JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

moi.. onnea ultrassa käyneet.. ihania kuvia olitte taas pistäneet..

kiitos menninkäinen kuukupin valaisusta.. tuota pitää ehdottomasti kokeilla sit kun menkat alkaa hamassa tulevaisuudessa.. ajatelkaa, vasta joskus keväällä. hih.

pinkeiju kyselit siitä kissasta.. meillä oli kissa silloin kun esikoinne synty, ja ei se ainakaan mitenkään ollu mustasukkanen.. mutta sit kun neiti kasvo kävi kissaa sääliksi kun se sitä riepotteli ja repi hännästä.. kyllähän sitä tietenki saa varovainen olla, kun nuo kissat on aika arvaamattomia..noh meillä se kissa katosi jonnekki pari vuotta sitten. :'(
ei olla tietenkään uutta hankittu, mutta kyllä me vielä joskus.. sitten kun on oma talo. on ne kisut niin ihania.

asrai..mä ainakin muistan sut hyvin.. :heart:

ihana lomakuva tuitsu

nuo hääpäivä nimitykset on kyllä hauskoja.. meillä oli sit tän kuukauden alussa villahäät.:D


Onko muilla ollu vielä suonenvetoja? mulla on ollu taas riesana ne.. ei oo milloinkaan ollu muulloin kun raskauksissa.. viime yönä veti tosi kipeesti, ja nyt on kokopäivän jalka kipeenä.. auts.

http://www.aijaa.com/v.php?i=744683.jpg tuossa tänään otettu kuva..



 
Pi pa re:Minä oottelen niitä menkkoja sitten ens vuoden joulukuussa :LOL: joka kerta mennyt vähintään vuosi synnytyksestä et alkaneet =) Mut muakin alkoi tosissaan kiinnostaan tuo kuukuppi...
Mulla on kans nuita suonenvetoja melkein joka aamuyö
:( Tosi inhottavia! Pitäs käydä apteekissa kysymässä jotain apuja, esim. magneesiumia jos sitä vaan saa ihan normaalisti syödä myös raskausaikana. Mitäs Asrai meinaa? Sähän olit lääkäri =)

Ihania mahakuvia teillä =)

mmiilia: Oiskohan nuo sun kivut jotain liitoskipuja kans tai kohdun kannatin kipuja....Mulla ei ainakaan oo koskaan tuntunut se avautuminen. Mutta kantsii varmaan kysellä neuvolasta mitä meinaavat et tartteeko käydä lääkärille näyttäytymässä.


Nyt iltapalaa ku lapset sängyssä...
Maikka+nelonen 18+6

Ps. Kiva Tracy75 et joku ees lukee :heart:
 
Oltiin pari päivää reissussa ja ihan hirmuisesti tullut tekstiä ja aivan ihania masukuvia... =) Kaikilla on niin söpöt massut :heart:
Onnea kaikille mahtavista ultrauutisista.
Muuten pakko kehua tuota kenguru kantoliinaa sen verran, kun joku siitä tuolla aikaisemmin taisi mainita. Aivan ehdoton juttu, jos vauvalla vähääkään masuvaivoja tms. Meidän esikoinen oli aika itkuinen ja masuvaivat aika kovia. Ostin kantoliinan, kun olin kuullut sen positiivisista vaikutuksista. Se auttoi tosi paljon. Vauva rauhoittuu, kun on siellä kuin kohdussa ja kuulee äidin sydänäänet. Lisäksi jalat on sellaisessa asennossa, että ilmat tulee ulos, jos kärsii ilmavaivoista. :)
Omaan napaan ei kummempia... Liikkeitä tuntuu aika paljon.Oltiin pienellä vene/saaristoreissulla ihan miehen ja kavereitten kesken ja oli tosi hauskaa ja rentouttavaa... Jaksoin vielä hiukan beachvolleytakin pelata... =) Tiistaina olisi aamulla se rakenneultra ja se jännittää ihan hirmuisesti edelleen... Lisälyöntejä taasen ollut jonkun verran ja ne hiukan häiritsee, mutta muuten olo alkaa olemaan ihan hyvä. Tällä hetkellä väsymys ei paina samalla tavalla ja jaksaa valvoa paljon myöhempään... Tänä aamuna oli ihan mielettömän kova kylkikipu, joka kesti aika kauan eikä hajuakaan mistä se johtui... :(
Muuten olo on kyllä aika mainio ja pikkuisen potkut tuntuu päivä päivältä useammin ja kovemmin...
Ai niin, Saparolle ihan hirmuisesti onnea terveen poikavauvan odotuksesta... Oli varmasti maailman ihanin uutinen =)
kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja...
Toivottelee Riikkuli 19+6
 
Heipä hei :wave:

Oon niin onnellinen.. anoppi häippäs meinaan tunti sitte. HUHHUH!! Oli tääl hoitamas lapsia muutaman tunnin ja voi jösses et se sitte osaa.. Tuos yhelle kaverille just kerroin et nyt tiedän mistä mies on 70% ärsyttävistä piirteistään periny :/

Kissa & vauva asiasta!! Siihen piti jo aiemminki kommailla mut oon ihan unohtanu eli mulla on aina ollu kissoja, silloin ku esikoinen syntyi niin niitä oli emä ja sen pentu ja yksi muu karvatti. Eli aika lauma. Noh, yrittihän ne miljoonat kerrat vaunuihin, sänkyyn jne mut kaivoin ne ajoissa ennen pojan syntymää siihen esille ja ihan kovalla kädellä sit viskasin mirrit veke jos kiipesivät vauvan reviirille. Ja pari kertaa koittivat vielä syntymän jälkeenkin mut loppui seki sit ihan muutamassa päivässä. Emäkissa oli kauheen huolestunu aina kun poika huusi ruokaa tms.. :heart: Ja kun tyttö syntyi, meillä oli yksi kissa ja sama rulianssi taas kun oli eri misu, ehdin hankkiutua eroon lemmikeistäni kun alkoi käydä elo ahtaaksi sillä porukalla pienessä asunnossa. Ihan ok oppi tää uuski kissa, hiukan oli jääräpäisempi mut oppi jättämään pinniksen ja vaunut rauhaan ja makkarin ovea pidettiin kiinni ettei nukkumisen aikana vahingossakaan kömmi vauvan viereen tms. Nyt meillä on 2 karvattia, tää jo koulittu misu ja pentu joka tuli tuossa keväällä meille ja luulen että kaikki menee oikein hyvin. Tykkäävät tytöstäkin tosi lujaa vaik sen rakkaus onki aika rajua vielä.. :whistle:
No tulihan sepustus mutta mää vähä innostuin.. :ashamed:

Käytiin shoppailemas miehen kans ja pongattiin tosi edullisia vaippoja, lievää 2-laatua eikä nois mitää vikaa näy olevan. Noh nyt on vaivaiset 381 housuvaippaa odottamassa käyttämistä. Kestovaippoja ajattelin koittaa tulokkaalle ja ostaa jemmaanki jos halvalla löydän ja tytölle vois sille ajalle ku treenataan kuivana pysymistä öisin niin hankkia myös kestoversioita. Hatunnosto heille jotka eivät muuta käytä =) Minä kun myönnän myös olevani mukavuuden haluinen laiskimus :saint:

ASRAI: Mäkin muistan sut ja oon ihmetelly minne oot kadonnu. "vieras puskista" :D

Maikka: Luen myös sun juttus joka kerta :) Täällä mä luulen on meillä jokaisella aina "korvia kuuntelemassa" joka murheessa ja muussa löpinässä.

Eilen lajittelin ihan alunperin sillä fiiliksillä vauvanvaatteita että jos siel sattuis oleen se (toivottukin) poikasalamatkustajana niin pistän kaikki tyttömäiset vaatteet kirpparille tms. Noh voi itku ku mä rääyin kun niitä kattelin ja tuumasinki sit miehelle et voi ku siel olis tyttö. En olis uskonu et kiinnyn joihinki vaatekappaleisiin niin lujaa :eek:

Tuitsulla ihana kuva, tuli kiva fiilis siitä!! Ja tuo sun massus on VALTAVA! =)

Tuleekohan telkkarista mitää, taidan mennä sohvalle löhöömään ja sit suihkuun ja ajelemaan näitä hullun karvaisia paikkojani. Mix tuntuu et karvat kasvaa nopeempaa ku aiemmin. Vai johtuuko laiskuudesta niiden ajelun suhteen.. hmm.. :/

Eiku hei ny :wave:

Maukkiksen viikot tasan 21
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeiju:
Minimi kirjoitti Predo tutkimuksesta :tuo tutkimus on Hgin yliopistolla tehtävä tutkimus jossa "tarkoituksena kehittää menetelmiä pre-eklampsian (raskausmyrkytys) ja sikiön kasvunhidastuman ennustamiseksi ja ehkäisemiseksi"
Minun mielestäni se on Helsingin yliopiston psykologian laitoksen tutkimus joka tutkii äidin mielialojen vaikutusta sikiön persoonallisuuteen. Näin ainakin minun tutkimuslappu esittelyssä sanotaan.
Juu, sama asia :)
Eli mun lapussa ihan eka kappale kertoo tuon lainatun jutun, myöhemmin kerrotaan raskausmyrkytyksen yhteydestä psyykkisiin stressikokemuksiin ja sitten vielä että tutkimuksessa selvitetään myös onko raskausajan tekijöillä yhteyttä lapsen temperamentiin. Nää stressijutut ja vaikutukset lapseen kyllä ovat mielenkiintoisia!

Me yritetään sinne Haikaranpesään myös, sehän on sitten toinen juttu pääseekö sinne, jos meinaan tulee jotain hämminkiä raskauden aikana, tai ihan vain on ruuhkaa! Itse ensisynnyttäjänä ajattelin että olis "turvallista" mennä sinne jos siellä kerta jotenkin opastetaan normaalia enemmän. Ja se että pääsis miehen kanssa oleilemaan sinne huoneeseen, kuulosti mukavalta. Vaikkakin nyt kun luki noita synnytysjuttuja, oma "viehätyksensä" olisi varmaan tossa osastolla olossa toisten mammojen kanssa... Vaikka ei kai siellä pesässäkään eristyksissä olla!

*muoks, piti vähän säätää että sai lainauksen kohilleen..*
 
Jep, etelän lämmöstä palattu tänne kosteahkoon suomeen.

Reissu meni ihan kivasti ja kuuma oli, päivisin mittari kohosi sinne +40 asteeseen ja päätinkin pysytellä enimmäkseen varjossa kun tuntu niin tukalalta. ja kylläpä toi maha muuten on jo aika lämmin patteri.Ja kuten kuvasta näkyy se on iso. Oon muuten eka joka on omalla naamalla palstalla, Vähän mä oon rohkee! :)
Mutta oli kyllä ihana palata omaan kotiin, omakoti on aina oma koti.

Täällä kanssa yksi sleepi-sängyn himoaja. Taitaa kuitenkin jäädä hankkimati kun se on aika hinnakas. Ensi viikolla varmaan ostetaan sitten joku pinnis, olishan kiva jos semmoinen löytyisi jostain käytettynäkin. Sisustusta ruvetaan katteleen muutenkin pikkuhiljaa. Nyt lomalla aattelin maalata vauvanhuoneen ja siitä tulee sitten semmonen purppuranliila. Yksi seinä vaan. Oon sen verran sisustushullu että pitää päästä toteuttamaan itteensä.
Mulla on jo selvä visio! :D

Mulla on kanssa kyljet ja vatsalihakset nyt koetuksella, tuntuu että toi maha kasvaa nyt ihan hirveetä vauhtia ja on semmoista repivää lihaskipua aina välillä.

Miaskin tunsi jo tytön potkut ekaa kertaa, Olisi varmaan aijjemminkin tuntenut mutta kun ei jaksa ootella kauheen kauaa kun hermostuu jos ei heti potki. Kärsimätön. :)

Me mietittiin kanssa haikaranpesää mutta ei kai mennä, mulle riittää että pääsisin perhehuoneeseen kun tykkään omasta rauhasta ja haluun kanssa että mies on mun seurana.Haikaranpesähän pitää varata sitten heti rakenneultran jälkeen. Ja voi tietty ollakkin että en ees pääsisi sinne jos toi istukka valuu tonne kohdun suulle, toivoraan että ei.
Haluaisin synnyttää alakautta, toisaalta ihan sama kunhan menee kivasti. Jotenkin en yhtää pelkää synnytystä, se ei ees jännitä. Voi olla että sit lähenpänä jännää mutta en pelkää kyllä kipua juurikaan. Ehkä vaan sitä että joku menee pieleen.

Meillä kanssa kissa ja hommaan varmaan semmoisen pinniksen suojuksen. Jos ei kaupasta löydy saa mun isi tehdä näppäränä miehenä semmoisen.

ja vauva vakuutus kanssa haetaan meillekkin ennen syntymää. oon ymmärtänyt että jos hakee syntymän jälkeen sen saa vasta kun vauva on jotain 2-3 kk ja jos sitä ennen on ollut jotain vaivoja niin ne rajataan pois vakuutuksesta. Mä oon muutenkin kontrollifriikki ja tykkään että kaikki on "turvattuna".

Musta on tosi kivaa että tietää kumpi tulee, jotenkin se vauva personoituu entistä enemmän,.Ei oo vaan vauva vaan on tyttö. :heart:

höpöhöpöhöpö.

Mistäs muusta täällä on puhuttu, tuntuu että meni ihan ohi kun luki päivällä viikon jutut. Onnea kaikille kivoille ultra kuulumisille. ihanaa nähdä vauvoja!

palataan ja uuden laittakaa yytä. Niin laitan listalle.

KUKA HALUUAAA, ENSI KUUTA PÄIVITTÄÄÄÄ????


Tui ja tyttö 20+4
 
Pi pa re ja Mauahtavaa, loistavaa, ettei minua ole unohdettu! :heart: :hug:

maikka79 kyseli magnesiumin käytöstä raskausaikana... hmm... mä en nyt kuollakseni muista, onko siinä mitään rajoituksia.... Pääsisin tarkistamaan netti-Pharmacasta, mutten millään jaksa kirjautua yliopiston sivujen kautta sinne :ashamed: Jos muistan, tarkistan asian maanantaina töissä.
 
Iltaa tai pikemminkin öitä täältä.

"Kohtaukset" ollut nyt reilu vuorokauden poissa ja toivottavasti pysyykin. Tiistainahan niitä tutkimuksia sitten pitäisi jatkaa, olisihan se kiva tietää mistä johtuivat oikeesti. Tuttu vyöyketerapeutti tänään vähän korvia ja jalkapohjia tutkiskeli ja totesi että hänen mielestään sapessa ei ole mitään vikaa, vaan että maksa kävisi jostain syystä nyt kovilla sekä koko suolisto. No se toivottavasti selviää tiistaina ja tulehdusarvot olisivat lasku suunnassa.

Haikaranpesästä senverran, että käsittääkseni ero oli se että normaaliosastolla perhehuoneessa isä tekee senverran kun haluaa, kun taas tuolla isät tekevät perheelleen aamiaisen, siivoavat sitä yhteistä keittiötä, olisikohan ollut että illallisenkin laittavat ja muutenkin ainakin meille painottivat että isä tekee mahdollisimman paljon jotta äiti saa levätä ja toipua. Nythän sinne ne pääsykriteeritkin ovat tiukentuneet, ei tosin muutenkaan oltaisi nyt sinne haettu.
Mun toive tästä seuraavasta ois kyllä ihan normaaliosastolla, mutta perhehuoneessa. Viimeksi oli aika raskasta kun tosiaan oltiin haikaranpesään haettu ja mähän sitten viimemetreillä sairastuin siihen noro-virukseen. Siitä aiheutui lapsivedenmeno, mutta ei käynnistänyt supistuksia vaan olin ensin haikaranpesässä tarkkailussa josta 18h jälkeen siirsivät normi osastolle ja seuraavana aamuna käynnistelivät oksitosiinilla. Haikaranpesästä jäi vain yksi huono muisto, se että nehän pyrkii mahdollisimman lääkkeettömään hoitoon joten eivät meinanneet antaa pahoinvointiin mitään vaikka tosi rajuna tuli kaikki kokoajan ulos. Sitten taas tavalliselta synnytysosastolta jäi vähän enemmän kaikkea huonoa mieleen, eikä suinkaan vähiten sen rankkuus kun muutenkin jouduin herättelemään pientä 3h välein ja molemmat hieman kipeinä niin huonekaverit vaihtui jatkuvasti vuorokaudenaikaan katsomatta. Ýmmärrettävää toisaalta, mutta kun muutenkin hirveä koti-ikävä, huoli pikkusen terveydestä ja sitten vielä ei saanut nukuttua juuri milloinkaan kunnolla. Nyt siksi haluaisin perhehuoneen jos suinkin mahdollista.

Jotain muutakin piti kommentoida mutta enhän mä enää muista mitä. Joten toivottelen kaikille hyvää juuri alkavaa sunnuntaita ja sitä ennen kauniita unia.

Elviiratar 19+6 (vielä hetken)
 
Maikka 79, minä ainakin syön magnesiumia sen 350mg päivässä, se on päivittäinen tarve. Ostin halpamagnesiumia, joka on magnesiumoksidia, hoitaa kahta vaivaa yhtä aikaa nimittäin ummetusta ja suonenvetoja! Magnesium imee suoliston puolelle kosteutta joten se helpottaa ulostamista pehmentämällä kakkaa.


 
Huomenta!

Likat on sitten pistänyt näppikset sauhuamaan, tekstiä on ollut ihanan paljon, mutta sen luku-urakan jälkeen en olekaan jaksanut enää ite mitään raapustaa. :D

Jokunen uusikin oli joukkoon tullut, tervetuloa! :wave:

Niin, lupasin tulla kertomaan niistä ultra-kuulumisista. Masussa kaikki oli juuri niinkuin pitääkin ja se oli suuri helpotus. Jotenkin olin ollut hirmu huolissani, en tiedä miksi. :| Mutta siis todella vilkas vauva siellä potkiskeli ja teille voin sen paljastaa, että mun oletukseni vauvan sukupuolesta osui aivan oikeaan, eli poika tulee! :heart: Toki kumpikin olisi ollut ihan yhtä tervetullut, mutta mulla oli ihan alusta jo vahva tunne pojasta. Isäntä oli hyvä kun ensinhän se ei halunnut tietää ja kun ultraaja sitten kysyi (itse sain jo selvän vastauksen kun vauva oli kohtisuoraan meihin päin, niin ei voinut erehtyä ;) ) , niin ei vieläkään sanonut mitään. Mä sitten nousin jo pois kun sanoin ettei hän ole ollut innokas ajatuksesta. Mutta jotenkin se jäi vaivaamaan ja kysyin sitten ettetkö tosiaan halua tietää, niin naurahti ja ultraaja käski mut takas makuulleen ja näytti. Yllättäin isäntä oli suunnilleen nenä kiinni monitorissa, juu ei yhtään kiinnostanut! :LOL:

Muille ei olla kuitenkaan ajateltu asiaa paljastaa, voi toki olla hiukka vaikea kun alkaa sinistä vaatetta ostelemaan. Tosin ostin juuri ennen ultraa kaksi aivan mielettömän suloista H&M tyttö-bodya, kokoa 50.

Mutta nyt pitää lähteä viemään mukulat tivoliin, joten palaillaa myöhemmin.


 
Kissa ja lapsi:siitä munkin piti komentoida jo aikasemmin mutta unohtu,meilläkun nuita karvakasoja on kaksin kappalein.Meillä on mennyt tosi hyvin vaikka kissat pelkääkin lapsia ja sen takia ennakkoon pelättiinkin että mitenhän käy,mutta meidän likkaa nuo kissat ei pelkää ollenkaan,toinen kissoista on aivan tytön kaverin ja antaa sen tehdä sille mitä vain toki me katsotaan aina ettei kovin kovin käsin,mutta toinen saattaa sihistä jos oikin vetää karvoista ja halii kovakouraisesti.Sekö ei aina ole kovin hellää tuo pienen lapsen rakkaus ainakaan meidän perheessä :LOL:
Sängy ja vaunu homma me järjestettiin niin että kun asutaan ylimmässä kerroksessa eikä ole hissiä niin rattaita ei edes ole lähimain,mutta siis sängyn kans tehtiin niin että ennen synnytystä kun muutettiin isompaan asuntoon niin alettiin pitää makuhuoneen ovea aina kiinni tai pidettiin jo vähän aikaa vanhassa asunnossa ja se on meillä toiminu,toki kissat jonku aika raapi ovea kun halus sisään.Mun mielestä se on hyvä järjestys ollu lapsenkin kanssa koska minä en tykkää että lapset hyppii sängyssä tai penkoo kaappeja niin meillä makuuhuone on pyhitetty vain yö käyttöön.
Sen vielä lisään että jos jotain aiotte muutosta tehdä esim.että jotain ovea aletaan pitää kiinni eikä kissoilla ole sinne asiaa niin tehkää se ennen lapsen tuloa ettei kissa yhdistä sitä lapseen,koska silloin voi käydä niin että kissa alkaa syyttää lasta siittä ja protestoimaan.

Kohta on ultra ja mitä lähemmäs se tulee sitä enemmän alkaa pelottaan että onko kaikki kunnossa kun ei nuita liikkeitä vielä tunnu tai en ainkaan varma niistä ole.Tiistaina olen varmaan ihan kauhusta kankea ennen kuin pääsen sinne ultraan.Sitten vielä mietittyy että jos mies ei pääse mukaan ja kaikki ei olekaan kunnossa niin miten sen voi kestää yksin siellä,meillä kun on pakko ottaa isompi neiti mukaan niin voi olla että vain minä pääsen ultra huoneseen.Onko muilla ollu lapsia mukana?No ei kai tässä muuta voi kun toivoa parasta.
 
Viimeinen lomapäivä menossa, masentavaa..
On ollu ihana vaan OLLA. Ei jaksais millään ajatella ettei enää
pääse nukkumaan klo:16 päikkäreitä, valvoa myöhään ja
nukkua aamulla rauhassa. Noh, kohta tahti muuttuu muutenkin
saa taas muutaman vuoden "totutella" uuteen rytmiin....
Tosiaan on saanut muutamia vuosia nukkua aika hyvin, ja aamulla pitkään kun tytöt on jo senverran itsenäisiä.

Yksi piristys sentään huomisessa on aamun rakenneultra, sen jälkeen
on mukava mennä töihin. Täytyy varmaan pikkuhiljaa kertoa
asiasta töissäkin. Mä sain jo ennen lomaa pientä tuijottelua osakseni
tonne vatsanseudulle, mutta kukaan ei ole uskaltanu kysyä mitään.
Voihan se olla niinkin että mä oon vaan vähän syöny liikaa grillimakkaraa
tänä kesänä. :D

Nyt mä lahden pihalle nauttimaan viimeisistä auringonsäteistä, ja imemään itseeni d-vitamiinia talvenvaralle.... :wave:
 
No niin Kokkola Cup ohi, neljä päivää tuli vietettyä kentän reunalla ja naamanikin poltin siinä huomaamatta. Onneks puna rupee pikku hiljaa laskemaan kun huomenna pitää töihinkin.

Omaan napaan täällä ei ihmeempiä, kovasti odotan jo rakenneultraa, viikko vielä. Liikkeet tuntuu kivasti ja neitikin kyselee että mitäs vauva tekee nukkuuko vai liikkuuko. Risti meidän pojan Tiku Tiikeriksi :D kun nimeä vauvalle kyselin.

Mitäs mun pitikään kommentoida.... niin moni oli miettinyt tuota perhehuonetta. Minusta tuntuu että haluaisin perhehuoneen kun neitikin vasta 3v niin mähän kuolen ikävään muuten mutta katsotaan nyt, riippuu varmaan kyllä siitäkin että syntyykö hyvissä ajoin ennen joulua vai jouluaattona =) Esikoiselta ei perhehuonetta saatu kun olivat kaikki varattuja vaikka olis haluttu.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille

Saparo ja Tiku Tiikeri 18+2
 
Pikaseen kahlasin läpi keskustelua.. Viikonlopun ollut reissussa niin olihan tuota lukemista. Onnea saparolle että pikkuisella kaikki hyvin ja kaikille muillekin hyviä ultra kuulumisia saaneille.

Magnesiumia saa syödä. Ainakin mulle terkka "määräsi" kun kärsin levottomista jaloista ja suonenvedoista ja on kyllä auttanut. Reissussa en muistanut ottaa niin eiköhän viimeyönä vuorotellen kummassakin jalassa suonenveto. Mä syön jotain sellasta ku magnex 350.

Saatiin tuolla reissussa käydessä aikas paljon vauvakamaa ihan ilman eestä. Tai osa jäi vielä sinne kun ei mahtunut kyytiin, mutta saadaan ne myöhemmin. mm. sitteri, pinnis, matkarattaat, vaunut, turvakaukalo (aika vanha, taidan ostaa uuden mut menee kai tuo varalla jossain ) ym. Vaunut oli teutonian joku oisko 2001 malli. Muuten hyvät mut kuomu ei pysy ylhäällä ja sit puuttuu se peitto/suoja mikä tulee kovan kopan päälle. Pitää koittaa korjailla. Saako tuota peittoa/suojaa ostettua erillisenä jos ei löydy sieltä keneltä nuo saatiin?? No jos ei tuu kunnollisia niin onpahan mummolaan sit vauvalle varavaunut, ei oo pakko aina raahata mukana. Mä kyllä olin jo päättäny et ostan uudet, mut otinpa nuo kun ilman eestä saatiin.

Kaikille hyvää viikonalkua! Voikaahan paksusti! Itellä ainakin aika paksu olo...

Snoukku



 
mmiilia: ihana masu!!! ;)

Viikot taasen vierii eteenpäin ja masu kasvaa, tai oikeastaan kasvu alkaa tasoittumaan pikkuhiljaa, mutta nyt se "kiristyy" huomattavasti.
Vaikeampi kumartua tms... kun on tuollainen kivikova pallo tossa mahan edessä.

En tiedä onko mulla jotain harjoitus-suppareita kun tuntuu että vatta kiristyy aina "rehkiessä". Hauskinta on kun aina välillä tättärä painuu tonne ihme venkuraan ja kohta on yhdessä kohdassa mahaa oikein mukava kireä uloke Laughing Tänään yksi potku oikein sattui, ja tuntui koiein kunnon kruntsahdus, yöks.

Nyt kyllä alkaa ajatukset olemaan pelkässä mahassa, kun se on muutenkin koko ajan tiellä ;) heheh. Vaikea keskittyä muuhun kun tyyppi muljahtelee ja möngertää siellä niin söpösti, että ei paljon muu kiinnosta, tai sitten vaihtoehtoisesti ei kykene tekeen mitään kun sattuu tai kivistää, muta onneksi vielä harvemmin...

Seuraava neuvola on 7.8. eli vielä "pitkä" aika. Sitä orotellessa...

ps. laitampa piakkoin taas uuren masukuvan
 
Mullakin alkaa huomenna työt mutta ensimmäistä kertaa on ollut tarpeeksi pitkä loma, on kiva mennä töihin! Ehtinyt unohtua hulabaloo ja stressifiilis. Ehkä siksikin kun tietää ettei kauaa tarvi olla ennenkuin tuleekin pidempi "loma".
Myös siksi on kiva mennä töihin että tulee välillä vähän muuta ajateltavaa kuin tuo oma maha, ei ehdi kuuntelemaan koko aikaa mihin tänään sattuu...

Kukas se siitä haikaranpesästä kirjotteli, siis mikä ihmeen leirikeskus se on?!? Lähinnä se perhehuone ja joo pesän "teho-opastus" kiinnostaa, ei mikään isien "orjuuttaminen"! Meillä isäntä tekee yleensä muutenkin ruuan, saisi tuolla kyllä olla MUN ja VAUVAN kanssa eikä touhuta jossain keittiössä! Ei tuolta kättärin esitteistä ja nettisivuilta mistään tollasesta puhuta...
Ja kivunlievityksessä ym mun mielestä monessa kohtaa sanotaan että selvitetään etukäteen ja synnyttäjän toiveen mukaan, mä ainakin haluan kaiken mahdollisen ja tehokkaan, en mitään luomua :whistle:
Eiköhän nämä kaikki vielä selviä...

Tännekin on rantautunut ähkypuhkuolo ja navan kiristys, kaiketi se maha sitten on parissa päivässä oikeasti kasvanut kovasti.
Selkä on oikein kiitettävästi helpottanut (koputtaa puuta ettei huomenna taas itketä), pää jaksaa jomottaa mutta onneksi ei koko aikaa.
Hei ja mulla kans etenkin aamuisin oikein kovana toi maha, siis kohtu, ja eilenkin aamulla navan vieressä semmoinen kova möykky, liekö tyypin pää tai joku muu osa ollut?

Oltiin tänään veneilemässä 4h, nyt maissa melkein 8h ja edelleen kun alan lukee/kirjottaa, keinuttaa! Olen vähän herkkä, siksi tulee paha olokin autossa ja veneessä jos ei koko ajan saa kattoa horisonttiin ja pidä mahaa täynnä!

Ok, nukkumaan nyt!
minimi & Olio 17+6
 
Tuitsu tervetuloa. :hug: :)

Porschella on ollu oikeen hyvä tuntipalkka. :D Meillä ei ikävä kyllä ole mitään mitä kukaan ostais... :whistle:

mmiilia: oot muuten oikeessa, kuinka ihana tunne se on kun pikkuinen jumppaa. :heart: Torsti tuntuu olevan siskoaan rauhallisempi kaveri, joten aina kun liikkeet tuntuu ite jähmetyn niitä tunnustelemaan. Tänään kun oltiin mökillä ja nukuin sitten päikkärit esikon vieressä, ja kun heräsin niin tuntui muksimista. Eihän siinä ylös raskinut nousta... :whistle:

Voi mä olen niin "kade" nuista teitin masukuvista... Omaani en vieläkään ihmisten ilmoille suostu laittamaan... :snotty: Mies tuossa tosin tänään siihen malliin pullisteli kilpaa, että kai tuo kuitenkin alkaa hiljalleen näkyä? Tosin musta se näyttää edelleen samalle kuin jo muutaman vuoden on näyttänyt... :whistle:

Riikkulilla on samana päivänä ultra kuin meillä, mulla on klo 10 se. Onneks jo aamupäivällä niin ei tarvii kauan hereillä hermoilla. ;) Mua tosin jännittää jo sekin, että kun pariin tuntiin ennen ei saa vessassa käydä... :whistle: No, suunnittelin et käyn toimistossa tasan klo 8, ja sitten oon jonkin aikaa juomatta ja tankkaan sitten kunnolla matkalla ultraan. :D

Tuitsu ja muutkin: mulle oli varattu ensi kuun päivittelyt, mutta seuraavaa kuuta saa sitten alkaa jo toiset pohtimaan ketä pestin ottaisi. :D

Onnea Kuukiitäjälle ultrauutisista, ja onnea pojan odotukseen. :heart: Kai se sitten oli jo sitä äidinvaistoa. :D Saas nähä käykö mun poikaolo toteen. Vaikka samahan se on kumpi tulee, meinattiin kuitenkin kysyä. Ja muille kuin teille sitä tuskin paljastetaan, ainakin isovanhemmat alkaa sitten hössöttämisen ja sitä en ainakaan jaksa kun ne sitten alkaa niitä nimiä veikkailemaan... :headwall: Nimi kun on salaisuus siihen saakka että se ristiäisissä paljastetaan. Kummit saa erikoistapauksessa tietää, jos ostavat jotain mihin haluavat etukäteen nimen kaivertaa. ;) Mutta kummeilla onkin sitten salassapitovelvollisuus ja kovat sanktiot jos sen rikkoo. :LOL:

Saparo 79: saako udella mitä joukkuetta kannatit kentän reunalla entä miten pelit meni? Jalkapallostahan on kyse? :D Entäs minkä ikäisiä pelaajia oli? Tyttöjä vai poikia? Voi kun ois ikävä sinne kentän reunalle, valmensin tuossa joku vuosi sitten reilu 3v tyttöjä, ja oli se kivaa. :) Ehkä joskus vielä pääsee reunalle, jos ei valmentajan niin sitten vanhemman roolissa. :)

Me mennään huomenna vielä uudelleen katsomaan sitä asuntoa johon ihastuttiin, ja miehen veli tulee vaimonsa kanssa sitä myös katsomaan. Pakko, kun me siihen niin ihastuttiin niin saada puolueeton kommentti asunnosta... :whistle: Kovasti mun tekis jo mieli ajatella että tarjous jätetään ja että se menee läpi, mutta koitetaan nyt vielä pysyä maan pinnalla... :snotty:

Kaipa sitä pitää mennä tässä nukkumaan, kun huomenna olis aamusta tarkoitus mennä mun vanhempien kanssa käymään torilla, jos vaikka ostais enemmän kuin kaks litraa mansikoita... :p Tuskin niistä mitään pakkaseen riittää, mut sais ainakin nyt syödä niin paljon kuin jaksaa. :D

Iik, huomenna jo vaihtuu viikot kakkosella alkaviksi... Joku tuolla jo aikaisemmin kysyikin että mikäs kuu nyt onkaan sitten jo alkamassa... :whistle: Multa viikonlopulla kysyttiin et monennellako kuulla olet, ja sanoin ettei kuukausista oo hajuakaan muut viikot muistan. :LOL: Jospa sitä ottaisi pitkästä aikaa iltalukemiseksi tuon VauKirjan vihkosen, ei ole muistanut sitäkään aikoihin taas lukea. :)

Hyvää alkanutta viikkoa, hyvää lomaa lomailijoille ja lomansa jo viettäneille jaksuja töihin. :hug: :)

Shamandalie ja VaraTosti 19+6 :heart:
 
Kiitos kissa kokemuksiata!
Meillä toi oven kiinni laittaminen ei hyödytä, kun vanhempi kissa osaa oven aukaista hyppäämällä oven kahvaan. Täytyis vaihtaa kahvan tilalle nuppi.
Mutta ajattelin tuoda pinniksen ajoissa sisälle ja "kouluttaa" että se on kissa vapaa alue. Vanhempi kissa vaan on niiiiiiiiiiiiin itsepäinen, että saas nähdä... No kerron sit miten käy...
Nyt on mennyt 2 päivää ilman pahoinvointia - outoa! Mutta ihanaa! :D
Mulla on rakenneultraan vielä tosi pitkä aika 2 ja puol viikkoa, ei jaksais oottaa! kärsimättömyys vaivaa joka suhteessa. Tahtoisin jo vauvan syliini.... Jouluun on niin pitkä aika!
Nyt nukkumaan!
Vartin kuluttua 18 viikkoa tasan ja alkaa 19 viikko :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeiju:
Vanhempi kissa vaan on niiiiiiiiiiiiin itsepäinen, että saas nähdä... No kerron sit miten käy...
En oo mikään kissa-asiantuntija, mut siskoa sivusta seuranneena... :whistle: Tosin heillä ei tullut vauvaa, mutta kissat tykkäs merkkailla säkyjä ja sohvia & verhoja, niin sisko suihkutti niihin jotain ainetta (tarkoitettu siihen) mikä kissojen mielestä haisi pahalle mut ihmisen nenään se ei haissut millekään. Jonkun viikon(?) kuluttua ei tarvinnu enää suihkutella ollenkaan huonekaluja kun kisulit jätti ne rauhaan... Niin tuli mieleen et voiskohan sitä käyttää jos on niin itsepäinen tapaus ettei muu auta? :D Siis jos sitä suihkuttais vaikka pinnikseen (jos voi?) eikä patjaan... :whistle:

Emmä tiiä, tuli vaan mieleen. :D

minimi mulla kans tuntuu aamuisin maha ihan kovalle tuosta päältä, mutta se muuttuu erilaiseksi kun kääntyy tai nousee. Oon ajatellu et kaveri sit köllöttelee siinä päällä ja liikkuu sitten kun ite siirtyy. Välillä aamuisin meinaa ylös raskia nousta kun koittelee sitä kivikovaa mahaa. :D

Juu, kerrankin ajoissa hereillä. :eek: Heräsin kun miehen kello soitti, eikä väsytä enää. :eek: Kumma juttu... :whistle: Vielä kun toi esikkokin heräis niin päästäis torille. :LOL: No joo, ehkä ei vielä ihan mitään kiirettä... :whistle: Päikkärit sit todennäköisesti maistuu mullekin... :D

Nyt vois mennä aamupalalle ennen kuin tulee huono olo, olen vartin päästä ollut jo tunnin hereillä. :eek:

Aamuvirkku Shamandalie ja VaraTOrsti 20+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Tuitsu tervetuloa. :hug: :)

Saparo 79: saako udella mitä joukkuetta kannatit kentän reunalla entä miten pelit meni? Jalkapallostahan on kyse? :D Entäs minkä ikäisiä pelaajia oli? Tyttöjä vai poikia? Voi kun ois ikävä sinne kentän reunalle, valmensin tuossa joku vuosi sitten reilu 3v tyttöjä, ja oli se kivaa. :) Ehkä joskus vielä pääsee reunalle, jos ei valmentajan niin sitten vanhemman roolissa. :)

Shamandalie ja VaraTosti 19+6 :heart:
Saa udella :D Valmennan KPV:n B-tyttöjä eli 16-18v. Toiseksi tultiin, hävittiin finaalissa 2-1 SiPs:lle :ashamed: 11 kesää sitä on tuolla kentän reunalla tullut oltua ja nyt ajattelin syksyllä pistää pillit pussiin kun tytöt vanhenee ja siirtyvät naisiin pelaamaan. Jos ens kesänä sitten olis korkeintaan vanhemman roolissa kentän reunalla jos tuo neiti rupeais pelaamaan. On kaks viikkosesta asti reissannut mun mukana jalkapallojutuissa ja ainakin vielä kotona potkitaan palloa joka päivä mutta voihan se olla että ens vuonna inhoaa koko juttua ;)

No niin jopas tuo aika rientää, pitää lähteä tekeen eväät töihin ja sitten TÖIHIN :| No onneks pomo lomalla niin aika leppoiset oltavat =) :wave:

 
Huomenta kaikille :wave: !
Nyt kun työviikko taas alkaa, on aikaa kirjoitellakin :D .

Omaan napaan ei kuulu yhtikäs mitään uutta. Liikkeitä ei tunnu, paitsi oletettavasti silloin, kun tökin vatsaani.
Rakenneultraan on onneksi enää viikko =) . Kivaa nähdä, miltä se pikkumussukka sitten näyttää :heart: .
Väsyttää ihan tajuttomasti... |O Kahvi kai auttais siihenkin vaivaan.

Saparolle onnea hopeasta B) !

Niin ja Tuitsu: missäspäin sä olitkaan lomailemassa? Vastaus löytyisi ehkä jostain kohdin ketjua, mutta näin sen saan vähemmällä vaivalla ;) . Lomakuvasi oli tosi kiva ja lisäs vaan raivokkaana riehuvaa matkakuumettani :p .

Stokken syöttötuolista haaveilijat: Tiedättekö onko ne kaikkialla saman hintaisia, vai löytyykö niitä jostain edullisempana? Itsekin sen aion ostaa ehdottomasti!
 

Yhteistyössä