1 päivän pois ja se meni nyt tässä. Ei ole ihan helppoa tämä opiskelua, kun on lapsia. Tämän syksyn luennot on olleet kaikki joko 100% läsnäolopakolla (suurinosa) tai sitten 80% läsnäolopakko. Syksyn harjoittelut, 2kpl 4 viikon jaksoja, yhteensä poissaoloja saa olla 2. Tosi helppoa lapsiperheisille :stick: Parhaimmillaan 1 on kipeä yhen viikon, toinen toisen ja pahimmillaan itse sen kolmannen (onneksi oon ite tosi harvoin kipeenä, kop kop kop). Eikä sekään oo musta ihan oikein, että se joutuu aina olemaan lasten kanssa kotona, joka kuitenkin on palkallisessa työssä, mä kun en näistä harjoitteluista palkkaa saa ja opintotuki on ihan naurettavan pieni.

Kiitos, että sain purkaa :D Alkaa vaan usko loppua ja eilen kävi mielessä, että lopetan koko koulun, kun on niin rankkaa ja hankalaa :whistle:

Harjoittelusta sen verran, että on kyllä ihan eri maailma, kuin mikään missä oon ollut. Oon siis päiväkirurgiassa, ensimmäiset 2 viikkoa leikkurissa (2 pvä olin leikkaussalissa, jossa tehtiin laskimotoimenpiteitä, eli suonikohjujen poistoja). On kyllä mielenkiintoista! En mä kyllä paljon mitään osaa siellä tehdä :ashamed: Ohjaaja sanoikin, että ei kannata/saa nostaa tavoitteita kovinkaan korkealle, kun on ensimmäinen leikkuriharjoittelu ja opinnot siinä vaiheessa, ettei tarvikaan paljoa osata sen perusteella. Ihan kiva, mut en vaan tiedä yhtäkään hyvää tavoitetta. Kävisköhän seuraavat: virtsarakon suurentaminen = ei tarvis käydä kovin usein pissalla, vatsa/selkälihasten ja jalkonen kestokyvyn parantaminen = jaksais seisoa koko päivän ja sit ehkä lisäksi avustaminen steriilin pöydän kokoamisessa + steriilin suojatakin pukemisessa. Miltäs kuulostais?! Mun mielestä ihan sopivilta tavoitteilta :LOL:

Mitäs suunnitelmia teillä on isänpäiväksi? Me mennään jossain vaiheessa mun isälle syömään, sen enempää ei olla suunniteltu... Päiväkodilla on tarjolla torstaina iseillä aamupalat, jos nyt torstaina jo pojat voivat mennä hoitoon, eli ovat terveinä.

MammaRiia, tietenkin sut muistetaan! Tosi kiva, kun kävit kirjoittamassa :) Käyhän useammin!

Koivunkäpy, mikäs siellä on olo? Joko Uneton oot parantunut?

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan :wave:
 
:wave:

Viikonlopun kähisin ja köhisin.. Nyt edelleen kurkku kipeä ja inha yskä. Mutta kun lämpöä ei ole ollut, niin töissä oon sinnitellyt.
Onneksi to ja pe on arkivapaita. Saa vähän huilia ja rauhoittaa kurkkua.

Peppi85 :hug: :hug: Tosi kurja tilanne :| Tuo on niin väärin ja epäoikeudenmukaista. Ei ihmekään, jos motivaatio on välillä hukassa. Jaksuhalit ja tsemppiä :heart: Voisinpa auttaa jotenkin...

Koivunkäpy, koitahan jaksella sinäkin. Himpun vois jo helpottaa teilläkin.


Jellona, kyllä tämä siis jo parempaan suuntaan on menossa, kai.

Mie paketoin viime viikolla jo muutamia lahjoja, ai että se on kivaa puuhaa :xmas:
Ihanaa rapistella ja hypistellä.

Hyvää loppuviikkoa kaikille :)
 
seuraava joka tulee sanoo ettei ihmiselle anneta kannettavaksi kuin sen verran minkä jaksaa kantaa, niin toivotan kauas.
ka, pakkohan se on jaksaa vaikka on päiviä ettei kärsis tenavaa kantaa/seisoa/kävelä/istua /maata. kärsi kurja kärsi, kirkkaamman kruunun saat :saint:
nyt on jostai syystä muutaman päivän ollu kirjotus/puhetaito ihan hukassa, lapset vaan huomauttelee asiasta.. :whistle:

Unettomalle paranemista, meillä oli aika sitkeessä tauti sillo syssyllä.
Lunta sato. 30cm. ja auraaja ei sit raaksinu ajaa pihaan asti.
Muistaskohan itekki paketoida kylpäristä yhden paketin
 
Viimeksi muokattu:
Se on taas kohta viikonloppu. Isänpäivänä mennään aamupäivällä seurakunnan Isänpäiväjuhlaan, kaikki lapset esiintyy siellä. Sen jälkeen ajellaan Kiuruvedelle minun isän luo, miehen isä on jo kuollut. (Me asutaan nykyään Lapinlahdella) Ihanaa kun on päivä ihan vaan isiä varten, kyllä meillä ainakin on isäntä hemmottelut ansainnut.

Uupin (7-vee) kanssa käytiin päivystyksessä, korvatulehdushan siellä oli. Joku aika sitten meilläkin oli kunnon tautirypäs, oli poskiontelon tulehdusta, korvatulehduksia, flunssaa ja kuumetta. Tuntui ettei ne lopu millään, mutta pahimman yli on jo päästy.

Koivunkäpy, vetää kyllä ihan sanattomaksi tuo sinun tilanne. Ihailtavasti jaksat kuitenkin, toivottavasti jotain helpotusta löytyisi kipuihin.
 
Mammariia, kaikkeen tottu. koitan joskus sen spostin rakennella kun ois sen hetken rauhallista että sais jotai järkevää kirjotettua. toisin ku kaverille tänään mesessä, oli taas semmonen lause ettei mitään järkeä XD
Huomaa että valvotut yöt alkaa verottamaan, ajatus on aika tahmeahko välillä.. ellei jopa ihan hukassakin :xmas:
 
Myöhäisiltoja!

yöhommissa tän yön. viime yökin meni täällä, mut oli opiskelija seurana niin en viittinyt alkaa kirjoittelee.

peppi, hurjalta tosiaan kuulostaa. Jaksuja ihan mielettömät määrät. haluaksia tuhannesti. jospa voima löytyis jostain ja sairastelutkin olis ohi riittävän nopeasti. :hug:

käpynen, jaksamista sinullekin, itseltänikin häviää sanat lukiessa sinun touhujasi. ei todella helppopa ole. toivon minäkin että jotain lääkettä löytyisi. :hug:

meillä on isänpäiväksi Aksu suunnitellut aamupalan ja lounas tehdään yhdessä. Mies toivoi kalaa ja höysteitä lisäksi. :) Yhdessä touhuillaan aamupäivä. iltapäivällä Aksulla on jalisharkat. mies menee hänen kanssaan sinne. me mikkiksen kanssa touhuillaan jotakin. Kakkua nautitaan illalla sitten.

tänään ei tullut taas paljoa nukuttua. oltiin ilta minun vanhempien luona. isäni ulkoilutti poikia ja käytti viel saunassakin. sain levättyä ainakin. Mies tuli vasta puol 8 aikaan töistä. huomenna on aamulla vaan vuoronvaihto aamulla. mies lähtee leikkaa hirvee, kun minä pääsen kotiin. pojat ovat onneksi luvanneet touhuta kahdestaan aamupäivän, niin minä saan nukuttua. sit oliskin kauppareissu heitettävä ja iltapäivällä tulee aksulle kaveri kylään. Miikka käy isänsä kanssa seurakunnan järjestämässä 4vuotta tänä vuonna täyttäville laavu tapahtumassa. joten ohjelmaa ihan kivasti. jospa illalla jaksais hieman rentoutua. tai sit kaatuu suoraan nukkuu :)

tarttee varmaan lähteä hieman hommia tekee. kaikille iseille oikein ihanaa isänpäivää. ja mukavaa viikonloppua. :)
 
Hei!

Täällä töissä kökottelen, sain yhden maita ison työhomman tehtyä ja nyt vaan surffailen ja relaan.
Ulkona on jo niiin pimeää vaikka kello on vasta vähän yli neljän.
Tulis lunta ja pikkupakkanen.
Tehtiin viikolla yks päivä koemaistajaiset joulutortuista. Nam :xmas:

Mitäs teille kaikille kuuluupi? :wave:
 
heipat!

katsotaan kuinka kauan kerkeen kirjottaa ennen kun joku tulee hätyyttämään ;)

Mites muilla isänpäivä mennyt?

Me vietiin lasten kanssa aamulla herkku voileipä ja kahvit sänkyyn miehelle. +lahjat. Ja perinteisesti saatiin märät lakanat kun mehulasi kaatui :LOL:
Muuten on mennyt varsin lepposissa merkeissä meidän pv. Autot leffa katottiin ja aamulla Tatu kävi n.1,5km hiihtämässä.

Poitsu tykkää ihan kauheasti hiihtää ja huomenna pitääkin lähetä ostanaan isommat monot ja sauvat.
Täällä taas jonkun näköinen uhmis nostaa päätään.. tuntuu että jäähyä ei ole pitkään aikaan tarttenut käyttää, mutta nyt otettu taas käyttöön.. korvat on välillä päässä vain koristeena ja ei uskota edes 6. kiellolla |O pitäis hermostua ihan tosissaan aina ennen kun uskotaan.

Synttäreitä Tatu odottaa kyllä. Olisi halunnut hoidosta kutsua muutaman kaverin, mutta en tunne heidän vanhempiaan niin on vähän vaikea kustua :/
nyt kun ollaan lasten kanssa kotonakin niin ei edes ole mahdollista nähdä heitä.
Mutta parhaan kaverinsa haluaa ja sitten sukulaisia.

Itse olen tosiaan vuoden loppuun asti kotona ja sitten menen takas töihin. olen 3kk töissä ja sitten 3kk vapaalla ha taas 3kk töissä jne.. saattais olla töitä välikuukausiksikin, mutta halusin olla kotona lasten kanssa edes ne välit. En kuitenkaan kehdannut kokonaan kieltäytyä kun minulta kysyttiin että tulenko tuuraamaan. ihanahan se on kun on töitä tarjolla.

Jenna alkaa viimein sanoa sanoja.. tuntuu niin hassulle kun tatu sanoi 8kk:n ikäisenä ensimmäisen sanan ja on puhunut kun Runeberg siitä lähtien :whistle:

Tuntuu uskomattomalle, että poika täyttää 5 ja lähtee ensi syksynä eskariin!! :eek:

Meillä alkaa ehkä pikku hiljaa tautikierre helpottamaan.. vähän nuhaa tällä hetkellä, mutta ei sen kummempaa. vaihtuis vaan vuosi ja tulis parempi mitä tämä.. on niin paljon p*askaa sattunut ja tullut että ei tosikaan.

Peppi: Tuo on kyllä tosi kurja homma kun noin kiree aikataulu siellä koulussa.. siis että ei poissa kärsi olla juuri yhtään : /
Mites teillä nyt voidaan?

Koivunkävylle :hug:

Smirgelaine: pääsittekö ilman korvatulehdusta??
Itse kans ootan että paukahtaako tytölle päälle kun rokotteen sai.. joka rokoruksen jälkeen korvat tulehtuneet ja saanut 2 kuuria syöttää ennen kun parantuneet. Hoemopaattisista on onneksi vähän apua saatu niin ei tartte antibiotteja koko ajan syöttää.

neuvolasta.. oon muuten unohtanut koko asian.. en edes tiedä onko täällä 5v neuvolaa :confused: pitänee huomenna soitella ja kysyä.
vuosi sittenhän neukkatäti (joka onneksi jäi eläkkeelle!) patisti Tatun puheterapeutille kun ei osannut R:ää.. Puheterapeutti oli vähän hölmistynyt ja sanoi että ei kyllä ole vielä mitään kiirettäkään. käytiin yhden kerran ja antoi harjoitteita kotiin ( joita ei ole tullut kyllä tehtyä.. ) mutta joka tapauksessa poika on alaknut ärrää käyttää ja tulee melkeinpä ihan normaalisti.

nyt on lopeteltava ja lähdettävä ulos kun porukka vaintelee =) yritän ryhdistäytä ja vähän usemammin käydä kirjottelemassa.
 
Lunta piisaa.
ukko rikitteli lingon jo zetorin perään jos ei huomenna käy auraaja ni pitää ite vetästä..
Huomenna oiski fysioterapia taas, jut nyt vaan olo ettei kyllä kiinnostas mennä. vasen käsi löysi kauan kadoksissa olleen tunnon, tais siis jotain tunto-oireita on, ihan ku ois käsi rannetta myöten kusiaispesässä prkl.

Viljamin sukset kun korjais niin pääsis poika hiihtämään, kai tuola jo moista pystys harrastelee.
kaveri lupas tuoda hirveä, se on kaatanu tänä syssynä jo kaks hirveä :D eli eka ja toka kaato ja on ollu kylä tohkeissaan.
 
Sitä on taas vuoden vanhempi :rolleyes: Pakko täälläkin kertoa, vaikka suurinosa onkin saattanut jo fb:stä lukea. Joonatan arvasi viikonloppuna, että täyttäisin 45v. :D Eilen kerroin päiväkodissa tädeille tästä niin Joonatan korjasi (ihan tosissaan), että "eikun nelkytyks". Mun veli, hänen tyttöystävä ja tämän lapsi olivat meillä eilen käymässä, myös mun äiti ja täti. Veljen tyttöystävän lapsi luuli, että mä oon mun veljen äiti :LOL: Että semmosta :stick: :whistle:

Väsyttää, väsyttää ja aina vaan väsyttää |O Vie kyllä niiiiin mehut toi harjoittelu. Iltaisin ei jaksa tehdä mitään ja vähän stressaa, kun en tosiaan ole jaksanut aloittaa tentteihin valmistautumistakaan. Kyllä sitä miettii, että onko sitä ihan hullu, kun on tämmösen "projektin" itselle järjestänyt ja että onko musta oikeesti tähän :headwall: No joo, vali vali. Odotan niiiiin paljon joululomaa :xmas:

Joonatanilta lähti toissailtana toinenkin alahammas. On aika suloisen näköinen :heart:

Sain varattua ensi keväällekin harjoittelupaikat, ainakin alustavasti. Jee jee. Vaikka on toi varausjärjestelmä melkoisen... no, sieltä ja syvältä! Mitäs muuten kuuluu Kaizalle, miten opiskelut sujuu, miten on mennyt harjoittelussa yms. :attn:

Uneton, jellona ja Danjuska kiitos teille :hug: :heart:

Koivunkävylle jaksamisia!! :hug:
 

Yhteistyössä