Joulutähdet 2005 elokuun pinoon

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia*****, Tampere
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
Kerhot - Kaksplus
 
Äkkiä tääkin kesä on mennyt, voi kääk.
Ens torstaina Tessalla alkaa koulu :confused:
Pepin kanssa mennään tällä viikolla tutustumaan uuteen paikkaan, hän on niin ylpeä viskari =)
On uitu, käyty puuhamaassa, hop lopissa, villen viidakossa, laivalla jne.
Tytöt on mukavia matkakumppaneita, ihmeempiä kiukkuja ei reissuissa tuu.
Ne jätetään kotiin ;)

Mulla on tää ja ens viikko vielä kesälomaa. Ihanaa.
Sitten onkin 13 työpäivää jäljellä ja sen jälkeen työttömyys iskee...
Olen kovasti hakenut sinne tänne ja tonne, mutta ei oo tärpänny.

Mukavaa elokuun alkua kaikille, tulkaahan kertomaan kuulumisia :wave:
 
täällä on lomaa vielä tämä ja ensi viikko. ihanaa

neiti oli kaverinsa mökillä muutaman päivän lomalla, oli keränny meille n. 3kg mustikoita :heart: nyt on talven mustikat pakkasessa. ite kävin maanantaina kaverilta keräämässä melassiämpärillisen mustaa ja valkeeta viinimarjaa sekaisin, punaset saa omasta puskasta..
sais sattaa niin ei sienet kuivas (ja kaikki muukin) mettään..
 
Lukijat tulkaa kirjoittamaankin ;) :cool:

Käytiin eilen Tessan kanssa kouluuntulotarkastuksessa, asiat oli hyvin.
Pituutta oli tullut vuodessa 6cm ja painoa 2kg :)
Aika paljon neitiä jännittää koulun alku, mutta onneksi on tuttu ope.

Ostin äsken herneitä, kylläpäs ne olikin hyviä. Luulin jo että ens kesään menis seuraava nautinto :cool:

Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaa hyvin :kiss:
 
Iltaa! :)

Meillä on l-o-m-a :heart: Ihanaa. Eilen palattiin Virosta, oltiin tosiaan viime viikonloppu Muhussa ja su-la Pärnussa. Kivaa oli. Liian nopeasti meni vaan aika, mä en olis halunnut vielä kotiin tulla. Pärnussa käytiin mm. kotieläintilalla, kylpylässä, rannalla yms. Syömässä käytiin 1xpvä :p Shoppailtiinkin vähän :D Pojat meni nukkumaan iltaisin 22-23, aamuisin herättiin 9 aikoihin. Vähän on rytmit nyt sekaisin, mut niin kai lomalla saakin olla. Tuntuu, että tänä kesänä on reissaaminen ollut lasten kanssa jo aika helppoa. Ravintolassa istuvat suht nätisti paikoillaan, mitä nyt duracell-Rasmus välillä käy vähän jaloittelemassa (ruokaa odotellessa), rannalla saa itse jo jopa istua ja ottaa aurinkoa, eikä tarvi koko ajan juosta perässä ja stressata. Joonatan on reipas poika kävelemään, kävelee vaikka miten pitkiä matkoja, eikä valita. Rasmus on sitten vähän laiskempi kävelemään, sille meillä olikin vielä rattaat mukana... Ihan siksi, ettei itse jakseta kuunnella sitä valittamista, kun tuolla tulee kuitenkin käveltyä melko paljon. Ens kesänä jätetään sit rattaat jo kotiin ;)

Joonatan on kovin kiinnostunut ja innoissaan kaikenlaisista pallopeleistä. Ostettiin Pärnusta koripallo ja sitä pompottelikin joka aamu ja ilta siinä omakotitalon pihalla. Jalkapalloharkat jatkuu ensi, tai sitä seuraavalla viikolla.

Meillä on lomaa jäljellä vielä ensi viikko, kaikenlaisia suunnitelmia on, mutta mitään ei olla vielä lukkoon lyöty.

Joonatan odottaa kovasti jo eskarin alkamista, joka päivä lasketaan, montako yötä siihen vielä on. Ei ainakaan vielä jännitä (äitiä kyllä jännittää). Mummu lupas ostaa eskarirepun, sitä jo malttamattomana odottaa. Ensi viikolla käydään varmaan hakemassa. Tuntuu, että J on jo niin iso poika... 7. hammaskin lähti reissulla, on aikamoinen harvahammas :D

Uneton, ai siellä alkaa koulu jo ens viikolla? Tsemppiä työnhakuun, toivottavasti pian tärppää!

Koivunkäpy, mites se sun työasia? :)

Pitäis varmaan kohta huudella poikia jo sisälle... Tuolla ne ulkona leikkii tyttöystäviensä kanssa ;)
 
Täälläkin alkaa koulu meidän Jennalla 10.8 klo 9.00,taitaa äitiä enemmän jännittää kuin tyttöä itteään :)

Tässä myös ootellaan soittoa että tuleekohan meijän neiti valituksi tv-mainokseen..koekuvauksessa jo kyllä käytiin ja nyt alkavalla viikolla sieltä pitäs puhelu tulla :)

Juliuskin kasvaa hurjaa vauhtia ja uusia sanoja tulee kokoajan ja sitä omaa tahtoakin löytyy jo rutkasti.Enään ei poikaa saa ees syöttää vaan hänen täytyy saada itse aina nykyään syödä jne...
 
moikka

laiska kirjoittaja ilmottautuu ;)

Meillä pärähti viime viikolla arki käyntiin ja lapset lähtivät hoitoon. Hyvin on alkanut ainakin ja tatu tullutkin monena päivänä oikein iloisella mielellä ja kertonut kuinka kivaa ollut leikkiä kavereitten kanssa. Ensi ti alkaa sitten eskari.
Tatulle tulee tosi pitkiä päiviä muutama, kun joutuu eskarin jälkeen jäämään vielä iltapäiväkis hoitoon : / Mutta eskari ope sanoi että jos näyttää, että Tatu väsyy, niin voidaan pitää poika kotona viikolla kun mulla on vp. Ihanasti opastivat ja neuvoivat äitiäkin :D

Enää ei jaksa muuta, mutta yritän palata kirjottelemaan tarekmmin lähipävinä.
 
Niin vaan hujahti 3 viikon loma ja tänään on iltavuoroon meno edessä :O
Täällä alkoi koulut viime to ja aika liikkistä on ollut meidän ekaluokkalaisen kanssa :heart:
Peppi viihtyy hyvin uudessa hoitopaikassa ja siellä on muutama tuttukin.
Mukavaa itsellekin lähteä kun jää mielellään leikkimään =)

Danjuska: jaksamisia ja tsemppiä arkeen :wave:

Mukavaa alkua eskarin aloittaville tähtösille :hug:
 
Täällä meidän eskarilaisen ensimmäinen päivä meni hyvin! Sanoi, että oli sika kivaa, mutta harmitteli, kun ei ollut mitään läksyjä saanut :D 3 tuttua samassa ryhmässä ja yhden niistä, meidän entisen naapurin, kanssa oli ollut eniten, mutta kuulemma kaikkien muidenkin kanssa oli jutellut. Joku oli Joonatanin reppuakin kehunut :D

Eilen ei meinannut millään saada unta, vaikka oli väsynyt. Menin sanomaan, että saa mennä meidän sänkyyn, jos siellä tulisi paremmin uni. Kysyin (vaikka tiesinkin tietty), miksei uni meinaa tulla. Ensin sanoi, ettei tiedä, vähän ajan päästä kuitenkin sanoi, että seuraava aamu jännittää :heart: Juteltiin sitten kaikenlaista, maattiin vierekkäin sängyllä ja puhuttiin, että mitä siellä eskarissa mahdollisesti tehdään ja keitä tuttuja kavereita siellä olikaan. Joonatan oli kyllä kovin innoissaan, ei pelokas ollenkaan. Nauraen puheli ja kyseli. Sitten, kun itsekin aloin nukkua siinä vieressä niin nukahti J:kin hyvin nopeasti.

Eilen käytiin ostamassa reppu ja penaali yms. Sen jälkeen onkin halunnut kulkea reppu selässä joka paikassa; kaupassa, ulkona ja pyöräilessäkin on ollut reppu selässä :D

Rasmus on tietenkin ollut hieman kateellinen tästä kaikesta. Halusi tänään aamulla ottaa oman päiväkotireppunsa mukaan, kun vietiin yhdessä Joonatan eskariin.

Huomaa, että J:n jännitys purkautuu, kun on nyt illasta riehunut ihan kauheesti. Ärsyttää ja härnää Rasmusta (mikä ei ole sen tapaista kovinkaan usein!). Ei millään malta ruveta nukkumaan, vaikka on nyttenkin tosi väsynyt.

Mullakin alkaa huomenna työt :kieh: Meillä on ollut tämmöinen pehmeä lasku arkeen. Ollaan Rasmuksen kanssa käyty tutustumassa uuteen päiväkotiin (joka tuli kyllä jonkinverran tutuksi jo kesäkuussa kun olivat siellä viikon hoidossa). Huomenna saa jäädä sinne sitten jo yksin... Joonatanilla ensimmäinen pvä oli myös lyhyt, huomenna on sitten eskarin lisäksi sekä aamu- että iltapäiväkerhossa.

Meinas siinä tippa tulla äidin silmään, kun hetkeksi sai vanhemmat jäädä luokkaan aamulla. Joonatan oli kyllä tosi reipas, eikä paljoa meitä tarvinnut. Me oltiin kuitenkin siellä luokan perällä vähän aikaa, lähdettiin, kun aloittivat jonkun musiikki-tutustumis-tuokion :) Kouluvaarikin kävi luokassa moikkaamassa. On vapaaehtoistyöntekijä, touhuaa lasten kanssa ja on semmoinen tuki ja turva. Kertoi, että oli itse halunnut kouluvaariksi muutama vuosi sitten, kun oma lapsenlapsensa oli tuossa koulussa aloittanut :)

Joonatanin eskari on siis koulun tiloissa ja itseasiassa samassa ryhmässä on ekaluokkalaisiakin. Muistaakseni vähän yli puolet on eskarilaisia ja alle puolet 1.luokkalaisia. Ekaluokkalaisilla on "oma" opettaja ja eskarilaisilla oma + niiden lisäksi vielä 1 avustaja. Samassa tilassa siis ovat ja yhdessä kaiken tekevät, ekaluokkalaisilla hieman erilaisia tehtäviä vaan jne.

Tosi ihanalta vaikuttaa ko koulu ja onkin :)

Tulkaa muutkin kertomaan, joilla eskari on nyt alkanut, että miten se alkoi ja mitä lapset tykkäsivät yms.! :attn:

Uneton, kiitos :) Kiva, että Pepillä on alkanut uudessa hoitopaikassa hyvin. Mua jännittää aikalailla, että miten Rasmuksella rupeaa menemään, nyt kun Joonatankaan ei ole samassa ryhmässä...
 
Viimeksi muokattu:
Täältä yøvuorosta ehtii huudella.

Oton koulutaival alkaa ensi maanantaina. Hieman jännittää miten vaikuttaa se, että esikoulu jäi nyt käymättä sen meidän ruotsin vuoden takia. On kuitenkin omatoimisesti opetellut kirjaimet, vaikka lukemisen taito ei vielä ole avautunut. Kiva kun ääntäa¨kirjaimet sen mukaan millä kielellä sillä hetkellä keskustelee ja olenkin ajatellut alkaa opettaa myøs Suomeksi lukemista. Siinä ongelmia tuottaa lähinnä kaksois konsontit ja -vokaalit.

Olemme olleet Stavangerissa nyt 6 vk. Tyøt aloitin melkein heti kotiin saavuttuamme. minulla on 50% yøvirka vanhainkodissa, jossa olen tyøskennellyt jo ennen Oton syntymää.
Au pairimme on 2 viikon kokemuksella todettu korvaamattomaksi. Tytøt aloittavat päiväkodissa 60 % ensi viikolla.

Ei nyt oikein juttu luistakkaan, mutta jatkan joskus toiste.

T: Kati
 
Moikka!

pitkästä aikaa jos kirjoittelis yöjuttuja...toinen ja samalla viimonen yö tällä erää.

Meillä kesäloma tuli ja meni. Puuhamaassa kävin poikien kanssa. Samalla reissulla käytiin moikkaa Gerberaa ja poikia. =) Muualla reissussa ei sit käytykään. Mies ja Aleksi kävivät särkänniemessä kaksin ja Miikka sit yksinään kummitätinsä kanssa myös särkiksessä. Miikka vietti tampere viikonlopun ihan itsekseen ja hyvin oli mennyt. Iso reipas poika siltä osin. =)
Kyllä mulla muutaman kerran meinasi pää hajota, kun olin itsekseen poikien kanssa koko ajan. Mies teki aamuyöstä päivään töitä, joten nukkui sit hetken aina iltapäivällä. Poikien serkkupojat oli kaksi yötä kyläilemässä heinäkuun lopulla. Heidän kanssaan koko porukalla kävin uimarannalla. =)

Miikka on sellainen telkkarin katsoja, jos antais kattoo niin istuis varmaan koko päivän tuijottamas sitä töllötintä. :headwall: Leikkimisen aloittaminen on välillä niiiiin vaikeaa. onneksi tulevat suurimmaksi osaksi hyvin juttuun Aksun kanssa, joten leikit sujuu. Eniten ovat touhunneet hiekkalaatikolla rakennellen erilaisia autoratoja sun muita. jalkapalloa pelailevat sekä pyöräilevät. =)

Miikka aikoo nyt käydä tututumassa junnubreakkiin sekä nassikkapainiin, joka täällä uutena aloittaa. katsotaan löytyykö jommasta kummasta tai molemmista harrastukset tulevaksi kaudeksi. =)

Meillä on lokakuussa kasvatuskeskustelu jossa mukana vielä erityislastentarhanopettaja. siinä katsotaan miten on päässyt uusien ryhmäläisten kanssa joukkoon mukaan. voi olla että ei enää sitten jatka kahden paikalla päiväkodissa. ensi viikolla on Aleksin luokan vanhempainilta sekä Miikan ryhmän vanhempainilta.

Aleksilla oli tänään jo valokuvaus. Koulu lähtenyt hällä ihan entiseen hyvään malliin käyntiin. Matikka tuntuu helpolta. lisätehtäviä pitää pyytää taasen, että olis vähän haastetta.

Me rempattiin kaksi viimosta lomaviikkoa. eka sellanen 'rojuhuone' ja sitten vaatehuone, josta saatiin samalla pienimuotoinen kodinhoitohuone, kun siellä pystyy selvittelee pyykit ja silittää. tavarat ei ole kaikkien nähtävillä. Vielä olis yksi pikku vessa, joka täytyis saada nykyaikaan. sekä tietty toi meidän keittiö, jonka kaakelit meinasin eka maalata mut isäni ehdotti kyllä ihan uusien laittamista. jospa jouluksi saatais hommat tehtyä. töiden alettua ei ole enää niin jaksanut hommia painaa enää kotona.

Omissa töissäkin ihan kivasti ressia..seuraavaan listaan vaihdan toiselle osastolle ja muutosta muutenkin luvassa seuraavan vuoden aikaan. kaupungilla pysyn, mut kohteesta ei mitään hajua. yötöitä teen varmaan jatkossa enemmän. ainakin olen toivonut niin. Pojatkin kun ovat sen verran isoja että pystyy jo iltaisinkin nukkuu lisää, jos ei päivällä onnistu. =) tänäänkin tein niin.

mukavaa syksyn alkua kaikille..kirjoitelkaahan jottain. =)

-leijonaemo
 
Hei!

Täällä myös Matias aloittanut eskarin. Toisina päivinä tuntuu menevän ihan hyvin, toisina päivinä taas on tylsää. En oikein itse edes tiedä miten siellä menee, kun mies hoitaa viemiset ja hakemiset, eikä Matte paljoa illalla enää hoidosta puhu. Ensimmäinen "kotiläksy" oli väritystehtävä ja sen Matte teki kyllä sellaisella huolella, ettei me vanhemmat varmaan olla koskaan noin huolellisia oltu. Matiaksen omat vanhat kaverit on 2006 syntyneitä, joten eskariryhmässä on paljon uusia kavereita ja vain harva vanha. Vähän on ilmeisesti ollut vielä yksinäistä, mutta eiköhän se siitä sitten.
Maanantai-illalla olin Matten kanssa futistreeneissä, jossa ei kyllä keskittymiskykyä enää löytynyt, joten itse jäin miettimään, että toivottavasti se päiväsaikaan jaksaa paremmin keskittyä. Tietenkin 100 muuta lasta ja vanhempaa kentällä hiukan myös häiritsee. :)
Miika mursi viime viikolla sormensa, jäi auton oven väliin. Reipas pieni poika kuitenkin, ei paljoa lastaa ihmettele, vaikka välillä unohtaa, ettei voi vasurilla mitään tehdä. Kummasti on kuitenkin oppinut avaamaan tusseja ja irrottamaan legoja yhdelläkin kädellä. Ja Matte pesee aina Miikan oikean käden! :D Viikko vielä lastaa pitäisi jaksaa käyttää, joten kaipa se tästä.
Itsellä on viimeinen viikko kesätöitä jäljellä. TK:n vuodeosastolla oon ollut ja kyllä tykännyt, mutta kesä on mennyt vähän ohi, työn ja ison maalausurakan takia. Viimeinen seinä vielä työn alla ja sitten voi ottaa rennosti. Onneksi pidettiin sentään 2+2 viikkoa kunnon lomaa mökillä. Ensi viikolla alkaakin sitten 4vkon harjoittelu neuvolassa ja heti perään toiset 4vkoa TYKSin lasten infektio-osastolla. Vasta lokakuun lopussa siis ihan normaalia koulua. Kolmas vuosi siis alkamassa ja ihan ajallaan näyttää edistyvän. Kaksi vuotta siis vielä jäljellä.
Matias muuten miettii syntyjä syviä ja osaa tosi hienoja juttuja miettiä. Viikonloppuna oli mummolassa miettinyt, että jos paperi olis metallia, niin muistilappuja ei tarvitsisi kiinnittää magneeteilla jääkaapin oveen, vois vain lättästä ne siihen kiinni. Toinen mitä myös silloin oli miettinyt, kun oli ruoka-aikaan kuullut tv:stä lastenohjelmien äänet, oli että jos häntä olisi kaksi kappaletta, niin toinen voisi syödä ja toinen katsoa tv:tä. :) Samoin, kun mun isoäiti edellisviikolla kuoli ja ensi viikolla on hautajaiset, niin Matte on miettinyt paljon sitä, mitä eläimiä me ollaan haudattu ja mitä kuolleille sitten tapahtuu. Toivon vaan, ettei kesken hautajaisten sitten niitä ajatuksiaan kauhean kovaa kailottele!
No niin, nyt pitää mennä rapsuttelemaan ja pesemään seinää vielä ennen iltavuoroa, niin saadaan viikonloppuna projekti toivottavasti valmiiksi.
Kovasti intoa kaikille syksyn alkuun, niin eskareille, koululaisille, kuin muillekin pikkuisille. Samoin teille ihanille äideille pitkää pinnaa ja ihanan tunnelmallisia hetkiä!
 
Heippa taasen.

Siis onko Kaizalla jo noin pitkällä toi koulu..minusta ihan tuntu että sinä ihan äskettäin kerroit siitä ammatinvaihdos hommasta sun muusta. mites pitkällä peppi sit jo on? tsemppiä molemmille, kun jaksatte uurastaa opiskelujen ja perheen parissa. minä olen vaan laiska työntekijä, mut en minä oikein tiedä edes mitä opiskelisin jos haluaisin sellaista tehdä..ehkä se on suurin ongelma tässä hommassa. :D
Miikan sormelle paljon paranemispuhalluksia.

me vietetään Miikan kanssa vapaapäivää rennosti. äsken käytiin Edin kanssa lenkillä ja kohta mennään vielä kaverin kanssa käymään puistossa. =)
Illalla olis Aksun jalistreenit, jos ei poitsun yskä ihan hirveä ole taas koulupäivän jälkeen. niin voi niihin osallistua.

palailen taas..Kaisa
 
täällä on Janeten eskari ihan kivasti alkanut,tosin vähän jännitti alussa sitä kun Jenna ei olekkaan samassa talossa enää hänen kanssaan,mutta nyt sekin jännitys on pois jäänyt :)

Jennan koulukin on hyvin alkanut tosin nyt hän on ainaki koko tän viikon pois koska sairastu vesirokkoon :/

Juliuskin on jo kovasti kasvanut ja vauhtia piisaa vaikka muille jakais :)
Mä ite oon aivan myyty näihin vaatteisiin mitä tuo yks tekee..tällä viikolla pitäs tulla nää housut postissa :)



Ja ootellaan myös sellasta aivan ihanaa siilisettiä johon kuuluu siis housut joissa on toisessa lahkeessa sellanen söpö siilinkuva ja huppari johon se siili tehään sinne selkään <3
 
TaaperotX5, saako udella mistä sää noita vaatteita tilaat?

Meillä menee jotenkuten, huoli Viljamista on suuri tällähetkellä, epäilynä on colitis ulcerosa tai crohnin tauti :( kyllä oon hiilenä ollu että miks, MIKS lääkärit ei oo voinu ottaa tosissaan että ei se poika terve ole. nyt odotellaan aikaa tähystykseen, tähystetään molemmista päistä.

Itse suunnittelen että en lähdekkään töihin vaan ihan muita juttuja alan tekemään.

Miikan sormelle paranemista!
 
Hahaa koivunkäpy: taas sulle uus hyvä syy liittyä facebookkiin. Sä ootkin ainut syy miks täa¨llä enäa¨roikun kun muiden kuulumiset løytyy facebookista.

Iso halaus tuon Viljamin takia. Pidetaä¨n peukkuja, että kaikki menee hyvin.

Kaisa: tosiaan hurjaa, miten tuo aika kuluu. justhan juhlittiin Pepin kouluun päa¨syä ja kaiza tosiaan vasta harkitsi alan vaihoa. Ja nämä meidän Jouluvauvat: isoja poikia.

Mulla on vaan niin kova kaipuu niitä aikoja silloin raskaus-ja vauva aikoina. Miten läheisiä meistä onkaan vuosien saatossa tullut. ei tainnut Aino aavistaa mitä saa aikaan silloin ketjun avatessaan.

Meillä on Otto viihtynyt hyvin koulussa. Nulikkaviruskin, joka on reilut puolivuotta aiheuttanut ongelmia useita kertoja päivässä on melkein tiessään.

Ottolla ei ole ollut vielä varsinaista harrastusta, mutta on jo kauan haaveillut karatesta tms. Nyt huomasin, että paikallinen karateklubi treenaa omalla koululla, ja ilmoitin Oton sinne. Syyskuussa alkaa treenit. Pidän näitä itämaisia taistelulajeja ihan järkevänä valintana, koska nehän kehittävät mm. keskittymiskykyä eikä se olisi meidän pikku-ukolle ollenkaan pahitteeksi.

tytøtkin sitten ovat aloittaneet päiväkodin ja tekivät tänään 3. päivänään ensimmäisen karkumatkansa. Olivat onnistuneet tunkemaan itsensä portin ja aidan välistä ulos. en tajua miten ovat saaneet pa¨¨atään siitä läpi eikä tajua kukaan muukaan. kotiin eivät aikoneet vaan leikkimään toisele puolelle pihaa, joka on remontissa. sinne eivät kuitenkaan onnistuneet pujahtamaan kun portti oli erilainen. Päiväkodin henkiløkunta oli aivan kauhuissaa, mutta itse olen tottunut neitokaisten tempauksiin ja olen lähes 100 % varma, etteivät olisi lähteneet minnekkään kun eivät tosielle pihalle päässeet. Omalta pihaltakaan eivät koskaan lähde edes postilaatikolle ilmoittamatta siitä ensin. nyt piti vaan kokeilla päa¨seekø esteestä jotenkin läpi.

Kuinka paljon muuten teidän 5,5-vuotiaat nukkuvat? Meillä nukutaan 8-10 tuntia. Minusta se on vähän, mutta Otto heräa¨aamulla aina 6.00-6.30 vaikka nukahtaminen menisikin myøhäa¨n. Laitan lapset nukkumaan aina viimeistäa¨n 20.00, mutta Otto saattaa pyøriä vaikka kuinka pitkään, ennekuin uni tulee. Ja mitä myøhemmin se tulee sitä aikaisemmin herää.

Kierron aika. Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. :D

käpysen viljamille ihan hirveesti toivon ettei olisi mitään hirveen vakavaa. tsemppiä paljon. Mitäs meinasit käpynen alkaa tekee??? 'utelias'

kattinka, niin ei varmasti arvannut miten pitkän ketjun saa aikaiseksi. ja pitkiä ystävyyssuhteita. =) edelleen odotellessa sitä hyvää hetkeä järjestää joulutähti äitien yhteinen risteilyreissu, josta oli toissa syksynä niiskuneidin luona puhetta. :D
aikamoisen tempauksen ovat tytöt järjestäneet. on se hyvä että me äidit tiedetään mihin lapsemme pystyvät niin ei hämmästytä pienistä. jotkut äidithän olisis taatusti syyttäneet pk tätejä jo kovalla kädellä. olen ihmetellyt usein että miten Miikka onkin pysynyt pk pihassa joka päivän. jotenkin siltä pojalta olisin odottanut, että olisi joskus tullut soitto pk:ata, et poika hävyksissä. =)

Jeps mut viikonloppuja kaikille. onkin luvattu ihanaa säätä :cool:
 
Ihanaa, onpas tullut paljon tekstiä!! :) Jee!

Täällä on arki ruvennut pyörimään... Välillä vähän rankkaa ja kovin väsyneitä ollaan kaikki hoito/eskari/työpäivien jälkeen. Varsinkin Joonatan ollut väsynyt, ei ole jaksanut jalkapalloharkkoihinkaan lähteä... Ja on sanonut, että on ihan jalat ja kädetkin kipeitä ja selvästi on väsyneen näköinen ja oloinen iltaisin.

Rasmuksella on ollut vähän vaikeuksia hoitoonjäämisen kanssa, ainoastaan yhtenä aamuna on jäänyt niin, ettei alkanut itkeä. Ensimmäisinä päivinä oli vähän itkeskellyt, mutta tää viikko jo mennyt ihan kivasti ja on saanut uusia kavereitakin. Vaikka joka aamu heti kun ollaan herätetty niin alkaa se itku, ettei halua päiväkotiin. Milloin haluaa kasvaa äkkiä aikuiseksi, ettei tarvis päiväkotiin mennä ja milloin haluaisi taas olla pieni vauva ja olla kotona äitin kanssa :heart: Reppana pieni.

Joonatan on saanut myös uusia kavereita eskarista. Aika paljon leikkinyt myös parin ennestään tuttujen poikien kanssa. Yhdestä tytöstä sai parhaan kaverin, mutta tytöt (ilmeisesti jo tossa iässä?) eivät niin paljoa leiki isossa porukassa, vaan kahdestaan, eikä Joonatan ole näiden 2 tytön leikkeihin aina päässyt... Siis itse ainakin muistan omasta kouluajasta sen, että oltiin hyvin usein vaan kahdestaan, eikä voitu muiden kanssa leikkiä. Joonatan on aina tykännyt leikkiä tyttöjen kanssa, kun on itsekin semmonen rauhallinen. Edellisessä päiväkodissakin paras kaveri oli tyttö. Sit meidän pihalla asuu perhe, jossa on suht samanikäiset tytöt, mitä meidän pojat on. Niiden kanssa pojat leikkii joka pvä.

Kattinka; mullakin on ikävä niitä raskaus- ja vauva-aikoja!! Miten ihanaa aikaa se olikaan :) Hui tota tyttöjen karkaamista! Joonatan nukkuu n. 9 tuntia ja mun mielestä se on liian vähän. Tai että on just tosi väsynyt iltaisin ja aamulla pitää aina herättää ja on silloinkin niin väsynyt, ettei meinaa silmiä saada auki : /

Kaiza, voi vitsi, sulla on ihanat harjoittelut edessä!! Noita mä oon niiiiiiin odottanut :) Varsinkin tota neuvolaharjoittelua, voi vitsi. Mulla on ne vissiin sit ens keväänä. Mulla on nyt tää pakollinen puolenvuoden tauko opiskelusta, kun sitä linjaa vaihdoin. Oon töissä, samassa paikassa, missä oon ollut toukokuusta alkaen. Marras- ja joulukuussa on jotain vapaasti valittavia ja ont:n luentoja, mutta hyvin vähän. Tammikuussa alkaa koulu sitten kokopäiväisenä taas. Mullakin siis vielä 2 vuotta opsikelua edessä, jellona :wave: Olisin valmistunut keväällä 2013 (tai siihen mennessä olisin käynyt koulua sen 4 vuotta, jos taukoa ei olisi ollut ollenkaan), mutta väli"vuoden" takia se menee niinkin pitkälle, kuin kevääseen 2014 :kieh:

taaperot; ihania noi vaatteet!! Minkä verran esim. tommoset housut maksaa? Kävin fb:ssä kattomassa ja se siilisetti oli i-h-a-n-a myös!! Kummipojalle mietin...

Siinä tosiaan taas yksi syy koivunkävylle liittyä fb:hen :D Vaikka sitä ei taida tulla tapahtumaan...

Koivunkäpy, kerro sit heti, kun jotain selviää! Tsemppiä tutkimuksiin :hug:

Niin ja Miikan sormelle pikaista paranemista!

Nyt täytyy jo lopettaa, johan tässä taas tätä tekstiä tulikin :O Hyvää viikonloppua kaikille joulutähtösten perheille!
 
juu ei oo syytä vaatteitten takia FB:hen liittyä, halvemmalla selviää kun ompelee ihan itse. *juuri taisin muutamalla kympillä kankaita ostaa*
enkä kyllä muutenkaan liittys, sen verran v*tuttaa koko sivusto.

Arvelin alaa vaihtaa, saa ny nähdä onnistuuko..
 
heipsis

Käpy:
Mitä noi taudit on?? jaksuja, :hug:

Kattinka:
Meillä Tatu nukkuu n.10h/yö.. vähän vaihdelleen.. joskus taas 9h, mikä tuntuu itsestä aika vähälle, mutta ihan virkku pikku ukkeli on.

Hienot housut Juliuksella :) Tuntuu itsestä vaan 37e lasten housuista aika hurjalle..

Tatun eskari lähtenyt menemään hyvin. Tykkää käydä ja kertoilee mitä ovat tehneet jka touhunneet. Puhui jopa unissaan eskarista :D

Jenna jää myös hoitoon mielellään. Itsellä hyvä mieli kun näkee, että lapset jäävät hyvillä mielin.

Itse vähän tympäytynyt tähän työhön ja olisinkin lähtenyt opiskelemaan, mutta eivät myöntäneet minulle päivärahaa, joten haaveeksi jää : / ehkä ensi sykysnä sitten..
Miten te, jotka opiskelette, Peppi, Kaiza?? pärjäätte taoudellisesti.. Laskin että ei pärjätä mitenkään jos saan pelkän kelan opintotuen... että niin kauan kun eivät anna myönnä sitä liiton kautta maksettavaa päivärahaa niin haaveena vaan on.

Tatu ja mies lähtivät eilen pyörähtämään mummolassa. Jenna jäi kotiin tätin kanssa ja itse olin töissä. Vietettiin tyttöjen iltaa ja kohta lähdetään kirpparit kiertämään :)

Juuri kun arki lähti rullaamaan niin eikö vaan Jenna onnistunut saamaan entero rokon :/ päiväkodilla kuulemma liikenteessä ja viime tiistaina tyttö ei kärsinyt syödä ja jokunen näppy varpaissa. mehujää oli ainut joka upposi moneen päivään. Vasta eilen alkoi syödä vähän. Oli kamalan kipeä.
Toivottavasti Tatu säästyy.. on tietyllä tapaa paljon herkempi kuin siskonsa.. ja ehkäpä isäänsä tullut, että kun on kipee niin on kans KIPEE ;)

Mut nyt jensku lopetti muovailun ja tahtoo leikkimäään :wave:
 
HeiP!

Juu, kyllä me Pepin kanssa samaan aikaan aloitettiin opinnot. Se taisi olla joku muu, joka sitä alanvaihtoa suunnitteli vielä meidän jälkeenkin. Mun pitäisi siis valmistua keväällä 2013, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Tänään oli yksi koulupäivä, huomenna neuvolaan. Olisin kyllä halunnut semmosen ehkäisevän hoidon harjoittelun, jossa olis saanut tutustua johonkin ihan uuteen, mutta en mä neuvolastakaan valita! Ihan kiva sinne kuitenkin vihdoin päästä, se kun on se mun tavoitepaikka sit joskus kun työelämään pääsen.

Danjuska: se taloudellinen pärjääminen on ihan itsestä kiinni. Me ollaan aina oltu aika säästäväisiä ja ainoa missä panostan kalliimpaan on ruoka, kun yritän ostaa mahdollisimman paljon luomua, reilua ja muuten vaan kasvispainotteista, suomalaista ja terveellistä. Ihan suosiolla saa jättää kyllä paljon ostoksia, reissuja, hemmotteluja jne. pois. Meillä on esim. auto, jossa ei oo mitään herkkuja, ei edes radiota. Mut se toimii, joten ei nähdä syytä vaihtaa. Mä en muutenkaan oo tajunnut koskaan sitä "perhe - > farmariauto" käsitettä. Talohan me ostettiin niin, että maksetaan vaan korkoja ensin kaksi vuotta ja sitten alotetaan lyhennykset. Suurinpiirtein samoihin aikoihin loppuu mun opintotuki kokonaan. Asumislisäähän ei perheellinen edes saa ja yleistä asumistukea ei olla edes jaksettu hakea, vaikka oltais siihen varmaan jossain vaiheessa oltu oikeutettujakin, kun ei jaksettu sitä paperirumbaa ja pärjätään muutenkin. Eli ens vuoden keväästä pitää sit varmaan ruveta tekemään jonkin verran viikonloppuvuoroja, mut niistähän ei hoitoalalla pulaa ole, joten ei hätää sen suhteen. Mut kyllä tää on ihan meidän päätös, ei vaan mun, joten puolison on syytä olla täysillä samoilla linjoilla!

Kattinka, mullakin on ikävä meidän vauva-aikoja! Just siivosin poikien vaatekaappia ja heitin jo kokoa 92:kin osittain kiertoon, kun meidän vauvat on jo isoja!!! Onneksi tää porukka pysyy koossa. Meillä muuten Matte menee viimeistään ysiltä nukkumaan ja herätetään joskus vähän 7:n jälkeen, eli reipas 9h. Matte on kuitenkin ollut nyt kesän jälkeen tosi väsynyt sekä iltaisin, että aamuisin, jolloin sitä ei saa millään hereille, joten ollaan nyt yritetty vähän aikaistaa iltoja. Toisaalta Miika on siihen aikaan vielä liian pirteä, kun tarvitsee vielä päiväunet, joten en oikein tiedä miten me tää yhtälö ratkaistaan.

Koivunkäpy, toivottavasti teidän Viljami saa nopeasti hoitoa!
Danjuskan Jennalle myös pikaiset paranemiset.

Meidän Miika saa huomenna lastan pois kädestä, toivottavasti sormet sitten pikkuhiljaa alkavat vetreytyä ja parantuvat hyvin. Kun sidettä oon itse pariin otteeseen vaihtanut on sormet vielä olleet vähän turvonneet ja arat, mut se voi johtua kyllä ihan siitä paikallaan olostakin.

No nyt iltapuuhiin, mun pikkusisko on nyt leikittänyt poikia, joten kaipa se uni tulee tänään nopeasti!
Syysfiilistelyjä!
 

Yhteistyössä