Joulun vihaajat pinoon

  • Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jouluna törsätään kaikkeen turhaan ihan liikaa rahaa, ruokaa ostetaan ihan niin kuin ei paria päivää vähemmällä ruoka määrällä pärjäis. Osa itkee kun ei ole varaa ostaa sian pyllyä pöytään tai lapselle lego härpäkkää, sitten haetaan avustusta ja tuhlataan kaikki, muutaman päivän takia. Maksetaan useita kymmeniä euroja, että joku vieras mies tulee kotiin 15 minuutiksi jakaamaan lahjoja...
 
"vieras"
Joulu loukkaa muslimeja ja siksi se olisi monikulttuurisessa Suomessa ehdottomasti kiellettävä, koska ilmassa leijuvat sikapartikkelit aiheuttavat muslimeille suurta ahdistusta.
 
:wave:

Mua ällöttää kun ihmiset tulee ihan hulluksi joulusta. Jos budjetti antaisi myöden niin me matkustettais aina joulun aikaan kahdeksi viikoksi jonnekin lämpimään missä ei joulua vietetä lainkaan.
 
"zenn"
En mä varsinaisesti joulua vihaa, vaan niitä hemmetin jouluihmisiä ja jouluperinteitä ja joulukrääsää.

Jos minulla ei olisi lasta tai en jaksaisi välittää kohteliaisuudesta, en viettäisi joulua.
 
"vieras"
En varsinaisesti vihaa, mutta vuosi vuodelta suurin osa hössötyksestä tuntuu ihan turhalta. Miks pitäis vaihtaa jouluverhot? Miks pitäis leipoa kymmentä eri sorttia kanelin makusta könttää? Miks pitäs väkisin vetää luumihilloa ja riisipuuroo? Miks pitää raahautua torille persettä palelluttamaan kun lapset haluu nähä jonkun pukeutuneen ukon valehtelemasa jostain lelutehtaasta josta kaikki maailman lelut tulee? Miks pitää kuunnella radiosta joululauluja, vanhoja ja tylsiä, ja uusia ja omituisia? Siis mikä tahansa laulu jossa on kulkusten kilkatusta, tai sana chriiismöööös pitäis jotenkin laukaista joulutunnelmaa? Ja helvetti soikoon, se joulutunnelmakin. Sitä mä olen pähkäillyt, että miten loisin sellaisen taianomaisen joulutunnelman, että kaikilla nyt vaan olis joulumieli? Joulustressi on kyllä aiheuttanut itsessäni jo pari sellaista kohtausta, että lapset ja mies ovat paenneet jonnekin muualle etsimään sitä joulumieltä, niin että lumi on vaan pöllynnyt auton perästä. Perhana, vieläkin olis paketoitava lisää roinaa, tai isoja pahvi- ja muovilaatikoita, joissa on tiukasti kiinni pikkuroinaa, ja edessä on vielä sen roinan vaivalloinen irrottelu siitä muovista jouluaattona. Jipii. Odotan innolla tammikuuta.
 
[QUOTE="vieras";22683239]En varsinaisesti vihaa, mutta vuosi vuodelta suurin osa hössötyksestä tuntuu ihan turhalta. Miks pitäis vaihtaa jouluverhot? Miks pitäis leipoa kymmentä eri sorttia kanelin makusta könttää? Miks pitäs väkisin vetää luumihilloa ja riisipuuroo? Miks pitää raahautua torille persettä palelluttamaan kun lapset haluu nähä jonkun pukeutuneen ukon valehtelemasa jostain lelutehtaasta josta kaikki maailman lelut tulee? Miks pitää kuunnella radiosta joululauluja, vanhoja ja tylsiä, ja uusia ja omituisia? Siis mikä tahansa laulu jossa on kulkusten kilkatusta, tai sana chriiismöööös pitäis jotenkin laukaista joulutunnelmaa? Ja helvetti soikoon, se joulutunnelmakin. Sitä mä olen pähkäillyt, että miten loisin sellaisen taianomaisen joulutunnelman, että kaikilla nyt vaan olis joulumieli? Joulustressi on kyllä aiheuttanut itsessäni jo pari sellaista kohtausta, että lapset ja mies ovat paenneet jonnekin muualle etsimään sitä joulumieltä, niin että lumi on vaan pöllynnyt auton perästä. Perhana, vieläkin olis paketoitava lisää roinaa, tai isoja pahvi- ja muovilaatikoita, joissa on tiukasti kiinni pikkuroinaa, ja edessä on vielä sen roinan vaivalloinen irrottelu siitä muovista jouluaattona. Jipii. Odotan innolla tammikuuta.[/QUOTE]

Ihanasti kirjoitettu. Juuri näin :D
 
"jep"
Minä olen samaa mieltä! Vietän sitä vaan lasten takia, en mä voi niiltä joulua kieltää. Mutta sen olen päättänyt että kun lapset ovat isoja ja muuttavat omilleen, niin siihen loppuu mun joulun vietto. Kun seinään.
 
No niinpä
[QUOTE="vieras";22679808]Jouluna törsätään kaikkeen turhaan ihan liikaa rahaa, ruokaa ostetaan ihan niin kuin ei paria päivää vähemmällä ruoka määrällä pärjäis. Osa itkee kun ei ole varaa ostaa sian pyllyä pöytään tai lapselle lego härpäkkää, sitten haetaan avustusta ja tuhlataan kaikki, muutaman päivän takia. Maksetaan useita kymmeniä euroja, että joku vieras mies tulee kotiin 15 minuutiksi jakaamaan lahjoja...[/QUOTE]

Ja suurimmaksi osaksi, lapset ei edes tykkää mistään joulupukista!
Pienet pelkäävät sitä kuin ruttoa ja itkevät kun semmoinen pelottava äijä tulee kotiin mökäämään, isommat tietävät että se on vaan joku pukinvaatteisiin pukeutunut mies.
Aikuisethan sellaisen haluavat, että saisivat kuvata pikku pilttejään pukinn sylissä ja laulamassa pikille. Mitä ne lapset eivät haluaisi tehdä, vaan huutavat ja ahdistuvat. Lapset haluaisivat vaan ne lahjat, perhana!
 
"Satunnainen vierailija"
[QUOTE="jep";22683291]Minä olen samaa mieltä! Vietän sitä vaan lasten takia, en mä voi niiltä joulua kieltää. Mutta sen olen päättänyt että kun lapset ovat isoja ja muuttavat omilleen, niin siihen loppuu mun joulun vietto. Kun seinään.[/QUOTE]
Mulle tuli se seinä vastaan tänä jouluna. Lapsilla on nyt molemmilla omat kodit, joihin haluavat laittaa ekan joulunsa. Käyvät kyllä pyhinä syömässä, mutta se jumalaton tohotus on mun osaltani ohi. Syleksin kattoon ja juon munatotia.
 
Mä en voi käsittää että joku vihaa joulua... On sitten varmaan jotenkin niin huonot muistot jouluista tai jotain..

Musta jouluttelu on ihanaa, ja vielä ihanampaa nyt kun tajusin etten oikeasti vaan saa tehtyä kaikkea mitä "pitää" ja lopetin stressaamisen :) Nyt vaan oottelen lasten ilmeitä kun saavat lahjansa ja kinkkua odotan kanssa......... :p
 
Joulu kuuluu suomalaiseen perinteeseen eikä sitä kalenterista pidä poistaa "suvaitakseen" muita. Suvaitsevuus kuuluu myös niille joille ei suomalaiset perinteet kuulu, eli viettäkööt ramadaninsa yms ei minua häiritse, mutta meillä sallittakoon kinkku joulupöytään, Enkeli taivaan joulujuhlaan yms.
MUTTA joulusta on tullut turhan kaupallinen ja kulutuskilpailu, kenellä suurin jouluruokabudjetti ja montako lahjaa kukin saa. Se ei ole joulun perimmäinen merkitys vaan joulu jouluna joko ihan uskonnolisena tai sitten vain suomalaiseen perinteeseen kuuluvana kestitalven juhlana johon ne tietyt jutut kuulee. JOulun saa rakennetua muutamalla satasella kun poimii ne parhaat palat siitä ja lapsillekin vain yksi-kaksi lahjaa mutta harkiten, aikuiset ei lahjoja tarvitse varsinkaan jos ei ole varaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22683420:
Vihaaminen on liian vahva ilmaisu, mutta olen monesti haaveillut lähtemisestä joulun ajaksi johonkin toiseen maahan ja joulunvieton jättämisestä väliin. Lapset taas odottavat joululahjojaan, plääh. : /
Hankalaa joulua välttää ulkomaillakaan hotellilomalla varsinkaan. ja saahan sinnekin pari lahjaa matkalaukkuun mukaan mahtumaan. jouluruuanlaiton vältät mutta aika kalliisti maksat joulun matkasta. Kannattaako kumpi, se meneekin eri perheille eri tavalla laskien!
 
Alkuperäinen kirjoittaja No niinpä;22683375:
Ja suurimmaksi osaksi, lapset ei edes tykkää mistään joulupukista!
Pienet pelkäävät sitä kuin ruttoa ja itkevät kun semmoinen pelottava äijä tulee kotiin mökäämään, isommat tietävät että se on vaan joku pukinvaatteisiin pukeutunut mies.
Aikuisethan sellaisen haluavat, että saisivat kuvata pikku pilttejään pukinn sylissä ja laulamassa pikille. Mitä ne lapset eivät haluaisi tehdä, vaan huutavat ja ahdistuvat. Lapset haluaisivat vaan ne lahjat, perhana!
Jaa, kyl se on toi meijän 3v joka odottaa pukkia sellasen viimevuonna tavattuaan ja pakkohan se on sitte tulla. Ei se pelkää. Sillonki meni avittamaan pakettien jaossa.
En mä joulua vihaa mut inhoan sitä kaameetaa hössötystä ja hysteriaa saada talo lattianraoista kattoon puhtaaksi, miljoona leipomusta ja armoton kokkaus. Kamala lahjojen ja korttien värkkäyspaine alkaa jo 2kk ennen joulua.
Tulee se joulu vähemmälläkin. Joululaulut eivät onneksi enää soi kaupoissa jo lokakuussa ja nytkään ei semmonen räike oo ko vielä toissavuonna.
 
"vieras"
Täällä yksi!

Minua raivostuttaa se ihmisten HÖSSÖTTÄMINEN :headwall:

Lihavalle JuuliPetterille ostetaan luotolla 700 €:n joululahjat jotta se saisi saada jatkossakin kiukkuraivareita kaupassa. Ruokaa hamstrataan kuin maailmanlopun edellä ja tapanina ne kannetaan kompostiin.
Joulukuusia, tonttuja, valoja, hilettä, kulkusta ja muuta paskaa.
Jos olisi varaa, toimisin kuten nimimerkki "as if" jo aiemmin mainitsisin. Pakenisin vuorille kuukautta ennen joulua ja takaisin tulisin vasta tammikuussa.
 
"vieras"
Minä olen ollut neljänä jouluna pukkina. Aika järkyttävää oli seurata nimenomaan vanhempia. Lapset jäävät sivuosaan ja ne äipät ja iskät lässyttää. En enää ala joulupukiksi on se niin tosi ikävää hommaa. Mukulat näyttelee sivuroolia.
 

Yhteistyössä