JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Alkuperäinen kirjoittaja hippula:
Mitenkäs se äippäloma alkaiskaan, kun LA on 13.12? Ja kauan se nyt kestää? Entä milloin isukki voisi pitää isyyslomansa? Mä oon niin pihalla näistä jutuista...kyllähän nää kaikki tiedot löytyis tuolta muualtakin, mutta täältä kyllä saa aina niin hyvät vastaukset asiaan ku asiaan :p =)
Mä oon laskenut, että mulla alkais 7.11. Mulla on siis sama LA kuin sulla. Olettaen siis, et säkin aloitat 30 arkipv ennen (lauantait lasketaan arkipäiviksi).
 
Miks en mä nää Maukkis sun profiilikuvaa, vaihdoitko jo sen masukuvan sinne...? Näkeekö muut?

Mää näin! Hieno maha! ja komiat tissitki :wave:

t. palstahäirikkö (oli pakko päästä tänne kokousten välissä, vitsit mikä addikti)
 
hei taas!

Jajepoolle onnittelut onnistuneesta ultrareissusta ja aivan ihana kuva tuossa :)

Kiitos kiiuska tissikehuista :D Niin joo ja mahajutusta kans. Oot aika sopiva häirikkö kyllä :kieh:

Kyl se snoopy siel pitäis olla, koitin ei kirjautuneena itekki kattoo niin näkyi :) Omituinen kuvakulma mut tuolt se nyt vaan näyttää.

Hippula: En tiiä kuin ne systeemit menee mut meillä mies piti ekat 2viikkoa isyyslomaa syntymäpäivästä eteenpäin ja loput sit kahdes eräs. Olikohan et max neljäs eräs sai pitää lomansa? Tarttis taas tutustua uusiksi noihin juttuihin vaikkei edellisestä kerrasta kauaa oo mut kummasti tällanen harvapää ne unohtaa. Nyt vissiin saa ainaki ekan kuukauden isompaa äitiysrahaa eikö?

Nyt tää menee kattoon kohta alkavaa kauhukeittiötä, tykkään siitä jostain syystä. Saan varmaan vaan kiksejä ku se ukko haukkuu niit reppanoita, kjähkjäh!!

:wave:
 
Onnittelut Jajepoolle hyvistä ultranäkymistä!

Ei taaskaan kukaan kertonut miten tuon kuvan saa lisättyä viestiin :/ Lukeekohan näitä mun jurinoita ees kukaan :'(

No kirjottelen kuiteski tällä kertaa alapään vaivoista...Mulla on alkanut ihmeellinen jomotus/vihlonta vaivaamaan tuolla allaalla, ilmeisesti liitoskipuja. Varsinkin jos kauemmin istuu niin tosi ikävältä tuntuu ku liikkeelle lähtee. Keskimmäisen aikana mulla oli nuita liitoskipuja tosi pahana, mutta vasta rv 30 jälkeen..

Ihmetyttää myös nuo vaavin liikkeet kun tuntuvat niin hentoina vielä, kun edellisessä raskaudessa tuntunut jo mahan läpi näillä viikoilla. Nyt voi olla päiviä etten tunne kuin pari liikettä :| Istukka on ollut aina etuseinässä niinkuin nytkin ja kyllähän sekin tietenkin voi niitä liikkeitä vaimentaa. Silti huolestuttaa mennä neuvolaan ens viikolla..

eipä nyt sitten muuta keksi...Huomenna onkin 6-vuotis hääpäivä
:heart:

Maikka + nelonen 19+5

Muoks, ja Maukkis; kivat näkymät sulla, ihan kuin ois itse alaspäin katsellut omia rintavarustuksiaan ja mahaansa:LOL:
 
Kiitos kaikille onnitteluista.

Tähän pitää ruveta varaamaan entistä enemmän aikaa kun tuota tekstiä teiltä pukkaa entistä tiiviimpään tahtiin =) Ei kyllä mua haitta minusta on ihana niitä lukea vaikka itse ei sitten aina jaksa vastata. No niin noihin galluppeihin vastauksia.

Kestovaippailijaa minusta ei saa mutta nosta hattua kyllä niille jotka sitä harrastaa. Itse sitä on niin mukavuudenhaluinen että kertikset sopii tähän perheeseen hyvin.

Synnytyksistä oli puhetta niin mulla oli pitkä synnytys 17h mutta ei jäänyt kauhutarinoita kerrottavaksi. En tiedä mitä kaikkea sieltä alapäästä kylläkään tuli mutta en mitään perärusketta kyllä saanut :kieh: Isäntä meillä katsoi aitiopaikalta kun vauva syntyi ja ei pyörtynyt :) Istukan sain nähdä kauempaa mutta ei ne sitä tarjonnut mulle kotiinvietäväksi.

Neiti syntyi klo 1.52 yöllä ja huonetoverin vauva oli syntynyt kymmenen aikaan illalla. No kun palailin synnytyssalista huoneeseen niin eihän meitä kumpaakaan nukuttanut, väsyneitä kyllä oltiin, ja löydettiin sama taajuus heti. No siinä sitten koko yö valvottiin, juteltiin ja naurettiin. Aamulla kun hoitaja tuli käymään ja kyselemään vointeja yms. niin yritettiin pitää pokka mutta repesin nauruun niin että oli pakko mennä vessaan nauraan vedet silmissä. En tiedä mitä se hoitaja ajatteli ja kun se oli lähtenyt niin naurettiin vielä kahta kauheammin :kieh:

Rintaliiveistäkin joku kyseli niin yhtä kuppikokoa isompaan ollaan siirretty eli C-kuppiin. Kyllä ne taas aika pian synnytyksen jälkeen kutistuu taas takaisin entiselle.

Vaunuja täällä oli moni hankkimassa ja meillä onneks on jo esikolta vaunut niin ei tarvi uusia ostaa. Joku siellä kyselikin että onko noista halvemmista vaunuista mihinkään niin meillä on ABC:n vaunut (uutena n.300e). Me ollaan oltu tyytyväisiä niihin. Yksinkertaisesti meillä ei ollut varaa ostaa kalliimpia vaunuja silloin kuin neiti syntyi, kävin kyllä niitä ihailemassa....

Äitiyslomakin täällä puhututtaa, itse olen harkinnut jääväni äippälomalle 50 päivää enemmin eli se olis jo 22.10 =) Syynä se että tiedän jo että loppuun asti en voi töissä olla ja olen vaihtanut vajaa vuosi sitten työpaikkaa niin en saa koko sairaslomalta "palkkaa" ja tuo äippärahankin joudun laskettaan viim. puolen vuoden mukaan. Lisäks isäntä aloittaa syksyllä kurssin ja neitillä ei hoitopaikkaa.

Maikka: en osaa valitettavasti neuvoa miten se kuva liitetään. En ole koskaan tehnyt. Neuvokaas joku Maikkaa !!!

Mä liityn kans niihin rakenneultralaisiin jolla ultra ma 30.7. Mun tekis mieli ruveta jo laittaan vauvan vaatteita laatikoihin ja kasata häkkisänky ym. mutta pitää vielä malttaa. Huomenna ajattelin kyllä lähteä shoppaileen pojalle vaatetta, kun pojan vaatetta meillä ei ole ja alennusmyynti aika niin jos löytäis näin loppualesta edullisesti vaatetta.

Kukas se manaskaan kun C.S.I tulee niin myöhään niin sama homma täällä kun se katson niin sitten aamulla väsyttää, mutta kun se on niin hyvä =)

Tulipas kamalan pitkä sepustus, koettakaa kestää :wave:
 
Mulla se hokee et väärä kuva formaatti...No olkoon ku en ole mikään tietokonenero et osaisin jotain formaatteja muuttaa, niin päivitän kuvani tuonne profiiliin. Kiitos kuiteski avusta!

Sulla muuten tais olla samaa sukupuolta nuo lapset ku meilläkin, eli 2 vanhinta tyttöä ja kuopus poika =) Saas nähä tasottuuko puntit joulukuussa.
 
juuh,mauahtavaa,en ottanutkaan minään ilkeilynä. =) onhan osa hipeistä tosiaan ihan haahuilutyyppejä,ja saa tavallisen rauhaa ja rakkautta vannovan ihmisen kantamaan häpeällistä leimaa..... ei mutta hyvä kun huolehdit,eihän sitä koskaan tiedä meistä raskaanaolevista että mikä juttu itkettää ja mikä suututtaa,ihan ilman syytäkään!

mistä tuli mieleen edellinen raskaus,kun kerran illallispöydässä mun äidin kanssa mun raskautta-ei-niin-hyvin-ymmärtävä mieheni jostain jutusta mistä sanoin etten osaa,niin vitsillä sano että no miten sä meinaat sun lapses osata sit hoitaa,ja ihan vitsillä ja tajusinkin sen heti,mutta kauhea itku eikä loppua tullu! :ashamed:

pi pa re,se kuukuppi siis työnnetään sisään kaksinkerroin taitettuna,ja sit siellä sisällä se aukeaa ja pysyy siellä sen alipaineen vai mikänyt olikaan-avulla,on se sen kokonen ettei tipu.ja sit siinä päässä on sellanen....eh,vetokeppi,tappi,tikku,mikskäsitäsanois,mikä kyllä leikataan vähän lyhyemmäks ennen käyttöä,niin siitä vedetään ulos.se keppi näyttää aika hurjalta kun miettii miltä se mahtaa tuntua sisällä,mutta ei se tunnu miltään.ja siis hyvät ohjeet on paketissa ja netissäki varmast,ja äkkiä oppii,tosi helppo on.ja mukava. ei niitä kai tavallisista kaupoista saa,mutta hyvinvarustetuista luontaiskaupoista ja netistä saa tilattua.en osaa laittaa linkkiä :ashamed: ,mutta googlettamalla varmasti löytyy.kannataa tutustua!!

mites,nämä kivuttomat supistukset,joita jo jokunenkin oli kokenut,niin millä viikoilla ne ovat normaaleja? tai missä määrin? ekan kanssa kun niitä tuli muistaakseni vasta reilusti myöhemmin ja harvemmin.nyt tulee selvästi enemmän,ja varsinkin jos jännitän jotain.ja ihan vatsalihasten jännittämisestäkin saattaa tulla....ja auton kyydissä tulee kans aika usein..........nyt siis puolivälin merkkipaalu,rv 20+1.....

liikkeet täällä sen kun vahvistuu,ja vauveli selvästi tykkää makoilla vaaka-asennossa,pää vasemalla,ja jalat potkuttaa oikealle.tuleva isosiskokin taitaa jo tajuta että mahassa oikeasti on vauva.pyytää vauvalta anteeksi jos vahingossa painaa mahaa,ja yksi aamu tuumasi että on jo pullea maha.ja halasi vauvaa.

mulla tuo äitiysloman aloitus mietityttää,kun teen töitä vain 2 kertaa viikossa 2 tuntia kerrallaan,mutta se on lastenhoitoa,ja siellä oon jo nyt saanu varoa ettei tuu potkuja ja hyppyjä mahaan.....

täälläkin on puskuri kasvanut sillä yhdellä koolla ainakin,ja on niin ylpeä olo kun ei riipu niinkuin rukkaset enää.on kyllä muutenkin sellainen uhkea olo,harmi vain kun ei onni kukoista parisuhteessa niin on hiljasempaa saada kehuja tai hellyyttä. mites teidän navat muuten,onko jo pullahtanu ulos? kun mulla ollu pullahtaneena jo ainaki kuukauden....! ei niin kiva..


=)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!! :heart:

Mä en oo juurikaan ehtiny täällä käymään, töissä on ollu aivan hirvittävän raskasta ja päivystänyt olen suht paljon. Muistaakohan kukaan enää edes mua... :ashamed:

Meiltä lyhyesti kuulumisia: rakenne-uä oli ja meni, kaikki hyvin! Saatiin tietää sukupuolikin ja aavistelut meni oikeaan :) Viimeisen viikon aikana liikkeet on vahvistunu tosi paljon ja toissailtana mun maha oikein hölskähti, kun pieni liikkui ihan mahdottomasti siellä! Se oli hassu tunne. :heart: Raskauden suhteen siis kaikki hyvin ja olo on mainio. Mies sairastui flunssaan viikko sitten ja nyt on mun vuoroni olla samaisessa räkätaudissa.

Ostettiin muuten Britax Yanis-matkarattaa, Britax Baby safe plus-kaukalo ja Isofix-jalusta autoon tuolle kaukalolle. Hintaa tuli paljon, mutta ei haittaa, pidetään hyvänä ja on seuraavillekin lapsille siinä sitten (jos ja kun niitä toivottavasti saadaan, mieli tekisi ainakin kolmea lasta). Vaunuiksi ollaan alustavasti kaavailtu vähän näitä Brion vaunuja tuolla teleskooppirungolla. Olisin alkuun halunnut sillä uudella compact-rungolla, mutta liikkeessä huomattiin, että jousitus on siinä paljon jäykempi kuin tässä vanhemmassa teleskooppirungossa.

Minäpä tässä vähän lueskelen taaksepäin teidän kuulumisianne. 22 viikkoa tuli tänään odotusta meikäläisellä täyteen :heart:

-Asrai ja Tiitiäinen rv 22+0 -
 
Mä kahlailin näitä pulinoita ja paljon ihania viestejä tullut, paljon ihania uutisia ja hyviä ultraääni-löydöksiä jne :heart: Onnea kaikille tasapuolisesti!

Hankinnoista on ollu paljon puhetta. Mm. noista turvakaukaloista. Jos mielii Isofix-kiinnityksellä turvakaukaloa autoon, kannattaa ensinnäkin tarkistaa, että onhan se Isofix-jalusta semmonen, joka menee omaan autoon. Kaikki Isofix-jalustat ei ole universaalimalleja, ja kaikissa autoissa ei tietenkään edes niitä Isofix-kiinnityskohtia ole. Meillä on VW Golf Plus, johon siis tuo Britaxin Baby safe plus menee Isofix-jalustalla. Haluttiin tuo kaukalo + jalusta ihan sen takia, että on niin kätevä ja koska tuo on yksi harvoja malleja, joissa on viisipisteturvavyöt, on siis tosi turvallinen. Jahka vauva kasvaa ja istuinta vaihdetaan, voi olla että Isofix-kiinnityksestä luovutaan, koska sitä seuraavaa istuinta ei tartte sitten ottaa autosta jatkuvasti pois.
 
Iltoja! Tai yöhän tässä taas jo kohta on.

Menninkäinen87: Mulla on kanssa napa ollut "pullistuneena" jo jonkin aikaa, tai ei siis ainakaan mitään kuoppaa siitä kohtaa ei enää löydy.

Mulla on muutenkin tää maha jo kauhean iso omasta mielestäni. Viikkoja kuitenkin vasta 20+5. Kahden ekan muksun kohdalla maha oli näin iso varmaan ainakin pari kuukautta myöhemmin. Onko teillä muilla aiemmin synnyttäneillä sama juttu? Välillä tulee sellainen olo, että ihmiset varmaan luulevat, että kohtapuoliin ollaan jo laitokselle menossa.

Kuinka ylhäällä teillä jo tuntuvat vauvan liikkeet? Minusta tuntuu välillä, että tosi ylhäällä jo harotaan sormilla ja potkutellaan. Vähän hirvittää, miten tämän potkupallomahan kanssa jaksaa töissä äitiyslomaan asti, vaikka turha kai sitä on murehtia. Jos ei jaksa, niin sitten pitää jäädä pois, niin kai se menee. Muuten itselläni on kyllä oikein hyvä olo, ei valittamista. Ummetuksenkin olen saanut häipymään syömällä iltaisin ison annoksen 4-viljanpuuroa, varmaan mikä vain hiutalepuuro ajaa saman asian. Minulla ainakin toimii.

Kovasti olette jo monet tehneet vauvatavaroiden hankintoja. Meillä on vanhempien lasten tavarat vielä niin hyvässä kunnossa, että juuri mitään ei tarvita. Luultavasti otan kolmannen äitiyspakkauksen sen rahan sijaan, koska se pakkaus on aina niin iiihana ja varsinkin nyt haalari oli minun makuuni. Tuttipulloille jos tulee tarvetta, ajattelin kokeilla Aventin koliikkipulloja. Pakkauksessa oli 2 pulloa hintaan 10e. Tutin malli on mahdollisimman hyvä vauvan suuhun sillä tavoin, ettei masuun menisi ilmaa. Niin, ja sitten se kantoliina voisi minun kohdalla olla se uusi juttu, jota voisin nyt kokeilla. Niistä minulla ei ole aiempaa kokemusta yhtään.
 
Huomenta!
Kävin jo eilen lukemassa jutut, mutta niitä oli taas niin paljon =) , että en jaksanutkaan kirjoitella mitään. Ja nyt en sitte muista mihin piti kommentoida... :eek:

Jajepoo aivan ihana kuva vauvastasi! :flower:

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja vauvan sukupuolen tietäville.

Mulla on nyt niin vahva tyttöolo, että unohdin valmiiksi miettimäni pojan nimen, piti lukea päiväkirjasta mikä se olikaan. Ja kaupassa hiplailen vain tyttöjen vaatteita. Minua ei haittaa nuo vaaleanpunaiset vaatteet, kun joku ei niitä voi sietääkään. En minäkään vielä pari vuotta sitten. Kolmenkympin kriisin yhteydessä löysin itsestäni sen pikkuisen prinsessan, jota en ole ollut koskaan. Lapsenakin olin se poikatyttö, joka oli aina eniten kurassa ja vaatteet riekaleina... :LOL:
No 8.8. se ehkä selviää onko äidinvaistoni osunut oikeaan tai sitte viimeistään joulukuussa.

Kuulin juuri eilen yhdestä tutusta, jolla oli laskettuaika 13.7. eikä ollut vielä saanut. Tuli siinä vaan mieleen, että jos itsellä menisi viikon yli (la 24.12) niin sehän olisi 2008 vuoden puolella. Toisaalta lapselle ihan kiva, kun ei olisi loppuvuoden ipana ja kouluun menokin olisi vuoden myöhemmin. Mutta kuitenkin toivoisin, että syntyisi mielummin etukäteen kun myöhään - en jaksasi odottaa! :snotty:

Laitan uudelleen nämä kerran kysyneeni juttu, mutta kun kukaan ei kommentoinut, kokeilen onneani uudelleen:

* onko kukaan osallistunut raskausajan Predo tutkimukseen? sain osallistumislapun np-ultrassa.

* Millaisia kokemuksia kissa+vauva? Miten kissa reagoi vauvaan? Oliko mustasukkainen?

No tulipa jaarituksia... Mukavaa ja rentouttavaa lauantaita kaikille!

Pinkeiju 17+5 (piti kalenterista tarkistaa) :D
 
Pinkeiju:
Mulla on nyt niin vahva tyttöolo, että unohdin valmiiksi miettimäni pojan nimen, piti lukea päiväkirjasta mikä se olikaan. Ja kaupassa hiplailen vain tyttöjen vaatteita. Minua ei haittaa nuo vaaleanpunaiset vaatteet, kun joku ei niitä voi sietääkään.
En tajua mistä mullakin on niin tyttöolo, mutta aloin eilen miehelle ihan spontaanisti puhumaan, että haluaakohan tää meidän vauva sitten aikuisena naimisiin mennessään käyttää mun hääpukua =) . Vähän ehkä nolotti, kun tajusin, etteihän mulla ole aavistustakaan onko tää tyttö vai poika :ashamed: .

Toisaalta lapselle ihan kiva, kun ei olisi loppuvuoden ipana ja kouluun menokin olisi vuoden myöhemmin. Mutta kuitenkin toivoisin, että syntyisi mielummin etukäteen kun myöhään - en jaksasi odottaa!
Mä oon ollut loppuvuoden ipana :D ja ainoa haitta siitä oli ennen 18-vuotis syntymäpäivää, kun muut pääsi baariin... Nyt oon vaan iloinen kun muut ylittää kolmenkympin rajapyykin ennen mua :kieh: . Mä toivoisin et meille syntyis tää mieluummin ajoissa kuin myöhässä tai sit vaikka ihan silloin laskettuna aikana.

Mikä muuten on Predo-tutkimus?

Asraille myös onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: ! Kumpaa sukupuolta te olitte veikanneet? Vai oliko se salaisuus :ashamed: ?

Jajepoon
sikiö on tuossa kuvassa kyllä jo ihan vauvan näköinen. Ihana :heart: .

Aurinkoista päivää kaikille B) !
 
Hei taas pitkästä aikaa kaikille!
Kesä on ollut hirveää hässäkkää niin olen hieman ulalla kaikkien kuulumisista. Vauva potkii mahassa kovasti ja monipuolisesti, ylös alas ja sivuille. Minulla maha on vielä hyvin alhaalla, korkeimmat potkut tuntuvat suurin piirtein navan korkeudella. Minulla on heräilemässä myös äidinvaisto pikku hiljaa, pahoinvointi minulla loppui kesäkuun puolessa välissä, sen jälkeen epäilin olenko raskaana kun ei ollut oireita ja vauvaa ei vielä tuntenut ollenkaan. Kun liikkeet alkoivat tuntua niin ajatus vauvasta on alkanut tuntua todellisemmalta joka päivä ja pesänrakennusta tekisi mieli harrastaa kovasti :)

Onnellisia ne joilla ei ole arpia eikä välttämättä tule, minulle repesi vatsaan kolme viirua melkein heti testin tekemisen jälkeen, eli repeily on puhtaasti hormonaalista. Nyt on alkanut reisiinkin ilmestyä arpia. Kamalaa!! No, onneksi on jotain apuja saatavilla sitten myöhemmin lääketieteen saralta, nimittän Avitcid voide. Saa ruveta käyttämään sen jälkeen kun on lopettanut imettämisen.

Nyt on alkanut paino nousemaan ja nälkä on aivan uskomaton (pitsan päälle jaksoin syödä vielä viinerikahvit ja ostin vielä karkkiakin!, ihan noin epäterveellisesti en kuitenkaan jatkuvasti syö...)

Vko 21+ (Rakenneultra meillä onkin vasta ensi viikolla, en tiedä haluanko edes tietää sukupuolta)
 
tuo tutkimus on Hgin yliopistolla tehtävä tutkimus jossa "tarkoituksena kehittää menetelmiä pre-eklampsian (raskausmyrkytys) ja sikiön kasvunhidastuman ennustamiseksi ja ehkäisemiseksi"

Mulle ainakin tarjottiin ns vertailuryhmään osallistumista, ensin olin ihan että mikä ettei, mutta tarkemmin luettuna olisi pitänyt täyttää taustatietovihkon (omat, sukulaisten, perheenjäsenten terveys ja elämäntilanne) lisäksi koko raskauden ajan 2 vkon välein, sekä vielä lapsen syntymän jälkeen arvioida lapsen temperamentia ja omia tuntemuksia ja lapsen ollessa puolen vuoden ikäinen taas joku vihkonen. Keräävät mm tietoa raskausajan stressin vaikutuksista, musta tuntuu että tuo täyttö olisi jo stressannut (tiedän että olisin ensin innoissani täyttänyt ja jossain vaiheessa huomannut että hitto, jäänyt tekemättä...), joten päätin jättää osallistumatta.

Kiva että jollain oli nuo ABC:n vaunut olleet ok, me saadaan sellaiset kaverilta, taidetaan tyytyä niihin ja säästää nuo mainitsemanne huikeat 500-600 ja rapiat, huh! Tai täytyy nyt käydä ne ensin katsastamassa.

Nyt ulos, palataan taas..
17+5
 
Jajepoo: Ihana kuva :heart:
Maikka: Mä ainakin luen sun jutut aina mielenkiinnolla - itse kun olen ihan noviisi tässä raskaana olemisessa :)

Mulla onkin jo nyt maanantaina rakenne-ultra! Olin ennen lomaa asennoitunut siihen et se on sitten joskus lomien jälkeen, ja nyt kun tarkistelin päivämäärää niin se onkin ekana työpäivänä. Kivaa :)

Onko joku/jotkut menossa Kättärin Haikaranpesään? Tai onko jollain aikaisempien synnytysten osalta kokemusta siitä? Meidän pitäisi vissiin nyt maanantaina sanoa jos halutaan päästä sinne :eek: Mitä se tarkoittaa isän kannalta, kun ekalla neuvolakäynnillä meille sanottiin että isän odotetaan Haikaranpesässä osallistuvan enemmän kuin normaaliosastolla? Luulin tosiaan että mulla olisi enemmän aikaa ottaa asiasta selvää :ashamed:

Kiitos jos joku osaa valaista tätä hönöä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Oikein hyvää keikkaa sulle illalla =) !
Kiitos, mahtavaa oli. :D Ääni edelleen kadoksissa jne. :saint: Ihme ettei saatu siskon kanssa sieltä häätöä, kun pistivät meidän laulamaan koko kansan kuullen. :LOL: Ilmeisesti muut (henkilökunta mukaanluettuna) oli sen verran nauttinut vettä väkevämpää ettei häiriintynyt. Tai sitten oli mikki kiinni. :LOL: :LOL:

Mauahtavaa ihana masu sulla, tuostakin kuvakulmasta. :D Voi voi, koska mä saan tuollaisen... :whistle: Tilauksessa on mut toimitus tuntuu kestävän. :D

Kiitos Schätzchen ja tk82, pitääkin käydä kurkkaamassa oma äippäloman alku... Ja hippula mun muistaakseni isyysloman voi aloittaa heti kun vauva on syntynyt. En nyt tarkkaan muista, mut muistaakseni oli niin että ajoissa ilmoitettava työnantajalle laskettuaika, ja isyysloma alkaa kun vauva on syntynyt. Tai saa sen aloittaa myöhemminkin. Anteeksi jos nyt kovasti väärää infoa jakelen... :ashamed:

Jajepoolle onnittelut ultrasta. :flower: Miettikää, miten nopeasti pikkuiselle painoa alkaa nyt puolenvälin jälkeen tulla, koska kevyempi kuin jauhelihapaketti on ihan kokonainen ihminen, sydän lyö, on keuhkot ja muut tarvikkeet. Ja syntyessään on paaaaljon isompi (vaikka pieni sittenkin). On se kummallinen juttu tämä raskaus. Mutta kuitenkin niin ihana. :heart: Ja hyvää lomaa. :wave:

maikka79: mä kanssa väliin murehtinut nyt näitä liikkeitä, esikosta tuntui jo 17+ viikolla ja nyt vasta 18+ viikoilla (senkin lopussa) tuntui tosi harvakseen. Edelleen tuntuu harvakseen mutta välillä kuitenkin onneks. Ehkä tää on rauhallisempi tapaus kuin esikko. :D Ja hyvää hääpäivää. :hug: :heart: Teillä onkin sitten sokerihäät. :) http://personal.inet.fi/koti/savijarvi/yhteiset/haaluett.htm

Meillä myös esikolta tulokkaalle halpisvaunut, mutta kuitenkin hyvät. Ainut vik(?) noissa on, että tavarakoriin ei paljon tavaraa saa kun menee hölmösti noita rautoja siellä. Mutta tehtävänsä kuitenkin tekee. :) Meidän vaunut maksoi 200e uutena, pehmeä kantokassi ja muuttuu siis helposti rattaaksi. :)

Kiva kuulla saparo79 et täällä on toinenkin joka jäänyt koukkuun CSIhin. :D H vaan on paras jätkä, kun se on niin kova niiden aurinkolasien kanssa. B) :LOL: Mun kanssa kovasti tekis mieli alkaa laittaa vaatteita vauvalle kuntoon, mutta onhan se vielä aikaista... No, onneks mun pitää ennen sitä siivoilla kaappeja ja laatikoita että saan mahtumaan vaatteet lipaston laatikkoon. ;)

Toisaalta mietin et mitenköhän sitten niiden laittamisten kanssa käy, jääkö ne miehen harteille... Kun mulla ei äippäloma ala silloin kun pitäisi, vaan mahdollisuuksien mukaan jatkan koulussa. Kelasta kyselin että voiko äippälomaa siirtää myöhemmäksi, mutta ei voi... Mutta koska olen sillä minimillä, niin voin kuitenkin hoitaa koulun loppuun. Tosin mä en sitten tee kuin työharjoittelun, mutta sekin menee osin äippäloman puolelle. Mutta sen kun saa tehtyä, saa paperit joulukuussa.. Se ois tavoite... Vaikka eihän se ole ongelma etteikö isäntä osais vaatteita pestä ja laittaa ja sänkyä koota, mutta kuitenkin ite haluisin ainakin jotain tehdä... No, vaatteiden laitossa suurin aika menee siihen kuivumiseen, että eiköhän niitä sitten ainakin viikonlopuilla jaksa tehdä. :)

Asrai :wave: pitkästä aikaa. Onkin vähän ikävä ollut. :hug: :D Hyvä että odotuksen kanssa kaikki hyvin. :)



pinkeiju myös odottelee vauvauutisia tutuilta, täällä sama homma. :wave: Kälyllä laskettuaika ensi viikolla. :D Voi sitä itkun määrää sitten taas... :whistle: Kysymyksiisi en osaa vastata, ja en ole kuullutkaan Predo tutkimuksesta. :eek: Mikäs se sellainen on? Minimi olikin sen jo selventänyt, kiitos. :)

Maanantaina mennään uudelleen katsomaan sitä asuntoa johon ihastuttiin... Ja lainalupaus asunnon hinnalle on jo yhdestä pankista, toisessa käydään torstaina... Vähän jännittää ehditäänkö edes tarjousta jättää ennen kuin menee, mutta jos näin käy niin ei sitten ollut meidän koti... :whistle: Kovasti tekisi jo mieli miettiä, että kyllähän me ehditään muuttaa ennen vauvan syntymää ja saada paikatkin kuntoon, mutta pakko koittaa olla kyyninen ettei sitten pettymys ole niin kova kun ei sitä kuitenkaan saada... :whistle: Mutta eiliseen mennessä ei ollut yhtään tarjousta jätetty, joten ehkä sittenkin saattaa pienet mahkut olla... :whistle:

Mutta nyt meen vaihtaan lakanat ja suihkuun ennen kuin mennään hakemaan neiti mun vanhempien luota. Tein oman ennätykseni piiiitkään aikaan, ja kotona olin vasta 6.30. :eek: Isäntä oli siinä vaiheessa nukkunut jo parisen tuntia... :LOL:

Palaillaan taas ja rentouttavaa viikonloppua. :wave:

Shamandalie ja VaraTorsti 19+5 :heart:
 
Minimi kirjoitti Predo tutkimuksesta :tuo tutkimus on Hgin yliopistolla tehtävä tutkimus jossa "tarkoituksena kehittää menetelmiä pre-eklampsian (raskausmyrkytys) ja sikiön kasvunhidastuman ennustamiseksi ja ehkäisemiseksi"
Minun mielestäni se on Helsingin yliopiston psykologian laitoksen tutkimus joka tutkii äidin mielialojen vaikutusta sikiön persoonallisuuteen. Näin ainakin minun tutkimuslappu esittelyssä sanotaan. Osallistuin tutkimuksen, koska minusta se oli mielenkiintoinen. Esikoista odottaessa elin on-off suhdetta hänen isänsä kanssa ja olin välillä maani myynyt ja surullinen ja välillä onneni kukkuloilla. ELi melkoista mielialojen vuoristorataa. Niin esikoiseni on itse rauhallisuus, ottaa kaiken lunkisti ja ei ole ollut kunnollista uhmaa ja on erittäin tasainen. Mielenkiinnolla odotan mitä tuloksia tutkijat saavat vastauksistamme. Kysymykset ovat vaan tosi tylsiä rastiruutuun kysymyksiä ja koskevat sitä millaisia tunteita minulla on kahden viimeisen viikon aikana ollut jne... :headwall:

Niin tuo loppuvuoden ipana juttu tulee ehkä siitä, että itse olen alkukeväällä syntynyt ja olen aina surkutellut niitä joilla on synttärit loppu vuodesta, mutta eihän sillä ole väliä milloin on syntynyt. Tuleva isoveli täällä on vain murehtinut jos pikkusiskon(?) synttärit on jouluna niin se on kuulema ihan epäreilua, kun ne jää joulun alle. Lapsen ajattelua se...

Mutta nyt palattava arjen(lauantain)askareisiin...
 
Moicca Tuitsu ja welcam bäk. Asraille kanssa kiva kun oot taas mukana, mietinkin tossa että mihin oot unohtunu.
Olin tänään myymässä kirpparilla kaikkea vanhaa tavaraa, mitä muuton jälkeen vuoden takaa jääny varastoon. Tein parissa tunnissa 350,- tilin!!
Aion sijoittaa ne siihen Stokken sleepi sänkyyn joka perskuta maksaa
500,-uutena! Mutku mä haluun sen :kieh:
Asrai, mulla on varastossa uudet Brion kombit, maltan tuskin oottaa että pääsen niillä krossailemaan... ;) Ne oli parhaat, MUN mielestä.

Nyt on pakko keittää kahvit että jaksaa, lupasin paistaa lettuja tänään
lauantain kunniaksi.
Palaillaan.. :heart:
 
Onnea taas paljon kaikille, hyviä ultrakuulumisia tuoneille! :)

Minky Joo en mä ottanut sitä mitenkään närkästyneenä sanomisena :) Rupes vaan itteä vähä hävettään kun niin kovaa muka asiasta tiesin, mutta sit sanoinkin väärin, kun kyllähän vaasassa tosiaan rakenneultra järkätään :D

Porsche Mäkin tahtoisin sen stokken sleepi pinniksen, se on ihana. Mutta aivan liian kallis meille :/

Tänne ei kummempia. Oli pari päivää väliä, kun liikkeitä tuntui vaan ihan vähän, mutta eilen ja täänään on taas potkuja ja nyrkiniskuja sadellut kunnolla :p Hitsi kun se on ihana tunne. Oon huomannut, et eniten pikkunen potkii sillon kun oon hetki sit syönyt, ja silloin kun oon koneella rauhassa ja äsken kun istuin ulkona terassilla jonkun aikaa niin siellä alkas peuhaamaan.. Tykkäsköhän toinen päästä lämpöseen ulkoilmaan.

Huomenna onkin sit tasan puoliväli. Jännä ajatella, et enää n. saman verran jäljellä, kuin on kulunutkin.. Ja jos loppuaika menee yhtä nopeeta kun alkuaika, niin pikkusethan on iiiihan pian syleissämme :heart: Mulle tulee ainaskin semmosia onnenkohtauksia, että haluan tän vauvan nyt heti ja sit tulee semmoinen levoton olo, kun tietää et aika kauan siihen kuitenkin vielä on :snotty: Mä vaan niiin toivon, että kaikki menis hyvin loppuun asti, ja että rakenneultrassa olis kaikki hyvin. Tähän rakkaaseen mun masun sisällä on jo niin kiintynyt, että ei tietäis kyllä miten pahoin sitä sekoais, jos sitä ei saiskaan sitten joulukuussa..

Kysyisin semmosta, et tietäiskö kukaan mitä tämä voisi olla: sillon tällön tuntuu tuolla alapään sisällä, oisko kohdunsuun kohdalla semmosta ikävää poltetta, semmosta "jyskyttävää" ja sitä kestää ihan hetken aikaa ja sit se menee pois. Pelottaa, et ei kai se oo kohdunsuun avautumista? :eek: Olkaa kilttejä, jotka ees arvailette mitä toi voisi olla, niin vastaisitte.

Onkos muuten rv 20+0 lähtien jo 6. raskauskuukausi?

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille ja pikkuisille sinne masuihin!

mmiilia & karate-kid 19+6 :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Kauhea määrä tekstiä tullut kahden viikon loman aikana. Luin osan jo eilen ja loput nyt tänään. Olisi paljon kommentoitavaakin, mut en varmaan muista puoliakaan.

Ensinnäkin onnea kaikille positiivisista ultrakokemuksista ja onnellisista perhetapahtumista. Niin ja synttäreistä ja näin naistenviikolla varmaan myös nimppareista!

Joku kyseli käyttävätkö muut jo liivinsuojuksia. Ostin niitä paketillisen viikko sitten, kun tuntui, että joka päivä oli läiskät vähintään liiveissä, mutta usein kastui myös paitakin. Nyt rintojen vuoto on vaan lisääntynyt, eilen illalla vuotoa tuli jo tuon liivinsuojuksen läpikin ja paita kastui taas. Mitähän tuo vuoto mahtaa olla joskus marraskuussa, kun se on jo nyt noin voimakasta. Pitää varmaan kysyä ensi kerralla neuvolassa, että onkohan se ihan normaalia, että ensisynnyttäjän rinnat vuotavat noin paljon jo nyt.

Kestovaippailusta oli myös ollut juttua. Minulla on kyllä kunnianhimoinen tavoite ruveta kestoilemaan ja ehkä itse tehdä noita vaippojakin, mutta saas nähdä sitten kuinka käy.

Mitään vauvatavara hankintoja ei ole vielä tehty. Vaatteita saatiin muutama yhdeltä tuttavalta ja tänään kaivettiin kotoa liiteristä minun ja siskoni vanha pinnis, joka olisi tarkoitus kunnostaa tässä syksyn mittaan. Vaunut ja turvaistuin ostetaan varmaan uusina sitten syksymmällä.

Niin ja olen ruvennut tuntumaan vesselin liikkeetkin varsinkin tällai sohvalla istuessa. Mitään selviä potkaisuja ei vielä tunnu, mutta sellaista pyörimistä ja mylläämistä.

Maanantaina palataan lomareissulta kotiseudulle ja mennään ultraan. Saas nähdä mille se otus näyttää ja onko kaikki kunnossa. Vähän jo jänittää. Kirjoittelen sitten lisää, kun muistan taas mitä piti kommentoida ja kuinka ultrassa kävi.

Riinuska 19+5
 
Hyvää lauantain alkuiltaa!

Yritän ehtiä nyt käydä täällä vähän ahkeramin, huomaan taas, miten ihanaa tämä porukka onkaan
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Asraille myös onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: ! Kumpaa sukupuolta te olitte veikanneet? Vai oliko se salaisuus :ashamed: ?
Me pidetään sukupuoli salaisuutena :) Kiitos uä-onnitteluista!

Shamandelie ja Porsche ainakin muisti minut, voi että, tuli ihan liikuttunut olo :'( :hug:

Hankinnoista vielä: me haluttais myös ihan hirveesti se Stokken Sleepi, mutta on ihan liian kallis! Ja patja ja pehmusteetkin siihen maksavat jo ihan hirveästi, kun pitää ilmeisesti ne omat siihen sitten ostaa. Ajateltiin ostaa joku Brion hyvä pinnis, varmaan joskus tuossa elo-syyskuussa. Äitiyspakkauksen peittoa varten mulla on valmiina semmonen ihana muumilakanakangas, tai oikeastaan miehen äiti sen osti minulle ja lupasi teetättää siitä oikeankokoisen pussilakanan, kunhan saadaan äitiyspakkaus. On se ihana, tuo minun avoanoppini :heart: Syöttötuoliksi me kyllä ostetaan se Stokken TrippTrapp, niin paljon olen kuullut kehuja siitä.

Ei sen kummempia. Voisin laittaa linkin tähän tämänpäiväiseen mahakuvaan, paina tästä .

- Asrai ja Tiitiäinen rv 22+1 -
 

Yhteistyössä