Joulusaunasta *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saunojat!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saunassa käydään aamupäivällä ennen joulurauhan julistusta tai sit iltapäivällä joulurauhan julistuksen jälkeen. Puolilta päivin syödään puuro.

Ja meille tulee pukki siinä 15-16 aikaan ja sit syödään sen jälkeen kunnolla. Tämä sen takia että mä en jaksais koko päivää kuunnella sitä marinaa koska pukki tulee? Lapset melko pieniä mut odottavat kuitenkin pukkia kovasti. Ja kun lapset leikkivät uusilla leluillaan, niin saavat aikuiset rauhassa nauttia joulupöydän antimista. Muistan itse kuinka rasittavaa oli lapsena kun pukki tuli vasta myöhään illalla ja koko päivän sitä odotti niin kovin. Ehkä sit kun lapset isompia niin pukkikin tulee myöhemmin. No nyt mentiin jo saunakeskusteluista ohi... Mut kohta se joulu tulee...

aamupäivän sauna on siitä kiva,sillä mä en vois mennä saunaan täydellä vatsalla eli heti ruuan jälkeen, vaikkei ähkyyn itseään söisikään, meille pukki tulee jo klo.17 aikoihin kun on pieniä lapsia. joulu on ihanaa
:heart:

Meillä käydään yleensä illalla joulusaunassa kello 19 jälkeen, kun lahjat on jaettu ja keretty leikkimään niillä vähän aikaa. Aamulla syödään riisipuuro ja sen jälkeen käydään vanhemmillani kahvilla ja tehdään kierros hautausmaalla ja sitten kello 14 maissa nautitaan jouluateria, seuraavaksi päivälevolle, kun pöytä on siivottu ja kello 17 on joulupukin vuoro. Olen käynyt joskus illallakin vielä hautausmaalla katselemassa kynttilöitä ja nauttimassa rauhallisesta tunnelmasta. Ihana odottaa joulu!

Puuroaamianen, ulkoilu, lounas/kahsi paisteijat yms. tykötarpeet korvaa lounaan, haudoille, saunaan, jouluateria, pukki, loppu ilta "vapaata ohjelmaa" siis en juuri ole neuroottinen ;)

Me käydään yleensä sitten ruuan lahjojen ym ohjelman jälkeen ,saunassa sitten rentoudutaan päivän kiireestä :)
Tiedä sitten mikä on oikea aika mutta en todellakaan jaksa lähteä saunan jälkeen mihinkään,
yeensä kun vasta silloin teen ne joululahjaostoksetkin aattona niin tukka märkänä liikkeelle..ei kiitos.
Parempi ku saan ostokset tehtyä,ja kaiken muun ohjelman siitä ohitettua niin sitten illalla on paras aika rentoutua :)

Yhteistyössä