Joulutähdet 05 toukokuussa

Helou ystäväiset ja kiitos tervetulotoivotuksista, ette siis ihan olleet unohtaneet ;)

Tansku; Ihanalta kuulosti teidän polttarit! Varmasti oli tosi hauskaa kaikilla :) Sua ei voi kyllä kovin pahaksi juopoksi syyttää ;) Mistä tulikin mieleeni aivan ihana juoma, mitä tuolla matkalla maistelin (meillä siis tuo mun ystävä oli ainoa oikeutettu ajamaan sitä meidän autoa, vakuutukset oli otettu vain hänelle =) , voi harmi ;) )eli siis Malibu-100%karpalomehu. Tosi hyvää mun mielestä, mutta mun lempijuoma yleensä onkin Campari-tuoremehu, että tähän makuun se sopi oikein ihanasti =) Harmi, että kaikki laukut oli niiiin täynnä, etten yhtä 2litran Malibu-pulloa saanu mahtumaan mukaan, ku olis aika paljon halvempaa ollu siellä.

Peppi; voi teidän pikkupikkumies on jo vaikka kuinka vanha =) Miten teillä on arki pyörähtänyt käyntiin kaksilapsisena perheenä? Onko Jonttu ollu mustasukkainen? Harmi, kun teillä nyt sairastellaan :\| Toivottavasti menee pian ohi. Otto oli tuolla reissussa niin räkäinen, ei kylläkään kuumeinen, että syötin hänelle mukaan ottamani antibioottikuurin. Nyt on taas räkäinen, muttei lämpöä. Katotaan, jos käyn huomenna näyttämässä Oton korvia lääkärissä.

Nyt alkaa kämppä olla jotenkuten ojennuksessa, vaatteet paikoillaan ja loput tuliaiset kaapissa, kunnes nähdään noita loppuja kummilapsia. Lapsille ostin kyllä aikalailla vaatetta, kun oli hienoja ja halpoja. Kummitytölle löytyi paljon ja olis voinu muuten ostaa viel enemmänkin, mutta kun oli aika rajallinen tuo matkalaukun paino, eli 23kg saa painaa ja mulla oli 4 laukkua; 23, 23, 22.8 ja 22.6kg painoi mun kassit :D Lisäksi toin matkasängyn, missä Otto nukkui siellä. Oikeastaan se tuli mun ystävän äidin matkatavaroissa, kun mulla oli jo täydet 4 laukkua matkatavaroina ;) Itselle tuli toki myös vaatetta ostettua ja iskäkin sai osuutensa. Heilllä on Oton kanssa mm. nyt samanlaiset Mikki-pelipaidat :) Mitäpäs muuta meidän matkasta... Me syötiin aika paljon ihan siinä kämpillä itsetekemäämme ruokaa, ihan Oton ja mun ystävän samanikäisen tytön takia. Kyllä tietenkin ulkonakin syötiin, niin että Oton uusi suosikkiruoka yrityksistä huolimatta on ranskalaiset ;) Otto on kyllä tosi kaikkiruokainen ja tuolla reissussa alkoi syömään vallan itse, niin että auttaa ei saa. Aika siististi syö, jos ei ala pelleilemään. Puhe oli vähän tauolla, matkan aikana ei tullu kuin muutama uusi sana, mutta nyt taas kotiin päästyä uusia sanoja koittaa sanoa koko ajan. Olisko johtunu sit siitä, kun kuuli kuitenkin paljon englantia. En tiedä. Disney World oli tosi hieno paikka, vaikka liput oli kyllä kalliit. 2pv:n liput mulle ja Lotalle 260$ eli noin 190 ekeä. Valtava paikka se on, me käytiin vain kahdessa puistossa ja oliko niitä yhteensä 6 vai 7. Edes yhtä puistoa ei pystyny kokonaan läpikäymään yhdessä päivässä, vaikka aamusta iltaan oltiinkin, 9-23 Magic Kingdomissa(Minni,Mikki,prinsessat,Nalle Puh jne.) ja 9-18 Animal Kingdomissa(Leijonakuningas,Pocahontas jne. sekä eri maanosien eläimiä). Miamissa käytiin Miami Beachilla ja Ocean Drivella sekä Bay Siden ostoskeskuksessa. Key Westin reissua pohdittiin, mut sit päivät meni niin äkkiä ja oli niin paljon tekemistä muutenkin, ettei sinne lähdetty. Jätettiin jotain seuraavaa kertaakin varten ;) Suosittelen kyllä ehdottomasti kaikille matkaa tuonne. Tää oli mun neljäs kerta, mutta kyllä kaikkein hienoin, varmaan lasten takia ja edellisestä kerrasta oli aikaa ja olen silloin ollut ylempänä eli Atlantassa ja sit ihan Kanadan rajan lähellä.

Koitan päästä kärryille teidän kuulumisista =)

muokkausta; ihana masu Gerberalla! Wautsi, kuinka pitkällä sun raskaus jo onkaan! Loppuaika meneekin nopsaan, kun on kesä vastassa ja pieni vauhtiveikko siellä kotona ;) <br><br>
 
Voi iso D, tekstit hävis taas!! :kieh: :kieh:

En jaksa romskua enää, pääkohtana se, että kävin yksityisellä korvalääkärillä, Vilin korvat oli terveet. Juttelin vastaanoton naisen kanssa, se oli myös Pirkkalasta, ja kun sanoin että joka kerralla ´terveyskeskuksessa oli ollut tulehdus, niin se sanoi että myös sen tyttäreltä on siellä aina löytynyt korvatulehdus, ja kun sen on tarkastanu seuraavana päivänä työpaikalla korvalääkäri, tulehdusta ei ole kertaakaan ollut. :kieh: \|O :headwall: Nyt ewn siis tiedä onko Vilillä oikeasti ollut 1 2 3vai 4 tulehdusta, vai ei kenties yhtäkään. :headwall:

Nyt viihdyttämään pieniä.
 
Päiviä!

Viime yö meni ihan kivasti, Joonatan heräs joskus 5.20 aivan yliväsyneenä :/ Ei nukahtanut yrityksistä huolimatta sänkyynsä takaisin, mentiin sohvalle, juotiin vähän maitoa ja nukahti siihen sit syliin n. 45min kuluttua :heart: Minä meni Rasmusta syöttelemään ja mies jäi Joonatan kainalossa sohvalle jatkamaan unia. Joskus 8.45 sit herättiin, me kyllä Rasmuksen kanssa herättiin aikaisemmin jo. Niin, laitoin aamulla Joonatanille supon kun oli taas niin lämpöisen tuntuinen. Poika oli sohvalla nukkuessa hikoillut sohvaan ison lätäkön. On syönyt tänään jo vähän paremmin, muttei läheskään normaalisti kuitenkaan.

Mä kävin tänään jumpassa! Body pumpissa ja oon jo nyt kipeä :eek: Jalat ei tahdo kantaa, on vaikea kävellä, millaistahan se huomenna sit on :ashamed: En jaksanut edes kaikkea siellä jumpassa tehdä, oli aika raskasta :ashamed:

Neve: Kiva kuulla teistä! Kiitos kierukkavastauksesta! Rasmus ei myöskään oikein vaunuissakaan viihdy :/

Tanskuliini: Kivan kuuloiset polttarit teillä olleet! Kiva, että mies ja tytöt pärjäsi hyvin :)

Taivaanvuohi: Kiitos sullekin kierukka vastauksesta! Toi tiputteli kuulostaa kyllä inhottavalta :/ Puolivuotta on aika pitkä aika...

Gerbera: Ihana maha :heart: Niinkauan se on ihana, kun se ei oma ole :ashamed: Ei ole kyllä yhtään ikävä mahaa ja raskausaikaa :ashamed:

Siru: Ihanan kuuloinen reissu teillä ollut! Arki on lähtenyt ihan kivasti käyntiin, kiirettä pitää ja välillä tuntuu rankalta, mutta hyvin on meillä kuitenkin mennyt :) Joonatan ei ole mustasukkainen, on niin ihana, kun käy pikkuveikkaa paijaamassa ja halimassa vähän väliä :heart: Ja jos vauva itkee niin Jonttu tuo tuttia tai tuttipulloa tai vähintäänkin käy halailemassa pikkuista, liikuttava, nytkin on jaksanut, vaikka on ite kovin kipeänä ollut :heart:

Huomenna meillä onkin Rasmuksen kanssa aamulla vyöhyketerapia ja sit yhdeltä se ultrassa käynti!

Mut nyt on taas mentävä :wave:

Tökkiipäs taas... Sitä piti vielä sanoa, että tänään Jontulle nousi näppylät, eli oli sitä vauvarokkoa, mitä epäilinkin.<br><br>
 

Kiitos Siru ja Peppi! Minä rakastan tätä vauvamasua ja olen jo nyt haikeilla mielin, kun tästä täytyy sitten vauvan synnyttyä luopua :heart: Voi olla, että mieli tässä viikkojen kuluessa muuttuu ja loppuajasta tekeekin jo mieli päästä omaan kuosiin :D
Muistan Jullen odotuksen ajoilta tuskaisuuden, kun tuntui, ettei ole mitään päällepantavaa ja nyt kun hommasin hyvissä ajoin aikas paljon kivoja äippähousuja, niin jopas masu on tuntunut kivalta :D

Selkä vähän juntturoi, kun kävin pesaisemassa Jullen rattaat. Olen myymässä ne pois ja tilalle ostetaan Emmaljungan Scooterit. Vauvalle saadaan parvekevaunut, joten meidän omat yhdistelmät menisi hukkaan (en siis raski niitä laittaa parvekekäyttöön). Saa Julbe huristella Scootereilla silloin, kun on esim. miehen kanssa kahdestaan liikenteessä, muutoin on sit tuplat käytössä. Tupliin saan kantokassin tuossa toukokuun puolivälissä, ei sitäkään tarvia enää etsiä.

Virtaa olisi tehdä vaikka mitä, mut mies vahtii mua koko ajan :D Äskettäin laittelin puhtaat tilavaatteet Aleksin sänkyyn (parvi) ja mies hoki alhaalla, että "rauhoitu hyvä nainen" :D Eli aikas rauhassa on tämä vkl vietetty :D

Juups. Menen Julben kanssa selailemaan lelukirjaa... ne on nyt meillä aikas IN :D
 
morotus!

\|O onneks on jo ilta. väsyttää ihan tolkuttomasti. En osaa oikein ilyasin asettua nukkumaan kun sitä kertaa työpäivän juttuja ja aamulla sitten herään jo viimestään seitsemältä tarkistelemaan kelloa että heräänkö varmasti kellon sointiin. Ja tänäkin aamuna heräsin aikasin vaikka ei olis tarttenu.

Eilen tuli kummitytön perhe vierailulle ja lähtivät tänään. Oli kiva muksujen touhuja katella =)

Peppi: Mikäs Jontun vointi?

Siru: Tervetuloa takas kotimaahan =) on varmasti ollut upee reissu

Tanskuliini: Hauskan kuuloset polttarit ollut! :D

Mites teillä jaksellaan Koivunkäpy?

Ei kait mulla ihmeempiä ollut.. menen vielä mihen viekkuun telkkua hetkeks kattomaan ennen kun töihin yöks lähtee :/ ja sen jälkeen yritän (varmaanki aika epätoivosesti) saada unta.

mut kauniita unia teille kaikille =)
 
Iltoja!

Täälläkin viikonloppu vietetty ja lapset kotona nukkumassa.

Mukavasti meni meidän viikonloppu..perjantaina käytiin miehen kanssa lenkillä ja sit saunottiin ja oltiin vaan. lauantaina käytiin kaverin tytön 3-vee synttäreillä ja samalla ihailemassa heidän uutta taloaan. Sitten sain hiukan touhuttua kotihommia ja ilta vierähtikin kaverin 30-vuotis juhlissa. Baarissakin käytiin. =) tänään ollaan nukuttu, käyty syömässä, etitty miehen hävinnyttä puhelinta ja haettiin illalla pojat kotiin. Aleksi on nukkunut jo 18 lähtien, kun nukahti autoon niin vaihdoin hälle vaan yökamppeet ja toivon että unta riittää aamuun asti. on yleensä tuolta mummolasta tullessaan tositosi väsynyt, niin että ajattelin tällä kertaa kokeilla tälläistä ratkaisua. Aleksi onkin jo melko parantunut taudistaan, mutta Miikalla viel räkää valuu aika hyvällä tahdilla.

Siru, mukava kun teidän reissu on mennyt hyvin. Ihanalta kuulosti. =)

peppi, nyt kun sanoit ton vauvarokon niin olishan se pitänyt heti älytä muidenkin, että mikä jontulla on. ihan selvä homma näin jälkikäteen. Jonttu paranee siis nopeaan, kun se kuume laskee pikaiseen. Aleksilla aikoinaan oli juuri samanlainen toi tauti,hirmuinen kuume ja sit näppylät ja koko homma ohi. hyvä että sait viime yönä nukuttua. ja Rasmuksenkin ilmavaivat välillä helpottavat. kuinkas teidän maidoton systeemi tällä hetkellä? syötkö ihan normaalista siis nyt?onko tullut Rasmukselle oireita?

tasnkuliini, mukavan kuuloiset polttarit teillä tosiaan olleet. =)

gerbera, hassu julle. ihana masu. Mulla on ollut ihan sama homma noiden vaatteiden ja raskauden kanssa, siis en ole jostain syystä viittinyt ettii tai löytänyt mitään kivoja vaatteita ja sit välillä oikein odottanut että sais mahan pois ja sais omat normaalit vaatteet päälle. Miikkaa oottaessa olin ihan innoissani kun uudenvuoden tienoilla siis viimeisilläni äitini antoi mulle toppapuvun joka sopi mulle silloin hyvin. tuntui ihan juhlalta, kun sai jonkun uuden vaatteen. pienet on ilot. =)

huomenna olisi vielä vapaapäivä ja sit pari työpäivää. Ihanaa kun lupasi tosi lämmintä ilmaa siis lähemmäs +20 astetta ja B) . Puistoon käy varmaan aamulla tiemme. :D

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille ihanille ystäville! :hug: B)
 
Iltaa!
Huomenna taas arki koittaa. Täällä viikonloppu menny mukavasti on siivottu, kukkia hoidettu j akavereita tavattu. Tän päivänen teatteri esitys meni loistavasti! Ja pojilla oli ollut kivaa yhdessä.
Onneks isäntä on ymmärtäny että äitikin tarvii omia menoja eikä ole yhtään pahoillaan siitä että saa olla pojan kanssa kaksistaan.
Kovasti on sitä miettiny että miks poitsu uskoo mua paremmin kuin häntä. Pojalla on paha tapa purra tai lyödä iskää kun leikkivät, on niin inoissaan ettei osaa intoaan purkaa muuten. Nyt ovat sitten harjoitelleet tunteiden ilmaisua jos niin voi sanoa =)

NEVE olipa kiva kuulla teistäkin

GERBERA aivan ihana tuo teideän Julle :LOL:
ihana masu sulla :heart:

TANSKU olipa ihanan kuuloiset polttarit! mistäs tuon "tupper"esittelijän voi tilata? :whistle:

SIRU mahtavan kuuloinen reissu teillä, kovasti haluttaa lähteä. minkä firman kautta teillä oli lennot?

HANNAMARI voi helkatti noita arvauskeskuksia, ottaa päähän teidän puolest :headwall: :headwall:

PEPPI kylläpä teillä oli rankka automatka. Nostan sulle hattua kun jaksat käydä vielä salillakin

nyt meen kattoo kun suomi saa turpiin jäkiksessä

hyvää tulevaa viikkoa ja voikaa hyvin

tigru 31+?
 
Danjuska tais kysellä kuulumisia, mä oon muuttanu pois vessasta, A on vuorostaan kipee, nous kuume :/

Mamma kävi tänää ilman omia kakaroita kaupassa, tosin kaveri ja hänen kolme muksuu oli mukana.

Kiesus tuota suomen palaamista \|O

Sit asiaan, Oisko kellään teistä, teidän serkunkumminkaiman veljellä asuntovaunua mitä sais pientä korvausta vastaan lainata viikonlopuks? Tarvittas siis moinen varmaanki sillo heinäkuussa :whistle:

Nyt kattoo subin laatu dokkaria :LOL:
 
Taas koneella. Mies lähti yövuoroon, Otto tuolla vielä huutelee, siskonsa nukkuu jo. Itsellä ei nyt hirveästi vielä väsytä, pientä aikaero-ongelmaa on havaittavissa...

Tigru; eBookersin kautta oli meidän liput, varattiin tammikuussa, jolloin oli halvemmat hinnat kuin nyt. Pariisin kautta lennettiin, Finnairilla eka sinne ja Air Francella sitten Miamiin. Huoneistohotellin varasi se mun ystävä tuttunsa kautta ja auton eBookersin kautta. Tuo hotellin hinta oli sovittu edellisen omistajan kanssa ja sitä se nykyinen johtajatar valitteli, mutta sovittu, mikä sovittu :D

Peppi oli kyselly kierukoista. Mulla oli ennen Ottoa kuparikierukka ja vuodot oli kyl valtaisat. Nyt olis ollu Oton jälkitarkastuksesta asti resepti hormonikierukkaan (uusin sen tässä taannoin), mutta en vaan saa aikaiseksi mennä sitä laitattamaan. Mulle ei ole sopinut mitkään kokeilemani e-pillerit (ja olen kokeillut riittävän monia), että vaikka nyt tiedänkin, että hormonikierukan vaikutus on paikallinen, ni joku sisäinen ääni sanoo mulle, että mulle ei vaan hormonit sovi =) (mies voi olla samaa mieltä ainakin tiettyyn aikaan kuukaudesta ;) ) Ja kuulin justiin, että nuo välivuodot voivat pahassa tapauksessa jatkua vuodenkin, niin sekin pisti miettimään asiaa. Miehelle olen koittanut puhua vasektomiasta, mut toistaiseksi en ole saanut tulosta aikaan... toisaalta siis haluaisin kyllä vielä yhden lapsenkin, mutta meillä tämä asia ei ole niin yksiselitteinen :\|

Täällä oli muuten ihanan lämmin ja ilma tänään, oli oikein hienoa lenkkeillä tuollaisessa säässä. Ja pääsin taas juoksemaan, mitä kaipasin tuolla reissussa. Kun mukana oli vaan rattaat, eikä niiden kans ole hyvä juosta. Ja olis muutenkin tarvinnu mennä heti aamulla, ettei olis ollu liian kuuma ja kuitenkin valoisaa.

Mut nyt kokeilemaan tapaamista nukkumatin kanssa. Moi!
 
Iltoja!

Nukuttelen tässä samalla Rasmusta tänne kantoliinaan. Joonatan nukahti 21 aikaan, on jo kerran herännyt :/

Danjuska: Toivottavasti saisit unta :hug: Joonatan voi ihan ok... Onhan se vielä kipeä ja toipilas, mutta tänään on ollut jo paljon parempana, syönytkin ihan hyvin. Itkuinen on edelleen. Laitoin supon yöksi, vaikkei kuumetta tainnut pahemmin olla, mutta varmuuden vuoksi kuitenkin..

jellona: Joo, mä oon ottanut maidon takaisin, Rasmuksella on pikkusen näppylöitä poskissa, mutta siis todella vähän kuitenkin. Perjantaina lääkäri sanoi, että näyttää ihan normaalilta vauva-aknelta (?), että voin jatkaa maidon käyttämistä normaalisti, jos pahenee niin sit lääkärille näyttämään. Masukin on tuntunut jopa paremmalta :) Kiva, että teillä oli mukava viikonloppu!

koivunkäpy: Paranemisia Annalle!

Tigru: Oikeestaan toi salilla käyminen tavallaan piristää, pääsee hetkeksi pois kotoa ja siitä tulee oikeesti ihan uskomattoman hyvä fiilis, kun on kuntoillut :) Vaikka illalla sitä onkin ihan tosi poikki :ashamed: Joka lihasta jomottaa :whistle:

siru: Lääkäri suositteli mulle just sitä hormoonikierukkaa, kun mulla normaalistikin on vuoto aika runsasta ja kuparikierukka voi sitä vielä pahentaa :eek: Mut mua ei niin houkuta noi hormonaaliset ehkäisykeinot... Mulle ei pillerit myöskään sovi :/ Mut kyllä täälläkin tuo hormoonikierukka mietityttää kuitenkin :/

Kyllä tässä on vähän väsynyt... Joonatan on vaatinut ihan täyden hoidon ja huomion, jonka olen sille tietenkin suonut, kun on reppana niin kipeänä ollut, mutta kun on kuitenkin Rasmuskin hoidettavana.. Rasmus menee nukkumaan vasta aika lähellä 23 ja Joonatan on nyt herännyt jo sillon 5 aikaan, ei tule siis kovinkaan montaa tuntia yön aikana nukuttua, kun pitää imettää ja kuunnella ähinöitä, jotka ovat onneksi vähentyneet! Höh, ei ollut kyllä tarkoitus valittaa :ashamed:

Nyt jos pääsis vaikka nukkumaan, hyvät yöt :wave:
 
Maanantaita B)

Ohhoh, kylläpä mä nukuin :eek: Menin tyttöjen kanssa samaan aikaan nukkumaan (nukun siis taas tyttöjen huoneen lattialla :ashamed: ) yhdeksältä ja taisin nukahtaa ennen neitejä. Väsytti niin kovasti kun edellisenä yönä valvoin myöhään. Veera heräili muutaman kerran yöllä mutta muuten nukuttiin puoli seitsemään asti ihan suht hyvin :) Nyt on itselläkin vähän pirteämpi olo.

Täksi päiväksi on luvattu lämmintä joten lähdetään kohta ensin kauppaan, sitten tuodaan ruuat jääkaappiin ja mennään samantien puistoon. Onneksi eiliseltä jäi siskonmakkarasoppaa niin ei tartte kiirehtiä ruuanlaittoon kovin aikaisin, voidaan olla puoleenpäivään asti ulkona mikäli tytöt viihtyvät :)

Eilen tosiaan rehkittiin talkoissa, kivaa oli. Yksi juttu vaan kiehuttaa mua aina meidän pihalla. Naapurilla on Saaran ikäinen -siis n. 2,5v- tyttö joka saa tehdä ihan mitä vaan pihalla eikä vanhemmat kiellä: tyttö potkii ja lyö muita, tönii, heittää hiekkaa, ottaa tavaroita toisten käsistä jne jne jne... Vanhemmat vaan katsovat vierestä tai sitten he eivät ole lähimaillakaan edes vahtimassa tyttöään. Mun mielestä 2,5v on ihan liian pieni olemaan yksin pihalla -tai ei hän yksin ole mutta isä tai äiti tekee ihan jotain muuta toisella puolella pihaa. Sitten jos tyttö itse alkaa itkemään niin johan jompikumpi vanhemmista ryntää paikalle kysymään että mitä tapahtui... Argh... :kieh: Me muut äidit ollaan keskenämme puhuttu asiasta ja todettu ettei se auta että me kielletään sitä tyttöä tekemästä ilkeitä jos omat vanhemmat ei ole samaa mieltä eivätkä kiellä mitään. Eilenkin se tyttö ensin löi Saaraa, sitten tönäisi tämän kumoon ja lopuksi heitti hiekkaa naamaan. Saaran silmät oli ihan punaiset koko loppupäivän kun pientä hiekkaa meni silmiin :( Tytöllä on kaksi pikkuveljeä (kaksoset) ja voisi ajatella että tällainen käyttäytyminen olisi jotain kapinointia veljiä kohtaa mutta kun tyttö oli samanlainen ennen poikien syntymää. Ikävää kun joutuu pihalla kasvattamaan muidenkin lapsia ja vahtimaan ihan kokoajan että milloin se tyttö on taas satuttamassa muita :(

Neve: tosi mukavaa kuulla teistäkin, Veralle halit :hug:

Gerbera: aivan valloittavan ihana masu sulla :heart:

Siru: tosi kivan kuuloinen reissu teillä :) Höh, me päästään matkustelemaan vaan korkeintaan Tallinnaan :( :whistle:

Tigru: kaaso tilasi sen esittelijän HotLipsistä, muistaakseni taisi ihan soittaa lähimpään liikkeeseen ja kysyä esittelijää. Nettisivuilla voisi olla myös tietoa. Esittelyssä pitäisi olla kai n. 10 ihmistä ja esittely maksaa tosiaan 20e mikäli tilausten yhteisarvo jää alle 200 euron :D Tosi kiva idea naisteniltoihin :D Meillä muuten tytöt uskovat paljon helpommin ja nopeammin isiä! Tosi ärsyttävää kun mä saan selittää ja välillä huutaakin naama punaisena tytöille eikä mikään mene perille. Isi sanoo sitten kerran ja molemmat neidit tottelevat samantien :eek:

Peppi: no niin, vauvarokko -tietenkin! Miks ihmeessä se ei tullut mullekaan mieleen :headwall: Jaksuja teille kaikille edelleen :hug: Mä yritän mennä torstaina body pumpiin päivällä, otan tytöt mukaan lapsiparkkiin -toivottavasti ne viihtyis siellä... Päätin eilen että kirjoitan mun kalenteriin aina viikonloppuna seuraavan viikon treenipäivät ja kerron ne sitten miehelleni -muuten sitä huomaa viikonloppuna että oho, enpäs ole käynyt salilla koko viikkona. Tänä viikkona ajattelin mennä salille tänään (lihaskunto), keskiviikkona (rasvanpoltto), torstaina (body pump) ja lauantaina (kokeilen ekan kerran xyclingia eli sama kuin spinning). Siinä olis jopa neljä kertaa, jee :D

Kai sitä vois tästä suunnata kauppaan, pääsis sitten aikaisin puistoonkin. Heissulivei ja mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Tansku & tytskyt
 
Huomenta ystävät!

Peppi: Mulla on hormonikierukka, ja olen ollut tyytyväinen, tiputtelua on jonkin verran, mutta aika vähän kuitenkin, ja oikeasti - selviän menkoista parilla pikkuhousunsuojalla/päivä :eek: :D Body pump kuulostais ihan tosi tehokkaalta, olis kiva käydä, mutta meisän salilla ei ole muuta kuin se sali. Se on siis liikuntahallin kuntosali vaan. Enpä ole vielä päässyt aloittamaan, mikä harmittaa, mutta miehellä oli ne himputin kesäjuhlat pe, la Vili tuli kipeäks ja su miehellä oli taas omia hommia ja mulla se lääkärireissu, joten jos nyt tänään!! Kynnys mennä kasvaa koko ajan, kun aikaa kuluu ekasta käynnistä.. :/

Tansku: Kivan kuuloset polttarit! Ikävä tilanne teidän pihassa sen tytön takia. Mä kyllä kiellän vierastakin lasta jos nappaa lelun kädestä tai etenkin jos heittää hiekkaa. Meidän puistossa ei kyllä olekaan sellasita äitiä joka ei omiaan paimentais. Mutta jos tarpeeksi moni puuttuu tytön tekemisiin niin että sen vanhemmat kuulee, ne voi ehkä tajuta jotain, tai sit puuttua muiden kieltämiseen, jolloin aiheesta vois saada jonkinlaisen keskustelun.

Gerbsu: Kiva kun olet löytänyt hyviä ä-vaatteita. Mä olen huokaillut ä-vaateosastoilla (no en nyt ole varta vasten kiertänyt, mutta joskus ihan vahingossa poikennut.. :whistle: ) kun nyt on niiiiin ihania vaatteita! Mulla on ollut loppusyksystä ja talvella molemmista kunnon masu, ja kesämasu olis ollut niin ihana.. Haikeana kaipaan vauvamahaa myöskin.. Mitäs jos laittais sellasen muovimahan..? Vois aina välillä leikkiä odottavaa äitiä.. :LOL:

Käpysen perheelle paranemista!

Siru: Kiva että matka meni hyvin! Mä en sitä hormonikierukan tiputtelua pidä kovinkaan pahana.. Enkä ole huomannut mitään erityisiä mielialanvaihdoksia menkkojen aikaan, mutta mulle kyllä sopi heti ekat pilleritkin mitä kokeiltiin.

Vili on paljon parempi jo tänään. Flunssanen kyllä, mutta ei kuumetta eikä kitinää. Nyt alkaa tosissaan epäilyttämään ne terveyskeskuksen diagnoosit. :/ Ulkona on ihana ilma, mutta ulkoilemaan päästään vasta kun V nukkuu. Ehkä senkin kans vois sit istua hetken pihakeinussa.. Saatiin eilen semmonen puinen lainaks, tai säilytykseen oikeastaan miehen siskon mökiltä, kun se myi mökkerönsä, eikä sen omalle pihalle mahtunu. Siinä voi pihlajan varjossa sit istua kahvittelemassa ja kuunnella lintujen laulua ja lasten leikkimistä.. (lue: koittaa saada mukelot istumaan kerrankin keinussa eikä riekkumaan ja elämöimään ja vaatimaan kovempia vauhteja.. :LOL: )

Ihanaa kevätpäivää kaikillen! :D
 
Aamupäiviä!

Yö meni taas ihan kivasti, ihanaa, kun Rasmuksen ähinät ovat vähentyneet :) Taas söi vaan kerran, mut heti aamusta tankkaskin hyvin, just puoltatuntia ennen kuin Jonttu heräs :/ Se mua ärsyttää kauheesti, kun Rasmus aloittaa syömisen aina tyyliin tuntia aikaisemmin, kuin isoveikka herää, sillon kun sais itse vielä sen tunnin nukuttua :ashamed:

Käytiin siellä vyöhyketerapiassa, paljon parempana on poika jo, vaikka sanoi, että vielä on selvästi masussa vaivaa, mutta paaaljon vähemmän ja on ihan erilainen koko poika, kun on parempana :) Tuosta maidosta vielä sanoi, että on hyvä, kun annan sen kerran kuin annan (1krt/pvä) korvikkeena tuota apteekin maidotonta, vaikka ei maitoallergiaa olisi niin saattaa kuitenkin jonkinlaista herkkyyttä olla. Ja ite normaalistikin syön/juon tosi vähän maitotuotteita. Maitoa en juo ollenkaan, se mitä tulee niin tulee jos joku ruoka sitä sisältää/kermaa ruokaan laitan. Et on kuulemma hyvää siedätyshoitoa tämä :) Otettiin nyt vielä ainakin yksi käynti ensi maanantaille.

Tansku: Kiva, että oot nukkunut hyvin :) Aika ikävä juttu se pikkutyttö, jota ei vanhemmat kiellä, ärsyttävää tollanen \|O Vitsit, mä en pysty juurikaan rappusia kävelemään, oon niin kipeä sen Body pumpin jäljiltä :ashamed: Käveleminenkin näyttää varmaan huvittavalta :whistle: Et oli kyllä todella tehokasta :D Mä meen tod.näk. huomenna spinning-tunnille, ke tai to voisin mennä salille ja sunnuntaina taas johonkin jumppaan, siinä olis nyt kolme kertaa... En viittis joka päivä käydä, haluisin ainakin yhden päivän pitää väliä, että ehtii palautuakin :whistle: Mut katsotaan nyt, haluisin kyllä käydä kaksi kertaa myös salilla. Täytyy kattoa, jos kävis sen spinning-tunnin jälkeen siinä salilla vielä, joo! Niin taidankin tehdä :)

Hannamari: Kiitos sullekin kierukkavastauksesta. Saako kysyä, että kauan sulla on se ollut? Kun vieläkin pudottelee... Mulla muutenkin noi mielialat vaihtelee niin, että oon ihan kamala hirviö varsinkin, jos on noita hormooniehkäisyjä, ainakin pillereiden kanssa... Siks haluaisin sen kuparikierukan, mut jos se vuoto on sit sen kanssa kovin runsasta :/ Ja se taitaa maksaakin aika paljon, ei siinä muuten, mut jos se ei sit sovikaan, niin on turhaan maksanut siitä niinkin paljon :/ Vaikeita nää ehkäsyasiat!

Niin, ehkäisystä puheen ollen \|O Mulla tais alkaa menkat :kieh: Jälkiuoto oli nimittäin jo loppunut ja nyt alkoi sit taas vuotamaan! Eipä ollut Joonataninkaan aikaan menkat yhtään kuukautta pois, vaikka täysimetinkin, eipä mulla ainakaan tää imetys kuukautisia vie. Mä muutenkin taidan aika hedelmällinen olla :whistle: :D

Mut nyt löpisemästä.. Palailen, kun ollaan siellä ultrassa käyty, jos vaan ehdin :wave:
 
Peppi: Mulla laitettiin kierukka heti jälkitarkastuksessa, on ollut siis vajaa 1 1/2 vuotta. Alussa oli viikon verran vuotoa, seuraavassa kuussa muutama päivä ja kolmannessa 2-3 vuotopäivää ja vähän tiputtelua. Sit olikin monta kuukautta ettei ollut mitään :eek: , mutta menkat alko oikeasti sit vasta kun V oli 10kk. eikä mulla oikeasti ole juurikaan välivuotoja, ihan muutaman kerran on ollut ja tosi niukkaa. Kerran-kaks päivässä tulee jotain tuhrua. Muoks, siis solloin harvoin kun tiputtaa, ei siis päivittäin. (Too much information already?! :whistle: :x )

Huhuu kaikki?!?! :wave: :xmas: <br><br>
 
Joo, joku muukin vois tulla täyttää tätä viidettä sivua :whistle:

Kiitos Hannamari vielä :D Jotenkin musta silti tuntuu, että kallistuisin tuohon kuparikierukkaan...

Ultrassa käyty ja pikkuisen munuaisissa ei enää mitään vikoja näkynyt :) Ihan oli normaalin kokoiset. Ylihuomiseksi sain kuitenkin vielä soittoajan sinne, mutta näin sanoi lääkäri tänään :)

Me mennään poikien kanssa mun äitillä käymään, saa mieskin sit sitä omaa aikaa ;)

Mitäs muiden maanantaihin?? :wave:
 
Heippa aurinkoisesta, lämpöisestä Kuopiosta :wave:

Just tultiin puistosta. Tunnin verran oltiin, ei Julbe viihtynyt pidempään, kun ei ollut muita lapsia. Tai sit kun tietää, että saa rappuset kiivetä kotiin saakka, niin ei malta enää ulkona pidemään olla :D On ihan himona rappusiin! Tänä aamuna kiipesi Aleksin parvisänkyyn :whistle: Onneksi mies oli vielä kotosalla, että sai sen sieltä turvallisesti myöskin alas... Että täällä meillä on sellainen pikkuapina kasvamassa :D , tykkää kiipeilystä ja banaaneista, karvat vaan puuttuu :D

Aamusella käytiin kaupassa ruokaostoksilla ja sen jälkeen mies lähti ajelemaan Jyväskylään. Tulee onneksi jo huomenna illalla kotiin. Keskiviikon ja torstain on Kuopiossa töissä, perjantain pitää kuulema vapaana! Mukavaa!

Aleksilla onkin jalistäyteinen viikko, tänään harkat, huomenna turnaus, keskiviikkona harkat, lauantaina Mikkelissä turnaus... + sit mitä pelailee kavereitten kanssa. Ihana olis lähteä koko poppoo lauantaina Mikkeliin, mut en tiedä uskallanko lähteä. Tästä on kuitenkin parin tunnin matka ja mietin, että mitä masu tykkää istumisesta... kun lyhyempikin matka saa supparit aikaan... taitaa olla viisainta jäädä kotiin. :/ ja laittaa isommat pojat matkaan. Julbe jää äidin kaveriksi!

Peppi, hyvä, että pikkuisen munuaiset on kunnossa!

Tää lähtis nyt soffalle istumaan, ihana istua pehmeällä :D Hiekkalaatikon reunalla ei ole kaikkien mukavinta istuskella maha rutussa :D <br><br>
 
Moikka!

tänne ei mittäään kumempia..vapaapäivää vietelty, ihanan aurinkosessa säässä. B)

Gerberalle, piti tulla sanomaan että vähänkö olisi mukavaa jos tulisitte koko porukka tänne Aleksin turnaukseen. Oon kyllä aamuvuorossa töissä, mut ettehän te nyt vielä ennen 3 mihinkään livistä, tulisitte käymään kaffella. Sais julle toisen apina kaverin Miikasta.

peppi, hyvä kun ei rasmuksen munuaisissa mitään enää löytynyt.

Vilille edelleen paranemisia, kun en muista olenko sitä missään vaiheessa toivottanut. :hug:

Huomenna olis iltavuoroon meno. onneksi saadaan poikien kanssa aamupäivä vielä touhuta omia juttuja sit tuleekin mummi taas hetkeksi hoitaa poikia ennen miehen töistä tuloa.
nyt tarttis lähtee käymään suihkussa ja sit pistää pojat nukkuun.
kauniita unia kaikille. :hug:
 
Maanantai-iltaa!

Mies lähti taas yövuoroon ja lapset nukkumassa, niin missäpä on äiti ;)

Peppi; paranemista Jontulle! Ihana kuulla, millainen suloinen isoveli hän on :) Kyllä niistä vielä tulee hyvät kaverit, kun on niin pieni ikäerokin. Hyvä, että Rasmuksen munuaiset oli kunnossa. Mitäs pikkumies painaa tällä hetkellä? Onko paino noussut samassa suhteessa kuin Jontulla aikanaan?

Tansku; onpa tosiaan inhottavaa tuollainen huonosti käyttäytyvä lapsi pihapiirissä. Tai inhottavampaa tietysti on hänen puuttumattomat vanhempansa. Kaikki ei kyllä vaan komenna lapsiaan, vaan antavat käyttäytyä kuinka huonosti tahansa. Valitettavasti karhunpalvelus sille lapselle on mun mielipide. Niin ja muuten ei mekään mitenkään jatkuvasti pystytä tekemään Amerikan matkoja eikä mitään muitakaan matkoja. Nyt kyllä jäi vähän matkustuskipinää, kun huomas, että lasten kanssa pärjää hyvin reissussa ja selvästi he molemmat nauttivat... just tänään ehdottelin miehelle, että jos jotain matkaa varten alettais säästämään. Ei nyt heti hihkunut riemusta, kun hän on sitä mieltä, et kyl kotona vaan on niin ihana olla.

Me käytiin Oton kans tänään siellä lääkärissä ja korvatulehdus molemmissa korvissa :( Clavurion-kuuri saatiin mukaamme ja nyt pitää jälkitarkastukseen mennä korvalääkärille. Lastenlääkärillä oltiin siis tänään, mutta hän meinas, että jos Otolla vaikka siellä reissussakin olikin myös korvatulehdus, niin se ei olisi sitten kunnolla parantunut. Mielellään kyllä menenkin korvalääkärille oikein, varsinkin, kun luin Hannamarin kokemuksista tk-lääkäreistä. Jotenkin olen silti luottanut meidän tk-lääkäreihin, kun ollaan aina käyty vanhemmilla tohtoreilla, niin tuntuis, että he osais sen korvien katsomisen. Tiedä häntä, voihan olla, että ne on aina kattoneet samalla tavalla ja ihan päin prinkkalaa... Mutta on kyllä ärsyttäviä nuo korvatulehdukset. Ei Otolla nyt ollut edes kertaakaan lämpöä, räkäinen vaan ja matkalla yskikin, nyt ei edes sitä.

Mä olen taas miettinyt töihin paluuta (siis kokoaikaisemmin, käynhän mä nytkin vuoron silloin, toisen tällöin tekemässä). Kun meillä tosiaan esikoinen aloittaa koulun, ni olis kiva olla kotona vielä pääsääntöisesti. Ja Otto on edelleen melkoinen äidin vauva :heart: tai sitten tuntuu vaan siltä, että Lotta oli aikoinaan paljon itsenäisempi jo tässä kohtaa. Pojat on poikia ;) Ja kun ehtii siellä töissä käymään vielä reilu 30 vuotta... rahatilanne tietty paranis aika lailla

Mitäs Unettoman vapaaehtoistoimintaan?

Joko Koivunkävyn Anna parani?

Nyt tv:n seuraan hetkeksi ja iltajumpat samalla :D
 
moi!

Ja taas hurahti päivä mennä =)
Opettelin tänään kassalla oloa ja aika kului kun siivillä asioita opetellessa.

Tatu jäi aamulla naama punasena perään itkemään :'( aivan niin kun aattelinkin käyvän viikonlopun jälkeen :/
Ens viikolla oliskin helppo viikko.. ti ja to on mulla vapaata ja miehellä pe.. Tatulla hoitaja ma ja ke. Toisaalta taas tuntuu että olisko helpompaa jos olisin töissä 5 pv peräkkäin ja viikonlopun kotona.. mut aitäpä on turha miettiä.. ja suht äkkiä Tatu ikävän unohtaa.

Koivunkäpy: Annalle paranemisia!

Peppi: Hyvä kun Jonttu parempana! Tosiaan kun Tatullakin se vauva rokko oli niin hetkessä nosti kovan kuumeen eikä supot auttaneet yhtään.. mut en taas huomannu mitään näppyjä.. johtunee varmaan osittain siitä että Tatulla sillon ihottumaakin oli.
Hienoa että Rasmuksen ähinät alkaa helpottaa ja munuaiset oli ok! =)

Siru: Kurja homma Oton korvat :/ Siis eikö millään tavalla oireile.. vaan se yskä?

Tatulla meni maha veteläks eilen illalla ja samaa rataa mennään nytkin. Onneks ei oo koko aijan vaipan vaihtoo.. vaan sillon kun herraa kakattaa niin tulee kunnon velliä ja urakalla :x Mut selvästi mahassa kiertää raukalla :/

Oli muuten ihana tulla kotiin töistä kun oli ruoka valmiina :p Vaikka välillä tuntuu että ite saa kaikki tehä niin paljon se tekee mieski.. välillä vaan napsuu aina pinna meikäläiseltä :whistle:

Mut pikku hiljaa unten maille.. viime yönä nukuttiin pojan kans molemmat ihan tajuttomana. Vaihteeks taas poikaki pari yötä nukkunu.
mut nyt heips! :wave:
 
Eilen kotiuduttiin mekin Suomeen lasten kanssa.Väsyttää todella paljon,en ole ehtinyt edes kaikkia kasseja purkamaan. Heinäkuussa taas reissuun ja mieskin pääsee mukaan,kun on kesälomalla.Olen ajatellut itse aloitella työt varmaankin vuoden vaihteessa, Jennykin olisi sitten jo vuoden vanha,niin se aika vain rientää.Massulleen ei neiti vielä mene,mutta painoa ihan ok kertynyt.Minkäs kokoinen Pepin Rasmus nyt onkaan?
EI oikein ajatus nyt kulje...olisikohan aikaeroa.Palailen myöhemmin.

Minni
 
Tiistaihuomenia :)

Hohhoijaa, väsyttää \|O Ensinnäkin mulla alkoi eilen iltapäivällä ihan karsea päänsärky joka jatkui koko illan ja yön ja sitten yöllä Veera valvoi taas kaksi tuntia... Muutenkin itki vähän väliä yöllä -mikäköhän silläkin oli... Nyt mun päätä särkee kahta enemmän, otin äsken jo särkylääkkenkin.

Kävin eilen salilla tekemässä lihaskunto-osuuden, huhhuh... Tuntuu kivasti nyt käsivarsissa :whistle: Se mun ohjaaja näki mut ja tuli juttelemaan ja kysyi että kuinka olen päässyt alkuun. Myönsin etten olekaan jaksanut sillä 15 kilolla kaikkia liikkeitä :ashamed: Se sanoi että ihan oman kunnon mukaan täytyy tehdä ja noin kuukauden kuluttua voidaan päivittää ohjelmaa jos haluan jotain muutoksia siihen. Mainitsin kyl että parissa laitteessa olen jaksanut tehdä 20-25 kilon painoilla, toivottavasti sain vähän pisteitä siitä :D Tänään on lepopäivä ja huomenna menen polkemaan kuntopyörällä vähintään 20 kilsaa :)

Peppi: hienoa että vyöhyketerapia on alkanut auttamaan Rasmusta ja että pojan munuaiset ovat ok! Tosi upeaa :heart: :hug:

Otolle paranemista -ja muillekin sairastelijoille :hug:

Missäs Minni oli reissussa? Multa on tainnut mennä ohi... :ashamed: Kerrohan enemmän teidän kuulumisia kun ehdit =)

Eilen oltiin pari tuntia puistossa. Se meidän naapuri oli lapsineen siellä myös, hohhoijaa... Monet äidit taas kielsivät sitä tyttöä satuttamasta muita ja melkein joka kerta kun tyttöä kiellettiin niin se alkoi karjumaan ihan täysillä -ja sitten vasta oma äiti tuli paikalle ihmettelemään että mitäs sille äidin mussukalle oikein tapahtui :kieh: Vitsit et on ärsyttävää :headwall:

Ulkona on just sellainen ilma että kohta taitaa tulla vettä, höh... No, jos sitä ehtis vähäksi aikaa ulkoilemaan.
Mukavaa tiistaita kaikille :hug:
Tansku & tytöt
 
Aamupäiviä!

Yö meni ihan ok:sti, aamuyöstä Rasmuksella kyllä taas väänsi aika kovasti masusta, muttei kuitenkaan ihan montaa tuntia oltu hereillä. Söikin parit kerrat.

siru: Nyt vasta huomasin, että Rasmus painaa 5460g, lisää painoa on tullut kahdessa viikossa vain n. 135g :/ Meillä ei omaa terkkaria ollut tällöin paikalla, tää toinen sanoi, että ihan hyvin menee käyrillä vielä... Nyt vasta tosiaan hokasin :ashamed: Mun mielestä toi on ihan hirmu vähän, jos on noin vähän vaan tullut lisää :/ Joonatanilla nousi paino tosi hyvin ekoina kuina, paljon enemmän, mitä Rasmuksella nyt. Mut sitten se jossain 5kk iässä alkoi vähentymään, painonnousu siis, ei noussut enää niin paljoa. Paranemisia Otolle!

Danjuska: Paranemisia myös Tatulle!

minni: Olis tosiaan kiva kuulla enemmänkin teidän kuulumisianne, kun vaan ehdit ja jaksat :) Rasmus painaa tosiaan nyt 5460g =)

Tansku: Jaksamisia :hug: Uskomattomia ne sen tytön vanhemmat \|O

Nyt mentävä, mies lähti kouluun ja Jonttu itkee perään :wave:
 
Heippa kaikille! :wave:

Tulin vaan pikaisesti ilmoittautumaan, kun en ole taas vähään aikaan mitään kirjoitellut... Olen sen verran nuhainen, että en nyt jaksa keskittyä kommentoimiseen, anteeksi siitä :( Muuten täällä kaikki ok, huomenna rakenneultra! :)

Nyt pitää mennä pyykinpesukonetta tyhjentämään, yritän myöhemmin jaksaa jotakin kommentoida, jos vaan ehdin!

Mukavaa päivää kaikille!

-Niiskuneiti ja Helmi 20+4-<br><br>
 
Heippa vaan!

Kaikille kipeille pikaista paranemista!

Kiva kuulla että Rasmus voi jo paremmin. Syötkö jotain kalkkitabletteja Peppi sitten lisäksi, jos et juo maitoa, niin että Rasmus saa tarpeeksi kalsiumia?

Oli tosi kiva käydä laivalla humppaamassa. En edes kärsinyt Dagen Efter vaivastakaan. Mutta väsynyt olin. Että teinpä sellaisen päätelmän, että seuraavalla keralla pitää olla myös se ristelilyn jälkeinen päivä muksuvapaata aikaa, niin voipi koota voimia.

Meidän kylppäriä laatoitetaan jo :D . Vähänkös pojan peppupesut helpottuu. Kun ei tuota jössikkää oikein jaksa nostaa klavuariin pesulle. Kylppäri on vissiin joskus ens viikolla valmis. Jee!

Ja kaikille niille jaksuja jotka vielä lisäksi työssä käyvät!
 

Yhteistyössä