joulunvietto-ongelma

• Viestiketjun aloittaja tonttula
  • Ensimmäinen viesti
tonttula
Joulu pelottaa jo valmiiksi. Mummo on retkahtaa välillä juomaan, on eläkkeellä. Jouluna käydään siellä syömässä mutta olen ilmoittanut jo vuosia sitten että silloin on oltava selvinpäin. Mutta nyt on vauva kuvioissa enkä haluaisi sitä turhaa rehata mummolaan. Päätin ilmoittaa että meillä syödään, tervetuloa. Ehkä pitäisi sanoa suoraan että en uskalla luottaa siihen että on selvinpäin? Ollaan puoliksi valmistettu ruoat, nyt on sitten vaarana että toinen puoli jää saamatta.. Ei muuten mutta vanha mummo pitää hakea joululounaalle ja täti voi tulla myös. Että monen joulu on vaakalaudalla. Että hauskaa joulua vain...tipetipe tiptap

alannah
Viime vuonna joulua tuli vietettyä mieheni vanhempien luona Rovaniemellä ja siellä JATKUVASTI olut pullot kilisevät. Sillo oli vielä 2 lasta, nyt on siunaantunu kolmas lapsi. Varsinki appiukko on sen verran sairas ihminen, hän kittaa alkoholia minkä kerkiää. Ja on nii mahottoman lörppösuu että. Mutta ihan jees se joulu kuitenki meni.
Tänä jouluna ei onneks tartte nähä heitä. Omat vanhempani taas osaavat olla ilman alkoholia. Äitini on töissä ja isäni eläkkeellä.

surullista kuultavaa nuo alkoholin viemät. meillä ei onneksi tuota ongelmaa ole, mutta minulla on aika jyrkkä kanta asiaan. eli jos isovanhemmista jompikumpi tai molemmat olisi humalassa niin käännyttäisin jo oveklta. eli kun lapsi vielä niin pienin ettei ymmäsrrä niin helppo heittää juopuneet isovanhemmat ulos jos yrittää tulla ja vaikka rettelöisi nin lapselle ei jää mielikuvia. ja isovanhemmat äkkiä oppii ettei humalassa kannata edes yrittää.eivät sitten toivon mukaan yritä kun lapsi on jo niin iso etä ymmärtää asioita.

helppo mun on sanoa.. mutta yrittäkää elää omaa elämää. eli jos isovanhemmilla on noin isoja ongelmia niin katkaiskaa välit. helpompi esimerkiksi nautia joulusta kun tietää että saa rauhassa sen viettää kun että joutuisi miettimään tuleeko mummo ja missä kunnossa.

ikäviä asioita, mutta kerran täällä eletään ja jokainen mennyt päivä on menetetty, eli älkää hukatko päiviä murehtimiseen,

tsemppiä ja hyvää joulua kaikille, kaikesta huolimatta.

alannah
Tuli tässä mieleen, et mä oon yrittäny monet kerrat jutella mieheni kans
hänen isästään mutta hän menee niin vaivautuneeksi ja ja sanoo, et turha hänelle on mittää sanoa ku hän (appiukko) on sairas. Ja mä kyll voisin olla lähtemättä appivanhempien luo mutta mieheni taas vetoaa, et lasten takia ja ohan ne lasten mummu ja pappa. Jotenki se on mulle nii aivan sama...
Päivää ennen ristiäisiä ku olivat matkalla meille, appiukko oli JO autossa aloittanu kaljan juonnin. Ja perille päästyä moni muukin aloitti kaljan juonnin. Paitsi mä ku imetän...

Yhteistyössä