Joulutähdet 2005 huhtikuun pinoon

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia*****, Tampere
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
Kerhot - Kaksplus
 
Heissan kaikille :wave:

Se on taas kesä lähempänä, vaikkei pakkasen ja lumen keskellä juuri nyt siltä tunnukaan :LOL:

Oikein nautinnollista lomaa Jellonalle =) Nauttikeehan :)

Danjuskalle on sanottava, että aika ajoin on tilanteita, joissa joku tytöistä kokee että toista suositaan, saa enemmän jotakin tms.
Se on aika raastavaa ,mutta parhaani yritän ja sen on vaan riitettävä. Kaikkia rakastan yhtä paljon, mutta toki jokainen heistäkin on erilainen persoona.
Pienemmät hakeutuu enemmän syliin ja viekkuun, Oona huitelee jo aika paljon omia menojaan. Hänkin kyllä välillä sanoo, että silitä/hali minua äiti :heart:

Olisi mukavaa, jos kaikki lukijatkin kävis etes muutaman rivin kirjoittamassa :wave: Ollaan kuiteski aika kunnioitettavan kauan saatu pinoa kulkemaan eteenpäin :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Heipparallaa!

On jäänyt tää Kaksplussan puoli, kun teitä useampia "näkee" tuolla fb:ssä.
Nyt kävin lukaisemassa ja ONNEAONNEA Lillukalle perheineen prinsessasta :heart: Ihana uutinen!

Meidän pikkuprinsessa täyttää tiistaina vuoden, piti juhlia nyt viikonloppuna molemmat päivät, mutta mulla alkoi eilen mahatauti, joten siirrettiin juhlat seuraavaan viikonloppuun. Onneksi en ehtinyt vielä muuta valmistella kuin siivoilla. Siis ennenkin todennut, et aika kuluu ihan liian nopsaan, mut taas totean saman. Pikkumuru syntyi juuri mun mielestä ja nyt jo on taitava 1-vuotias :heart: on kyl meidän kaikkien silmäterä, Ottokin tuntuu aina ensin miettivän, että miten Martta jostain selviytyy tmv. Olin viime viikolla pitämässä muutamat luennot töissä, niin Otto oli niistäkin ihmeissään, et miten voi äiti lähteä sinne, kun eihän Martta pärjää :D

Nyt jotenkin kasvanut kovasti muutenkin Otto, monessa asiassa huomaa, että onpas iso poika jo, mihin se pikkupoika yhtäkkiä on kadonnut? Eskariin on ilmoittauduttu, puolipäiväiseksi ja nyt toivon, että pääsis silti tuohon lähimpään tarhaan, missä ei varsinaisesti puolipäiväryhmää ole. Sinne kun osuis todennäköisemmin tulevia koulukavereitakin.

Töihin en ole vielä luvannut keikkaakaan mennä tekemään, kyselyitä on tullut jo. Ehkä sitten touko-kesäkuussa, kun mies jää isäkuukaudeksi (6vkoa) kotiin. Tuntuu, et tää aika menee muutenkin niin nopeesti, että haluais olla kotona mahdollisimman pitkään. Ehkä oma ikäkin vaikuttaa ja kun miettii, että 30v. vielä saatan töitä tehdä :rolleyes: aika kauan...

Nyt iltapuuhiin ja puuron keittoon, meillä Otto on nyt uudelleen innostunut syömään puuroa, kun Marttakin syö :)

Hienoa, että pino on pystyssä edelleen!! Aurinkoista kevättä kaikille, mielessä olette! Ja hyvä idea tuo Uneton, että kaikki tulis kirjoittamaan edes pari riviä, kun lukevat :D
 
Lillukalle ja perheelle oikeen paljon onnea pienestä PRINSESSASTA!!! :heart:

Meilläkin ollaa tässä nyt sairasteltu ja pikkuhiljaa rupee olee jo kaikki taas täysin terveitä.

18.4 ois sitte se meidän perheen haastattelu kaksplussaan :D
Huhtikuun numerossa on sitte kuva Juliuksesta niinku hän on päässy myös toukokuunkin numeroon.

Meidän Janetella on nyt sellanen vaihe meneillään että kovin herkästi on inttämässä kaikissa asioissa vastaan ja sit suututaan kun sanotaan että asia on nyt näin eikä sillä lailla miten hän sanoo,no sitten hän leppyy kyllä aika pian kun saa rauhassa hetken mököttää tai jotain muuta vastaavaa...
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Kiitos Unettomalle huhtikuun pinosta :) Ei kyllä oo yhtään huhtikuinen olo, kun ulos katsoo :kieh: 4 vuotta sitten päästiin Rasmuksen kanssa sairaalasta kotiin, aurinko paistoi ihan täysillä, meillä oli kevätvaatteet päällä ja oli oikeesti lämmin! Nyt on vaan harmaata ja synkkää :stick:

Lillukalle perheineen oikein paljon onnea tytöstä :heart: Joko on nimi päätetty, koska päästään arvuuttelemaan sitä? :whistle: Hih.

Tänne kuuluu vähän ressiä ;) Mulla olis ihan kauheesti kaikkia kouluetätehtäviä ja tenttejä, enkä mitään oo edes alottanut :ashamed:

Joonatanilla on ollut joku kuumetauti, tiistaina soitettiin päiväkodista, että on lämpöä, keskiviikon oli hoidosta pois, mutta ei ollut kuumetta, torstaina meni hoitoon, to-pe välisenä yönä kuume nousi taas, pe oli pois. Muita oireita ei ole ollut.

Tulkaa tosiaan kaikki edes muutama rivi kirjoittamaan, Niiskuneiti, Kaiza, Tigru, Metku, kuusikon äiti, MM70, Epeli yms. :attn:
 
Huhuu ihmiset, tulkaahan nyt jottain rustaamaan, jookos :wave: :attn:



Minä ostin tuossa taannoin piikkimaton hyvin skeptisenä tietenkin. Mutta kyllä se vaan on hyvä :) Auttaa rentoutumaan ja mun ikijumissa olevat hartiat/niska oikeasti rentoutuu.
Peppi kaatui eilen pihalla niin että toinen tyttö vielä rojahti hänen päälleen. Nyt on upea vekkirypäle nenässä, huuli turvoksissa. Onneksi silmät pysyi suojassa, tuo irtohiekka on aika petollista nyt kun se jäi.

Maanantaina on pepin korvakontrolli ja samalla näytän hänen iho-ongelmaa. Vastaavaa meillä ei ole aiemmin ollutkaan, joten toivon että lääkäri osaa auttaa ja saataisi iho parempaan kuntoon.

Ihanaa että on jo loppuviikko, jotenkin väsyttää koko ajan.

Mukavia kevätpäiviä kaikille =)
 
Tiistaina se lehti sitten tuli ja oli kyllä hyvä kuva Juliuksesta siinä. :heart:

Huomenna on Juholla aika allergialääkärille taas,josko siellä sais vihdoinkin jotain selvyyttä tähän hommaan.

Maanantaina mennään esikoisen kanssa tutustumaan kouluun,saa nähä mitä tyttö siitä pitää.
 
Hellouta kaikille pitkästä aikaa!:wave:

Jotenkin tämä elämä niin hektistä ja kiireistä koko ajan, etten ole aikoihin käynyt palstalla..
Sen verran tuossa huomasin, että Lillukka on saanut pikkuisen prinsessan- suuren suuret onnittelut koko perheelle!:heart:

ON sen verran, että täällä nyt sit kuumeillaan! Kierukka lähti n. kk sit ja kovasti toivotaan viel Topille pientä veljeä tai siskoa.:D Liekkö tää sit neljänkympin kriisiä vai mitä..:saint: Jännä miten sitä "unohtaa" edellisen hankalan raskauden, vuodet tekee tehtävänsä..

Topin kans odotellaan tulevaan eskariin tutustumista, se on ensi kuun alussa. Kun eskariin ilmoittautumiskaavake tuli ja siitä hälle kerroin, niin toinen tuumasi surullisena, että olenko mä äiti jo niin iso, että pitää mennä kouluun?:(
Reipas ja kiltti poika on, kovasti pyytelee anteeksi esim. jos sanoo jollekin pahasti jne. Vuodenvaihteesta on nukkunut omassa sängyssään, vaikkakin meidän kans samassa huoneessa.=) Ehkäpä se vauhditti vauva- ajatuksiammekin..:whistle:

Eipä meidän elämään erikoista, keväästä nautitaan ja odotetaan kesää! Ja minä ekaa oikeaa lomaa, kohta vuosi on paahdettu kolmivuorotyötä pelkillä vapailla, alkaa jo tuntua...

Teille kaikille toivomme aurinkoista kevättä!:hug::attn::wave:
 
moi

Lillukan perheelle onnea pikkuisesta!! :flower: =)

MM: Pidetään peukkuja :D
Itsestä tuntuu välillä että kaivaa vaan maata omien jalkojen alta kun kuukaudet vaan vierii :(

Uneton
: Piikkimatto on hyvä :) meillä mies käyttää sitä aika paljon.
Mikäs Pepin ihossa?

Täällä viimein koko sakki saman katon alla! reilu viikko ollaan reissuttu.. Itse kerkesin olla tosiaan viikon pois töistä, kävin lupaamani viikonlopun tekemässä ja enköhän sitten lupautunut vielä huomisen ja ylihuomisen tekemään kun on väki vähänä.. Vähän nyt harmittaa, mutta lasten ei kuitenkaan tartte hoitoon mennä.

Meillä Jennalla ti polille kontrolli aika.. ei varmaankaan mitään uutta.. Tuskin vielä mitään altistuksia kokeillaan uudestaan.
Toivon vaan kovasti että ois joku pv samalla mallilla kuin Tatu, että noista yliherkkyyksistä huolimatta pystyis vielä joku kaunis pv kaikkea syömään.
 
Heipparallaa!

Aika hiljainen on taas tää huhtikuun pino :attn:

Ihanaa, kun kevät tulee, tai kai se jo ON :D Lumi on sulanut ihan kauheen nopeesti, vaikka sitä taas oli ihan hirveät määrät. Kivvaa!

Mitäs suunnitelmia teillä on kesälle, vai onko vielä näin aikaisin tiedossa? :) Mulla opiskelijana ei kauheesti lomia tunneta, mut aion kyllä pari viikkoa palkatonta pitää :kieh: Meen sinne kotihoitoon, missä olin viime kesänäkin. Vähän toivoisin, että siellä jatkuisi hommat syksylläkin, mulla kun on se puolenvuoden tauko ja töitä pitäis tehdä. Samillakaan ei kauheesti lomaa ole kertynyt kun toi uus työ alkoi tammikuussa. Katotaan, jos sekin sais 2 viikkoa kuitenkin pidettyä. Elokuussa vasta lomat pidetään, 2 ekaa viikkoa tod.näk. Toinen viikko ollaan varmaan Pärnussa, muita suunnitelmia ei vielä oo.

Uneton, mä en oo koskaan piikkimattoa kokeillu! :) Miten Pepin ruhjeet on parantunut? Joonatan tippui toissailtana jotenkin parvisängystään, kun siellä pelleili. Mä en ollut siinä näkemässä, mut jotekin tippui Rasmuksen sängyn laidalle ja löi siihen jalkansa oikein kunnolla :( Nyt on takareidessa ihan kamala mustelma, mun nyrkin kokoinen. Ja polvessa ja sen yläpuolella toiset, vähän pienemmät. Aika pahan näköinen ja varmasti on sattunut : /

MM70, voi, tsemppiä yritykseen! Toivottavasti pian tärppäis. Tuu sit heti kertomaan, jooko? :attn: Aika ihanaa :heart: Mulla on vauvakuumetta kans, välillä pahempana ja välillä vähän helpompana :D Pitää nyt kuitenkin odottaa tuohon samaan tilanteeseen, missä sä nyt olet. Eli, että oon valmistunut ja tehnyt töitä vähän aikaa... Ei jaksais odottaa! Siihen on kuitenkin niiiin pitkä aika.

Rasmus harjoittelee ja aika hyvin osaakin sanoa R-kirjaimen, kunpa se ei koko ajan harjoittelis sitä perrrrkeleeen sanomiseen :O :LOL: :ashamed:

Tää pvä on varattu verkkokurssi ja kotitenttien tekoon, yritän saada mahd paljon aikaiseksi!! Tulkaa muutkin kirjoittelemaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tereveisiä Ateneumista! K'vin työkollegan kanssa katsomassa Arjen Sankarit näyttelyn :) Ja muutamalla neuvoa antavalla (öhöm :whistle: ).

Lillukalle onnittelut <3!

Eipä tänne ihmeempiä.
Samilla kävi nyt viikko sittten ekan kerran tarhakaveri kylässä. Poika ei olisi mitenkään päin raihoittunut aloilleen. Kaverille olisi pitänyt esitellä kaikki lelut. Pitänee lisätä noita kaverikäyntejä pikkuhiljaa.
 
moikka

Niin kuin Peppi tuossa sanoikin niin ihanaa kun lumet lähtee ja kevät saapuu :D

Paljon ollaan ulkona oltu. Viime pe käytiin ensin puistossa ulkoilutapahtumassa ja sitten Tatu oli kaverinsa kanssa vielä kotipihalla leikkimässä.. Laskettiin että 6h putkeen ulkona.. sitten vielä illalla omalla porukalla käytiin.

Tykkään niiiiiin kauheesti olla ainakin tällä hetkellä kotona lasten kanssa, että en tiedä miten raskin sitten takas lähteä.

Miellä ei ole oikeastaan muita suunnitelmia kesäksi kuin kolmårdenin reissu. Anoppi alkoi meitä sinne patistella ja sanoi että menkää Tatun kanssa kolmestaan, hän ottaa Jennan hoitoon. ( on kuulemma liian pitkä matka linja-autossa istua.. kunhan ei ois vähän omalehmä ojassa ;D ) Mutta ihanasti ajateltu.
Ja onhan meillä sitten talon maalaus-projekti odottamassa.. siinä riittänee työnsarkaa.

Ensi kuussa lähdetään illan reissulle teatteriin Tatun kanssa =) Viiru ja Pesonen esitetään niin ajattelin että pojalle mieluinen elämys kun tykkää linja-auto kyydistä, sekä Viirusta ja Pesosesta. Olisipahan meilläkin joku yhteinen oma reissu. Isänsä kanssa käy paljon uimassa kaksistaan.


Nyt pitänee hakea pyykit narulta ja ruokkia vielä eläimet.. sitten sekunniksi sohvan nurkkaan.
 
Heippa!

jospa pitkästä aikaa jaksais tänne kirjoitella. hieman mulakin alkaa jäämään, kun on toi naamis. :( surullista toisaalta. tää on ollut silloin aikoinaan niin iso henkireikä mulle ettei mikään riitä kuvailee sitä.

Mitähän meille kuuluis...Karvainen kaveri muuttaa 8vrk kuluttua meille, joten kova odotus käynnissä. kaikkien pikku asioiden sen asian tiimoilta selvittelyssä ja mietinnässä. :)
Aleksi käy koulua ahkerana. reipas ja osaava eka luokkalainen. kävi tänään kertomassa tuleville eka luokkalaisille kokemuksia sun muuta entisessä eskarissaan. :) pelaa jalista ja koko ajan muutenkin menossa.
Miikka reipas 5-vuotias suurimmaksi osaksi. välillä hieman kovapäinen kyllä. hieman flunssassa tällä hetkellä. opettelee pikkuhiljaa ajamaan pyörällä ilman appareita, jotka otettiin viime syksynä pois. suht hyvin onnistui kun eilen käytiin harjoittelee. huomenna jos jaksais kokeilla. äippä kun ei meinaa tältä omalta flunssaltaan perässä pysyä. oon luvannut jonkun palkinnon, kun oppii kunnolla ajaa. saa itse miettiä minkä haluaisi. olisi hieman helpompia nuo päiväkotiin menot ja tulot, kun ajais pyörällä. autojen käyttö meillä vähennettiin minimiin kesän ajaksi.

Mies paiskii töitä sen minkä ehtii. ja minäkin yritän jonkin verran tahkota, että pysyis talous kuosissa. yleisesti muuten kaikki hyvin. :)

Peppi, kyseli kesä suunnitelmista. Me ollaan puhuttu pojille, että käydään tykkimäellä ja visulahdessa voidaan käydä. muuten oleillaan kotona ja mökillä uimassa. koiruuden kanssa menee kuitenkin aika siivillä ja ihan kotona tykkään olla. luultavasti jos iskee pieni into niin tullaan taas teitä vaikka joku päivä/ilta moikkaa peppi ihanuus :D. pojat jo kysy tässä joku päivä, että 'milloin voidaan mennä Ikeaan?' harva lapsi vieläpä poika tuollaisia kyselee. no ehkä se on se leikkipaikka, mikä houkuttaa. :)

vappuna meille tulee meidän kaveriperhe (jonka kanssa kaiken vapaa-aikamme vietämme) meille. suunniteltiin hieman espanjalais tyyppisiä ruokia tehtäväksi. :) perjantaina ollaan oman perheen kesken. hyvää ruokaa ja laatuaikaa :) hieman kökköä ilmaahan tuo lupasi, mut ihan sama ei se meitä haittaa.

mitäs käpyselle kuuluu?

ja ihan kaikille muillekin?????huhuuuu???

minä alan yötä vastaanottaaa työn merkeissä. :) kauniita unia teille.
 
täällä menee päin helvettiä.
Oottelen että kello lyö 8 ja voin TAAS soittaa täppänälle lääkäriaikaa, ollu 1,5vk kuumeessa, toinen ab jo menossa ja kuume senku nousee/kunto heikkenee. täänää aletaan testaa mikä hemmetti sitä vaivaa. no, nyt onneks tulee jo pissaa, seki ku oli aika minimaalista pari päivää. pääsiäinen oksennettiin/ripuloitiin nyt taitaa alkaa olla käyny läpi ne ketkä sen on saadakseen.
Lääkäritki on pojusta ihmeissään, siis setä joka on ollu lääkäri varmaa 30 vuotta. tosi lupaavaa..
 
Käpynen, kurjalta kuulostaa teidän elämä tällä hetkellä. jaksamista kovasti. Onko pojulla ollut tulehdusarvot millaset? mie tiiän sellasen taudin kun kawasaki nimeltään, jota ei meinannut aluksi täällä lääkärit todentaa. aikoinaan oli siskon tytöllä. nyt just en kylläkään muista muuta kuin että maha oli kipeä ja ensi leikattiin umpisuoli, joka sittemmin osoittautui kunnossa olevaksi. täytyi sitten edelleen jatkaa oireiden lähdettä. hieman kiire tuli, kun oli tietty aika jona aikana lääkitys olisi ollut hyvä aloittaa. toivotaan että selvyys löytyy. jaksamista ihan hirveesti. :hug: :hug:
 
Jellona, nyt oli crp 5, eli ilmeisesti saanu jonku hiivatin virustaudin alkuperäisen taudin päälle. nyt alkaa olee jo parempana, kuumetta ei tuntus just nyt olevan ihan äärettömästi.
Nyt kun vaan sais syömään ja juomaan kunnolla, muuten oli kaikki ok, mut natrium alkaa heittämään.

jos vaikka paranis tänään ni pääsis huomenna kauppaan ni sais pallot sun muut hankittua..
 
Käpynen, hieno juttu. jospa alkais paraneminen edistymään. jaksamista edelleen kovasti. toivottavasti pääsette vappu ostoksille. :)

minä jatkan ikkunoiden pesua. imuroitua sain jo. Oikein hauskaa vappua kaikille. :) näyttäis ihan mukava kelikin tulevan. :)
 
Hyvää vappua itse joulutähdille ja näiden perheille! :kiss: Mitäs vappusuunnitelmia teillä on?

Me ei tehdä mitään kummempia, tänään meen spinningiin ja salille ja iltapäivällä tulee ehkä Samin kaveri poikansa kanssa käymään. Tai sitten mennään mun äitin luo. Huomenna mennään serkun perheen luo. Kivaa!

Mua ainakin henk.koht. harmittaa, että tää ketju on nykyään niin hiljainen, vaikka itsekin kyllä tulee vietettyä aikaa ja seurattua kuulumisia fb:ssä. Siellä ei kuitenkaan edes kaikki ole, mm. Koivunkäpy :heart: Jolle pitkin sanoa, että mun pitää asentaa mese uudestaan, kun Sami asensi mulle uuden käyttöjärjestelmän (tjtn) ja mesekin siinä hävisi. Olis kiva jutella taas kuulumisia!! :hug: Täällä niitä kuulumisia saa kuitenkin vähän tarkemmin ja paremmin, kuin esim. siellä fb:ssä.

Että tulkaahan nyt kaikki kirjoittelemaan! :attn: Niiskuneiti, Tansku, Hannamari, Kattinka, Uneton, Gerbera, Kaiza, Tigru, Metku yms. :wave:

Danjuska, ihana kun saat taas olla lasten kanssa kotona. Mä haaveilen usein siitä, että voisin taas olla kotiäitinä :ashamed:

Jellona, kiva oli lukea teidän kuulumisia! Olispa kiva taas kesällä nähdä :heart: Laita sitten heti ens viikolla ainakin fb:hen kuvia karvaisesta kaverista!! Aika jännää ja ihanaa :)

Koivunkävylle jaksamisia! :hug:

Tänne ei kummempia. Joonatanilta lähti eilen viides maitohammas. Se on aina yhtä hankalaa ja kamala show tulee, kun se siis pelkää sitä verta :eek: Huutaa ja itkee ja on kauhuissaan. Mitenköhän sitä verikammoa vois lieventää? Ollaan puhuttu ja juteltu, mut ei se sit tilanteen tullessa muistu mieleen. Ja toi hampaiden lähtö on siitäkin niin inhottavaa, kun se veri on suussa ja maistuu ikävältä. Huh huh.

Pihalla ollaan nykyään paaaaljon enemmän, kuin talvella :D Pojat pyöräilis koko ajan ja joka hetki. Joonatan on oppinut ajamaan ilman apupyöriä ja menee jo hurjaa vauhtia! On kyllä tosi taitava ja rohkea pyöräilijä. Ollaan tehty pitkiäkin pyöräretkiä, Rasmus on tullut meidän pyörien kyydissä, Joonatan pyöräilee itse. Pisin taisi olla, kun pyöräiltiin pääsiäisenä meijän äitille, sinne on matkaa varmaan pyöräteitä kun menee niin yli 5km. Hyvin jaksoi Joonatan, muutaman mäen talutti ja muuten mentiin sen tahdilla :)

No joo, siinä meidän kuulumiset. Tulkaa tosiaan muutkin kertomaan omanne!
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Niin se vaan on, että tuo fb vie kaiken ylimääräisen ajan, jonka koneella vietän, tänne ehdin harvoin ja satunnaisesti, mikä on surullista, sillä kanssanne olen paljon aikaa viettänyt. Toki tässä vaiheessa, kun mekin haaveilemme kolmannesta lapsesta, hetket kanssanne tulee usein mieleen ja pikkuhiljaa olen tänne takaisin itseäni tuomassa :)

LILLUKALLE kovasti onnea pienen nyytin johdosta!

Meille kaikille kuuluu hyvää, päivät menevät todella vauhdilla ja viikot ja kuukaudet vierivät hurjaa tahtia. Paljon on kaikenlaista touhua niin lapsilla kuin meillä aikuisillakin, töiden jälkeen vie harrastustoiminta useita iltoja viikossa. Meillä molemmat pojat pelaavat jalkapalloa, olen molempien joukkueenjohtajana, kaikenmoista puuhaa siinä riittääkin. Lisäksi olen seuramme jalkapallojaostossa ja koulun vanhempainneuvostossa sekä parissa muussa työryhmässä joten kovasti yritän säntäillä kaikkialle. Harvassa ovat ne päivät jolloin ei mitään menoa kenelläkään olisi ja kun niitä on, niistä nautitaan sitten kunnolla.

Viimeisiä hetkiä meillä perhepäivähoidossa viedään, kohta siirrytään eskarilaisiksi kuten kaikki muutkin ja se onkin meidän tähtösellemme isompi muutos kuin päiväkodissa olleille. Nyt jo ajatukset välillä karkailevat tulevaan eskariaikaan ja huomaan kuinka se poikaa mietityttää ja vähän ahdistaakin vaikka innolla odottaakin sen alkamista. Meillä ei vieläkään ole tietoa, minne eskariin päästään saatika sitten tutustumispäivää lähimainkaan. Saa nähdä milloin kaupunki osaa päätökset asian suhteen tehdä, helpottaisi ehkä valmistautumista kun tiedettäisiin mitä odotetaan :)

Käytiin maaliskuussa reissussa Kanarialla ja hienosti meni matka kaikenkaikkiaan. Nautimme kiireettömästä ajasta, kotitöiden puutteesta ja perheen seurasta. Ikävähän meillä kaikilla oli sieltä lähteä viikon loman jälkeen, mutta yllättävän hyvin paluu arkeen kuitenkin sujui. Lennot meni hienosti ja hotelli oli odotusten mukainen ja sää suosi. Mitä muuta olisi voinutkaan toivoa.

Olen suunnitellut myös opintojen aloittamista ja ammatin vaihtoa, ei tuo kaupan ala ole se mun juttuni näin kymmenen työssäolovuoden jälkeen. Olen hakenutkin jo Amk-opintoihin vaikka vauvaa tässä ensin haaveillaan, mutta ainahan opintoja voi siirtää jos tarve vaatii. Hain sosionomiopintoihin, mutta enpähän ole ollenkaan varma saanko kutsua edes pääsykokeisiin, taitaa olla aika vaikea päästä sisään täällä meidän kaupungissa. Eiköhän ne kuitenkin kyllästy mun hakemuksiin sitten viimeistään viiden vuoden päästä ja säälistä ottavat sisään :LOL:

Meillä alkaa pihakin olemaan jo valmiin puoleinen, muutamia istutuksia tehdään alkukesän aikana, mutta muuten saadaan vähitellen nauttia tästä uudesta kodista ilman jatkuvaa tekemisen pakkoa. "Leikkimökki" valmistuu tässä piakkoin kanssa, isäntä päätti tehdä siitä sen verran ison, että jää sitten pihavarastoksi kun pojat ei sitä enää tarvi. Kokoa siinä riittää lähes neljä neliötä...

Kesän suunnitelmat ovat vielä avoimet, Tervakoskella varmasti aikaa vietetään ja Puuhamaassa varmasti käydään, mutta toinen lomakohde on vielä mietinnässä. Muumimaailma taitaa olla nähty jo liian monta kertaa, eikä se enää poikia välttämättä kiinnostaisikaan.

Tässä pikaisesti meidän kuulumisiamme ja elämäämme, yritän ehtiä jossain vaiheessa taas raapustamaan muutaman sanasen :) Voikaa hyvin ja pitkäkää ketjua pystyssä!

-Metku-
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla metkun perheen elämästä. :) kovasti plussatuulia teille. tulkaa käymään visulahdessa, voitte yöpyä meillä. :) onko teillä miten paljon jalisturnauksia kesällä?

minun olisi iltavuoroon raahauduttava pyöräilemällä vielä. meillä kun ei enää toista autoa käytetä, mut sujuvasti toi matka viime maanantainakin meni.

Meidän vappu sujui mukavasti. kaveriperhe oli meillä ja kun saatiin poikalauma nukkuu niin pelattiin korttia yömyöhään. :)

ti-to olis yöt, jospa sit kirjoittelisin lisää. tulkaa kirjoittelee. :)
 
Aurinkoiset tervehdykset kaikille!

Jospa minäkin vähän kertoilisin meidän kuulumisia, pitkästä aikaa. Päivittäin kyllä käyn lukemassa teidän kirjoitukset, mutta ei tule itse kirjoitettua.

Meille kuuluu ihan hyvää.

Aleksi on ihana 14 v kikkarapää, joka viihtyy hyvin kotona ja auttaa poikasten hoidossa ja kotitöissäkin, vaikka teinien tapaan välillä koittaa äksyilläkin :) On reilut 180 cm pitkä, joten nauruksihan se mun komentelu aina menee; näyttää niin hassulle, kun koitan tuonne yläilmoihin huudella :)

Julius on suhteellisen reipas tuleva eskarilainen, joka on rauhallinen, harkitseva, pohtiva luonne. Halu oppia kaikkea uutta on nyt kovasti pinnalla ja siitä olen oikein iloinen. Toimintaterapeutin luona käytiin ja hän oli sitä mieltä, että mitään hätää ei ole. Julius on vaan luonteeltaan varovainen ja haluaisi osata kaiken heti ja jos on epävarmempi osaamisestaan, niin jättäisi homman mieluummin sitten kokonaan väliin. Mut nyt tosiaan tuota halua kaikenlaiseen uuden ja erilaisenkin oppimiseen on tullut, eli vaati vain Juliuksen kasvamista. Puheterapeutin tarvetta ei ollutkaan, mitälie neuvolan täti omiaan keksinyt.

Werneri on erittäin sosiaalinen, joka paikkaan joutuva, utelias pian 4 vuotias, joka ilmeikkäillä, eloisilla silmillään vetoaa kaikkiin :) Sellanen pikkumaskotti :) Missään asiassa ei voi olla huonompi kuin muut ja jos ei heti jotakin isojen poikien juttua osaa, niin sinnikkäästi harjoittelee ja kohta sen osaa. Kova poika puhumaan ja saa todella hyvin rauhallisen Juliuksen villiin mukaan, hetkessä :) Nyt uutena on tullut herkkä puoli; äidin ikävöinti on nyt iskenyt :heart:
Päiväkodissa ikävöi ja kotonakin varmistelee aika ajoin, että olen suhteellisen lähellä. Luulen, että tää ikävöinti tuli mun talvilomaviikon reissusta ja olivat nyt Pääsiäisen seutuun viikon mummolassa. Pitkä aika olla äitistä erossa.

Ja minun omat kuulumiseni on aika pitkälti samanmoiset kuin aiemminkin. Töitä ja arkea :) Edelleen asutaan tässä mun ja exän yhteisomistuksessa olevassa asunnossa ja todennäköisesti mennään vielä parikin vuotta näin. Koitetaan taata poikasille tuttu ympäristö ja onhan tää mullekin tärkeetä; rakastan tätä kotia :) Aleksin sanoin, olen sisustanut tätä rakkaudella, tehnyt tästä meille oman pesän :heart: . Mun mielestä aika hienosti, osuvasti sanottu.
Nyt kun Aleksi on jo noin iso ja pärjää muutaman tunnin poikasten kanssa keskenäänkin kotona (puhelin tietty minulla aina mukana), niin olen aloitellut uusia harrastuksia (sulkapallo, golf, kuntosali) oman rakkaani kanssa. Nautin suunnattomasti! Ja odotan kovasti, että pääsen kesän ekalle motskariajelulle!
Metku, mä hengailen jonkin verran Tervakoskella; uudet appivanhemmat asuvat siellä :)

Kaikille oikein Ihanaa kesän odotusta, toivotaan, että sää taas lämpenee pian!

T. Gerbsukka
 

Yhteistyössä