JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Heipat kaikille! :wave:

Tuota tekstiä on taas niiiiin paljon, etten ole vielä ehtinyt kaikkiin perehtymään. Päivitän joulumammatietoni sitten iltasella, kun kotiin pääsen.

Viikonloppu meni mökkeillen, oikein suretti tuo kotiinpaluu. Voimat tuo viikonloppu kyllä vei, eilen nukahdin jo klo 19:30 yöunille! :eek: Tulihan vedettyä kunnon tirsat... :p Mä kun luulin, että tuo väsymys on jo menneen talven lumia.

Liikkeitä tuntuu tosi tiuhaan, välillä nuo pyörähdykset ja muljahdukset saavat oikein säpsähtämään! Potkut ja iskut ovat vielä kovin hentoisia, ja tuntuvat lähinnä kutittelulta. Ihana tunne! :heart:

Meillä noita ovia availee koiraeläin, mutta olen ratkaissut pulman kääntämällä kahvat ylös. Tämä sulle Pinkeiju ja muille kisuihmisille vinkiksi...
 
Huijui kuinka jännittää.. iltapäivällä olis sitte se ultra. Kivaa olis jos sais tietää sukupuolen mut eipä maailma kaadu vaik se jäiski vielä arvoitukseksi, mulla kun on aiemmis raskauksis ollu niin häveliäät toukat masus et eivät ole kinttujaan raottaneet sen vertaa, tytöllä oli nilkatki ristis kaiken lisäksi :D

Olikos muuten moni menossa ihan omaksi iloksi 4d ultraan?

Täällä pikkuinen jyllää ihan hirveen lujaa jo, eilen tuli oikeesti jo kipetäki ku tuonne alas veteli sellasia karateiskuja et piti ihan parkaista. Ja möyrintä näkyi päälle päin tosi hyvin. On se niin uskomatonta... :whistle:

Palailen myöhemmin asiaan.. :wave:

Maukkis ja sukupuoleton 21+2
 
Pinkeiju Mä osallistuin siihen predo-tutkimukseen. Mä tykkään vastailla kaikiin tollasiin kyselyihin joten mä en kokenut sitä mitenkään vaivaks. Tosin kysymykset on aika tylsiä, mut nopeesti täytettäviä.

Mulla kans kissa ja olen jo miettinyt et miten kantsisi tehdä kissan kanssa kun se nukkuu meijän kanssa makkarissa sängyssä ja on oikea sylikissa, joten pelkään että se myös hakeutuu pinnikseen. Meinataan kehittää päälle jokin suoja, mies meinaa tehdä. Sivuille meinataan laittaa jotain kangasta ettei pääse reunoista sisään. Mietin myös et jos ottais pinniksen hyvissä ajoin esiin ja laittas karkotetta et oppis heti ettei sinne mennä. Appelsiinin kuoret toimii kans hyvin karkotteena, kissa inhoo sitä hajua.

Mä en oo kyllä vieläkään tuntenut selviä liikkeitä. Pientä kutittelua ja nippailua välillä mut en osaa selvästi sanoa onko liikkeitä vai jotain muuta. Oon yrittänyt myös tuijottaa iltaisin vatsaa jos potkuja näkyis mut ei oo vielä näkynyt.

Misse81 17+3
 
Meille tulee sittenkin tyttö. :D Se siitä poikafiiliksestä!
Pieni sievä tyttönen siellä uiskenteli. Kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja,
kolme päivää oli vanhempi eli nyt vko:ja 20+6, mutta LA :ta ei muuteta
tuon heiton takia.
Voi herranjestas musta tulee 3 TYTÖN ÄITI!! siinä on äidillä kaitsemista, kohta saa niitä poikakavereita olla häätämässä pois nurkista :LOL:

STOKKEN syöttötuolin himoaja täälläkin. Musta hinta on aika kiintee
jokapaikassa. Samoin kun sillä pinnikselläkin.
Shamandalie juu, oli hyvä tuntipalkka, ei oikeesti, rahalla ei niin väliä
pääasia että kaikki hyvä tavara menee kierrätykseen, eikä roskiin.
Jollekin jonkun romu on aarre.

Nyt Maukkiksen ultra kuulumisia ootellen, jatkan työntekoa.
Olikos muitakin tänään menossa...(?)

Porsche ja hevi hevi tyttö 20+6 B)
 
näin jossain vauvatarvikeliikkeessä metallisen kissa-ja oravasuojan jota joku asiakas juuri osti itselleen. muistan kun myyjä sanoi, että sitä voi käyttää pinniksessä ja vaunuissa.

ajattelin itsekin ostaa vaunuihin jonkun 'verkon' kun asumme ekassa kerroksessa ja meillä on 'avoparveke' ja täällä hyppii kiitettävästi oravia ja kissoja.

Onnea Porschelle ultranäkymistä (tuleekohan meillekin tyttö kun mulla on vahva poikaolo) :LOL: ja Maukkikselle tsempit ultraan!

mitäs muuta piti sanoa...mahtaakohan meidän lapsi liikkua ollenkaan kun mitään ei tunnu :( Onneksi täällä on jotkut muutkin valitelleet etteivät tunne liikkeitä.

Kiia 17+joitain päiviä
 
Siitä päivityksestä... Joko joku on ilmoittautunut vapaaehtoiseksi? Mä voin kyllä ottaa harteilleni tuon suuren vastuun elokuussa.

Onnea Porsche prinsessasta! :heart: Voi kun ihanaa! Mä näin viime yönä unta pienen suloisen tytön synnyttämisestä, ihan oli aamulla tippa linssissä liikutuksesta... Mahtaako tää mun vahva tyttöfiilis enteillä poitsua ;)
 
Onnittelut Porsche prinsessasta! :heart:

Täällä myös innolla odottelen Maukkiksen ultrakuulumisia. ;) Mä nauroin ihan hervottomasti teidän jutuille niistä natsi-hoitsuista, ei hitto. Onneksi en ole niitä tavannut ja se toinenhan oli kai jo jäänytkin eläkkeelle. :LOL:

Juu, mut nyt ulos kun on niiiiiin nätti ilmakin! :wave:
 
Minunkin puolestani Porschelle paljon onnea :flower: :hug: !

Täälläkin taitaa suurinpiirtein hedelmöityshetkestä asti vallinnut vahva tyttöolo tarkoittaa siis poikaa :D . Hauskaa kuulla sitten joulukuussa, kuinka kaikkien on todellisuudessa käynyt ja missä suhteessa niitä prinssejä ja prinsessoita syntyy :saint: .
 
moi kaikille, kiva lukea täältä noita ultra kuulumisia. itsellä ultra vasta 8.8 mutta onneksi jo perjantaina neuvola, niitä sydänääniä haluttaakin jo kuunnella. kyllä mulla jotakin möyrintää tuntuu, mutta ei vielä kauheen selvästi, ja vähän jopa huolettaa. mutta liitoskipuja tai mitä ne nyt on, yöllä varsinkin kun kääntää kylkeä, sehän merkki että kyllä tuolla masussa joku kasvaa.

ultrassa aion kysyä kumpi tulee, jos sen vaan näkee. vaikka nyt jo epäilen että voiko siihen luottaa. välillä niin poikaolo ja välillä taas tyttöolo.

poika kattoi aamulla franklinin joulufilmiä, ja tuli niin olo että oi olis jo joulu. pitäis todellakin jo alkaa varaa joolulahjoja. ei kyl voi tänä vuonna viime tippaan jättää. joka vuosi lupaan näin, mutta tänä vuonna sen on pakko toteutua.

kinka 18+1 (uä17+1)

hyviä vointeja
 
Onnea kaikille, jotka ovat käyneet ultrassa!

Meillä täällä päin ei tuota rakenneultraa edes ole, harmittaa kyllä tosi paljon. Sitten saattavat rakenneultran tehdä, jos jotain erikoista raskaudessa tulee. Esikoisesta ottivat rakenneultran, kun menin muista syistä äitiyspolille.

Olo on edelleen todella väsynyt. Kohta pitäisi lähteä iltavuoroon. Oksentelu on onneksi loppunut. Verenpaineet vaan tahtovat olla alhaalla ja se tekee välillä olon todella kurjaksi.
Vauva liikkuu päivittäin jo. Ihmettelenkin että miten se potkiin niin kovasti. Aina kun rauhoittuu itse paikalle, niin alkaa myllääminen. Välillä tuntuu pientä kutinaa vatsassa ja välillä selkeitä "potkuja".
Ensi viikolla soittelen neuvolaan ja saan seuraavan neuvola ajan. Varmaan menee seuraava aika tonne vk 20.

Saa nähdä kuinka kauan sitä jaksaa töissä olla, minulla kun työ on fyysisesti raskasta, kun olen vanhuspuolella töissä. Sain onneksi vapautuksen jo muutamasta työtä, koska verenpaineen takia meinaa välillä pyörryttää.

Jotain jännittävääkin on tulossa. Menemme miehen kanssa naimisiin. :heart: Häitä vietellään elokuussa. Kirkkoon ei tule kuin todistajat ja sitten ilmoitamme muulle väelle, kun tulevat esikoisen synttäreitä juhlimaan.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
onnea Porschelle tytön odotuksesta. ja muillekin ultrassa käyneille.
onnea myös nipsuliinalle tulevista häistä..
täällä ei mitään sen kummpempaa.. päätä on alkanut taas särkemään, mutta voi johtua liian vähistä yöunista.. maha paisuu ihan silmissä.

kiitos snoopy kun otat vastuun enskuun päivityksestä.. mä voisin ottaa sit syyskuun, kun silloin oon paljon kotona. me lähetään kolmen viikon kesälomareissulle ensviikolla.. mökkeillään ja sukuloidaan.
hyviä vointeja mammat.



 
Saparolle ja joukkueelle onnea hopeasta. On se hieno juttu, vaikka hävitty ja ensin harmittaa. Mutta alkaa se ajan myötä maistua, kuten tiedät. ;) Ihanaa kun on joku muukin lajiin hurahtanut, tosin mä olen noiden pienempien kanssa touhunut. Aloitettu siitä mikä on pallo, mitä sillä tehdään ja miten solmitaan kengännauhat. :LOL: Mulla hommat loppui kun tytöt siirtyi nappulaliigasta seuroihin ja mulla oli esikko tulossa. Mutta ikävä sinne puuhiin tulee aika ajoin kovempana, että enköhän mä jossain vaiheessa itteni sinne kentän reunalle vielä jossain muodossa änkeä. :LOL:

Porschelle onnea tytön odotukseen ja kiva kuulla taas ihania ultrakuulumisia. :) Toihan ei oo reilua kun "pääsit" jo 20+6:seen, sulla viikko menikin sitten odotettua nopeemmin. :LOL:

Soopy: mä olin lupautunut ensi kuun päivittäjäksi, mutta annan sen homman sulle ilomielin. Kertaalleen olen yhdet päivittelyt hoitanut, joten jos vaan sulle sopii niin ota sä se? Mulla kuitenkin puuhaa riittää päättötyön ja koulunkin kanssa kunhan se käyntiin pärähtää, että ilomielin saat homman hoidella. :)

Nipsuliinalle onnea tulevien häiden johdosta. :heart: :hug: :flower: Ootteko asian hiljattain päättäneet vai ootteko jo kauemmin suunnitelleet? Voi ei, mulle alkaa taas tän vauvakuumeen lisäksi tulla hääkuumetta. :D No, niille ei voi enää mitään, vauva tilauksessa ja häät pidetty, joten pakko sitten koittaa pärjätä asuntokuumeen kanssa ja koittaa se saada toteutumaan. ;) Mitä sitten seuraavaks alkais kun ois asuntokin... :whistle: :LOL: :saint:

Maukkiksen uutisia täällä myös odotellaan, eihän tästä koneelta voi poistua ennen. :LOL:
 
Olen teitä jo kesäkuusta asti seuraillut, mutta en ole vielä saanut aikaseksi kirjoittaa itse mitään. Olen siis kahden lapsen (poika 02/03 ja tyttö 03/04) naimisissa oleva äiti pohjoisesta. Kolmatta vauvaa (lapset nimenneet Martiksi) odotellaan syntyväksi 31.12. Toivon kyllä itse, että menisi vuodenvaihteen yli syntyminen, mutta on aikas epätodennäköistä, kun molemmat aikaisemmat lapset ovat syntyneet viikon - kaksi etuajassa.

Alkuraskaus on mennyt eritääin hyvin, välillä aivan tuntuu, että onko sitä sittenkään raskaana, kun oireita ei juurikaan ole. Kateellisena olen katsellut myös teidän upeita masukuvia, miulla kun ei näy vielä juuri minkäänlaista kumpua. Tosin kohtuni onkin ollut edellisen synnytyksen jälkeen reilusti taaksepäin kallellaan, eli johtuu varmaan siitä.

Liikeitä en juurikaan ole vielä tuntenut. Vain pyörähtelyä ja silittelyä, en kunnon potkuja. Onneksi ultralla on varmistettu jo kaksi kertaa, että Martti siellä tosiaan asustelee, muuten olisin varmaan hyvinki huolissani, koska ei tunnu olo ollenkaan raskaana olevalta...

Rakenneultra meillä on vasta 20.8. Tekisi kyllä mieli aikaistaa sitä, mutta yritän nyt kuitenkin kärsivällisesti odotella sinne saakka. Eihä tässä ole "kuin" kuukausi jäljellä :eek: . Aikas vahva tyttöolo on ollut koko raskaden ajan, mutta nyt alkanut vaihdella. Ultrassa ei meinata kysyä, kumpi tulossa, en kyllä osaa sanoa miksi... Me vaan halutaan näin.

Viime yönä näin unta, että synnytin kolme ihanaa vauvaa, ja joka ultrassa oli näkynyt vain yksi. Ihmettelivät kätilötkin, että missäs nuo kaksi ovat ultrien aikana piileskelleet :LOL: . Minä olin onneni kukkuloilla, ja tuntui tosi pahalta herätä ja tajuta, että onkin tosiaan vain yksi vauva vatsassa. Olisin siis kovasti toivonut kaksosia...

Tulipas pitkä sepustus... Vielä pakko sanoa syöttötuoliasiaan... Meidän lapsille se tripp trapp-tuoli ei sopinut ollenkaan; eivät "taittuneet" sinne istumaan enää n.vuoden ikäisinä. Meillä nyt vastaavat "halppisversiot" city-marketista ja niihin ovat mahtuneet ongelmitta! Eivätkä ole mitään pyöreitä lapsia, paremminkin hoikkia, mutta pitkiä kylläkin. Samaisen halppisversion meinaan ostaa tälle uudelle tulokkaallekin, kun molemmat lapset vielä käyttävät niitä omia "syöttötuolejaan", tosin ilman turvakaarta tietenkin...

Apa ja Martti 17+1 (?)

Muokkasin; on siis tyttö ja poika, ei kahta poikaa...
 
Onnea Porschelle tyttöuutisista. Mullakin vahva vahva tyttö fiilis vaik aina oon väittänyt ettei meidän sukuun tuu ku poikia, mutta se selvinnee vasta joulukuussa sitten.

Nipsuliinalle onnea hääuutisten johdosta! :)

Ihania masukuvia kaikilla!
Tänään yritin sitten epätoivoisesti napsia itse itsestäni masukuvia ja eipä ne nyt juurikaan onnistuneet... Tuossa nyt kuitenkin yksi, jota kyl kävin vähän fiksailemassa photoshopilla, ettei mun likainen vessanpeili näy! :D



Tervetuloa Apa joukkoon!

Tylsää, kohta pitää lähtee töihin ja työmotivaatio on jälleen täys nolla, mut ei auta...

...Pitikin vielä kysellä, et olikos se Porsche joka sanoi olevansa rasva-asiantuntija?! Sain nimittäin Weledan raskausarpiöljyä ystävältäni. Oletkos testannut? Oon nyt muutaman päivän käyttänyt ja ainakin se on kivan tuntuista, mutta toimivuudesta en siis tiiä.

Minky 18+5
 
Onnittelut kaikille hienoista ultrakuulumisista... =)
Mullakin huomenna ultra-aika klo 10.00 =) Onneksi aamulla, ettei tartte koko päivää odotella kauheissa tuskissa... Mua jännittää niin hirmuisesti...
Soitin tänään neuvolaan noista lisälyönneistä, kun niitä on taasen tiheään tullut, mutta eipä sieltä mitään vastausta saanut. Siellä oli kesälomasijainen, joka lupasi ottaa selvää, mutta ei ole vielä ainakaan mitään kuulunut... Odotellaan nyt vielä huomiseen...
Riikkuli 20+1
 
Onnittelut kaikille hienoista ultrakuulumisista... =)
Mullakin huomenna ultra-aika klo 10.00 =) Onneksi aamulla, ettei tartte koko päivää odotella kauheissa tuskissa... Mua jännittää niin hirmuisesti...
Soitin tänään neuvolaan noista lisälyönneistä, kun niitä on taasen tiheään tullut, mutta eipä sieltä mitään vastausta saanut. Siellä oli kesälomasijainen, joka lupasi ottaa selvää, mutta ei ole vielä ainakaan mitään kuulunut... Odotellaan nyt vielä huomiseen...
Riikkuli 20+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
...Pitikin vielä kysellä, et olikos se Porsche joka sanoi olevansa rasva-asiantuntija?! Sain nimittäin Weledan raskausarpiöljyä ystävältäni. Oletkos testannut? Oon nyt muutaman päivän käyttänyt ja ainakin se on kivan tuntuista, mutta toimivuudesta en siis tiiä.

Minky 18+5
Minä en tunnistaudu rasva-asiantuntijaksi, mutta Weledan öljystä on kokemusta kyllä =) . Hyväksi on ainakin toistaiseksi havaittu. Raskausarpia ei ole ilmaantunut, vaikka muuten nuorempanakin lihotessani olen saanut huomata olevani niille altis :/ . Jos siis Weledan ansiosta arpien määrä pysyy entisellään, niin siihen täytyy olla tyytyväinen :saint: .

Apa: Tervetuloa joukkoon!

Nipsuliinalle onnea jo etukäteen naimisiin menosta =) :flower: !

Apa: Olen kuullut vähän huonoa palautetta feikki-Tripp trappista siltä osin, että se keikkaa kuulemma tosi helposti. Onko sulla samanlaisia kokemuksia?

*muoks* niin ja Riikkuli: kerrotko sitten mitä lääkärissä sanotaan lisälyönneistä, koska mulla on niitä päivittäin ja niitä on ennen raskautta tutkittukin, mutta tk-lääkärin lausunto oli, että ne kuuluu elämään... Hohhoijaa |O - menen kyllä yksityiselle asian tiimoilta, kunhan vaan saan aikaiseksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Minä en tunnistaudu rasva-asiantuntijaksi, mutta Weledan öljystä on kokemusta kyllä =) . Hyväksi on ainakin toistaiseksi havaittu. Raskausarpia ei ole ilmaantunut, vaikka muuten nuorempanakin lihotessani olen saanut huomata olevani niille altis :/ . Jos siis Weledan ansiosta arpien määrä pysyy entisellään, niin siihen täytyy olla tyytyväinen :saint: .
Kiva kun jollain kokemusta. Ajattelin vain, että ostanko itse lisää kun purkki loppuu vai onko ihan susi tavaraa! =)
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista!!!

Schätzchen Ei mulla ole kyllä ollu huonoja kokemuksia, mutta noita kopioitahan on monen merkkisiä.. Meillä muistaakseni joku Bambino tms. Ei ole kertaakaan meinannut edes keikahtaa, vaikka jo noin isoja ovat lapset ja potkivat ja heiluvat syödessä kyllä ihan kiitettävästi ;)
 
Moikka taas pitkästä aikaa.
Olipas siinä lukemista (vissiin 11 sivullista)kun melkeen kaks viikkoa ettei päässy koneelle, kun eka meillä ukkonen hajotti modeemin ja sitte oltiin viikko perhelomalla Lapin urheiluopistolla. Ja nyt sitte paluu arkeen alkanut, pyykkiä, tiskiä ja ruoanlaittoa. Ihana kun viikon sai mennä kolmesti päivässä ihan valmiille ruolle seisovaan pöytään. Ja muutenkin oli sekä vanhemmille että lapsille ohjattua ohjelmaa yhdessä ja erikseen ja lisäksi uitiin päivittäin.:hug:

Hirveesti oli kaikkea mitä aioin kommentoida mutta enpä enää muista mitä kaikkea siinä oli joten kirjottelen vaan mitä muistan.

Syöttötuoleista oli ainakin meillä hommattiin sillon tuolle esikoiselle (nyt 9½v) brion hokkus pokkus tuoli ja on kyllä tykätty. Se on koolta aika iso ja meillä oli siinä sellanen istuinpehmuste aluksi ja vieläkin meillä mahtuu siihen istuun nelivuotias sekä "laiheliini" kahdeksan vuotias välillä siihen menee kun muuta paikkaa ei ole. :kieh: :kieh:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/syottotuolitjapehmusteet/hokkuspokkussyottotuoli/

Niin tervetuloa uusille! ja onnea ultra kuulumisia saaneille sekä häitä suunnitteleville kaikille tasapuolisesti :flower: :flower: :heart:

Voisin hehkuttaa kannettavan koneen ja langattoman neitin puoleen :saint: ;) makaan nimittäin viimeistä lomaviikkoa täällä ulkona aurinkoa ottamassa ja surffaamassa netissä ja vastailemassa viesteihin joita oli reissun aikana tullut B) B)


 
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Schätzchen Ei mulla ole kyllä ollu huonoja kokemuksia, mutta noita kopioitahan on monen merkkisiä.. Meillä muistaakseni joku Bambino tms. Ei ole kertaakaan meinannut edes keikahtaa, vaikka jo noin isoja ovat lapset ja potkivat ja heiluvat syödessä kyllä ihan kiitettävästi ;)
Hyvä tietää =) . Tää, mistä olin kuullut huonoa, oli joku Löytötavaratalo-versio.
Täytyy siis tutkailla jatkossa markettienkin valikoimat.
 

Yhteistyössä